'Mister Ferrari': Zembla stort zich op Kroymans (8 november)
-
'Mister Ferrari': Zembla stort zich op Kroymans (8 november)
Zembla is altijd goed voor spraakmakende reportages. De uitzending van 18 oktober was bijvoorbeeld goed voor een flink aantal kamervragen. Op 8 november stort het programma zich op Frits Kroymans. Hoe zit het met het faillissement van zijn bedrijven?
De NPS en Vara stuurden alvast een persbericht rond. 'Ferrari-dealer en societyfiguur Frits Kroymans bouwt de afgelopen tien jaar aan een auto-imperium. Hij importeert prestigieuze merken als Ferrari, Maserati en Aston Martin. Met veel geleend geld neemt hij in een hoog tempo het ene na het andere bedrijf over. In de hoogtijdagen bestaat het Kroymans-concern uit ongeveer 150 ondernemingen met een omzet van rond de twee miljard euro. De grenzenloze expansiedrift eindigt in april van dit jaar in een debacle. Binnen een paar maanden gaat Kroymans Corporation plotseling failliet. Duizend mensen staan op straat. De belastingbetaler draait op voor de kosten en loonverplichtingen. Maar het jetsetleven van Frits Kroymans op zijn landgoed aan de Vecht gaat door alsof er niets is gebeurd.'
Opgeklopte onzin of de moeite van het kijken waard?
De NPS en Vara stuurden alvast een persbericht rond. 'Ferrari-dealer en societyfiguur Frits Kroymans bouwt de afgelopen tien jaar aan een auto-imperium. Hij importeert prestigieuze merken als Ferrari, Maserati en Aston Martin. Met veel geleend geld neemt hij in een hoog tempo het ene na het andere bedrijf over. In de hoogtijdagen bestaat het Kroymans-concern uit ongeveer 150 ondernemingen met een omzet van rond de twee miljard euro. De grenzenloze expansiedrift eindigt in april van dit jaar in een debacle. Binnen een paar maanden gaat Kroymans Corporation plotseling failliet. Duizend mensen staan op straat. De belastingbetaler draait op voor de kosten en loonverplichtingen. Maar het jetsetleven van Frits Kroymans op zijn landgoed aan de Vecht gaat door alsof er niets is gebeurd.'
Opgeklopte onzin of de moeite van het kijken waard?
- duifjes.com
Re: 'Mister Ferrari': Zembla stort zich op Kroymans (8 november)
Erg boeiend lijkt me......het lijkt wel ofg hij idd. met geleend geld heel snel groot heeft willen worden.....waarvoor??? schoenmaker <> leest verhaal.......en maar dikke 250GTO rijden terwijl die geleast was??? Geld verdien ok en veel verdienen mag ook...tuurlijk alleen klopt dit?
- frankv
zowel opgeklopte onzin als de moeite waard
als je eenmaal "groot" gaat denken, wordt alles ook "groot", voor de man in de straat lijkt het allemaal veel, voor zo'n bedrijf zijn het gewoon allemaal posten die elkaar in balans houden
wat ik niet snap is dat ondernemers als Borsato, Kroymans en Scheringa hun vermogens niet beter gescheiden houden, dat ze ook prive verder worden meegetrokken dan ze achteraf zouden hebben gewild, dat wordt veroorzaakt door een gevoel van onschendbaarheid en dat breekt ze uiteindelijk op, want nu heeft de curator de rechten, de auto's en de kunst...
als je eenmaal "groot" gaat denken, wordt alles ook "groot", voor de man in de straat lijkt het allemaal veel, voor zo'n bedrijf zijn het gewoon allemaal posten die elkaar in balans houden
wat ik niet snap is dat ondernemers als Borsato, Kroymans en Scheringa hun vermogens niet beter gescheiden houden, dat ze ook prive verder worden meegetrokken dan ze achteraf zouden hebben gewild, dat wordt veroorzaakt door een gevoel van onschendbaarheid en dat breekt ze uiteindelijk op, want nu heeft de curator de rechten, de auto's en de kunst...
-
Die mannen staan echt niet met lege handen hoor......
-
Ik kijk mee puur uit nieuwsgerigheid.
Thnx voor deze tip DF News.
Thnx voor deze tip DF News.
