Je kan de zekering er toch ook even uittrekken van tevoren? Dat was de vorige keer een soort van ritueel: bandjes vervangen, ABS zekering eruit, gaanGarreTT schreef: Oh ja, en ik moet een knopje maken waarmee je het ABS uit kan schakelen![]()
Hopelijk de 29e er ook bij 8)
Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
-
OnlineErik dB
- Berichten: 2491
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
-
HSR
- Berichten: 5553
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Het was weer een geweldige driftdag. Eerste keer dat ik zelf mee reed met mijn E34. Had van Laurens de Wit nog even 2 15'' velgjes geleend met overigens nog zeer goed presterende MIchelin Pilot banden. In het begin samen met fabian gereden die al snel constateerde dat mijn sperretje een beetje vermoeid was. Dat was zeer plausibel daar het ding inmiddels 20 jaar oud was zonder ooit gereviseerd te zijn. Buiten een vermoeid diff vroeg driften om een andere aanpak dan ik gewend was. De e34 is immers opgebouwd voor lijnen en circuitrijden, niet voor driften. Om de wagen in onbalans te brengen moet je toch wel redelijk hard gaan en transities zijn vrij abrupt waardoor je snel moet handelen. Na een uurtje geoefen en gestoei ging het al een heel stuk beter. De truuk was om de wagen ruim voor de apex de bocht in te remmen. Je voelt dan de kont wat lichter worden, op het gas en je drift vervolgens naar hartelust.
Mooiste bocht is de hele snelle linker ( geen idee hoe deze heet maar ''wij'' noemen het Fisherman's Bend ). Dit was tegen toerenbegrenzer 3 aankomen rijder, tikje rem en vervolgens met ruim 120 de bocht haaks door, uitremmen en doorlussen naar rechts. Wat een kick!
Hoogtepunt was natuurlijk dat Dick even in mijn e34 ging rijden
Marius heeft dit volgens mij nog gefilmd dus wie weet leuke footage voor een compilatie.
Al met al ben ik erg tevreden met de E34. De balans is heerlijk en er is afdoende power aanwezig. Het gereviseerde stuurhuis is een genot, helemaal tijdens driften.
Op de weegbrug kwam een drooggewicht van om en nabij de 1350 kilo wat dus ruim lichter is dan het kentekengewicht. Misschien hier en daar nog wat kilootjes weghalen maar het blijft een zware wagen.
Ergo, het was een schitterende dag die ik absoluut niet had willen missen !
Nu maar even nieuwe achterremblokjes bestellen
Mooiste bocht is de hele snelle linker ( geen idee hoe deze heet maar ''wij'' noemen het Fisherman's Bend ). Dit was tegen toerenbegrenzer 3 aankomen rijder, tikje rem en vervolgens met ruim 120 de bocht haaks door, uitremmen en doorlussen naar rechts. Wat een kick!
Hoogtepunt was natuurlijk dat Dick even in mijn e34 ging rijden
Al met al ben ik erg tevreden met de E34. De balans is heerlijk en er is afdoende power aanwezig. Het gereviseerde stuurhuis is een genot, helemaal tijdens driften.
Op de weegbrug kwam een drooggewicht van om en nabij de 1350 kilo wat dus ruim lichter is dan het kentekengewicht. Misschien hier en daar nog wat kilootjes weghalen maar het blijft een zware wagen.
Ergo, het was een schitterende dag die ik absoluut niet had willen missen !
Nu maar even nieuwe achterremblokjes bestellen
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Nou, ik had ook een uitermate geslaagde dag gehad gisteren. Op mijn gemak met de Subaru Justy 1.0 naar Papenburg getuft waar ik zelfs een uurtje speling had
Eenmaal aangekomen eerst met wat bekenden handje geschud en wat slap lopen ouwehoeren, wat wel aan mij besteedt is.
Vervolgens even het aanwezige wagenpark geinspecteerd en moeten concluderen dat mijn ride toch wel het minste was qua motorisering. Ik vind 68 pk namelijk zelf wel heel veel.
Vervolgens verraste Andrew me met zijn nieuwe aanwinst, hij had zijn black ring-editon CSL verkocht en daar een burgertrutte wagen voor in de plaats gekocht. Een E92 M3 (de coupé dus) met handbak. Met de vraag: "Do you like it?" En Steve had z'n witte CSL omgedoopt tot racewagen, want rijdt daarmee de CSL Cup in de UK. Met daarin de nodige aanpassingen.
Dus het feest kon beginnen want wij zijn binnen, dit is dus een carnaval tekst en carnaval werd het 8) Lachen gieren brullen dus.
We moesten alleen rustig doen met de M3 V8 want het profiel van de achterbanden was al niet helemaal toereikend en hij moest er ook nog rijdend mee terug naar Londen.
Maar het is gelukt, want de M3 is heerlijk mits wat harder bereden met 3000 toeren per minuut te driften puur op koppel. Dus de slijtage ging niet zo hard.
Ik vind het in iedergeval een dijk van een auto. En super easy tot een drift te verleiden.
