'Mister Ferrari': Zembla stort zich op Kroymans (8 november)
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: 'Mister Ferrari': Zembla stort zich op Kroymans (8 november)
Dat mag ik ook niet hopen voor hem nee.
Dik 30 jaar keihard gewerkt hebben, imperium opgebouwd en geschat worden op 200+ miljoen vermogen. Dan mag ik toch hopen dat je je schaapjes wel op het droge hebt.
Aan de andere kant, dit zijn wel de mensen die er altijd wel komen. Ook al zijn ze failliet hun kennis en connecties hebben ze nog gewoon, dus binnen enkele jaren zouden ze in principe al weer aardig vermogend kunnen zijn.
Zelfde geld bijv. voor de jongen van Palm Invest, hoe zulke ei*els het ook zijn. Het zijn echt slimme jongens die het in het bedrijfsleven nog heel ver kunnen schoppen met hun kennis.
Dik 30 jaar keihard gewerkt hebben, imperium opgebouwd en geschat worden op 200+ miljoen vermogen. Dan mag ik toch hopen dat je je schaapjes wel op het droge hebt.
Aan de andere kant, dit zijn wel de mensen die er altijd wel komen. Ook al zijn ze failliet hun kennis en connecties hebben ze nog gewoon, dus binnen enkele jaren zouden ze in principe al weer aardig vermogend kunnen zijn.
Zelfde geld bijv. voor de jongen van Palm Invest, hoe zulke ei*els het ook zijn. Het zijn echt slimme jongens die het in het bedrijfsleven nog heel ver kunnen schoppen met hun kennis.
- Maus335i
Ferdinand, blijkbaar heb ik een nieuw accountantbureau nodig dan. Nog tips?
Zou zeggen dat een sloot ex-Deloitters het wel weten, maar misschien werken ze er daarom nie meer 

-
Als ik het niet vergeet, kijk ik. Toch wel benieuwd hoe dat nou precies is gelopen.
- wjn
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt.DF@news schreef:Zembla is altijd goed voor spraakmakende reportages. De uitzending van 18 oktober was bijvoorbeeld goed voor een flink aantal kamervragen. Op 8 november stort het programma zich op Frits Kroymans. Hoe zit het met het faillissement van zijn bedrijven?
De NPS en Vara stuurden alvast een persbericht rond. 'Ferrari-dealer en societyfiguur Frits Kroymans bouwt de afgelopen tien jaar aan een auto-imperium. Hij importeert prestigieuze merken als Ferrari, Maserati en Aston Martin. Met veel geleend geld neemt hij in een hoog tempo het ene na het andere bedrijf over. In de hoogtijdagen bestaat het Kroymans-concern uit ongeveer 150 ondernemingen met een omzet van rond de twee miljard euro. De grenzenloze expansiedrift eindigt in april van dit jaar in een debacle. Binnen een paar maanden gaat Kroymans Corporation plotseling failliet. Duizend mensen staan op straat. De belastingbetaler draait op voor de kosten en loonverplichtingen. Maar het jetsetleven van Frits Kroymans op zijn landgoed aan de Vecht gaat door alsof er niets is gebeurd.'
Opgeklopte onzin of de moeite van het kijken waard?
Hij (de groep) heeft dus minstens 10 jaar (veel) belasting betaald en blijkbaar 1000 mensen aan het werk gehouden.
- Sperdy
Ha Maus, lol, ik weet het niet hoor, accountans zijn er zo ontzettend veel. Deloitte is ook prima (gaan ze niet naar de beurs?). In ieder geval, dat geef ik je op een briefje, zijn ze allemaal zeer goed in 'factureren..'.Maus335i schreef:Ferdinand, blijkbaar heb ik een nieuw accountantbureau nodig dan. Nog tips?Zou zeggen dat een sloot ex-Deloitters het wel weten, maar misschien werken ze er daarom nie meer

