Dutch supercar challenge.

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
indobesar
Auto: M3P, 130i

Re: Dutch supercar challenge.

Bericht door indobesar » 26 okt 2009, 22:46

luco hornsveld schreef:En jij geeft nog steeds geen antwoord, maar we vervallen dus in herhaling, jammer dat jullie op die manier jouw prestaties naar boven moeten praten.
Ik denk niet dat je dat nodig hebt.
Luco, volgens zit het zo. Voldoe je aan de regels van het DSC, oa. pk/gewichts-verhouding, ben je legaal. Chip jij bijvoorbeeld die Seat naar 400pk, en je gewicht blijft gelijk, dan ben je illegaal. Dat is niet moeilijk te begrijpen.

Uit eerdere discussies, want luco vs andre hebben we eerder gehad, blijkt dat Andre motorisch niets veranderd en de pk/gewichts-verhouding minimaal verbeterd door een lichtere carros. Ook Downforce Motorsport heeft niet de ambitie om het motorische gedeelte aan te passen, buiten het uitlaatsysteem om, zo verklaarde Jan eerder.

Wat is je nu niet duidelijk? :|

Andre

Bericht door Andre » 26 okt 2009, 22:47

Mijn prestaties zijn ondergeschikt luco.

Het is onze gedachtengang over hoe wouter ik peter en de beier auto s bouwen en dat op een manier hoe ik er hard mee ga. En dat is het. No secrets.

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2009, 22:52

indobesar schreef:
luco hornsveld schreef:En jij geeft nog steeds geen antwoord, maar we vervallen dus in herhaling, jammer dat jullie op die manier jouw prestaties naar boven moeten praten.
Luco, volgens zit het zo. Voldoe je aan de regels van het DSC, oa. pk/gewichts-verhouding, ben je legaal. Chip jij bijvoorbeeld die Seat naar 400pk, en je gewicht blijft gelijk, dan ben je illegaal. Dat is niet moeilijk te begrijpen.

Uit eerdere discussies, want luco vs andre hebben we eerder gehad, blijkt dat Andre motorisch niets veranderd en de pk/gewichts-verhouding minimaal verbeterd door een lichtere carros. Ook Downforce Motorsport heeft niet de ambitie om het motorische gedeelte aan te passen, buiten het uitlaatsysteem om, zo verklaarde Jan eerder.

Leer jij nou eens lezen :please: :please:
Iedereen die dezelfde tijden rijdt als Andre wordt als illegaal bestempeld, dat is nu juist het punt.
Iedereen is illegaal als die snel is behalve andre.
Welk gedeelte van dit verhaal snap jij nou niet????????????????????????????????????

Nog eentje
Toen andre bij JR reed was iedereen illegaal behalve JR.
Nu rijdt die er niet meer en nu ineens zijn alle auto's van JR Illegaal :please: :please:
Laatst gewijzigd door Luco op 26 okt 2009, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 26 okt 2009, 22:52

dit is geen downforce vs de vries boerenverstand engineering. In tegendeel zelfs na dit weekend hebben we veel van elkaar geleerd waar ik evt nog wat kan halen en waar dennis nog wat kan halen.

Mijn insteek van mijn reacties is gewoon waarom ik het toch mooi vindt om DSC te rijden. Dat is gewoon stuk simpele auto preparering wat goed uitpakt en dat te laten zien binnen de DSC waarbij je nog even extra gepakt word met 40 strafsec en achteraan starten. Dus handicap genoeg lijkt mij zo.

indobesar

Bericht door indobesar » 26 okt 2009, 23:06

luco hornsveld schreef:
indobesar schreef:

Leer jij nou eens lezen :please: :please:
Iedereen die dezelfde tijden rijdt als Andre wordt als illegaal bestempeld, dat is nu juist het punt.
Iedereen is illegaal als die snel is behalve andre.
Welk gedeelte van dit verhaal snap jij nou niet????????????????????????????????????

