Mazda MX5 1.8T --> nieuwe foto's op pagina 13
-
- Michel P
Re: Mazda MX5 - Budget racer - nieuwe velgen besteld
Erg fraai en lekker licht wiel.
Michel
Michel
- Petrolhead Tom
Dat is niet duur! Ziet er goed uit! Ik blijf dit op de voet volgen 

- RobS
Is inderdaad geen geld, het shoppen op marktplaats kun je gewoon overslaan 

-
linkje voor de velgen?
- VLA
Dat zijn mooie velgen Rob, maar eh, DS3000 + witte velen = gele velgen ?
Had hetzelfde met mijn witte velgen en DS2500, DS3000 schijnt nog iets agresiever remstof te hebben. Of zijn ze er ook in andere kleuren ?
Had hetzelfde met mijn witte velgen en DS2500, DS3000 schijnt nog iets agresiever remstof te hebben. Of zijn ze er ook in andere kleuren ?
- Michel P
Velgen zijn er ook in zwart.VLA schreef:Dat zijn mooie velgen Rob, maar eh, DS3000 + witte velen = gele velgen ?
Michel
-
VLA schreef:Dat zijn mooie velgen Rob, maar eh, DS3000 + witte velen = gele velgen ?
Eerst goed in de wax zetten van tevoren?
Dat wil wel helpen hoor;)
- RobS
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0385672141" onclick="window.open(this.href);return false;
@Vla, worden ze permanent geel? Of het met een sopje weer weg te halen..?
- VLA
Nou de wielen aan de voorkant hebben zelfs na een goed sopje + kleien + polish een tintje overgehouden. Ze zijn nu wel weer wit, alleen zijn ze niet meer zo spierwit als dat ze waren. Verschil met de achterwielen was er zekers. Maar heb toen de achterwielen aan de voorkant gezet, en bij na een 2e trackday waren deze ook geel, maar ze hebben nu wel dezelfde kleur tenminste.Rob Schouten schreef:http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0385672141

Had ze overigens wel vantevoren een wax laagje gegeven, maar misschien moet je wel speciale velgen wax gebruiken. Ik gebruikte gewoon mequiars gold class wax.
-
Rob Schouten schreef:http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0385672141
Thanks

- RobS
Of voor en achter dezelfde remblokkenVLA schreef:Nou de wielen aan de voorkant hebben zelfs na een goed sopje + kleien + polish een tintje overgehouden. Ze zijn nu wel weer wit, alleen zijn ze niet meer zo spierwit als dat ze waren. Verschil met de achterwielen was er zekers. Maar heb toen de achterwielen aan de voorkant gezet, en bij na een 2e trackday waren deze ook geel, maar ze hebben nu wel dezelfde kleur tenminste.Rob Schouten schreef:http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0385672141
@Vla, worden ze permanent geel? Of het met een sopje weer weg te halen..?![]()
Had ze overigens wel vantevoren een wax laagje gegeven, maar misschien moet je wel speciale velgen wax gebruiken. Ik gebruikte gewoon mequiars gold class wax.

Ze kunnen iedere steek, ET waarde, 4/5 gaten in 5 kleuren leveren.BrianV schreef:Rob Schouten schreef:http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0385672141
Thanks
- Bert ///M3
Die coating op die TD wielen is op zich best goed, maar als je ze icm raceremblokken gaat gebruiken moet je ze wel goed schoon houden. Ik maak die van de racer na elke dag schoon en die zien er gewoon prima uit. Dat zijn dan wel zwarte maar aanlag van de remmen is grijs dus dat zie je evengoed wel. Alleen rij ik er niet mee over straat, dat maakt eea natuurlijk wel makkelijker.
Als je wielen geel worden dat is een teken van grafiet roest volgens mij, dat betekend dat de blokken niet heet genoeg worden :twisted:
Als je wielen geel worden dat is een teken van grafiet roest volgens mij, dat betekend dat de blokken niet heet genoeg worden :twisted:
- RobS
Afgelopen dagen bezig geweest met verwijderen van het spruitstuk, wat een ellende.
Moeren van spruitstuk op kop gingen prima los, ERG pijpje ging prima los. Toen kwam de aansluiting op de katalysator.
Eerst op normale manier proberen lost te maken, bout/moer/ring leek wel 1 geheel, niet los te krijgen.
Kruipolie erop, nachtje laten staan, gister weer geprobeerd, onderste moer ging los, bovenste was al vlot rond ipv 6 kantig. Toen met de dremel aan de gang, na 4 dode slijpschijfjes de slijptol gepakt, de moer kon ik voor de helft doorslijpen (onder een auto op bokjes) De andere heft ging niet, ik zou dan ook een stuk bodem meenemen
Toen maar via de brute force methode de pijp door geslepen
3 dagen verder, maar het ding is eruit. Denk dat we het lastigste nu wel gehad hebben.
Bijna alles wat eraf moet is er inmiddels vanaf, het opbouwen kan spoedig beginnen. :banaan:
Moeren van spruitstuk op kop gingen prima los, ERG pijpje ging prima los. Toen kwam de aansluiting op de katalysator.