- Downforce Hans
Mag je geen Ferrari leasen dan, onzinnige opmerking zonder te weten hoe het zit.duifjes.com schreef:Erg boeiend lijkt me......het lijkt wel ofg hij idd. met geleend geld heel snel groot heeft willen worden.....waarvoor??? schoenmaker <> leest verhaal.......en maar dikke 250GTO rijden terwijl die geleast was??? Geld verdien ok en veel verdienen mag ook...tuurlijk alleen klopt dit?
Wacht eerst die reportage maar eens af.( en dan weet je nog niet alles)

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Klopt, Dirk heeft zelfs 2 paar niet lege handen.Capo_Miel schreef:Die mannen staan echt niet met lege handen hoor......

Als ik tijd heb zie ik wel. Word 'n beetje flauw van het gezeik rondom mensen als Kroymans, Borsato en Scheringa....
- Snipe
Anders ik wel. Maar Zembla is natuurlijk wel wat anders dan RTL Boulevard of Goedemorgen Nederland.Robin schreef: Word 'n beetje flauw van het gezeik rondom mensen als Kroymans, Borsato en Scheringa....
- Sperdy
Prive worden deze mensen niet meegetrokken hoor. Alleen de BV's. Ik denk overigens wel dat deze genoemde mensen voldoende dividend uit hun ondernemingen hebben gehaald (als deze ondernemingen winstgevend waren). Ze worden alleen prive meegetrokken wanneer zij bestuurlijk aansprakelijk worden gesteld voor deze faillisementen. Ik begrijp heel goed dat je auto's, meubels, kantoren en andere rommel lekker door de zaak laat betalen. Wat ik wel apart vond, is dat die Gouden Platen van Borsato ook tot de boedel behoren. Maar klaarblijkelijk geeft hij er geen barst om, of is hij een beetje stom/naief zoals FrankV zegt: zo van 'mij kan niets gebeuren'.frankv schreef:zowel opgeklopte onzin als de moeite waard
-
@ Ferdi, ja die Gouden Platen van Borsato, staat vandaag 'n stukje van over in 't AD.(Hebberige fans willen wel zo'n plaat) Er staat niet bij dat ze voor Borsato's kop zaten gedurende enkele jaren. 

-
LOL @ Robin
heeft iemand dat fragment van DWDD (dacht ik) dat ze bij een oude dame aankloppen en vragen voor een donatie voor Marco? Prachtige TV.
N.
heeft iemand dat fragment van DWDD (dacht ik) dat ze bij een oude dame aankloppen en vragen voor een donatie voor Marco? Prachtige TV.
N.
-
Ik gok.......Kroymans word afgemaakt in het artikel van Zembla. Weer iemand die met zijn kop boven het gemiddelde uitstak. En tja...dat mag in Nederland niet.
- duifjes.com
Tuurlijk mag je een Ferrari lease alleen dat GTO verhaal is denk ik *(ik weet het uiteraard niet) wel een apart verhaal.....nu zijn motor en auto gescheiden etc.Downforce Hans schreef:Mag je geen Ferrari leasen dan, onzinnige opmerking zonder te weten hoe het zit.duifjes.com schreef:Erg boeiend lijkt me......het lijkt wel ofg hij idd. met geleend geld heel snel groot heeft willen worden.....waarvoor??? schoenmaker <> leest verhaal.......en maar dikke 250GTO rijden terwijl die geleast was??? Geld verdien ok en veel verdienen mag ook...tuurlijk alleen klopt dit?
Wacht eerst die reportage maar eens af.( en dan weet je nog niet alles)
- Casper
Linkse-maffia propaganda dat Zembla.... 

-
Eigenlijk wel mee eens ja...we zullen zien wat die fcuking commies te melden hebben :twisted:Casper schreef:Linkse-maffia propaganda dat Zembla....
