BMW M3 CS: Wat is een echte en wat niet?!

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Petrolhead-Emil
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 nov 2006, 17:52
Locatie: Wierden

BMW M3 CS: Wat is een echte en wat niet?!

Bericht door Petrolhead-Emil » 21 nov 2006, 23:38

Ik heb een vraag t.a.v de BMW M3 CS. Op het bekende site autogespot staan een aantal van deze BMW's. Maar sommige hebben wel weer een CSL spoiler en de andere weer niet. Hoe zit dat eigenlijk?

http://www.autogespot.com/viewcars.php? ... type=M3+CS

Zou iemand misschien kunnen aangeven welke echt en welke niet? OF zijn ze allemaal echt? Ik leg het hier even voor aangezien verder niet weet waar ik terecht kan :P :oops:

Tnxk voor reacties :)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 21 nov 2006, 23:43

Was de CSL kofferklep geen optie?

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 21 nov 2006, 23:52

Ik heb de discussie ook al gevoerd met mijn broer, Mark Nauta, ook bekend van het autogespot forum. Maar het blijkt dat het allemaal echte CS-en zijn. Waarvan de witte en blauwe natuurlijk de mooisten zijn ;)


mvg Steven

Petrolhead-Emil
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 nov 2006, 17:52
Locatie: Wierden

Bericht door Petrolhead-Emil » 22 nov 2006, 10:20

Ja ik weet dus niet wat echte specifieke dingen zijn om de M3 CS te onderscheiden van een gewone M3. :roll: :P

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout

Bericht door Jordy van Kouwen » 22 nov 2006, 10:22

Het valt me elke keer bij de CSL kofferklep op, dat de kleplijn niet goed aansluit met de bodylijn. Omdat de bolling van de klep veel extremer is, zie je dat de aanzet van de body anders loopt. Beetje slordig van de ontwerpers (ook bij de CSL), maar blijkbaar is de body dus hetzelfde als de gewone M3. Dat terzijde ;)

[img:1024:768]http://www.bmwworld.com/pics/3er/e46/m3/9914_1024.jpg[/img]

De 19 inch CSL wielen is de extra aanvulling op een gewone M3, net zoals grotere remmen, korter stuurhuis, alcantara stuur en wat geavanceerde stumperhulpjes ;). Kofferklep is inderdaad een eigen initiatief (of optie). Wordt in ieder geval niet standaard meegeleverd. Je kunt in ieder geval niet van buiten zien of het een echte CS betreft, daarvoor moet je er echt mee sturen (en ervaring hebben met een gewone M3 uiteraard). Alle optische toevoegingen/verbeteringen kan je ook aftermarket erop schroeven.

De wagen is bedoeld als crossover tussen de gewone M3 en de bekende CSL omdat de laatstgenoemde volgens de 'kenners' wel heel extreem duur was voor een sportieve 3 serie.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 nov 2006, 10:49

Nummer 1 is denk ik geen CS, maar een M3 met CSL wielen. Ik denk dit omdat er een Amerikaanse voorbumper opzit. de auto is ook gekocht bij een speciale handelaar voor Amerikaanse militairen gelegerd in Duitsland. www.capitolmotors.com MOCHT het al wel een zijn dan is het oficieel een M3 ZPC want dit is de benaming voor een CS in de USA.

Nummer 2 is wel een CS

Nummer 3 vind ik een beetje wannabee aan de hand van het CSL typeplaatje in het zijrooster. Het is gezien zijn voorschijven wel een CS

Nummer 4 is een hele echte want die is van mij :wink: Er zit een originele CSL kofferdeksel op. Dit is geen "standaard" optie, en uitsluitend te bestellen bij een BMW dealer die wil meewerken met een VIN code voor een CSL. Niet alle dealers willen dit.

Nummer 5 is hetzelfde als nummer 3

Nummer 6 is er ook 1

Nummer 7 is van onze Belgische vrind Kris en is er ook 1, ook met CSL kofferdeksel

Nummer 8 is een klootzak want die staat op een invalide parkeerplaats :evil: Waarschijnlijk wel een CS


Eigenlijk kun je aan het uiterlijk weinig zien dat het een CS is, aan de voorste remschijven want die zijn iets groter in doorsnee. De Velgen kun je het ook aan zien, maar iedereen kan CS velgen bestellen.

Waar je het pas goed aan kunt zien is het interieur, Andere stof in de stoelen, en het stuur is van amarreta met een M track knop, (een normale M3 heeft altijd een leren stuur en cruisecontrol en radio bediening op het stuur). De handremgreep is ook met amarreta en eventueel de SMG pookknop. Het stuur materiaal word ook wel eens suede (geruwd leer) genoemd, dit klopt dus niet, ook word het vaak alcantara genoemd. Ook dit klopt niet, Alcantara en Amaretta lijkt wel veel op elkaar maar is toch net wat anders qua samenstelling van de stof.

