http://www.autoweek.nl/autonieuws/12884 ... m-op-komst" onclick="window.open(this.href);return false;
Caterham Roadsport / Defender 130
- Joy
Re: Caterham Roadsport SV
Mocht je motor toch overleden zijn, dit is de oplossing !
http://www.autoweek.nl/autonieuws/12884 ... m-op-komst" onclick="window.open(this.href);return false;

-
allen
Een Caterham moet herrie maken!
Er is ondertussen wat laswerk verricht zodat het neusje nu snel en makkelijk er opgezet en afgehaald kan worden. Een extra olietankje is heeft een beter steuntje gehad en het blok is nagekeken. Na een testrit bleek toch de temperatuur weer op te lopen en spoot het alsnog de kvs weg. Waarschijnlijk een hangende thermostaat. Morgen een nieuwe proberen te regelen en wie weet heb ik van het weekend alsnog m'n sigaartje. 8)
Er is ondertussen wat laswerk verricht zodat het neusje nu snel en makkelijk er opgezet en afgehaald kan worden. Een extra olietankje is heeft een beter steuntje gehad en het blok is nagekeken. Na een testrit bleek toch de temperatuur weer op te lopen en spoot het alsnog de kvs weg. Waarschijnlijk een hangende thermostaat. Morgen een nieuwe proberen te regelen en wie weet heb ik van het weekend alsnog m'n sigaartje. 8)
- Tommy
elektroham, goed idee. Even servo'tje erbij, zendersetje en je kan hem rondsturen als een modelwagen 
- GTRene
hoop dat je hem weer goed kan roken binnenkortallen schreef:Een Caterham moet herrie maken!![]()
- Patrick van Wijngen
Koop gewoon een rovertje en lepel het blok over.
Volgens mij ben je dan goedkoper uit
Volgens mij ben je dan goedkoper uit
- Patrick van Wijngen
En dan gewoon niet even melden hier...
- Patrick van Wijngen
Blijkbaar gewoon lucht in het koelsysteem... auto aan de neus omhoog getakeld, zodat de auto iets van 30 graden omhoog hing.. en dan paar keer ontluchten.
Neej. dat is echt gebruiksvriendelijk.
Weer lekker over nagedacht door die engelsen.
Neej. dat is echt gebruiksvriendelijk.
Weer lekker over nagedacht door die engelsen.
-
allen
Ontlucht, olietempsensor werkt weer, extra olietank nu een degelijke bracket gekregen. Twee brackets gelast om het neusje snel te kunnen monteren en demonteren (handig bij Engelse auto's), achterspatbord weer netjes tegen de koets gezet en nieuwe vloeistoffen.
Dat wist je toch al?
Dat wist je toch al?

- Patrick van Wijngen
Ik wel, maar de mensen die dit allemaal volgen niet 
-
allen
Ach, wat vandaag heel is, gaat morgen weer stuk. What else is new? 
- Patrick van Wijngen
Tja eigenlijk is zo'n duitse auto dan maar saai.
Wat dat betreft zorgt zo'n engelse auto iedere dag al voor spanning op het moment dat je hem wilt gaan starten... doet ie het of doet ie het niet... tadadaa
Wat dat betreft zorgt zo'n engelse auto iedere dag al voor spanning op het moment dat je hem wilt gaan starten... doet ie het of doet ie het niet... tadadaa
- Tommy
en dan kom je er ook achter dat het nieuwe tentzeil niet 1,2,3 op de auto past maar nog wat aanpassingen nodig heeft.
- Michel P
Schaar en naald en draad doen wonderen........................ of ducktapeTommy schreef:en dan kom je er ook achter dat het nieuwe tentzeil niet 1,2,3 op de auto past maar nog wat aanpassingen nodig heeft.
Michel
-
allen
Je bedoeld even een boutje losdraaien om een spanbandje even ergens doorheen te kunnen lussen. Geen naald en draad nodig hoor. Moet zo wel even het extra zeiltje dat ik er aan vast kan ritsen voorzien van wat drukknoopjes. Ja, sommige dingen van een lightweight zijn niet altijd even doordacht als een degelijke CAPS LOCK BMW merk. Maar goed wat het motto 'freude am fahren durch schlafen hinten den lenkrad' draagt heb ik niet zoveel mee. Dan maar wat meer hobbyboppen.