Kruipolie erop, nachtje laten staan, gister weer geprobeerd, onderste moer ging los, bovenste was al vlot rond ipv 6 kantig. Toen met de dremel aan de gang, na 4 dode slijpschijfjes de slijptol gepakt, de moer kon ik voor de helft doorslijpen (onder een auto op bokjes) De andere heft ging niet, ik zou dan ook een stuk bodem meenemen

Bijna alles wat eraf moet is er inmiddels vanaf, het opbouwen kan spoedig beginnen. :banaan:
- L@urens
Mooie ellende is dat, oud spul loshalen. Als je het niet hoeft te hergebruiken maakt dat de keuzes vaak wel makkelijkerRobS schreef:Afgelopen dagen bezig geweest met verwijderen van het spruitstuk, wat een ellende.
Moeren van spruitstuk op kop gingen prima los, ERG pijpje ging prima los. Toen kwam de aansluiting op de katalysator.Eerst op normale manier proberen lost te maken, bout/moer/ring leek wel 1 geheel, niet los te krijgen.
Kruipolie erop, nachtje laten staan, gister weer geprobeerd, onderste moer ging los, bovenste was al vlot rond ipv 6 kantig. Toen met de dremel aan de gang, na 4 dode slijpschijfjes de slijptol gepakt, de moer kon ik voor de helft doorslijpen (onder een auto op bokjes) De andere heft ging niet, ik zou dan ook een stuk bodem meenemenToen maar via de brute force methode de pijp door geslepen
3 dagen verder, maar het ding is eruit. Denk dat we het lastigste nu wel gehad hebben.

Bereid je vast voor op een klein drame om de EGR weer te monteren. Je moet eerst de EGR aan het spruitstuk schroeven (een paar slagen althans) en dan pas het spruitstuk verder over de tapeinden tegen de kop aan drukken. Of je dopt EGR gewoon af

- RobS
Komt een mooi dopje op de EGR aansluiting
Dat koolstoffilterding heb ik er ook al uit gesloopt, ruimt lekker op onder de motorkap 

-
- Auto: M3P, 130i
Mooie velgen Rob, prijs is netjes. Zo goedkoop ben ik ze nog nooit tegengekomen. 

- Petrolhead Tom
Heb je nog nieuwe foto's? Ben benieuwt! :banaan:
- RobS
Er valt nu nog niet veel te zien, wielloze auto op 4 bokjesTom Westendorp schreef:Heb je nog nieuwe foto's? Ben benieuwt! :banaan:

Zojuist mail uit de UK, ze hebben m'n centen ontvangen.
- Petrolhead Tom
Ghehe dat is inderdaad niet veel, wanneer verwacht je hem helemaal klaar te hebben?
- RobS
Ik hoop dit jaar nog, heb geen haast.Tom Westendorp schreef:Ghehe dat is inderdaad niet veel, wanneer verwacht je hem helemaal klaar te hebben?
- RobS
Wieltjes zijn binnen, lekker snel, netjes verpakt, incl. centreerringen en wielmoeren, allemaal erg netjes dus.

Komen Advan A048 semi's omheen, misschien bestel ik nog wel zo'n setje velgen waar dan straatbandjes om komen.
Komen Advan A048 semi's omheen, misschien bestel ik nog wel zo'n setje velgen waar dan straatbandjes om komen.
- RobS
Zo, alles wat eraf moet is er nu eindelijk vanaf, waterslangen, radiator, stuurpomp etcetcetc.
-
Hmmmmz, vind dat maar niks zo die velgen, moet je steeds over de rails van de NS met blaadjes en zo.
Zou er toch banden omheen leggen.
Ziet er goed uit
Zou er toch banden omheen leggen.
Ziet er goed uit

- RobS
Zoals te zien is was de auto eerst oranje
Wil het allemaal netjes zwart hebben, iemand tips/trucs?