Hoezo vooroordelen bevestigen......
- duifjes.com
Re: Hoezo vooroordelen bevestigen......
Even loskoppelen dat agenten niet mijn vrienden zijn:
Als ik BEWUST 170 ga rijden op zoals zojuist de A1....en ik wordt aangehouden dan is het gewoon maar zo.....ja mag 120 *(of je het er niet mee eens bent) en ik rij 170...te hard......geen discussie mogelijk.....als je dan gaat schreeuwen dat NL een kutland is....dan is het wellicht verstandig om uit te wijken naar een land waar het beter is!
Ik denk dat als je zulke reactie's / uitspraken doet in Turkije dat er iets minder gezellig zal worden gereageerd?
Als ik BEWUST 170 ga rijden op zoals zojuist de A1....en ik wordt aangehouden dan is het gewoon maar zo.....ja mag 120 *(of je het er niet mee eens bent) en ik rij 170...te hard......geen discussie mogelijk.....als je dan gaat schreeuwen dat NL een kutland is....dan is het wellicht verstandig om uit te wijken naar een land waar het beter is!
Ik denk dat als je zulke reactie's / uitspraken doet in Turkije dat er iets minder gezellig zal worden gereageerd?
- Ar
- Auto: Prius
De topic titel is toch wel erg slecht. 
Om je vraag te beantwoorden. Tegenwoordig is het niet veel anders.duifjes.com schreef:
- Casper
Bedoel je dat ze ook beleefd zouden blijven of juist niet?Ar schreef:De topic titel is toch wel erg slecht.
Om je vraag te beantwoorden. Tegenwoordig is het niet veel anders.duifjes.com schreef:
-
Tom
Reactie van die man slaat natuurlijk nergens op. Dat schelden e.d. is allemaal niet nodig.
Maar hij is wel nuchter erin dat het gewoon een naaistreek is. 's Avonds 160-170 rijden op een vrijwel lege snelweg en men houd em staande alsof ie een crimineel is. Daar is niks gevaarlijks aan. En zo te horen is het gewoon een burger die nooit in aanraking is geweest met de politie.
De meeste Nederlanders slikken het gewoon. Zie ook de reacties op de uitzending van Peter R de Vries gisteravond. Heb het hier gelezen en op een ander forum en overal lees je vooral kritiek op Peter die zo aandachtsgeil is en dat het een campingzender is. Maar men lijkt zich niet meer druk te maken om dat belachelijke flitsgedoe. Zelfs als er bij de politie vrijwel geen draagvlak voor is. Koos Spee is geslaagd met z'n missie. Nu nog het kastje erdoorheen duwen voor de kilometerheffing en na een jaar een knop omzetten en die gegeven exporteren naar CJIB en de kassa loopt weer volautomatisch. We lopen even te piepen maar daarna is het weer prima.
Kortom ik ben het (vrijwel als enige?) met Rico eens.
Maar hij is wel nuchter erin dat het gewoon een naaistreek is. 's Avonds 160-170 rijden op een vrijwel lege snelweg en men houd em staande alsof ie een crimineel is. Daar is niks gevaarlijks aan. En zo te horen is het gewoon een burger die nooit in aanraking is geweest met de politie.
De meeste Nederlanders slikken het gewoon. Zie ook de reacties op de uitzending van Peter R de Vries gisteravond. Heb het hier gelezen en op een ander forum en overal lees je vooral kritiek op Peter die zo aandachtsgeil is en dat het een campingzender is. Maar men lijkt zich niet meer druk te maken om dat belachelijke flitsgedoe. Zelfs als er bij de politie vrijwel geen draagvlak voor is. Koos Spee is geslaagd met z'n missie. Nu nog het kastje erdoorheen duwen voor de kilometerheffing en na een jaar een knop omzetten en die gegeven exporteren naar CJIB en de kassa loopt weer volautomatisch. We lopen even te piepen maar daarna is het weer prima.
Kortom ik ben het (vrijwel als enige?) met Rico eens.
- Tristan
Eensch dat dit een naaistreek is van de KLPD, puur graaien. Ik zou ook pissig worden en pittig woordje met de agent spreken.
Maar dat die man over kudtland begint e.d. Sodemieter op, ga lekker terug naar huis dan..... Vond het af en toe gewoon discriminerend.
Maar dat die man over kudtland begint e.d. Sodemieter op, ga lekker terug naar huis dan..... Vond het af en toe gewoon discriminerend.
-
allen
Sorry dan. Ik vind die Turk in dit geval een stuk lomper. Er zijn in Nederland regels opgesteld. Niemand houdt zich er verder aan, maar als je aangehouden wordt moet je gewoon niet zeuren. Een naaistreek kan ik het niet vinden.
Part of the game.
Part of the game.
-
EJGT3CS
Ik vraag me af of dit wel uitgezonden mag worden, ik kan me niet voorstellen dat die kerel daar toestemming voor heeft gegeven..
Dit is toch inbreuk op je privacy?
Dit is toch inbreuk op je privacy?
- Snipe
Volgens mij is het gewoon op de openbare weg gefilmd en is er dus niks aan de hand.