Nog eentje
Toen andre bij JR reed was iedereen illegaal behalve JR.
Nu rijdt die er niet meer en nu ineens zijn alle auto's van JR Illegaal :please: :please:
Tijden veranderen. Wellicht reed Andre destijds in een illegale JR M3, wellicht niet. Wellicht is JR nu (nog steeds) illegaal, of niet. Dergelijke aannames zijn lastig te maken.
Op dit moment zijn de 130i's van Downforce en Andre legaal. Dat kunnen we concluderen. Kijken we auto's die ongeveer dezelfde rondetijden rijden, komen we uit bij de JR E36 M3, die het kampioenschap hebben gewonnen. Is dat een legale auto Luco???

Verder ben jij degene die bestempeld, en blijft vast houden aan de stelling: "Iedereen is illegaal als die snel is behalve andre."

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2009, 23:08

Je hebt gelijk hoor :goodnight: :goodnight: :goodnight:

indobesar

Bericht door indobesar » 26 okt 2009, 23:09

Gaat het je om het gelijk (halen)...? :bag:

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2009, 23:11

Nee hoor, het gaat me erom dat er van alles verdraait wordt en allerlei mensen afgezeken worden en weer andere opgehemeld.
Ik zal binnenkort eens een boekje opendoen, dan denk ik dat je kin op de grond zal vallen. :shithappens:

indobesar

Bericht door indobesar » 26 okt 2009, 23:15

Ik ben benieuwd, Luco.

Luco

Bericht door Luco » 26 okt 2009, 23:19

indobesar schreef:Ik ben benieuwd, Luco.

Ik beloof je dat er een aantal van hun zogenaamde voetstuk gaan vallen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 okt 2009, 23:21

Luco laat je niet opnaaien man :)

Je hebt zelf toch een mooi seizoen gehad? Er zit bij jou ook duidelijk progressie in qua tijden en je krijgt het qua spullen steeds beter voor elkaar :)

Verhalen op de paddock zijn altijd mooi, alleen 90% verteld je toch niet het hele verhaal zelfs al loop je bijvoorbeeld bij de ZAC over de paddock. Auto's zijn altijd lichter als ze zeggen en hebben ook meestal meer PK als ze zeggen etc.

berry

Bericht door berry » 26 okt 2009, 23:25

Bert ///M3 schreef:Luco laat je niet opnaaien man :)

Je hebt zelf toch een mooi seizoen gehad? Er zit bij jou ook duidelijk progressie in qua tijden en je krijgt het qua spullen steeds beter voor elkaar :)

Verhalen op de paddock zijn altijd mooi, alleen 90% verteld je toch niet het hele verhaal zelfs al loop je bijvoorbeeld bij de ZAC over de paddock. Auto's zijn altijd lichter als ze zeggen en hebben ook meestal meer PK als ze zeggen etc.

helemaal mee eens..

en wil je echt gegarandeerd je stuurmanskunsten vergelijken met andere ga dan cliocup, meganetrophy of swiftcup rijden..
spul is allemaal afgezegeld...

Andre

Bericht door Andre » 26 okt 2009, 23:28

Luco er worden geen mensen afgezeken.

Gewoon discussie en het gaat er niet om wie nu de beste rijder of coureur is. Boeit mij persoonlijk op 37 jarige leeftijd geen reet meer. Jongens als laurens hebben de toekomst en moeten verder in autosport als ze dat willen.

Hielke laait de discussie hier weer op.

Ik heb de laatste jaren plezier in het opzetten van raceauto s die als basis zo uit de showroom komen. Zie 130i cup basis showroom auto s die 3 jaar cup rijden zonder veel problemen. Zie GT4 cup etc. Daar haal ik mee meeste fun uit en zeker na zo n weekend als afgelopen weekend.

Maar de toekomst ligt bij de jeugd en zo staat er ook weer een nieuwe generatie klaar en zo zal het altijd blijven.

