Nou, ik had ook een uitermate geslaagde dag gehad gisteren. Op mijn gemak met de Subaru Justy 1.0 naar Papenburg getuft waar ik zelfs een uurtje speling had
Eenmaal aangekomen eerst met wat bekenden handje geschud en wat slap lopen ouwehoeren, wat wel aan mij besteedt is.
Vervolgens even het aanwezige wagenpark geinspecteerd en moeten concluderen dat mijn ride toch wel het minste was qua motorisering. Ik vind 68 pk namelijk zelf wel heel veel.
Vervolgens verraste Andrew me met zijn nieuwe aanwinst, hij had zijn black ring-editon CSL verkocht en daar een burgertrutte wagen voor in de plaats gekocht. Een E92 M3 (de coupé dus) met handbak. Met de vraag: "Do you like it?" En Steve had z'n witte CSL omgedoopt tot racewagen, want rijdt daarmee de CSL Cup in de UK. Met daarin de nodige aanpassingen.
Dus het feest kon beginnen want wij zijn binnen, dit is dus een carnaval tekst en carnaval werd het 8) Lachen gieren brullen dus.
We moesten alleen rustig doen met de M3 V8 want het profiel van de achterbanden was al niet helemaal toereikend en hij moest er ook nog rijdend mee terug naar Londen.
Maar het is gelukt, want de M3 is heerlijk mits wat harder bereden met 3000 toeren per minuut te driften puur op koppel. Dus de slijtage ging niet zo hard.
Ik vind het in iedergeval een dijk van een auto. En super easy tot een drift te verleiden.
De CSL daarentegen was andere koek, hardcore tot en met. Lexaanruitjes met schuifjes voor de frisse lucht en een afneembaar stuur met carbon flippers. Verse versnellingsbak en een korter diff en geen overtollige achtergebleven interieurdelen. Ik was samen met Fabian al groot fan van de CSL maar dit is zowat ultiem.
Daarna nog wat rondjes meegereden met Walter in zijn E30, Martijn in zijn Sierra en Hugo in z'n boot.
Vervolgens met z'n allen een hapje eten en om middernacht was Thieutje thuis waar ik als eerste een flesje Brand bier leeg gekloekt heb, proost