De CSL daarentegen was andere koek, hardcore tot en met. Lexaanruitjes met schuifjes voor de frisse lucht en een afneembaar stuur met carbon flippers. Verse versnellingsbak en een korter diff en geen overtollige achtergebleven interieurdelen. Ik was samen met Fabian al groot fan van de CSL maar dit is zowat ultiem.
Daarna nog wat rondjes meegereden met Walter in zijn E30, Martijn in zijn Sierra en Hugo in z'n boot.
Vervolgens met z'n allen een hapje eten en om middernacht was Thieutje thuis waar ik als eerste een flesje Brand bier leeg gekloekt heb, proost
Eenmaal aangekomen eerst met wat bekenden handje geschud en wat slap lopen ouwehoeren, wat wel aan mij besteedt is.
Vervolgens even het aanwezige wagenpark geinspecteerd en moeten concluderen dat mijn ride toch wel het minste was qua motorisering. Ik vind 68 pk namelijk zelf wel heel veel.
Vervolgens verraste Andrew me met zijn nieuwe aanwinst, hij had zijn black ring-editon CSL verkocht en daar een burgertrutte wagen voor in de plaats gekocht. Een E92 M3 (de coupé dus) met handbak. Met de vraag: "Do you like it?" En Steve had z'n witte CSL omgedoopt tot racewagen, want rijdt daarmee de CSL Cup in de UK. Met daarin de nodige aanpassingen.
Dus het feest kon beginnen want wij zijn binnen, dit is dus een carnaval tekst en carnaval werd het 8) Lachen gieren brullen dus.
We moesten alleen rustig doen met de M3 V8 want het profiel van de achterbanden was al niet helemaal toereikend en hij moest er ook nog rijdend mee terug naar Londen.
Maar het is gelukt, want de M3 is heerlijk mits wat harder bereden met 3000 toeren per minuut te driften puur op koppel. Dus de slijtage ging niet zo hard.
Ik vind het in iedergeval een dijk van een auto. En super easy tot een drift te verleiden.
De CSL daarentegen was andere koek, hardcore tot en met. Lexaanruitjes met schuifjes voor de frisse lucht en een afneembaar stuur met carbon flippers. Verse versnellingsbak en een korter diff en geen overtollige achtergebleven interieurdelen. Ik was samen met Fabian al groot fan van de CSL maar dit is zowat ultiem.
Daarna nog wat rondjes meegereden met Walter in zijn E30, Martijn in zijn Sierra en Hugo in z'n boot.
Vervolgens met z'n allen een hapje eten en om middernacht was Thieutje thuis waar ik als eerste een flesje Brand bier leeg gekloekt heb, proost
- Alfistroel
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 06 mar 2008, 11:24
- Locatie: Oosterhout
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Wat een ontzettend gaaf gebeuren is dit.
Ik was een dagje mee met Fabian en heb me erg vermaakt :banaan:
Vooral tijdens lunch enorm gelachen met Wout
, die kan zo bij Top Gear met zijn commentaren.
Echt waanzinnig genoten in de CSL's van Jos en Steve
TOP!
Ik was een dagje mee met Fabian en heb me erg vermaakt :banaan:
Vooral tijdens lunch enorm gelachen met Wout
Echt waanzinnig genoten in de CSL's van Jos en Steve
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Mooi heren, leuk om het enthousiasme te lezen !
Bart !
Bart !
- turbofries
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 18:54
- Locatie: HEYSTERIA RUN 2015. Topless@Lloret
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Prachtige dag weer gehad. Ik ben tot de conclusie gekomen dat Peter en Wim GT de beste autohandelaren van heel Friesland en omkrieten zijn!
Vrienden voor het leven.
Dus jongens voor jullie speciaal deze nog even.

Tot de 29ste november.
Vrienden voor het leven.
Dus jongens voor jullie speciaal deze nog even.
Tot de 29ste november.
- Kasteel
- Berichten: 5478
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Ben overwegendeMacboy schreef: Bart !
-
Dickh.
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Snel lezen, want de kans dat dit bericht verwijdert gaat worden is zeer groot.
29 november is vol geboekt. Helaas kunnen we geen aanmeldingen meer plaatsen. Alternatief kan 28 november of 13 december worden.
29 november is vol geboekt. Helaas kunnen we geen aanmeldingen meer plaatsen. Alternatief kan 28 november of 13 december worden.
Laatst gewijzigd door Dickh. op 27 okt 2009, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
-
Dickh.
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Nog niet weg gehaald? Wat is er aan de hand? Slapen de moderatoren nog?
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Waarom zouden ze het weghalen?? Is toch mooi nieuws extra driftdagen?
Anyway, helaas kan ik niet. Zul je net zien dat het die dagen wel de hele dag eens regent
Anyway, helaas kan ik niet. Zul je net zien dat het die dagen wel de hele dag eens regent
- Knot
- Berichten: 41143
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Zolang er geen DR..TD..EN.NL staat is het geen probleem lijkt me!
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Goed nieuws Bert ehh Dick, hoe meer mogelijkheden op een besneeuwd Papenburg, hoe beterDick Hoekendijk schreef: 29 november is vol geboekt. Helaas kunnen we geen aanmeldingen meer plaatsen. Alternatief kan 28 november of 13 december worden.
