Coberco Vla ///Motorsport GmbH
- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Geen idee, dat zou ik uit moeten zoeken. Het subframe is wel verstevigd, ivm circuitgebruik, en de modificatie tegen het uitscheuren van de koets bij de achterwielophanging is ook gedaan. De auto voelt trouwens lekker stijf aan, dus dat is een goed teken. Toch wil ik op termijn wel een kooi in de auto, dat komt de koets ook alleen maar ten goede.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Als je subframe is verstevigd is het enige overgebleven verschil het chassisnummer, toch?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Sterker nog, dan is je koets al sterker als een normale 3.0
Bij een M3 3.0 is de koets exact gelijk aan een gewone E36, alleen de ondersteldelen zijn zwaarder uitgevoerd zoals wiellagers, draagarmen etc.
M3 3,2 is bijna hetzelfde alleen heeft die af fabriek al de subframe verstevigingen aan de achterkant en de versterkingsplaten tussen de topmounts en de dempertorens aan de voorkant. Verder zijn de draagarmen voor uniek voor de M3 3,2 en achter is de onderste buiten balljoint massief ipv rubber (rubbers en balljoints gedeeld met de E46 M3 en de CSL). De langsarmen zijn ook weer anders bij een 3,2 volgens mij. Ook is het subframe zelf anders bij een 3,2 vanwege het grotere differentieel, en de M3 3,2 heeft de holle aandrijfassen.
Bij een M3 3.0 is de koets exact gelijk aan een gewone E36, alleen de ondersteldelen zijn zwaarder uitgevoerd zoals wiellagers, draagarmen etc.
M3 3,2 is bijna hetzelfde alleen heeft die af fabriek al de subframe verstevigingen aan de achterkant en de versterkingsplaten tussen de topmounts en de dempertorens aan de voorkant. Verder zijn de draagarmen voor uniek voor de M3 3,2 en achter is de onderste buiten balljoint massief ipv rubber (rubbers en balljoints gedeeld met de E46 M3 en de CSL). De langsarmen zijn ook weer anders bij een 3,2 volgens mij. Ook is het subframe zelf anders bij een 3,2 vanwege het grotere differentieel, en de M3 3,2 heeft de holle aandrijfassen.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Hé, Jeroen.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
Ben toch wel benieuwd wat FaF zich n weer gaat aanschaffen.
Porsche
: 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

Ben toch wel benieuwd wat FaF zich n weer gaat aanschaffen.
Porsche


-
- Berichten: 708
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Ah, ok, klinkt ook heel logisch, duidelijke uitleg 

- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
De 3.2 is met al die wijzigingen toch een heel andere auto dan ik dacht. Niet zo maar een facelift, en even wat vermogen er bij. Het geeft aan dat ze er destijds goed over nagedacht hebben
En Thieu, jij weet wat het is hé
En wat FaF gaat kopen, dat weet FaF zelf nog niet. De tijd zal het leren.

En Thieu, jij weet wat het is hé

- Thomas
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:51
- Auto: Bmw 1-serie
- Locatie: Ede
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Gefeliciteerd Jeroen! Echt wat voor jou. E30 heb je wel onder controle, merkte ik een tijd geleden al op Papenburg. Nu driften met echt power onder dat pedaal. Have fun!
- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Ha Thomas! Als er gelegenheid is, moet je maar weer eens instappen.
Ik kon het niet laten, en heb gisteravond weer een stukje gereden. Zwaar, zwaar, zwaar, zo'n M3. Ruim 1.400kg. Maar wel gaaf. En veel grip. Ik moet er echt aan wennen, zeker icm met de race koppeling. Alles gaat nu nog wat hakerig. Maar het komt zeker goed
Ik kon het niet laten, en heb gisteravond weer een stukje gereden. Zwaar, zwaar, zwaar, zo'n M3. Ruim 1.400kg. Maar wel gaaf. En veel grip. Ik moet er echt aan wennen, zeker icm met de race koppeling. Alles gaat nu nog wat hakerig. Maar het komt zeker goed

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Dit is dat filmpje 

- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Yep! Baas boven baas he 

- Knot
- Berichten: 40218
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Gefeliciteerd Jeroen, een opvallende maar o zo gave auto, en de reeds uitgevoerde mods zijn natuurlijk mooi meegenomen!
FaF aan de 400pk/500nm, dat kan niet anders
FaF aan de 400pk/500nm, dat kan niet anders

- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Erik K. schreef:Dit is dat filmpje
Dat waren nog eens tijden

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Die treffens waren wel 1 van de beste vond ik 
Lekker skeurn auf die A31.
Mooie waggel Jeroen! Ding loopt als een kanon!

Lekker skeurn auf die A31.
Mooie waggel Jeroen! Ding loopt als een kanon!
-
- Berichten: 1962
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Prachtig nieuwe wagen heb je!!
Net nog even bij je oude bolide staan kijken en uiteraard staan luisteren
was gelijk verkocht door de sound...
Net nog even bij je oude bolide staan kijken en uiteraard staan luisteren

was gelijk verkocht door de sound...
-
- Berichten: 1962
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Prachtig nieuwe wagen heb je!!
Net nog even bij je oude bolide staan kijken en uiteraard staan luisteren
was gelijk verkocht door de sound...
Net nog even bij je oude bolide staan kijken en uiteraard staan luisteren

was gelijk verkocht door de sound...
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Wat vraagt Paul eigenlijk voor dat ding?Thommy schreef:Prachtig nieuwe wagen heb je!!
Net nog even bij je oude bolide staan kijken en uiteraard staan luisteren
was gelijk verkocht door de sound...
- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Ja, het geluid van de E30 met GTAS auspuff, daar kan weinig tegenop. En dan was de auto nog koud waarschijnlijk 8) Wat Paul voor de auto vraagt, weet ik niet. Hij staat wel op de site, maar de advertentie linkt door naar een andere 325i.
-
- Berichten: 1962
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Is al een koper voor die komt dinsdag... Volgens mij vraagt hij er 2.500,- voor wat ik bergeep... Zonder GTAS....................
Grt thommy
Grt thommy

- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Kijk, dat is mooi. Komt de GTAS onder jouw auto?
-
- Berichten: 1962
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
:twisted:

jep. Had jij nooit problemen mrt de db's op drift- of circuitdagen?
Grt Thommy


jep. Had jij nooit problemen mrt de db's op drift- of circuitdagen?
Grt Thommy
- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
Nee, nooit. Ben er mee ook mee de Ring op geweest, 0 problemen. Je gaat geen spijt krijgen van de GTAS!
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Coberco Vla ///Motorsport GmbH
En? Hoe zijn de bevindingen? Al een beetje gewend?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartb, Berry1000RR, Bokkepoot, e30touring1990, Mark 320iS, Mil0, nielsdf, Robbert92 en 12 gasten