Laatst gewijzigd door allen op 25 okt 2009, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tommy
Achter de fiets slapen? Je moet op je zadel zitten met fietsen. Als je erachter ligt, is er iets mis gegaan.
Mocht je het stuur bedoelen, Lenkrad.
Mocht je het stuur bedoelen, Lenkrad.
-
allen
Waar heb je het over??? 
-
allen
Goed, nog even een serieuze post van mijn kant. Door Ruben overgehaald om te gaan slalommen in Lelystad. Misschien had ik er teveel van verwacht, maar om iedere keer binnen 1,5 minuut alweer in een lange rij te moeten staan wachten is denk ik niet m'n ding. Komt bij dat er door de regen eigenlijk niet goed te rijden viel voor me. Koude bandjes en een start in zowel de eerste als de tweede versnelling leverde een bak wielspin op. Vertrok je rustig en raakte je het gas weer iets meer aan, wederom wielspin. Voor rustig je gas doseren heb je denk ik zo'n Polyota nodig, want de Caterham had het echt niet naar z'n zin. 8 Rondjes horten en stoten en ik had het wel gezien.
Daarna even naar Lelystad gereden voor de lunch. Mijn idee, maar toch ook een fail. Want toen we wilde bestellen bleek er in een lunchroom na half 4 ofzo geen broodjes kroket meer te zijn. Ze had alleen nog diepvriesappeltaart!
De route van Ruben naar Lelystad was overigens wel top! Vooral toen ik ineens met een wat te hoge snelheid een dikke laag modder op de landwegen zag liggen. Gelukkig liep dat niet uit in een fail met nare gevolgen.
Goed, doordat ik de hele dag heb verspild besloten vandaag niet naar Assen te gaan voor een bakkie koffie bij Luco en besloten de drukknoopjes in een nieuwe dakje te slaan. Inmiddels klaar. Achterste, losse gedeelte is alleen voor als je stilstaat en moet er weer af als je gaat rijden. Het zeiltje boven is ideaal in de regen, merkte ik gisteren. Frisse wind in de wagen terwijl je toch lekker droog blijft. 8)

Daarna even naar Lelystad gereden voor de lunch. Mijn idee, maar toch ook een fail. Want toen we wilde bestellen bleek er in een lunchroom na half 4 ofzo geen broodjes kroket meer te zijn. Ze had alleen nog diepvriesappeltaart!
De route van Ruben naar Lelystad was overigens wel top! Vooral toen ik ineens met een wat te hoge snelheid een dikke laag modder op de landwegen zag liggen. Gelukkig liep dat niet uit in een fail met nare gevolgen.
Goed, doordat ik de hele dag heb verspild besloten vandaag niet naar Assen te gaan voor een bakkie koffie bij Luco en besloten de drukknoopjes in een nieuwe dakje te slaan. Inmiddels klaar. Achterste, losse gedeelte is alleen voor als je stilstaat en moet er weer af als je gaat rijden. Het zeiltje boven is ideaal in de regen, merkte ik gisteren. Frisse wind in de wagen terwijl je toch lekker droog blijft. 8)
- Tommy
ah het is gelukt. Zo te zien heb je weer een zwarte hemelbekleding gekozen.
lenkrad = stuur
fahrrad = fiets
lenkrad = stuur
fahrrad = fiets
- GTRene
hha
wat een leuke verhalen weer
denk ook dat je bredere banden moet nemen, maar was je geloof ik al van plan, helemaal met een tuning erbij...staat ook beter in je wielkasten.
eneuh mooie tent
denk ook dat je bredere banden moet nemen, maar was je geloof ik al van plan, helemaal met een tuning erbij...staat ook beter in je wielkasten.
eneuh mooie tent
-
Emiel
Zat al te twijfelen om volgend jaar wat slalom te gaan doen maar nu helemaal.allen schreef:Goed, nog even een serieuze post van mijn kant. Door Ruben overgehaald om te gaan slalommen in Lelystad. Misschien had ik er teveel van verwacht, maar om iedere keer binnen 1,5 minuut alweer in een lange rij te moeten staan wachten is denk ik niet m'n ding. [/img]
-
allen
Rene, klopt 8)
Emiel, het is op zich wel leerzaam en sommigen driften de auto het hele parcours over. Zelf had ik er alleen teveel van verwacht (is m'n gok).
Emiel, het is op zich wel leerzaam en sommigen driften de auto het hele parcours over. Zelf had ik er alleen teveel van verwacht (is m'n gok).
- RobS
Op Midlands baantje?
- Tommy
ja, die halve kartbaan.
- Patrick van Wijngen
Het dakje zelf is wel mooi moet ik zeggen. Alleen die drollenvanger die erachter hangt
En nu helemaal geen achterruit meer... je ziet al niet zoveel door die tandarts spiegeltjes aan de zijkant.
En nu helemaal geen achterruit meer... je ziet al niet zoveel door die tandarts spiegeltjes aan de zijkant.
-
allen
Slimmert, die achterkant is alleen om aan te ritsen zodat de auto droog blijft als je hem buiten laat staan. Daar kun je niet mee rijden!