- Maus335i
Meestal blijft het prive geld van de ondernemer staan in een prive beheer-BV waar managementfee wordt betaald voor de werk-BV. Deze prive (Beheer) BV van Scheringa is failliet gegaan, waardoor ook zijn prive vermogen pleite is. Datzelfde geldt voor vermoedelijk Kroymans en Borsato ook. Het idee hierachter is dat als je deze centen naar je prive rekening wil overhevelen, je 52% aan de fiscus moet afdragen. Veel ondernemers laten het geld dus in de prive BV zitten om "slechts" 25% winstbelasting af te hoeven dragen. Via dividenduitkeringen voorzie je in je prive uitgaven. Als die prive BV meeploft door welke constructie dan ook, is het over en uitFerdinand schreef:Prive worden deze mensen niet meegetrokken hoor. Alleen de BV's. Ik denk overigens wel dat deze genoemde mensen voldoende dividend uit hun ondernemingen hebben gehaald (als deze ondernemingen winstgevend waren). Ze worden alleen prive meegetrokken wanneer zij bestuurlijk aansprakelijk worden gesteld voor deze faillisementen. Ik begrijp heel goed dat je auto's, meubels, kantoren en andere rommel lekker door de zaak laat betalen. Wat ik wel apart vond, is dat die Gouden Platen van Borsato ook tot de boedel behoren. Maar klaarblijkelijk geeft hij er geen barst om, of is hij een beetje stom/naief zoals FrankV zegt: zo van 'mij kan niets gebeuren'.frankv schreef:zowel opgeklopte onzin als de moeite waard

De platen van Borsato die geveild zijn, zijn de platen die op kantoor hingen. Over het algemeen krijgt de artiest gouden platen etc. 2 keer, hij heeft ze vast nog wel thuis hangen.
-
Gelul.duifjes.com schreef: Tuurlijk mag je een Ferrari lease alleen dat GTO verhaal is denk ik *(ik weet het uiteraard niet) wel een apart verhaal.....nu zijn motor en auto gescheiden etc.
Dat zijn ze al sinds 1987 dus degene die dat ding geherfinancierd heeft als matching numbers zonder z'n huiswerk te doen heeft ongelofelijk zitten slapen. Van GTO s/n4757GT is al sinds jaar en dag bekend dat de motor van GTE 3725GT erin zit, en dat is ook heel makkelijk terug te vinden. Is ook niet raar voor een auto waar nog weleens een circuitje mee bezocht wordt... Er rijdt er niet een met de originele tor, dat risico is veel te groot.
- duifjes.com
Ik sta steeds weeer versteld van jou kennis Steve....erg mooi om dit zo te lezen! en dit brengt idde duidelijkheid en daar hou ik van...
-
Is slechts kennis in grote lijnen, en weten waar de data is te vinden is:duifjes.com schreef:Ik sta steeds weeer versteld van jou kennis Steve....erg mooi om dit zo te lezen! en dit brengt idde duidelijkheid en daar hou ik van...
http://www.barchetta.cc/english/all.fer ... 250GTO.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Is niet het eerste beslag in het leven van die auto..... Hopen dat Frits beter weg komt dan die vorige eigenaar!
-
Aha Steve thanx, mooi verhaal, ik heb sinds meer dan 20 jaar het boek 'Ferrari 250GT Competition' van Jess G Pourret in mijn bezit, Motorbuch Verlag, Stuttgart, EPA 1977 vertaald uit 't Frans, La Légende Ferrari 250GT Compétition, 1. Auflage 1986, ISBN 3-613-01084-4
4757GT staat bij als laatste: 1982 Verkauft an C.Murray, restauriert. Verder geen melding nadien natuurlijk, ik kocht 't boek in 1986 dus.

4757GT staat bij als laatste: 1982 Verkauft an C.Murray, restauriert. Verder geen melding nadien natuurlijk, ik kocht 't boek in 1986 dus.
- Sperdy
Ha Maus,Maus335i schreef:Meestal blijft het prive geld van de ondernemer staan in een prive beheer-BV waar managementfee wordt betaald voor de werk-BV. Deze prive (Beheer) BV van Scheringa is failliet gegaan, waardoor ook zijn prive vermogen pleite is. Datzelfde geldt voor vermoedelijk Kroymans en Borsato ook. Het idee hierachter is dat als je deze centen naar je prive rekening wil overhevelen, je 52% aan de fiscus moet afdragen. Veel ondernemers laten het geld dus in de prive BV zitten om "slechts" 25% winstbelasting af te hoeven dragen. Via dividenduitkeringen voorzie je in je prive uitgaven. Als die prive BV meeploft door welke constructie dan ook, is het over en uitFerdinand schreef:Prive worden deze mensen niet meegetrokken hoor. Alleen de BV's. Ik denk overigens wel dat deze genoemde mensen voldoende dividend uit hun ondernemingen hebben gehaald (als deze ondernemingen winstgevend waren). Ze worden alleen prive meegetrokken wanneer zij bestuurlijk aansprakelijk worden gesteld voor deze faillisementen. Ik begrijp heel goed dat je auto's, meubels, kantoren en andere rommel lekker door de zaak laat betalen. Wat ik wel apart vond, is dat die Gouden Platen van Borsato ook tot de boedel behoren. Maar klaarblijkelijk geeft hij er geen barst om, of is hij een beetje stom/naief zoals FrankV zegt: zo van 'mij kan niets gebeuren'.frankv schreef:zowel opgeklopte onzin als de moeite waard
De platen van Borsato die geveild zijn, zijn de platen die op kantoor hingen. Over het algemeen krijgt de artiest gouden platen etc. 2 keer, hij heeft ze vast nog wel thuis hangen.