Tevens heeft de CS een exclusieve allu interieur trim die niet in de normale optielijst staat.
[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 074233.jpg[/img]

En een interlagosblauwe M3 is altijd een CS, want deze kleur is niet leverbaar voor een gewone M3.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 22 nov 2006, 18:54

Jawel Rico, als individual kleur :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 nov 2006, 21:26

6 Ruggen ofzo. dat is ongeveer de meerprijs van een CS. OKÉ dat is iets meer 10 Ruggen. in NL weet ik zeker dat niemand dat heeft gedaan voor een M3. Ik probeer er al een tijdje achter te komen hoeveel CS'en er in Nederland rondrijden. heb een PB naar Joshua gestuurt die gaat het morgen proberen uit te zoeken.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 nov 2006, 21:29

Op het kentekenbewijs staat vermeld: M3 coupe competition. Als model omschrijving.

Marcelvv
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 22 nov 2006, 22:55

En hoeveel CSL's zijn er in NL geleverd?
Weet iemand dit precies?
Zie er in Eindhoven regelmatig een rijden, maar dat is een import.
Ik bedoel orgineel NL auto's.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 nov 2006, 23:16

Stuk of 10

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 nov 2006, 01:21

Mijn vraag is? is een CS zeldzamer dan een CSL in NL?

Marcelvv
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 23 nov 2006, 08:24

Kan iemand aan de juiste NL cijfers komen?

Dus van de CSL en van de CS.

Ben ook benieuwd naar de aantallen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 nov 2006, 08:33

Die 10 stuks CSL'S is een keer uitgezocht door een BMW verkoper.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5073
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 23 nov 2006, 10:08

Ik denk dat het elkaar niet veel ontlloopt.

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 23 nov 2006, 10:24

och

't doet er niet veel toe of de CS zeldzamer is of niet...

ik weet 1 ding, ik zou nooit een standaard M3 gekocht hebben, vind vooral het sturen van de CS 100000keer beter
dan de standaard M3

is me die 6 ruggen alleen al waard... 8)

Marcelvv
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 23 nov 2006, 10:44

Dus precies 10 orginele NL, pfff das nie veul.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 nov 2006, 11:00

Kris het is niet belangrijk maar wel een leuk weetje. belgië 6k meerprijs, relatief weinig pakken M3 rijders eerder mee. in NL investeert men liever in leer en satnav. in de eerste 9 maanden van 2005 werden slechts 11 M3'S in NL verkocht. verkopen in 2006 zullen echt marginaal zijn geweest.

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 23 nov 2006, 14:36

hehe,

eerlijk gezegd, ik heb zelfs geen satnav... ik vond het zo lelijk en verouderd.. :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 nov 2006, 15:18

Ik ook niet ;-)

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout

Bericht door Jordy van Kouwen » 23 nov 2006, 16:45

Wat is er mis met de BMW (M3) Satnav?
Ik ben wat occasions aan het doorspitten en ik heb nu al 5 varianten gezien. Eentje met 4:3 schermpje rechts, eentje met 16:9 display over de hele lengte, eentje met groot 4:3 scherm, een smalle zoals de business cd/radio en een gek los ding bij de asbak met afstandsbediening.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 nov 2006, 17:09

Jordy van Kouwen schreef:Wat is er mis met de BMW (M3) Satnav?
Ik ben wat occasions aan het doorspitten en ik heb nu al 5 varianten gezien. Eentje met 4:3 schermpje rechts, eentje met 16:9 display over de hele lengte, eentje met groot 4:3 scherm, een smalle zoals de business cd/radio en een gek los ding bij de asbak met afstandsbediening.
Niks ! :wink: Alleen heb ik gewoon een prinicipeel "iets" tegen vaste GPS systemen(trackingsystemen/ingebouwde satnav) in een auto.

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout

Bericht door Jordy van Kouwen » 23 nov 2006, 17:36

Ok point taken. Vergat te vragen wat het verschil tussen al die BMW navigatie systemen is.

Petrolhead-Emil
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 nov 2006, 17:52
Locatie: Wierden

Bericht door Petrolhead-Emil » 23 nov 2006, 18:04

Tnxk voor de reactie's! Is mij duidelijk genoeg :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 nov 2006, 18:33

Mooie detailfoto van de speciale alu lijsten.

[img:386:506]http://www.m3forum.net/gallery/data/503/6interior_2.jpg[/img]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: matthyssie en 2 gasten