(op dit moment heeft merendeel de lampen toch ook al aan ?)
Die discussie snap ik ook niet, ik rij zelf motor en ben een grote voorstander.DDX schreef:gewoon altijd aan, snap die discussie (op autoblog ook aantal mensen die tegen zijn) van motorrijders niet die meteen gillen dat het onveiliger gaat worden voor hun![]()
(op dit moment heeft merendeel de lampen toch ook al aan ?)
had het er vandaag op m'n werk ook met 2 collega's (beide motorrijders) over, die snapten de opmerkingen ook niet echtluco hornsveld schreef:Die discussie snap ik ook niet, ik rij zelf motor en ben een grote voorstander.
Als motorrijder moet je toch beter kijken dan een automobilist en dan is het alleen maar fijn als je ze eerder ziet
Haha ja, en ze raken daar ook altijd compleet in paniek als je een keer (op klaarlichte dag, zicht 3 kilometer, 2 auto's in een straal van 20km bij je in de buurt) zonder licht rijdt.Flatline schreef:Verplicht stellen weet ik nog niet, maar in Denemarken gaat iedereen naar je seinen als je je lichten niet aan hebt, dus misschien beetje sociale controle kan geen kwaad 8)
+23.000, wat een gezeik zeg. Volvo schijnt al sinds jaar en dag verlichting te hebben die altijd aanstaat. Alle fabrikanten verplichten dit te doen. Klaar! Laat de rest zich maar lekker doodrijden.Dennis Cavallino schreef:Schopje:
Afgelopen weken (maanden/jaren eigenlijk) irriteer ik mij enorm aan al die automobilisten die geen verlichting voeren. Niet 's nachts, niet tijdens zonsondergang en niet tijdens zonsopkomst, maar ook niet tijdens regen, tijdens mist, tijdens schemer, tijdens zware bewolking, tijdens een stuk weg met veel begroeiing, tijdens momenten dat hun grijze/zwarte auto op het donkere asfalt niet zichtbaar is en alle andere redenen waarom ze eigenlijk ALTIJD verlichting aan zouden moeten hebben.
Het valt mij vooral op dat het niet gaat om een enkeling, maar echt tientallen of honderden per dag die gewoon niet goed zichtbaar zijn. Ik sein soms naar tegenliggers zonder verlichting en in bijna alle gevallen zonder resultaat, zelfs in 't pikkedonker!
Kan 't gelul over die motorrijders afgelopen zijn en Brussel heel rap (vandaag nog!) verplichten dat alle motorvoertuigen en brommers overdag verlichting moeten voeren. Fietsers zijn tegenwoordig beter zichtbaar dan automobilisten. Pim zou zeggen: "it's a bloody shame!"
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot], WillemBoer en 3 gasten