Afgelopen driftdag was weer super, het wagenpark kende naast de gebruikelijke e30/36's en Sierra's ook de nodige e46's m3, al dan niet in csl uitvoering, en het leek alsof er vooraf e39 m5's uitgedeeld waren. Hoewel de e92 m3 van buiten wat flauw klonk was het gaaf om zo'n nieuwer model ook gewoon mee te zien doen.
De Sierra heeft weer een uur of 5 afgezien van de pauze onafgebroken zijn rondjes gemaakt, geen centje pijn. Had voor het eerst wanli's meegenomen, maar dit drift eigenlijk te makkelijk. Zolang je de drifthoek niet te groot maakt is elke bocht te driften zonder dat je hier echt veel voor hoeft te doen. Het haaks inremmen van bochten ging dankzij dit kwaliteitsrubber ook zeer soepel, maar omdat de vooras de neiging heeft tamelijk snel te blokkeren, moet ik eens gaan kijken wat hieraan te doen valt. Dit geeft namelijk niet veel vertrouwen voor het snelste en meest uitdagende baanstuk; de door Hugo al aangehaalde Fisherman's bend aka Querspange naar Mobilkurve. Voor de thuisblijvers, dit is het stuk waarbij de snelheden flink op kunnen lopen, maar voor de Mobilkurve moet er behoorlijk wat snelheid uitgehaald worden omdat je anders onherroepelijk het grind met een bezoek gaat vereren. Ga er een keer op een dergelijke manier af en je wordt er ongevraagd de nodige keren op ludieke wijze aan herinnerd
Het heeft even geduurd maar omdat Fabian eindelijk de z3 meegenomen had, heb ik een paar rondjes met hem meegereden. Dat gaat er goed vandoor en wat klinkt die uitlaat super! Ondanks dat de achterbanden hun grip niet graag wilden verliezen lukte het hem om een paar mooie schuivers neer te leggen.
Later nog een aantal ronden met Hugo's e34 gereden, hierbij was de uitdaging om de auto dwars te krijgen en te houden een stuk groter maar uiteindelijk gaf dat een zeer leuk driftbare auto. Het gewicht blijf je merken maar doordat de remmen zeer veel vertrouwen geven is eigenlijk elke bocht aan te vallen en licht driftend in te remmen waarna het doordriften kinderspel is. De snelheden die hierbij bereikt worden kan ik vooralsnog niet met de Sierra bijbenen
Dick bedankt voor het organiseren en op naar de volgende!
-
HSR
- Berichten: 5553
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Nice story bro!
- GarreTT
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
- Locatie: Beetsterzwaag
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Is het nog gelukt met tanken Pescatore?
- Kasteel
- Berichten: 5478
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Zaterdag 28 november Z4-Papenburg-doop 
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Opzeker, nog bedankt voor het voor-rijdenGarreTT schreef:Is het nog gelukt met tanken Pescatore?
- Marius
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar foto's vd 25ste mail even met jochen van http://www.frozenspeed.com" onclick="window.open(this.href);return false; . Ik heb er net een paar gezien, echt top!
-
Andre
- Berichten: 11462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Ik heb weer wat gemist lees ik wel weer. Volgende keer zijn we er weer bij. 7 nov nog een race en in januari weer. Dus het moet nu wel lukken.
- Kasteel
- Berichten: 5478
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Zaterdag de 28ste heeft nog wat aanmeldingen nodig om door te gaan begreep ik, dus voor de mensen die 2 dagen achter elkaar willen
.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Ik ben zaterdag de 28ste aan het overwegen. De eerste driftdag voor mij, las ergens dat het minder geschikt is voor beginners. Kún je er als beginner aan de gang of rij je juist iedereen in de weg!?
Indien er wat ruimte op de baan is, lees; voldoende ruimte tussen de deelnemers onderling moet dit geen probleem zijn, toch?
Indien het tempo erg hoog ligt en mensen dicht op elkaar rijden lijkt het me minder geschikt...
Indien het tempo erg hoog ligt en mensen dicht op elkaar rijden lijkt het me minder geschikt...
- Knot
- Berichten: 41143
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Dicht achter erlkaar alleen met lage snelheid natuurlijk, driften kan pas als iedereen vrije baan heeft, dat zijn de afspraken!
Wat je kunt doen is niet elke bocht proberen te driften maar je aandacht richten op 4 lage snelheidsbochten en van daaruit langzaam verder op gaan bouwen.
Verwacht je er veel af te gaan, neem dan vast een eigen bezem mee achterin

Wat je kunt doen is niet elke bocht proberen te driften maar je aandacht richten op 4 lage snelheidsbochten en van daaruit langzaam verder op gaan bouwen.
Verwacht je er veel af te gaan, neem dan vast een eigen bezem mee achterin
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Wel aan te rade dus!? hehe. Ga van de week naar de Gamma voor een bezem en een zaag...
Gaan er nog meerdere DF ers op zaterdag?
Gaan er nog meerdere DF ers op zaterdag?
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Kriebelt wel, maar het is voor mij zo'n enorm eind rijden (lees 300km met de oprijwagen) 
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

