Renault heeft z'n beslissing uitgesteld, maar dat heeft een simpele reden. Het bedrijf wil maar een beperkt deel van het budget ophoesten, het team moet de rest binnenhalen met nieuwe sponsors. Als dat in december niet is gelukt, gaat de deur op slot. Niet voor niets is de telefoon bij McLaren roodgloeiend: ook Kubica en Glock zijn weer op de markt. Dus verwacht voorlopig geen aankondiging over de tweede McLaren, want McLaren leunt rustig achterover totdat Renault heeft besloten om vervolgens de coureur te kiezen die het laagste salaris accepteert.
Aan de 'onderkant' van de markt lopen ook nog een boel nieuwelingen rond met volle F1-budgetten, dus de traditionele middenmoot onder de coureurs gaat het moeilijk krijgen. Die worden natuurlijk onmiddellijk weggedrukt door Kubica en Glock, waarna de nieuwe teams mensen als Kovalainen en Trulli (die nergens anders meer terecht kunnen) kunnen uitspelen tegen de pecunia van onder meer Parente, López (terug uit Argentinië, nu opeens wel met enorme geldbuidels), Petrov en Baguette.
Als Renault stopt, is de FOTA zo goed als ontmanteld. Alleen Ferrari en Mercedes zijn dan nog fabrikanten. Niet voor niets sloeg Montezemolo na het besluit van Toyota als een idioot om zich heen. Hij is zwaar aan de verliezende hand. Mosley is vanuit z'n leunstoel de laatste die lacht.
Tussenstand in de stoelendans:
Brawn-Mercedes: Button, Rosberg?
Red Bull-Renault: Vettel, Webber
McLaren-Mercedes: Hamilton, Räikkönen/Heidfeld/Sutil/Kubica/Glock?
Ferrari: Alonso, Massa
Williams-Cosworth: Barrichello, Hülkenberg
Renault: Kubica, Glock?
Force India-Mercedes: Sutil/Fisichella?, Liuzzi
STR-Ferrari: Buemi, Alguersuari
Sauber-Ferrari: Heidfeld/Fisichella?, Klien/Petrov?
Campos-Cosworth: Senna, De la Rosa/M Gené/Soucek?
USF1-Cosworth: De la Rosa?, JM López?
Manor-Cosworth: Kovalainen/Di Grassi?, Parente/Klien/Soucek/Carroll/Baguette?
Lotus-Cosworth: Trulli?, Davidson/Sato/Baguette?