-
Shakes
Och dat hij zegt kutland vind ik niet zo erg. Ben ik in dit geval wel met hem eens. Ik zeg ook wel eens NS*er over dit soort ratten maar of ik het meen? Eigenlijk maar een beetje 
-
EJGT3CS
Je mag toch geen mensen filmen in het openbaar zonder toestemming?Snipe schreef:Volgens mij is het gewoon op de openbare weg gefilmd en is er dus niks aan de hand.
-
Marco R.
Waarom niet?
-
Shakes
Vraag maar aan W.A. en z'n goudzoekertje
- Alex
Een kennis van mij is ook een wegmisbruikers gekomen, en hij heeft duidelijk aangegeven dat hij er niet in wou, maar ze maken alleen maar je gezicht onherkenbaar.Ernst Jan Dekker schreef:Je mag toch geen mensen filmen in het openbaar zonder toestemming?Snipe schreef:Volgens mij is het gewoon op de openbare weg gefilmd en is er dus niks aan de hand.
-
Tom
Volgens mij heb je ze nog het meeste door gewoon helemaal niks te zeggen en alleen ja en nee te knikken. Niet eens meekijken naar die video e.d.Alex schreef:Een kennis van mij is ook een wegmisbruikers gekomen, en hij heeft duidelijk aangegeven dat hij er niet in wou, maar ze maken alleen maar je gezicht onherkenbaar.Ernst Jan Dekker schreef:Je mag toch geen mensen filmen in het openbaar zonder toestemming?Snipe schreef:Volgens mij is het gewoon op de openbare weg gefilmd en is er dus niks aan de hand.
Hoe meer spektakel hoe mooier ze het vinden om uit te zenden. Is meer kijkcijfers.
-
Luco
Je weet nu eenmaal dat als je meer dan 50km te hard rijdt (bewust of onbewust) dat je dan je rijbewijs kwijt bent.
Kan je wel helemaal over de zeik gaan maar dat zijn nu eenmaal de regels.
Slikken en doorbijten dus.
Turk of geen Turk.
Kan je wel helemaal over de zeik gaan maar dat zijn nu eenmaal de regels.
Slikken en doorbijten dus.
Turk of geen Turk.
- GTRene
ik krijg het filmpje niet eens open...
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Wat een kontverhaal RicoRico schreef:Die Turk reageert terecht emotioneel, hij word namelijk gewoon genaaid, in tegenstelling tot vele anderen trekt hij wel zijn bek open. Het is namelijk ook behoorlijk intimiderend ALS je zo'n vette camera op je snuffert krijgt gedrukt. Daarbij komt dat die man niet willens en wetens te hard te gevaarlijk aan het rijden was. 180 in zo'n S klasse is nog minder dan een eitje. Het is gewoon weer zo'n vieze naaistreek. Heb al helemaal geen goed woord over voor dit laffe gedoe van die volksnaaiers. En ook nog een keer lafbekken, want ze durven hem niet eens echt aan te pakken, zoals belediging ed. Daarom nog minder respect, below zero voor die struikrovers.
Die Turk kiest er voor om fors te hard te rijden en kent de consequenties. Dan mag je dat in zo'n S klasse niet zo snel in de gaten hebben en een veilige auto zijn, dat is nog geen excuus om het maar gewoon te doen en verklaren dat je niets in de gaten had, zou ff lekker zijn zeg. Mag ik in mijn Polo SDi maar maximaal 120 rijden en als ik de Impreza pak 250+ zeker?
Vaak zijn die agenten in Wegmisbruikers smerige achterbakse kneusjes, maar deze pakte het denk ik goed aan. Dat hij hem geen boete geeft voor het beledigen voor een ambtenaar in functie vind ik wel ongehoord, die knakker moet gewoon normaal doen en accepteren dat hij dan nu eindelijk eens een keer er naast pist. Met zo'n wagen en waarschijnlijk riant inkomen mag dat geen probleem zijn en al wel, if you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Wat mij betreft had die agent al lang een knuppel in zijn nek mogen leggen om deze vriend even duidelijk te maken wie er de baas is.
Flikker op zeg
Daarnaast vind ik het van een aantal hier helemaal kansloos om te beweren dat ze duidelijk voor de nationaliteit van de bestuurder gingen. Alsof je dat kan zien met 160+ in het donker
-
Tom
Ja tuurlijk, dat schelden, erbij halen dat ze aan het discrimineren zijn en gedoe met land uitgaan had ie niet moeten roepen.
Ze hadden em ook best een boete mogen geven vanwege het schelden.
Maar dat die kneusjes zijn rijbewijs afpakken omdat ie 170 rijd op een lege snelheid is weer triest. Los van zijn afkomst, auto en weet ik veel wat.
Ik voel mij weer een stuk veiliger hoor. Not.
Ze hadden em ook best een boete mogen geven vanwege het schelden.
Maar dat die kneusjes zijn rijbewijs afpakken omdat ie 170 rijd op een lege snelheid is weer triest. Los van zijn afkomst, auto en weet ik veel wat.
Ik voel mij weer een stuk veiliger hoor. Not.