- SteV6
Inderdaad, net als advocaten hebben ze meer dan 24 uur in een dag zitten. Maar ik ken nog zo'n sector ... de IT
Stephan

Stephan
- duifjes.com
en over Medici maar te zwijgen.........over ivorentorengedrag gesproken.......no offense maar er zijn heel veel takken waar men zich vaak beter voelt dan de burger... bij artsen in ziekenhuizen heb ik dat id vaak....ik ben slimmer dan jou gevoel *(niet persoonlijk ik sta daar wel boven...).........ook medici die door mogen blijven werken na blunders....en financieel schort het in ziekenhuizen ook vaak..........
- SteV6
Hé, is dit romo @ PC duifjes.com
:
Ik zie allemaal puntjes ................

Ik zie allemaal puntjes ................

- duifjes.com
ik tik in mn berichten ook vaak puntjes dussssss 

- Downforce Hans
Over ivoren toren gedrag en medici gesproken zou je niet eens naar de tandarts gaan
:
Je sssssssslist een beetje dus ik denk dat er een stiftant van je los zit..............
Die puntjes, daar hebben we het niet over

Je sssssssslist een beetje dus ik denk dat er een stiftant van je los zit..............
Die puntjes, daar hebben we het niet over

- Snipe
Even een kleine reminder: de aflevering in kwestie van Zembla zie je vanavond.
- GTRene
owja 21:50 net 2...misschien ook ff kijken komt verder geen film op dusSnipe schreef:Even een kleine reminder: de aflevering in kwestie van Zembla zie je vanavond.

- GTRene
hm....te ver doorgeschoten, te groot grootheidswaanzin en vervolgens de maatschappij ervoor op laten draaien en zelf lekker doorgaan met van alles...dat moet toch eigenlijk niet kunnen/mogen dat soort contructies...
en die vriendjes van hem tja...zeg ik maar niks over, tis net de politiek macht en een soort spel spelen...ala DSB ? magoed...hoop dat dat soort mensen eens beboet worden voor hun misstappen al dan niet bewust zeg maar....kaal plukken die hap, kijk eens wat een leed en zooi hij zo achterliet en meneer gaat lekker verder...wanneer leren ze eens dat goed of genoeg genoeg is...
ze maken veel kapot, en vooral de minder draagkrachtige mensen zijn er dan de dupe van.
en die vriendjes van hem tja...zeg ik maar niks over, tis net de politiek macht en een soort spel spelen...ala DSB ? magoed...hoop dat dat soort mensen eens beboet worden voor hun misstappen al dan niet bewust zeg maar....kaal plukken die hap, kijk eens wat een leed en zooi hij zo achterliet en meneer gaat lekker verder...wanneer leren ze eens dat goed of genoeg genoeg is...