Het klopt niet wat je zegt:
Een privé BV bestaat niet. Wel een BV waarin de eigenaar voor 100% aandeelhouder (DGA) is. Maar voor de fiscus is dit een gewone BV, zoals alle anderen. Veelal is een DGA in loondienst van zijn eigen holding/beheer BV. Gelden die naar privépersoon zijn gebracht, waarvoor bijvoorbeeld IB belasting is afgestaan (dus maximaal 52%), blijven gewoon bestaan voor deze privé persoon, ook al gaat de beheer/holding failliet. Loon naar een privepersoon, waarover netjes belasting is betaald, hoeft nooit worden terugbetaald bij een faillissement, wanneer de bestuurder niet in privé wordt aangesproken voor het faillissement van (bijv.) zijn holding.
Voorbeeld: wanneer iemand bijv. Euro 4.000.000 uitkeert vanuit Beheer BV naar privé als loon, dan blijft tenminste 48% thv. 1.920.000 gewoon staan op zijn privérekening.
Nog een voorbeeld. Wanneer iemand bijv. Euro 4.000.000 uitkeert vanuit Beheer BV naar privé als dividend, dan blijft 85% thv. 3.400.000 gewoon staan in privé. Dit lagere percentage geldt alleen wanneer een werkrelatie tussen een ‘holding/beheer’ maatschappij en de activiteitenmaatschappij (zeg maar: het bedrijf) tenminste 3 jaar bestaat (voor de fiscus). Zo niet, dan wordt ook dividend naar privé met 52% belast.
VPB belasting is een heel ander verhaal, dat is een BV belasting op (fiscale)winst. Dat voordeel is er voor de BV, maar niet voor privé.
Resume, als je maar genoeg verdient betaal je ook bakken met belasting, maar er kan best genoeg aan de strijkstok overblijven. Als Scheringa dus bijv. dividend heeft uitgekeerd van zijn holding naar zichzelf (als privépersoon) en hij heeft de belasting netjes betaald, dan beschikt hij gewoon - ook nu nog - over dat geld in privé. Dat kan dus zomaar oplopen in miljoenen, waarover hij nog steeds beschikt. En dat geldt voor al die andere genoemde namen. Dit privévermogen kan dus alleen worden aangesproken, bij bestuurlijke aansprakelijkheid.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Als ik er tegen die tijd aan denk en er tijd voor heb ga ik het wel even kijken. Vind het meestal wel interessant en als het toch niets aan blijkt te zijn gaan we fijn wat anders doen 

- Dennis Cavallino
Als al die ondernemers privé ook failliet zouden gaan, zouden er heel wat minder ondernemers zijn in NL. Je wilt tenslotte niet tot in het extreme risico's nemen. Dus ik vind het prima dat ze alleen zakelijk in de rode cijfers komen. Privé en zakelijk zie ik graag gescheiden. Ik heb van dichtbij ook van dit soort ondernemers ten onder zien gaan en ze raken alles kwijt, maar het belangrijkste wat ze achteraf zeggen is: "Dat ik mijn bedrijven, huizen, auto's, boten etc. kwijt ben geraakt interesseert me geen zak, maar dat mijn vrienden geen echte vrienden bleken, dat heeft me diep geraakt".
Zolang ze zich daar maar bewust van worden, komt 't wel goed. De ondernemers die ik van dichtbij ten onder heb zien gaan vele jaren terug zijn er allemaal allang weer bovenop gekomen. Over Frits, Dirk en Marco maak ik me dan ook geen zorgen, die komen er wel weer. Van je fouten leer je.
Zolang ze zich daar maar bewust van worden, komt 't wel goed. De ondernemers die ik van dichtbij ten onder heb zien gaan vele jaren terug zijn er allemaal allang weer bovenop gekomen. Over Frits, Dirk en Marco maak ik me dan ook geen zorgen, die komen er wel weer. Van je fouten leer je.