Andre

Bericht door Andre » 26 okt 2009, 23:30

Nou zegels zeggen ook niet alles berry.

:)

berry

Bericht door berry » 26 okt 2009, 23:31

Andre schreef:Nou zegels zeggen ook niet alles berry.

:)
oke, maar ga er maar vanuit dat er in ieder geval binnen de int.cliocup, en megane trophy absoluut niet gesjoemeld wordt..

Hielke

Bericht door Hielke » 27 okt 2009, 00:04

Ik heb het in de discussie al niet eens meer over legaal of illegaal. Het is immers overduidelijk dat de DSC organisatie helemaal niets doet met de definitie en naleving van de eigen regels.

Om succesvol te zijn draait het in de DSC slecht om één enkel ding. Kom je er met je extreem krachtig gemotoriseerde auto mee weg of niet. Het is daarbij wezenlijk om alvorens aan de start te komen er wel eerst voor te zorgen dat je een auto hebt die minimaal in staat is dezelfde tijden als de klassebeste te rijden. Als je dit spel tijdig door hebt hoeft zo'n auto je relatief weinig geld te kosten. Immers, waarom zou je het laatste uit een motor/wielophanging/gewichtsreductie peuren als een snellere meer standaard auto veel goedkoper is. Dat spel hebben enkele oudgedienden in de DSC prima door en veel nieuwkomers nog steeds niet.

Voelt zich iemand na dit gratis advies opnieuw beledigd? Het zal wel.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 okt 2009, 00:45

Ik zou geen gratis advies meer geven, daar wordt je namelijk niet wijzer van :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2009, 07:58

Andre schreef:Luco er worden geen mensen afgezeken.
Dan is jouw definitie van afzeiken heel anders dan die van mij.
Ik zie toch behoorlijk wat beledigingen en denigrerende opmerkingen voorbij komen.
Ook het ontwijken van directe vragen zal wel iets fries zijn.
Jammer Andre want irl ben je echt heel anders dan hier op het forum.

René130i

Bericht door René130i » 27 okt 2009, 09:48

Daar gaan de senioren van het internet weer hoor :lol: Valt het niemand op :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 27 okt 2009, 09:49

Rene, pak je :popcorn: en kom erbij zitten. :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 27 okt 2009, 10:19

Maar jij kan dus wel 2 seconden sneller zijn dan de rest zonder dat je illegaal bent en een ander kan dat dus niet?
Want daar zie ik geen antwoord op komen.

Luco, ik geloof dat dit de vraag is waar je zo graag antwoord op wilt hebben.

Natuurlijk is die auto van Andre niet illegaal in de zin van de DSC. "Daar waar je mee weg komt is legaal", zo luidt de simpele logica van wat in de DSC is toegestaan of niet. Rocketscience is pussy in vergelijking met de set psychologische en sociologische factoren die tezamen bepalen hoe je binnen de grenzen van het betamelijke in de DSC kunt blijven. Afkomst, ervaring, milieu, je contacten uit verleden en heden, empatisch vermogen, gebektheid, kennis van de rondetijden van team JR, je smaak voor sigaren, etc, etc, etc. Freud zou er nog niet eens mee aan de slag durven gaan.

Door omstandigheden van dit weekend is aan de leek gelukkig een simpele leidraad geboden. Lukt het hem om binnen het kader van die leidraad te werken dan is er voor 2010 niets aan de hand en staan hem of haar grote successen in het vooruitzicht. Die leidraad is de rondetijd van de winnende SS2 auto. Deze rondetijd is nagenoeg gelijk aan de rondetijden van de snelste rijders in de SS1 klasse. Deze tijd is legaal en vormt daarmee de leidraad.

Jurriuit

Bericht door Jurriuit » 27 okt 2009, 10:29

Afbeelding
Geweldig leesvoer :goodnight:

Andre

Bericht door Andre » 27 okt 2009, 10:55

Elk jaar zie je binnen de dsc verschuiving van tijden.

