Ondergang DSB bank

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Ondergang DSB bank

Bericht door RVV » 24 okt 2009, 11:55

Schelden op de baas omdat hij een dikkere car heeft maar wel vergeten dat die baas wel ooit zijn nek heeft uitgestoken en behoorlijke risico`s heeft genomen.
Ik wordt een beetje ziek van die mentaliteit.........
JE MOET ZE OOK HEBBEN VAN TEMPOTEAM :mrgreen:

SteV6

Bericht door SteV6 » 24 okt 2009, 12:59

[CAPS LOCK]-dag was toch een paar dagen geleden?

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 05#p503605" onclick="window.open(this.href);return false; :whistle:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 24 okt 2009, 13:19

Niels schreef:Tja als je niet wilt kijken dan weet je dus ook niet waar je over praat Maurice dat moge duidelijk zijn :wink: Waar discussieren we dan nog over.... Maar goed, dat gaat met zo veel dingen in dit land. Lekker veroordelen terwijl we eigenlijk niet precies weten waar we het over hebben en ook niet eens moeite doen.

No offence verder hoor, het maakt mij echt niet uit wat jij er van vind maar zo langzamerhand wordt onze Dirk door een hoop mensen als een soort Robin Hood bestempeld. Net als een Pim Fortuyn die zogenaamd een standbeeld verdiende omdat ie eigenlijk alleen maar een grote bek had. En dan vervolgens klagen dat het allemaal zo kut is in NL :lol: Dat doe je als bevolking dan toch echt zelf hoor :clap:

Vis het Palm Invest draadje ff op dan gaan we daar ook ff verder :lol:
Ik ben wel bereid om een uurtje tijd te verspillen aan die docu (?), maar je link werkt niet. Kan je me vertellen welke uitzending het om gaat?

Zeggen dat ik niet weet waar ik over praat is natuurlijk wel een vrij gemakkelijke uitweg om iemand zn verhaal als onzin te bestempelen. In plaats van dat je inhoudelijk op mn reactie zou ingaan.. :) Jullie proberen Scheringa de schuld in de schoenen te schuiven, terwijl de schuld ligt bij de klant die zich niet goed laat informeren en zn handtekening zet. En stel je voor dat een adviseur een klant er letterlijk probeert in te luizen, pure oplichting dus.. dan is die adviseur daar zelf aansprakelijk voor en moet hij/zij zich voor de rechter verantwoorden, niet Scheringa.

Het valt me op dat de ondernemers hier lijnrecht tegenover de Scheringa bashers staan, hoe kan dat?
Laatst gewijzigd door Maus335i op 24 okt 2009, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 24 okt 2009, 13:21

Downforce Hans schreef:Schelden op de baas omdat hij een dikkere car heeft maar wel vergeten dat die baas wel ooit zijn nek heeft uitgestoken en behoorlijke risico`s heeft genomen.
Amen...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 okt 2009, 13:46

Maus335i schreef:[Ik ben wel bereid om een uurtje tijd te verspillen aan die docu (?), maar je link werkt niet. Kan je me vertellen welke uitzending het om gaat?

Zeggen dat ik niet weet waar ik over praat is natuurlijk wel een vrij gemakkelijke uitweg om iemand zn verhaal als onzin te bestempelen. In plaats van dat je inhoudelijk op mn reactie zou ingaan.. :) Jullie proberen Scheringa de schuld in de schoenen te schuiven, terwijl de schuld ligt bij de klant die zich niet goed laat informeren en zn handtekening zet. En stel je voor dat een adviseur een klant er letterlijk probeert in te luizen, pure oplichting dus.. dan is die adviseur daar zelf aansprakelijk voor en moet hij/zij zich voor de rechter verantwoorden, niet Scheringa.

Het valt me op dat de ondernemers hier lijnrecht tegenover de Scheringa bashers staan, hoe kan dat?
Inhoudelijk op jouw post in gaan heeft imho niet erg veel zin als je niet de moeite neemt om je iets meer te verdiepen in de materie. Je wilt niet gaan kijken omdat je verwacht iets te gaan zien wat je al weet namelijk een hoop domme mensen die vallen voor verkoop praatjes en dus maar lekker tekenen en dat is dus niet helemaal het verhaal. Maar als je geen tijd wilt "verspillen" dan moet je dat vooral niet doen. Onderbouw deze eens:

"terwijl de schuld ligt bij de klant die zich niet goed laat informeren en zn handtekening zet"

Het gaat om de uitzending van Netwerk op de 22e...

