Een laatste type Arosa is gewoon een erg leuke auto om te zien en voelt gewoon Duits degelijk aan. Het ding kraakt net zo als een Golf 4 en is niet veel zuiniger dus dat zit wel goed

Zonder gekheid, stoelen zit top, goede zitpositie dwarsbalken in de portieren, airbag bestuurder en bijrijder, carrosserie maakt een goede solide (veilige) indruk. Een Picanto nieuw voor 7 of 8K? Behalve dat je t.o.v. van 5K bijna 2x zoveel uit wilt geven moet dat ook kunnen

Die basisprijzen zijn leuk maar bij b.v. een Panda moet je zelfs voor een in hoogte verstelbaar stuur nog extra betalen. Ergo: met afleveringskosten en een paar minimale opties zit je gewoon aardig richting 10K in de praktijk.
Komt het volgende om de hoek......de vrouw..... Die wil zo'n ding gewoon niet want * ik wil een LEUKE auto* nou daar ga je met al je verstandige rationele economische berekeningen

Tja en omdat ze ons ook geen stro-breed in de weg legt om een M3 te kopen, koop je gewoon die te dure Arosa voor haar
En wat is duur? Zo'n ding schrijft niet af

Nu 6K betalen is over 4 jaar nog 3K beuren. Dat liever dan nu 9K betalen en over 4 jaar 6K beuren (bij wijze van) voor een frikand....eeuhh Picanto. De afschrijving van een Kia zal zeker niet lager zijn dan die van een gebruikte Arosa dus dan liever een mooie auto op de oprit

Daarnaast inversteer ik liever 6K dan 9K natuurlijk. De 107 is op zich dan nog een stuk leuker maar begint volgens de Peugeot site bij een kleine 9K....
@Rico: is de restwaarde te hoog of schrijft BMW of soortgelijk niet gewoon belachelijk af?

Restwaarde is wat de markt bepaald. Wat de markt bepaald hangt samen met wat de runnigcosts zijn.. Met dank aan de overheid