- Ar
- Auto: Prius
Het heeft niet met beleefd zijn te maken, maar de bevoegdheden zijn een stuk minder geworden. "Over de scheef gaan" wordt ook niet meer getolereerd. Te ver doorgeschoten zeg maar.Casper schreef:
Bedoel je dat ze ook beleefd zouden blijven of juist niet?
-
Shakes
Zelfs bij DWDD
- duifjes.com
Tom...ik bent het met je eens het is wellicht niet onveilig wat de 'beste' man doet maar het mag niet.....ik ben zeer zeker niet roomser dan de paus alleen er zijn nu eenmaal regels *(waar ik het ook niet mee eens ben) en als je je daar niet aan gaat houden loop je de kans gepakt te worden heel simpel.....Ook ik rij dagelijks vele male sneller dan toegestaan inhalen over doorgetrokken dubbele streep ed waarom omdat het kan...dat vindt ik ik bepaal dan of het veilig is of niet....als ik gepakt wordt dan ben ik niet blij maar goed het mag niet.....
Dus....als je harder dan 120 gaat rijden kies je BEWUST ervoor.....heel simpel.....
ps. ik ben toch heel regelmatig vrijuit gegaan daar waar ik veel te hard reed...waarom het ligt denk ik ook aan je eigen reactie.....ik kies ervoor om rustig te blijven en mezelf eruit te lullen....en lullen is het enige wat ik kan dus het lukt me af en toe
Dus....als je harder dan 120 gaat rijden kies je BEWUST ervoor.....heel simpel.....
ps. ik ben toch heel regelmatig vrijuit gegaan daar waar ik veel te hard reed...waarom het ligt denk ik ook aan je eigen reactie.....ik kies ervoor om rustig te blijven en mezelf eruit te lullen....en lullen is het enige wat ik kan dus het lukt me af en toe
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Tja...wat vind ik ervan... die Turk wil blijkbaar weg uit Nederland, dat land waar ie die S klasse bijelkaar heeft gespaard. OK, tot ziens en tot nooit weer. Laat verder die Benz es wat vaker staan en pak de fiets vetkwab, goed om die dikke smerige shoarmapens weg te werken.
Maar respect voor die agentjes en die camerahomo's heb ik natuurlijk ook niet. Softies zijn ut... leg die gummiknuppel es in zijn nek. Ik liet me niet beledigen door zo'n vetkwab in ieder geval. Watjes hier. Van mij mag de politie er best es wat vaker opmeppen. Wat minder kinderachtig beleid met zulke overtredingen, alleen bij echte uitschieters mensen aanhouden. Beginnen ze dan alsnog te schelden en te beledigen, gelijk aanpakken.
Maar respect voor die agentjes en die camerahomo's heb ik natuurlijk ook niet. Softies zijn ut... leg die gummiknuppel es in zijn nek. Ik liet me niet beledigen door zo'n vetkwab in ieder geval. Watjes hier. Van mij mag de politie er best es wat vaker opmeppen. Wat minder kinderachtig beleid met zulke overtredingen, alleen bij echte uitschieters mensen aanhouden. Beginnen ze dan alsnog te schelden en te beledigen, gelijk aanpakken.
- Peric
Dus als het een sjonnie is in zijn verlaagde kadett met bijbehorende staigerpaip waar het rijbewijs van ingenomen wordt is het wel lachen? Maar een Turk met grote bek in een S-klasse mag wél 64 km/u te hard rijden? Want het was een 100 km/u stuk. En het mag nu eenmaal niet. Wat Jacco schrijft, mocht ik het wél doen en ze houden me staande moet ik ook op de blaren zitten.Tom schreef:Maar dat die kneusjes zijn rijbewijs afpakken omdat ie 170 rijd op een lege snelheid is weer triest. Los van zijn afkomst, auto en weet ik veel wat.
En de dienders kónden geen bekeuring uitdelen voor het beledigen van een ambtenaar in functie want het was in het Turks, zo uitgekookt was meneer shoarma-pens wél weer..
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Misschien wil die gast dat ook wel, maar weet hij dat als hij dat doet, de dag erna hakjes staat te maken bij z'n hoofdcommissaris om vervolgens z;n spullen te pakken en aan de hoogste boom wordt opgehangen.Wouter81 schreef:Tja...wat vind ik ervan... die Turk wil blijkbaar weg uit Nederland, dat land waar ie die S klasse bijelkaar heeft gespaard. OK, tot ziens en tot nooit weer. Laat verder die Benz es wat vaker staan en pak de fiets vetkwab, goed om die dikke smerige shoarmapens weg te werken.
- Kasteel
Volgens mij bedoelt Tom gewoon hetzelfdePeric schreef:Dus als het een sjonnie is in zijn verlaagde kadett met bijbehorende staigerpaip waar het rijbewijs van ingenomen wordt is het wel lachen? Maar een Turk met grote bek in een S-klasse mag wél 64 km/u te hard rijden?Tom schreef:Maar dat die kneusjes zijn rijbewijs afpakken omdat ie 170 rijd op een lege snelheid is weer triest. Los van zijn afkomst, auto en weet ik veel wat.