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 okt 2009, 14:14

Downforce Hans schreef:
partyondude schreef:
Downforce Hans schreef:Tegenwoordig mag je geen geld meer verdienen geloof ik........ :nah:
Niet bewust over de ruggen van een ander, zoals ome Dirk gedaan heeft. Gun een ieder die hard werkt alle goeds, maar ben serieus blij dat dit figuur op zijn plaat gegaan is.

Jammer dat er alleen veel mensen door hem er flink slechter van geworden zijn :stom:

Meestal wordt er geld verdiend over de rug van een ander, je bent een beetje naief als je dat niet weet.
Ik bedoelde eigenlijk nog niet eens Dik Scheeringa maar gewoon in het algemeen.
Als je in deze tijd een paar centen meer verdiend dan een ander wordt je al bijna als een paria bekeken.
Je betaald je scheel aan belasting en als het ff kan dan mag je nog meer belasting betalen.
Schelden op de baas omdat hij een dikkere car heeft maar wel vergeten dat die baas wel ooit zijn nek heeft uitgestoken en behoorlijke risico`s heeft genomen.
Zoals jij het verwoordt bedoel ik het dus niet.

Macboy

Bericht door Macboy » 26 okt 2009, 11:54

Weten de mensen hier dat mensen NIET hun geld hebben opgenomen toen Piet Lakeman zijn mond open heeft gedaan ? Natuurlijk had hij dat niet mogen doen, maar de grote run op het geld kwam pas in het weekend vòòr het faillissement. Er was in het weekend faillissement aangevraagd. Dat is door de rechtbank geweigerd. Romo merkte dit ook al op. Een faillissement wordt NIET zomaar geweigerd. Vervolgens ontstond er binnen 24 uur een run op het geld en dat waren echt niet de gewone consumenten, maar grote instellingen (banken?).

Hier stinkt iets. Net zoals het feit dat een bank binnen 2 weken failliet is. Waar rook is, is vuur ...

Dit staat volstrekt los van de wijze waarop de DSB heeft gefunctioneerd. Binnen de grenzen van de wet mensen uitmelken. In zoverre niets nieuws onder de zon. Van mij mogen veel managers wel gestraft worden. Ook de autoriteiten en toezichthouders hebben ernstig gefaald. Maar dan ook de andere sectoren aanpakken die meegewerkt hebben met de vieze spelletjes.

Probleem is alleen dat dit niet uniek op zich is. Er stinkt gewoon iets aan deze zaak ... ik kan het gewoon ruiken ...

Romo zal het met mij eens zijn.

Douwe Faber

hardere incasso voor dsb klanten !

Bericht door Douwe Faber » 28 okt 2009, 21:11

'Harde incasso nog steeds praktijk bij DSB'
Uitgegeven: 28 oktober 2009 13:09
Laatst gewijzigd: 28 oktober 2009 14:38

WOGNUM - DSB-klanten met een betalingsachterstand worden nog steeds onder grote druk gezet door incassobedrijven om hun schuld terug te betalen, hoewel DSB failliet is en de dagelijkse leiding nu in handen is van curatoren. :hammer:

duifjes.com

Re: hardere incacco voor dsb klanten !

Bericht door duifjes.com » 28 okt 2009, 21:12

:roflol:

Niels

Bericht door Niels » 01 nov 2009, 11:13

Rupie

Bericht door Rupie » 01 nov 2009, 11:42

:mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 04 nov 2009, 10:02

Zo!
Gezin met DSB-schuld moet huis uit

EDE - De familie El Ghouti uit Ede die een hypotheek had bij de failliete DSB Bank, moet vrijdag waarschijnlijk het huis uit. Het gezin heeft te horen gekregen dat voor vrijdag de hele hypotheekschuld van zo'n 260.000 euro moet zijn afgelost. En dat lukt niet.

Het gezin is al maandenlang in gesprek met DSB om tot een oplossing te komen, maar dat is nog steeds niet gelukt.

Het gezin heeft de hulp ingeroepen van het Steunfonds Probleemhypotheken, maar vader Hassan zegt dat hij geen idee heeft of dit iets oplevert.
Bron met telefonisch interview: http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... is-uit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 04 nov 2009, 10:13

Tja... ook een gevalletje... huis waard van 140000 euro en een hypotheek van bijna 300000 euro...