-
Stel je niet aan. Zuur, maar ondernemen is risico lopen. De grootste baas zal echt niet overal overzicht op hebben. En ja, als je naast je schoenen gaat lopen kan het fout gaan. Aan de andere kant hebben een hoop werknemers het jaren goed gehad door hem. Je verwacht toch niet dat hij iedereen persoonlijk z'n spijt gaat betuigen? Best een hoop werknemers hoor!
Denk je dat je het zelf beter kunt, ga gerust je gang.
Gebeurd is gebeurd en het is niet bepaald een Madoff. Zwartmakerij is de makkelijkste weg. Zeker als je zelf de kapitein aan wal bent.
Gebeurd is gebeurd en het is niet bepaald een Madoff. Zwartmakerij is de makkelijkste weg. Zeker als je zelf de kapitein aan wal bent.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Bij ondernemers heb ik er niet veel moeite mee, als je maar staat voor wat je doet, in goede en in slechte tijden...................
Bij de (semi) publieke sector heb ik er wel grote moeite mee, daar moet snel de zweep er overheen..................
Ik gun echt iedereen een goede boterham en ook nog wat er op, maar excessen moeten rap er uit gefilterd worden...................
Bij de (semi) publieke sector heb ik er wel grote moeite mee, daar moet snel de zweep er overheen..................
Ik gun echt iedereen een goede boterham en ook nog wat er op, maar excessen moeten rap er uit gefilterd worden...................
+1allen schreef:Stel je niet aan. Zuur, maar ondernemen is risico lopen. De grootste baas zal echt niet overal overzicht op hebben. En ja, als je naast je schoenen gaat lopen kan het fout gaan. Aan de andere kant hebben een hoop werknemers het jaren goed gehad door hem. Je verwacht toch niet dat hij iedereen persoonlijk z'n spijt gaat betuigen? Best een hoop werknemers hoor!
Lekker makkelijk vanachter je pc, maar hij heeft inderdaad duizenden mensen aan het werk gehouden en daar voor brood op de plank gezorgd, jarenlang, en ook genoeg belasting betaald.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik heb nog net een stukje gezien. Vergelijking met DSB gaat gewoon helemaal mank en komt imho in de verste verte niet in de buurt. Kroymans was gewoon een ondernemer die het ver schopte met z'n onderneming en uiteindelijk ten onder ging. Niks meer en niks minder volgens mij. Doorschieten en grootheidswaanzin vind ik hier niet op gaan. Als ondernemer moet je visie hebben en als die visie is om te groeien om schaalvoordeel en/of marktaandeel te bereiken dan is daar in principe niks mis mee. Gaat het goed dan ben je een topper, een voorbeeld en noem maar op. Gaat het mis dan ben je een loser met grootheidswaanzin
Vanaf de zijlijn een koe in de kont kijken imho
Wat betreft begrip en solidairiteit richting werknemers: Kroymans is gewoon een zakenman, simpel. Mensen die dan zo'n brief aan hem richten en persoonlijk op z'n schouder willen uithuilen en begrip willen
welkom in de realiteit. Dan nog zo'n dromer die vind dat je geen 8 miljoen prive mag uitgeven aan een vliegtuig omdat een de BV van de betreffende aandeelhouder geen volledige lonen kan betalen
Als werknemer kun je dat hard vinden, je bent "slechts" onderdeel van een bedrijf. Zo simpel werkt het nu eenmaal. Of ik dat de juiste mentaliteit vind laat ik even in het midden maar als je bij een groot concern werkt dat failliet gaat dan hoef je echt niet anders te verwachten... Sterker nog, ik heb mensen ontslaan zien worden bij een veel kleiner bedrijf (400FTE) omdat het met het bedrijfsresultaat minder ging: bedankt, tot ziens en je kunt wel gaan..... wat nou begrip
Maar goed, ik heb niet alles gezien dus ik kan er naast zitten

Wat betreft begrip en solidairiteit richting werknemers: Kroymans is gewoon een zakenman, simpel. Mensen die dan zo'n brief aan hem richten en persoonlijk op z'n schouder willen uithuilen en begrip willen

Maar goed, ik heb niet alles gezien dus ik kan er naast zitten

-
Niet te vergeten dat Kroymans nog even met 25 miljoen privé vermogen garant stond en dat geld ook allemaal weg is. Had de man een kille zakenman geweest, had die beter toen al de stekker eruit kunnen trekken. Dus Niels, je zit er imho niet naast. Dit soort reportages zijn imho vooral bedoeld voor de kijkcijfers. Kan ik ze dan ook weer niet kwalijk nemen. 

-
Pakken we dan ook de ondernemers aan die daar gretig gebruik van maken?romo schreef:Bij de (semi) publieke sector heb ik er wel grote moeite mee, daar moet snel de zweep er overheen..................
- wjn
Ach ja, John de Mol en consorte hebben het ook niet slecht. Ook aanpakken maar?allen schreef: Dit soort reportages zijn imho vooral bedoeld voor de kijkcijfers. Kan ik ze dan ook weer niet kwalijk nemen.
Doet me trouwens denken aan de ex DDR. Bij nabeschouwing van 20 jaar vrijheid verlangen toch best veel Ossies terug naar vroeger. De regering regelde alles, ook hoeveel je verdiende. Willen we dat soms?