- Maus335i
Hmmmz Ferdinand, tis niet zo zwart op wit. Ik zal het proberen met een fictief praktijkvoorbeeld: Peter BV (prive-BV) is samen met Rico BV (ook prive) beide 50% eigenaar van Driving-fun BV (de werk-BV). Met DF BV (
) wordt zaken gedaan, zitten de werknemers in, eventueel auto's enz. enz. Rico en Peter keren eens per maand een managementfee van zeg 5000 euro per maand voor hun werkzaamheden in DF BV uit aan hun prive BV's. Die 5000 euro wordt tegen 25% afgerekend voor de VPB, omdat de prive BV namelijk 5000 euro winst maakt en moet in dat geval 1000 euro afdragen aan de fiscus.
Anders wordt het wanneer jij uit je prive BV ook weer 5000 euro per maand verdient en dit geld overhevelt naar je prive rekening, in dat geval betaalt de prive BV geen VPB, omdat er geen winst is. De 5000 euro inkomsten gaan namelijk op aan de personeelskosten van de DGA. Die 5000 euro wordt in dat geval afgerekend tegen het IB tarief a 52%, nu draag je 2600 euro af aan de BD.
Als je het geld niet prive nodig hebt is het fiscaal gezien dus aantrekkelijker om het geld in de prive BV te laten zitten, omdat het belastingtarief lager is. Zo creeer je een spaarpot voor jezelf tegen 25% (welke je via verschillende buitenlandse constructies goedkoper naar je prive rekening kunt krijgen). Deze prive BV's zijn van bijvoorbeeld Borsato en Scheringa ook geklapt, waardoor al deze bezittingen incl. gelden ook weg zijn en daar ligt nou het probleem. Volgens de curator is er vanuit Beheer BV van de DSB veel geld naar prive Scheringa gegaan, waardoor deze curator de beweringen van Scheringa over geen geld hebben staaft. Dit valt gemakkelijk op te maken uit de jaarcijfers van Beheer BV (ofwel de prive BV van Scheringa). Hij heeft het geld hier waarschijnlijk laten zitten om te kunnen investeren in AZ, vliegtuigen, musea en andere hobby's. Door de investeringen kan Scheringa meer met zn geld doen dan wanneer het eerst via de fiscus moet worden afgerekend door het naar zn prive rekening te halen. Bovendien zou dat verder toch geen nut dienen, want dan staat het op je prive rekening nadat je bent beroofd door de belastingdienst, heb je het wel veilig maar wat moet je er mee?
Owja schiet me net te binnen. Als je die 4 miljoen euro dividend naar je prive uitkeert niet binnen een jaar opmaakt, betaal je elk jaar 1,2% vermogensbelasting (Box 3) over die 4 miljoen. Een beetje bank a la ABN doet tegenwoordig 1,2% boven de 1 miljoen en daarnaast heb je de inflatie. Dus je wordt er alleen maar armer van
Het hele idee achter dat geld in een prive BV houden is belasting besparen, met alle risico's van een faillissement.

Anders wordt het wanneer jij uit je prive BV ook weer 5000 euro per maand verdient en dit geld overhevelt naar je prive rekening, in dat geval betaalt de prive BV geen VPB, omdat er geen winst is. De 5000 euro inkomsten gaan namelijk op aan de personeelskosten van de DGA. Die 5000 euro wordt in dat geval afgerekend tegen het IB tarief a 52%, nu draag je 2600 euro af aan de BD.
Als je het geld niet prive nodig hebt is het fiscaal gezien dus aantrekkelijker om het geld in de prive BV te laten zitten, omdat het belastingtarief lager is. Zo creeer je een spaarpot voor jezelf tegen 25% (welke je via verschillende buitenlandse constructies goedkoper naar je prive rekening kunt krijgen). Deze prive BV's zijn van bijvoorbeeld Borsato en Scheringa ook geklapt, waardoor al deze bezittingen incl. gelden ook weg zijn en daar ligt nou het probleem. Volgens de curator is er vanuit Beheer BV van de DSB veel geld naar prive Scheringa gegaan, waardoor deze curator de beweringen van Scheringa over geen geld hebben staaft. Dit valt gemakkelijk op te maken uit de jaarcijfers van Beheer BV (ofwel de prive BV van Scheringa). Hij heeft het geld hier waarschijnlijk laten zitten om te kunnen investeren in AZ, vliegtuigen, musea en andere hobby's. Door de investeringen kan Scheringa meer met zn geld doen dan wanneer het eerst via de fiscus moet worden afgerekend door het naar zn prive rekening te halen. Bovendien zou dat verder toch geen nut dienen, want dan staat het op je prive rekening nadat je bent beroofd door de belastingdienst, heb je het wel veilig maar wat moet je er mee?