En het is geen eigen schuld :roll:

Rupie

Bericht door Rupie » 04 nov 2009, 10:27

Toch wel raar dat je uberhaupt een hypotheek van 300k op een huis van 140k kan krijgen. Daar waar degene met de hypotheek dom is geweest, is het schandalig van de hypotheekverstrekker. Dus geen eigen schuld nee, maar de kant van de hypotheekverstrekker vind ik aanzienlijk erger. Je hebt je verantwoordelijkheid ook als ondernemer te nemen of met betrekking tot dit soort zaken de keuzes van de consument gezond zijn. Stukje bewustwording mag je met zijn allen aan werken.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 nov 2009, 10:41

Macboy schreef:Weten de mensen hier dat mensen NIET hun geld hebben opgenomen toen Piet Lakeman zijn mond open heeft gedaan ? Natuurlijk had hij dat niet mogen doen, maar de grote run op het geld kwam pas in het weekend vòòr het faillissement. Er was in het weekend faillissement aangevraagd. Dat is door de rechtbank geweigerd. Romo merkte dit ook al op. Een faillissement wordt NIET zomaar geweigerd. Vervolgens ontstond er binnen 24 uur een run op het geld en dat waren echt niet de gewone consumenten, maar grote instellingen (banken?).

Hier stinkt iets. Net zoals het feit dat een bank binnen 2 weken failliet is. Waar rook is, is vuur ...

Dit staat volstrekt los van de wijze waarop de DSB heeft gefunctioneerd. Binnen de grenzen van de wet mensen uitmelken. In zoverre niets nieuws onder de zon. Van mij mogen veel managers wel gestraft worden. Ook de autoriteiten en toezichthouders hebben ernstig gefaald. Maar dan ook de andere sectoren aanpakken die meegewerkt hebben met de vieze spelletjes.

Probleem is alleen dat dit niet uniek op zich is. Er stinkt gewoon iets aan deze zaak ... ik kan het gewoon ruiken ...

Romo zal het met mij eens zijn.

Volstrekt mee eens, dat was ook de strekking van mijn eerdere postings betreffende dit faillissement....................

GTRene

Bericht door GTRene » 04 nov 2009, 11:12

Ruben schreef:Toch wel raar dat je uberhaupt een hypotheek van 300k op een huis van 140k kan krijgen. Daar waar degene met de hypotheek dom is geweest, is het schandalig van de hypotheekverstrekker. Dus geen eigen schuld nee, maar de kant van de hypotheekverstrekker vind ik aanzienlijk erger. Je hebt je verantwoordelijkheid ook als ondernemer te nemen of met betrekking tot dit soort zaken de keuzes van de consument gezond zijn. Stukje bewustwording mag je met zijn allen aan werken.
ongelooflijk dat ze zo'n hoge hypo konden krijgen ...ik kon nooit meer krijgen dan zeg max 5x men inkomen, en dat was veel lager dan de waarde van men huis :mrgreen: ...dus ja fout van de bank :hammer: , maar ook zeker van de klant in zo'n geval ! das wel heel erg ver boven de waarde van het huis!....das een simpele rekensom en niet bv verborgen lettertjes dat je rente ineens 3x zo hoog wordt na een jaar en dat niet verteld hebbene zoiets, dat zijn jodenstreken zeg maar.

Niels

Bericht door Niels » 05 nov 2009, 01:45

Ruben schreef:Toch wel raar dat je uberhaupt een hypotheek van 300k op een huis van 140k kan krijgen. Daar waar degene met de hypotheek dom is geweest, is het schandalig van de hypotheekverstrekker. Dus geen eigen schuld nee, maar de kant van de hypotheekverstrekker vind ik aanzienlijk erger. Je hebt je verantwoordelijkheid ook als ondernemer te nemen of met betrekking tot dit soort zaken de keuzes van de consument gezond zijn. Stukje bewustwording mag je met zijn allen aan werken.
Helemaal 100% mee eens :thumbup:

Douwe Faber

Bericht door Douwe Faber » 05 nov 2009, 01:56

Spanje, 4 NOVEMBER 2009

Beste vrienden uit Nederland,
Ik, Sinterklaas, deel u mede, dat wij dit jaar niet naar Nederland komen.
Het geld is op ??

DE SINTERKLAAS BANK (DSB BANK)

Vriendelijke groeten van Sinterklaas.
Bijlagen
sinterklaas111.jpg
sinterklaas111.jpg (98.42 KiB) 666 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Douwe Faber op 05 nov 2009, 02:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 05 nov 2009, 01:59

Iets met facepalm enzo.

