'Mister Ferrari': Zembla stort zich op Kroymans (8 november)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Zembla over 'Mister Ferrari'

ik kijk
19
48%
ik kijk niet
6
15%
als ik niks beters te doen heb kijk ik misschien
15
38%

Totaal aantal stemmen: 40

GTRene

Re: 'Mister Ferrari': Zembla stort zich op Kroymans (8 november)

Bericht door GTRene » 09 nov 2009, 12:57

natuurlijk is DSB en Kroymans wel heel anders, maar doelde meer op steeds maar groter worden en daardoor te groot worden te onoverzichtelijk.

je zegt wel van, ja maar kroymans zorgde voor vele banen....dan denk ik ohja? die banen waren er veelal al, immers hij kocht bedrijven op met die werknemers maar door die grootheids "waanzin" werd het te groot en nu veel van die bedrijfjes in de problemen en de NL staat draait er gedeeltelijk voor op, lees jij en ik, terwijl schijnbaar voor die tijd veel van die bedrijfjes het op zich goed deden.
Dus het werd door dat opkopen een zooitje.

Verder geen kwaad ofzo over de persoon Kroymans, maar wel jammer dat ie zo groot wilde, waarom niet gewoon goed blijven en het bij een paar merken houden, waarom alles willen?

goed is goed, meer wordt onoverzichtelijk en meer blij wordt je er niet van lijkt me, kijk je mag best veel verdienen door goede verkopen e.d. maar hij sleurt heel veel mee, en ja het kost hem ook heel wat, dat wel...benieuwd hoe het verder loopt.

afijn las ook in Carros dat ie dus doorstart en het merk met die mooie hybride uit Amerika erbij gaat doen, euhm Fisker met de Karma geloof ik...das wel mooi, maar benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 09 nov 2009, 13:07

GTRene schreef:natuurlijk is DSB en Kroymans wel heel anders, maar doelde meer op steeds maar groter worden en daardoor te groot worden te onoverzichtelijk.

je zegt wel van, ja maar kroymans zorgde voor vele banen....dan denk ik ohja? die banen waren er veelal al, immers hij kocht bedrijven op met die werknemers maar door die grootheids "waanzin" werd het te groot en nu veel van die bedrijfjes in de problemen en de NL staat draait er gedeeltelijk voor op, lees jij en ik, terwijl schijnbaar voor die tijd veel van die bedrijfjes het op zich goed deden.
Dus het werd door dat opkopen een zooitje.

Verder geen kwaad ofzo over de persoon Kroymans, maar wel jammer dat ie zo groot wilde, waarom niet gewoon goed blijven en het bij een paar merken houden, waarom alles willen?

goed is goed, meer wordt onoverzichtelijk en meer blij wordt je er niet van lijkt me, kijk je mag best veel verdienen door goede verkopen e.d. maar hij sleurt heel veel mee, en ja het kost hem ook heel wat, dat wel...benieuwd hoe het verder loopt.

afijn las ook in Carros dat ie dus doorstart en het merk met die mooie hybride uit Amerika erbij gaat doen, euhm Fisker met de Karma geloof ik...das wel mooi, maar benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
Fisker gaat volgens mij geïmporteerd worden door Rogier Kroymans, zijn zoon.

Ik denk dat de grootste echte fout van Kroymans de import van CCH(caddilac, corvette, hummer) is geweest, verkeerde schatting gemaakt wbt verkoopaantallen van die hokken en de afspraak dat ze elke maand zoveel auto's afnamen, met als gevolg dat de voorraad in de haven steeds groter werd en GM maar rekeningen bleef sturen.

Het enige wat Kroymans te verwijten valt is denk ik de verkoop van Sator naar Citadel, dus de gezonde bedrijfsonderdelen verkopen begin dit jaar.

allen

Bericht door allen » 09 nov 2009, 13:12

Niels v D schreef:Het enige wat Kroymans te verwijten valt is denk ik de verkoop van Sator naar Citadel, dus de gezonde bedrijfsonderdelen verkopen begin dit jaar.
Wat we overigens allemaal gedaan zouden hebben. "Just to be sure".

GTRene

Bericht door GTRene » 09 nov 2009, 13:13

wat gebeurt er eigenlijk met die honderden? cadillacs....en hummers ..verschrikkelijke auto's, maar staan al te roesten aan de kade vertelden ze...wat een geld staat daar :shocking: konden ze geen stop zeggen of werkt het zo dat als je besteld of denkt wat nodig te hebben krijg je ze gewoon geleverd omdat jij denkt er zeg 10.000 te kunnen verkopen in Europa.

wat een druk ligt er dan op je schouder, sommige auto's schijnen er al vrij lang te staan, en schrijven nog meer af zo...mag je wel uitkijken dat je geen overjarig model koopt :mrgreen:
3000 Cadillacs
Kroymans wist eerder dit jaar met de banken afspraken te maken over een herstructurering en herfinanciering van het bedrijf. Maar in februari liep de omzet vervolgens met zo'n zestig procent terug, terwijl 'bleeders' als de Ssangyong- en General Motors-import de laatste liquide middelen uit het bedrijf trokken. Zo staan er door heel Europa zowel bij Kroymans als bij haar dealers meer dan drieduizend onverkochte Cadillacs. Goed voor een boekwaarde van bijna honderd miljoen.

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 09 nov 2009, 14:21

Algemeen bekend dat als je een contract sluit voor een x aantal auto's dat ze gewoon geleverd worden toch :roll: Hoe je er vanaf komt dat zoek je zelf maar uit....

Plaats reactie