Owja schiet me net te binnen. Als je die 4 miljoen euro dividend naar je prive uitkeert niet binnen een jaar opmaakt, betaal je elk jaar 1,2% vermogensbelasting (Box 3) over die 4 miljoen. Een beetje bank a la ABN doet tegenwoordig 1,2% boven de 1 miljoen en daarnaast heb je de inflatie. Dus je wordt er alleen maar armer van

- Sperdy
Ha Maus, ben bij dat je mijn accountant niet bent, noch belastingadviseur...
Kom niet meer bij. Maar, waar het m.i. om ging - een aantal posten geleden - dat onze beroemde 'media-gefailliteerden' de indruk wekken 'alles kwijt te zijn'. Nou niets is minder waar, zou ik zo zeggen.
Bij een failisementen van BV's zijn bestuurders die werkzaam waren in deze BV's alleen persoonlijk aansprakelijk voor de achterblijvende schuld indien:
1) De rechter meent deze bestuurders - naar 'de wet' - onbehoorlijk bestuur toe te schrijven is (of iets van deze woorden). Zodat de bestuurders persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor de schulden van de failliete BV's en/of
2) De bestuurders (en aandeelhouders) hun prive-bezittingen en/of prive-banktegoeden als onderpand hebben ingezet voor de financiering van hun BV's. Dan behoren deze privebezittingen tot de failliete boedel.
Ik denk dat Kroymans en Scheringa voor punt 2 wel goed zitten, voor punt 1 weet ik niet. Alhoewel ik denk dat ze voor punt 1 er ook mee weg komen. Maar ik weet het niet, het is een gokje. Het zou maar eens kunnen dat Marco Borsato dommer is geweest..
Wie goed luistert naar bijv, Scheringa, hoor je dat hij precies zegt wat hij wil zeggen. 'Ik ben alles kwijt' zo zegt hij. Dat klopt ook, want daarmee bedoelt hij - even platgezegd - de BV's en hun bezittingen. Zijn prive-huizen (evenals alle andere prive-gelden of goederen) is hij helemaal niet kwijt. 'Ik moet mijn huizen in Frankrijk(?) verkopen voor mijn levensonderhoud'. Dat kan ook kloppen in zijn perceptie, want we weten allemaal niet hoeveel Scheringa precies nodig heeft voor zijn levensonderhoud .. lol. Als Dirkie al zijn centjes in zijn holding had zitten, ja, dan is hij die allemaal kwijt. Maar ik denk dat onze Dirkie zo stom nog niet is.. mark my words..

Bij een failisementen van BV's zijn bestuurders die werkzaam waren in deze BV's alleen persoonlijk aansprakelijk voor de achterblijvende schuld indien:
1) De rechter meent deze bestuurders - naar 'de wet' - onbehoorlijk bestuur toe te schrijven is (of iets van deze woorden). Zodat de bestuurders persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor de schulden van de failliete BV's en/of
2) De bestuurders (en aandeelhouders) hun prive-bezittingen en/of prive-banktegoeden als onderpand hebben ingezet voor de financiering van hun BV's. Dan behoren deze privebezittingen tot de failliete boedel.
Ik denk dat Kroymans en Scheringa voor punt 2 wel goed zitten, voor punt 1 weet ik niet. Alhoewel ik denk dat ze voor punt 1 er ook mee weg komen. Maar ik weet het niet, het is een gokje. Het zou maar eens kunnen dat Marco Borsato dommer is geweest..
Wie goed luistert naar bijv, Scheringa, hoor je dat hij precies zegt wat hij wil zeggen. 'Ik ben alles kwijt' zo zegt hij. Dat klopt ook, want daarmee bedoelt hij - even platgezegd - de BV's en hun bezittingen. Zijn prive-huizen (evenals alle andere prive-gelden of goederen) is hij helemaal niet kwijt. 'Ik moet mijn huizen in Frankrijk(?) verkopen voor mijn levensonderhoud'. Dat kan ook kloppen in zijn perceptie, want we weten allemaal niet hoeveel Scheringa precies nodig heeft voor zijn levensonderhoud .. lol. Als Dirkie al zijn centjes in zijn holding had zitten, ja, dan is hij die allemaal kwijt. Maar ik denk dat onze Dirkie zo stom nog niet is.. mark my words..