Xave30

Bericht door Xave30 » 06 nov 2009, 09:54

Een kleine update;

DSB-klanten hoeven huis niet uit
EDE - De familie El Ghouti uit Ede hoeft voorlopig hun huis niet uit. Het gezin was in de problemen gekomen na het faillissement van de DSB Bank.

Het gezin dreigde vrijdag uit hun huis gezet te worden vanwege hun hypotheekschuld bij DSB. De bank heeft nu na een oproep van minister Bos beloofd voorlopig niemand uit huis te zetten.

Het Edese gezin heeft binnenkort een gesprek met een vertegenwoordiger van DSB over een definitieve oplossing.
Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... et-uit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

wjn

Bericht door wjn » 17 dec 2009, 14:11

Blijft interessant:
Uit het bewuste interne document bleek dat advocatenkantoor Nauta Dutilh DNB adviseerde over onteigening van Dirk Scheringa, en al vóór de ondergang van DSB zelfs opperde om desnoods de noodregeling (een faillissement) aan te vragen om van Scheringa af te komen.
Bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/" onclick="window.open(this.href);return false;)/components/actueel/rtlnieuws/2009/12_december/17/binnenland/DNB_doet_aangifte_tegen_RTL_NIeuws.xml

GTRene

Bericht door GTRene » 17 dec 2009, 14:26

DNB-president Nout Wellink....wat een :wtf: &*((^^$ vind ik dat...praten naar eigen straatje keer op keer of dat nu met bonussen is of met de DSB bank, maar hij heeft zoveel fouten gemaakt hij moet echt in de gevangenis vind ik, samen met Dirk die geld van cleienten/bank wegsluisde echter met medeweten van Naut al jaren geleden :hammer: en hij deed niks...niks...daar moeten eens straffen op komen en niet alleen een standje, zij hebben duizenden mensen benadeeld en dat bewust...stelletje graaiers en mooipraters ze beduvelen je waar je bijstaad, en moet je die r*&*)k)*&p ook zien...zum kot*((n magoed.

Afbeelding
die vertrouw je toch niet...

en jij Wouter bent ook niet echt geloofwaardig, maar hij weet van niks, Wouter mijn naam is Haas.

Afbeelding

ze wisten al jaren van de DSB en ook al heel ver voor tijd van ice safe

Afbeelding

maar deden niet dat wat ze moesten doen.

lekker puh...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GTRene op 17 dec 2009, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 17 dec 2009, 14:27

Schokkend dat DNB wederom geen sterke indruk maakt :shock: Dirk voelde zich koning en handelde als een ware sinterklaas. Simpelweg een man die zijn erkenning kocht door de voetbalclub en andere sponsoring. Mijnheer stond ook altijd op de team foto, terwijl dat niet echt gebruikelijk is, maar voor zijn ego wel zo belangrijk.

Jaren terug speelde AZ voor de beker tegen AZ, dan zie je de voorzitter gewoon helemaal als een Remy alleen staan, terwijl andere AZ mensen samen een kop koffie dronken. Eenzame freak, met teveel geld en macht, maar zonder enig gevoel in zijn donder, al wilde hij wel zo overkomen. De sympathieke gewone man........

Michel

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 dec 2009, 15:33

107 Teletekst do 17 dec
A Aangifte tegen RTL om DSB-brief

` De Nederlandsche Bank heeft aangifte
gedaan wegens het lekken van informatie
over de DSB-bank naar RTL Nieuws.De
redactie kreeg een vertrouwelijke brief
van een advocatenkantoor onder ogen
over de situatie bij DSB.De bank lag
toen onder vuur van claimstichtingen.

RTL Nieuws zette de brief en zes andere
documenten op zijn website.Daarbij is
mogelijk de geheimhoudingsplicht van
De Nederlandsche Bank geschonden.

RTL zegt dat de publicatie van de brief
een maatschappelijk belang diende en
dat de documenten zijn gebruikt voor
een reconstructie van de gebeurtenissen
bij DSB.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 dec 2009, 15:44

is wel leuk, op RTL nieuws de baas zegt ook, het blijft mooi staan :clap:

vieze DNB lui (ja bepaalde) openheid in NL? laat me niet lachen...en als er openheid opduikt dan wordt je bedreigt, kun je nagaan wat de mensen allemaal niet weten/horen...alleen de gladde praatjes...vertrouwen in dat soort lui zakt dieper en diper.

RTL doet het nu goed, hopelijk blijven ze zo, willen ze sterk en geloofwaardig blijven, power to the people :mrgreen:

Plaats reactie