- Arthur
- Auto: Nr.51
Als het de "Balkenendenorm" is dan wel 

-
Dat is ook weer zoiets debiels. De Balkienorm. 

- Collin Bello
Die gaat mooi omhoog als hij straks toch president van Europa wordt....de balkienorm.
- wjn
Exact.Collin Bello schreef:Die gaat mooi omhoog als hij straks toch president van Europa wordt....de balkienorm.
Iets hypocrieters bestaat er niet. Politicy en normen, Contradictio in terminis.
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Ik heb gisteren ook gekeken en uiteindelijk kun je naar mijn idee tot de conclusie komen dat de banken ook erg gefaald hebben. Ze hebben ontzettend veel geld geleend (alleen al voor het GM importeurschap iets van 300mln geloof ik?) wat blijkbaar niet gekund heeft.
Natuurlijk leek de Kroymans balans gunstig doordat zoveel mogelijk geleasd werd en dus niet op de balans stond, maar als je iets verder de boeken in duikt (wat mij logisch lijkt als je zoveel geld uit leent) dan zie je toch zo hoeveel uitgaven er wel niet zijn maandelijks? En natuurlijk de bestaande contracten.
Ik snap wel dat Kroymans die constructie heeft toegepast.. als hij denkt een goede investering te kunnen doen (Bv. GM importeurschap) dan is het logisch dat hij alles ervoor doet om het door te kunnen laten gaan.
Verder hebben mensen denk ik wel gelijk dat meneer Kroymans valse beloftes doet. Hij heeft blijkbaar wel echt gezegd er alles aan te doen mensen tegemoet te komen of ervoor te zorgen dat ze het niet slecht zouden hebben (ik weet niet meer precies hoe hij dit gezegd heeft) maar als je zoiets zegt DOE het dan ook of houd je mond dicht. Als er vervolgens een privé jet van 8 miljoen afgeleverd wordt snap ik wel dat je je in het O-tje genomen voelt.
Verder vonden ze het maar vreemd dat er in Hilversum weer gewoon Ferrari's/AM's verkocht worden maar dat lijkt mij wel een logische stap, die delen waren waarschijnlijk winstgevend en als de in de jaren opgebouwde klantenkring dan weer bediend kan worden is dat toch mooi lijkt me?
Nou dat is even kort mijn mening:)
Natuurlijk leek de Kroymans balans gunstig doordat zoveel mogelijk geleasd werd en dus niet op de balans stond, maar als je iets verder de boeken in duikt (wat mij logisch lijkt als je zoveel geld uit leent) dan zie je toch zo hoeveel uitgaven er wel niet zijn maandelijks? En natuurlijk de bestaande contracten.
Ik snap wel dat Kroymans die constructie heeft toegepast.. als hij denkt een goede investering te kunnen doen (Bv. GM importeurschap) dan is het logisch dat hij alles ervoor doet om het door te kunnen laten gaan.
Verder hebben mensen denk ik wel gelijk dat meneer Kroymans valse beloftes doet. Hij heeft blijkbaar wel echt gezegd er alles aan te doen mensen tegemoet te komen of ervoor te zorgen dat ze het niet slecht zouden hebben (ik weet niet meer precies hoe hij dit gezegd heeft) maar als je zoiets zegt DOE het dan ook of houd je mond dicht. Als er vervolgens een privé jet van 8 miljoen afgeleverd wordt snap ik wel dat je je in het O-tje genomen voelt.
Verder vonden ze het maar vreemd dat er in Hilversum weer gewoon Ferrari's/AM's verkocht worden maar dat lijkt mij wel een logische stap, die delen waren waarschijnlijk winstgevend en als de in de jaren opgebouwde klantenkring dan weer bediend kan worden is dat toch mooi lijkt me?
Nou dat is even kort mijn mening:)