Anyway ik ben er 's even voor gaan zitten en de brochure gaan lezen/plaatjes kijken ed. Ik was benieuwd of het mooie drukwerk ook bij mij de begeerte voor een Cayman zou oproepen. Deed deze brochure (waar heel veel aandacht in was gestoken) zijn werk ?
De brochure oogt als een luxe glossy magazine, tot in detail word de Cayman besproken. Techniek, motor. ect alles word uit de kast getrokken om de auto als een lekkernij te presenteren. Kreeg de inhoud ook vat op mij als lezer ? Nee niet bepaald. De brochure straalde 1 en al marketing uit, en ik ga nu niet zeggen dat ik daar niet gevoelig voor ben want mits de marketing zijn werk goed doet ben ik er zeker gevoelig voor.
Maar nu kreeg de marketing van Porsche geen vat op mij. Hoe kan dat ? Ik ben altijd al een Porsche liefhebber geweest, maar de Cayman roept geen begeerte op. En dat terwijl Porsche zo zijn best doet. Is het de uitstraling van de auto ? Moeilijk hoor, wel had ik heel erg de indruk dat de brochure mij de de hele tijd in de oor fluisterde "kijk dit eens mooi zijn, wil je dit ook niet ? lijkt je dit niet wat, dit is pas echt luxe om je Cayman af te maken". MAW, TREK JE BEURS, WANKER JE DENKT TOCH NIET DAT JE EEN CAYMAN KAAL EN VOOR NOP KUNT RIJDEN !
Dit gevoel had ik na het doorlezen, de brochure had geen indruk gemaakt op mij als lezer, geen begeerte opgeroepen (een Cayman is theoretisch mogelijk). Ik mis de referentie naar de autosport, ik mis het liefhebbers gevoel, het droomautogevoel. Kortom Porsche heeft zijn stinkende best gedaan om de lezer te paaien. Maar is zijn doel voorbij geschoten imho. Men heeft geprobeerd om met veel te veel woorden, veel te kleine foto's en teveel gucci tasjes gelul de lezer te overtuigen.
Dit relaas is geen waarde oordeel over hoe de auto rijd, of ie zijn geld waard is maar uitsluitend over de in mijn ogen mislukte marketing brochure.