Auto liefhebbers kwamen naar de showroom, mede nadat Autovisie een GTT als duurtest auto had opgenomen, en alhoewel in het begin sceptisch, al rap verslingerd aan de GTT. Let wel Autovisie was tot dan toe zwaar georienteerd op Italiaanse auto's, als het om drivingfun ging. Dit verslag deden velen de ogen openen.
De GTT werd het grootste verkoopsucces van Subaru NL en is een icoon in wording. Nette originele exemplaren zijn zeldzaam, door de pimpdrang van vele 4e, 5e en 6e hands eigenaren die de auto's verkrachten met polyester uitstulpingen en ICE installaties die in een voetbalstadion niet zouden misstaan

Met het komen van de opvolger, de bugeye is de neergang net zo hard ingezet als dat deze was opgekomen. Een volwassen Legacy heeft dat nog een klein beetje kunnen remmen, maar het ontbreken van een diesel en het missen van benzinemotoren die zuinig en emisievriendelijk zijn heeft met de boot op de zakelijke markt verloren.
De rally successen liepen terug, men trok zich helemaal terug, dus ook dat PR punt viel weg.
De diesel kwam, echter bijna als mosterd na de maaltijd, de andere fabrikanten waren al weer vele stappen verder.
Ook heeft met de slag qua modellen volledig gemist, de nieuwe line-up van Subaru spreekt amper nog iemand aan, de nieuwe Legacy laat zien hoe men de weg kwijt is, en het is te hopen voor Subaru dat Toyota zijn belang vergroot anders kan het wel eens afgelopen zijn met dit toch bijzondere eigenwijze merk, dat misschien te eigenwijs is gebleken en daar door de voeling met de klant volledig kwijt is geraakt.
Michel