Ondergang DSB bank

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maus335i

Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden

Bericht door Maus335i » 22 okt 2009, 14:07

Michel, in jouw visie is elke grote ondernemer verrot. Met dergelijke leenconstructies en verschillende (beheer, holding) bedrijven werkt half BV Nederland. Ik maak meer winst op de verkoop van domeinen, wat een BIJproduct van webhosting is, dan andersom. Das gewoon een bepaald businessmodel en heeft niets met criminaliteit te maken. Autofabrieken maken meer marge op opties dan op een kale 3 serie, das ook niet wereldvreemd toch?

Overigens even een ander optiek: moet ik me nu ook kapotschamen over het feit dat ik winst maak "over de rug van een ander"? Ik zou ook webhosting tegen kostprijs kunnen aanbieden, winst maken is een vies woord in een Nederland dat het van de VOC mentaliteit zou moeten hebben. Rico moet zich ook schamen, Wouter ook en Romo ook. Hoe durf je godvergeten winst te maken over KLANTEN die ZELF een handtekening onder het contract te zetten ZONDER na te kijken of ze dit wel naar inkomen kunnen dragen?!??!

Ok dan hebben we het over werken op provisiebasis? Dat doet vrijwel elk assurantiekantoor, verzekeringsmaatschappij en ook bijvoorbeeld telefoonverkopers. Ook bij Belcompany en The Phonehouse leggen ze de nadruk op contracten waar ze de meeste provisie op maken. Jij als klant zet kritische vraagtekens of dat product wel bij je past en kiest of een andere aanbieder of voor een andere winkel. Die verantwoording heb je 100% in eigen hand.

Winst maken :stom: bah vies woord!

PS: Dat DSB failliet is gegaan hebben ze o.a. te danken aan al dan niet een foutief businessmodel en/of de hulp van Lakeman om een bankrun te veroorzaken. Maar een crimineel? Hou toch op..

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 okt 2009, 14:15

Verboden winst te maken is wel weer een heel ander uiterste natuurlijk.... Daar heeft toch ook niemand het over :wink:

Ben het volledig met Michel en Wouter eens :thumbup:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 okt 2009, 14:22

Waar ik op doel is dat niet Scheringa een droplul 1e klas is, maar de mensen die te hoge hypotheken afsluiten en vervolgens gaan lopen zeiken dat ze genaaid zijn. Bullshit natuurlijk, je hebt met eigen open ogen je handtekening gezet onder iets waar je achter staat, anders teken je (mag ik hopen) niet.

Scheringa heeft gewoon handig gebruik gemaakt van de enorme vraag naar kredieten en heeft dat moeten bekopen met een faillissement vanwege een fout businessmodel. Zo werkt het in het leven en dat accepteert hij zelf net zo goed. Huis verkopen en weer opnieuw beginnen, of een boek schrijven, of college's verzorgen.. in ieder geval weer aant werk om brood op de plank te krijgen, zijn zn eigen woorden.

Niels

Bericht door Niels » 22 okt 2009, 14:27

Verdiep je nog eens in de materie Maurice :wink: Het is meer dan een paar domme mensen die een handtekening hebben gezet...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 okt 2009, 14:28

Niels, geen enkel cijfertje rechtvaardigt die achterlijke hetze tegen het persoon Scheringa zelf.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 22 okt 2009, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 22 okt 2009, 14:29

Maus,

Ik wens iedereen mega winsten, dus dat heb je compleet mis. Wat hier gebeurt, gaat ook bij AFAB gebeuren, grap is dat Fortis Rabo en ABN alle overnames voor 100% hebben gefinancierd en voor 175mio hebben uitstaan wat in 5 jaar dient te worden afgelost, want o wat een een mooi business model, let wel dat model klopt niet, heeft niet met gunnen te maken. Dat DSB nu in het nieuws is geweest en Dirk naar Lakerman en Bos en Wellink heeft te maken met een totaal ontbreken van realiteitszin. Hij dacht echt dat hij God was, zie zijn uitspraken aan het begin van de crisis waarin hij zijn diensten aan Bos aanbied om de kredietcrisis even op te lossen...... ps. heb je de qoutenet analyse gelezen?

De discussie of 80% verdiensten aan een polis rieel is is idd bullshit, als de klant het betaald zal dat dus wel..... hoeveel verdiensten zitten er op een scheermesje van Gilette, of op een tube tandpasta..... daar hoor de de politiek niet over. Dan de domme politiek dan uitspraken doet over de provisie Bos in de kamer....... laat zien hoe populistisch hij is, maar ook dat hij er geen donder van snapt. Waar het om gaat is dat vanuit het bussinesmodel klanten die te weinig kennis hebben moedwillig in de problemen worden geholpen.