De SS1 waar je 2 jaar terug met 1.48 a 1.49 pole position stond doe je nu niet meer mee. De SS2 rijdt nu de tijden van de SS1 en zo schuift alles door. Zo is het ook binnen de sportklasse. Rij je binnen de sportklasse niet de 1.54 a 1.55 doe je niet mee voor de overwinning. En volgend jaar kan het wel eens zo zijn dat je 1.53 moet rijden voor de sport. Ik zou daarom jou ook willen aanraden luco om te overwegen om volgend jaar sport te rijden. De SS2 klasse is gewoon de oude SS1 klasse qua tijden. Je moet ca. 400pk hebben wil je voorin meedoen in de SS2 klasse en volgend jaar waarschijnlijk meer dan 400pk. En voor volgend jaar zul je met een 130i meer moeite krijgen om de sport klasse te winnen.

Luco om op jou vraag terug te komen. Een auto is pas illigaal als ie afgekeurd is. Die 2 sec waar jij het over hebt is het werk van goed afstellen. Kijk naar de snelste tijden op de uitslag van de nr 1 en nr 2 in de sportklasse. De snelste tijden zijn bijna exact gelijk. Mijn uitgangspunt is toch om het hele seizoen te kijken wat de NR1 in de sportklasse voor tempo rijdt. Dan kijk ik als dat tempo in de mogelijkheid ligt van mijn eigen project. En op het moment als ik een auto heb gemaakt met mijn mensen die dat tempo kan rijden begint het inderdaad te kriebelen, omdat een keer te laten zien. De DSC is daar de perfecte klasse voor. Er zijn geen geheimen geen extra pk gewoon simpele theorie. In 2003 heb destijds ook gewonnen mijn auto moest meteen op de rollerbank wat bleek ik had 20pk minder dan wie dan ook.
Laatst gewijzigd door Andre op 27 okt 2009, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 27 okt 2009, 10:58

Hielke schreef:Maar jij kan dus wel 2 seconden sneller zijn dan de rest zonder dat je illegaal bent en een ander kan dat dus niet?
Want daar zie ik geen antwoord op komen.

Luco, ik geloof dat dit de vraag is waar je zo graag antwoord op wilt hebben.

Natuurlijk is die auto van Andre niet illegaal in de zin van de DSC. "Daar waar je mee weg komt is legaal", zo luidt de simpele logica van wat in de DSC is toegestaan of niet. Rocketscience is pussy in vergelijking met de set psychologische en sociologische factoren die tezamen bepalen hoe je binnen de grenzen van het betamelijke in de DSC kunt blijven. Afkomst, ervaring, milieu, je contacten uit verleden en heden, empatisch vermogen, gebektheid, kennis van de rondetijden van team JR, je smaak voor sigaren, etc, etc, etc. Freud zou er nog niet eens mee aan de slag durven gaan.

Door omstandigheden van dit weekend is aan de leek gelukkig een simpele leidraad geboden. Lukt het hem om binnen het kader van die leidraad te werken dan is er voor 2010 niets aan de hand en staan hem of haar grote successen in het vooruitzicht. Die leidraad is de rondetijd van de winnende SS2 auto. Deze rondetijd is nagenoeg gelijk aan de rondetijden van de snelste rijders in de SS1 klasse. Deze tijd is legaal en vormt daarmee de leidraad.
weer een hoop :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla:
Zonder antwoord, beetje zwaktebod.
Maar ik ben klaar met mensen die zo denigrerend doen over andere mensen en dan uiteindelijk geen duidelijk antwoord geven.
Alleen nog dit: :jenna: :fy: En ditmaal serieus bedoeld, :goodnight:

Hielke

Bericht door Hielke » 27 okt 2009, 11:07

Ik ben er helemaal overstuur van.

Overstuur?

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 07#p506907" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie