Porsche Cayman brochure mislukt.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 mar 2006, 16:00

Hielke de discussie ging ook over de folder en niet over de auto :wink:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 11 mar 2006, 16:46

Jaja :-) Uiteindelijk gaat het om de auto.

Luister, ga even zitten, ik vertel je de weg naar de automobiele gelukzaligheid. Wat jij nodig hebt is een 3 of 5 serie break met de lichtste diesel motorisering. Die 2 liter diesel ken je, dat is een prachtmotor. Die brengt zo'n auto naar 220 km/h, is zuinig en stil, perfect voor het alledaagse vervoer en de familieritjes. De 2e auto is een speelauto. Daarvan verwacht je uitstraling, klasse, rij en stuureigenschappen van de hoogste orde, fun, etc. Vermogen doet er weinig toe. Je hebt op automobiel gebied al aardig wat gezien en weet dat 100 pk extra binnen een dag gewend is. Van rechtelijnvermogen moet je het niet hebben. Tenzij je naast een dragstrip woont en dat is niet zo. Een Porsche Boxster dus, bouwjaar tussen 1997 en 2000, km stand onder de 80.000 Zo'n auto doet ergens om de 25.000 euro. Na 40.000 km en 3 jaar schrijf je er iets van tussen de 5000 en 10.000 euro op af. Minder dan ja in één jaar op een BMW afschrijft. Kan het simpeler?!

8)

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 11 mar 2006, 16:53

Toch vind ik een brochure wel gaaf.. zeker als je de auto al besteld hebt...en je dus in gezelschap van je 'foldertje' mag drooggeilen

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 mar 2006, 17:28

Heej Hielke waarom rij jij dan nog niet in een Boxster :wink:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 11 mar 2006, 17:45

Ik heb de max nog niet uit de Bravo gehaald Rico :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 11 mar 2006, 17:50

En dat is? Maximale valversnelling uittesten? :lol:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 11 mar 2006, 17:51

Maar serieus, heb altijd gezegd dat ik de Boxster een superauto vond. Als je naar de prijsontwikkeling kijkt (hoe de auto z'n waarde houdt) dan is ie relatief goedkoop. Tis een auto die mij in ieder geval altijd doet omkijken. En kijk je naar de klokken, zitpositie, looks, afwerking, dan is het een pure Porsche.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 nov 2006, 13:38

Is Porsche zijn hand aan het verspelen met de prijzen die men vraagt voor de Cayman tov de Boxster ? We weten allemaal hier dat een Cayman een Boxster met een vast dakje is. Porsche wil zijn klanten anders laten geloven.

Want de verkopen vallen tegen, productie word terug geschroefd, en de folder doet toch niet zo zijn best. Of zit het anders ???

vr 17 nov 2006

Minder Porsches Boxster en Cayman
AMSTERDAM - Porsche heeft de Finse autobouwer Valmet Automotive opdracht gegeven de productie van de Boxster en Cayman terug te schroeven.


Het gaat om een afname van twintig auto's per dag. Momenteel rollen 153 stuks van de voordeligste Porsches van de Finse band.

Porsche besteedt de productie van de Boxster en Cayman uit aan Valmet. Dat bedrijf is tegenwoordig afhankelijk van Porsche. In het verleden bouwde het bedrijf de Saab Cabriolet, Opel Calibra, Lada Samara en kortstondig de Saab 900 Coupé.

bron: autotelegraaf



ma 20 nov 2006

Porsche bouwt 200.000e Boxster

AMSTERDAM - Op het moment dat Porsche het externe productiebedrijf Valmet Automotive opdracht heeft gegeven de productie van de Boxster en Cayman terug te brengen, is door de Finse autobouwer de 200.000e Boxster van de band vervaardigd. De open tweezitter wordt nu tien jaar gebouwd. Het huidige type is de tweede generatie.

Porsche besteedt de productie vrijwel geheel uit aan Valmet uit Uusikaupunki. Slechts enkele exemplaren zien in Duitsland het levenslicht.

De Boxster verscheen in 1996 op de markt. Het merk ging uit van een jaarproductie van 15.000 units, maar de gemiddelde output ligt ongeveer eenderde hoger.

De huidige productie ligt lager en de verkoopaantallen blijven dalen. De grootste afnemer van de open tweezitter is Noord-Amerika, waar ongeveer 40% van de productie naar toe gaat. Duitsland staat met een verkooppercentage van 20% op de tweede plaats als het gaat om afzetmarkten.

bron autotelegraaf

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 nov 2006, 14:02

Ze mogen dan wel wat minder auto's verkopen maar als de winstmarge op die dingen is wat velen denken dan verdienen ze er heel erg goed aan.

En 200.000 Boxsters is natuurlijk een fenomenaal aantal voor zo'n relatief dure auto.

Hoe dan ook, of het nu marketingtechnisch klopt of niet, de auto is er geen grijn minder begeerlijk om.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 22 nov 2006, 11:08

Ik heb zo'n Cayman wel overwogen, vind het een zeer strakke bak, het rijdt onmetelijk goed en hij heeft in S-uitvoering een stuk minder van het ik-kan-geen-911-betalen/beheersen-imago van de Boxster. Dat imago is overigens volstrekt onterecht maar eerlijk is eerlijk, als je 90 mille voor een auto gaat aftikken is imago het belangrijkste accessoire.
Alleen die prijzen, totaal van de zotte wat Porsche daarmee doet. Kleed je Cayman een beetje aan met dingen die gewoon standaard horen te zijn en je kunt net zo goed de basis-911 gaan halen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Leen en 20 gasten