Een voorbeeldje van hoe een klant gepoogd werd om over te stappen. Klant wil een dakkapel van 10000, komt bij DSB terecht, die geeft aan dat die financiering geen probleem is, en dat men als service de lopende hypotheek ook even beoordeeld om te kijken of die goedkoper kan. Stel klant betaald bruto 900 en netto 700 euro voor zijn huidige hypotheek, de lasten van de dakkapel zijn 50 euro bruto en 35 netto. Totaal dus 950 en 735 per maand.

Het nieuwe aanbod is een totaal nieuwe hypotheek, waarin de dakkapel de oude hypotheek en alle kosten zitten voor en bruto maandlast van 800 euro.......... de klant denkt, GVD dat is top.......... waar moet ik tekenen, en tekend als financieel analfabeet de overeenkomst....... blijkt de rente maar een jaar vast te staan, en de teruggaaf veel minder dan verteld, staat niet op papier!!! De rente gaat fors omhoog, want geen nieuwe klant, dus cashen, de bruto maanlast is opeens 1200 euro.........

Ja de klant die tekend is erg dom en naief, maar aan de kant van de bankt die een hypotheek met een looptijd van 30 jaar verkoopt heeft men ook wel verzuimt om in jip en janneke taal de diverse scenario's uit te leggen....... Dirk zijn eigen incassoburo komt wel in aktie als de centen niet binnen komen......

Michel

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 okt 2009, 14:32

Maar Michel, klanten op die manier misleiden is toch gewoon strafbaar? Waarom is er geen OM dat opstaat om Scheringa ook daadwerkelijk te vervolgen? Mensen lokken met aanbiedingen doet elk bedrijf, zelfs UPC geeft je de eerste 6 maanden gratis internet.

Ik heb zelf ook een lening bij de DSB en mn moeder liep rood aan als ze een reclame zag op tv tegen 6% lenen, terwijl ik inmiddels al 8,9% betaal door de gestegen rente. Ze vond het belachelijk dat bestaande klanten zo genaaid worden.., tsjah das gewoon normaal. Overigens zou ik wel 10,9% rente bij de Rabobank moeten betalen voor hetzelfde bedrag :) Laten we het maar niet over de creditcard van de Rabo (of ABN) hebben waar je gewoon 15/16% betaalt.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 22 okt 2009, 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 22 okt 2009, 14:34

Maasbert Schouten van AFAB, dat wordt ook nog lachen. Denk dat dat de volgende is die eraan gaat.

Over Scheringa en Lakeman wil ik me niet al te veel uit laten. Scheringa zal vast niet altijd even netjes zijn geweest bij het verkrijgen van zo'n groot vermogen, maar welke Quote 500 member heeft dat wel gedaan?
Ik zie Lakeman puur als aanstichter van deze hele hype en ik denk dat DSB en de samenleving beter af was geweest als de DSB niet failliet was gegaan, dat had een stuk minder geld en banen gekost...

Michel P

Bericht door Michel P » 22 okt 2009, 14:40

Maus335i schreef:Maar Michel, klanten op die manier misleiden is toch gewoon strafbaar? Waarom is er geen OM dat opstaat om Scheringa ook daadwerkelijk te vervolgen? Mensen lokken met aanbiedingen doet elk bedrijf, zelfs UPC geeft je de eerste 6 maanden gratis internet.

Ik heb zelf ook een lening bij de DSB en mn moeder liep rood aan als ze een reclame zag op tv tegen 6% lenen, terwijl ik inmiddels al 8,9% betaal door de gestegen rente. Ze vond het belachelijk dat bestaande klanten zo genaaid worden.., tsjah das gewoon normaal. Overigens zou ik wel 10,9% rente bij de Rabobank moeten betalen voor hetzelfde bedrag :) Laten we het maar niet over de creditcard van de Rabo (of ABN) hebben waar je gewoon 15/16% betaalt.
Heb je een kaal krediet of ook een koopsom circus erbij voor overlijden en arbeidsongeschiktheid en werkloosheid? Bij een normaal doorlopend krediet zit een dekking bij overlijden standaard in het produkt verwerkt in de rente! Kijk hier anders eens http://www.freo.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

In mijn ogen is hij ook strafbaar, en zal dit ook nog wel een staartje krijgen. Bij kredieten calculeert men in de rente een risicomarge welke afhankelijk is van het risico in de gemiddelde portefeuille, zie hoge rente bij wehkamp en comfortcard, veel betalingsproblemen!! De goed betalende klant betaald voor de wanbetaler.

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 22 okt 2009, 14:42

Lees even de comments!! http://www.quotenet.nl/biz/schouten-dru ... t-afab.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 okt 2009, 14:44

Ik heb bij DSB (dat is het uiteindelijk) een normaal doorlopend krediet. Zelf ook niet naar de "kleine lettertjes" gekeken, ik klaag achteraf ook niet. Een lening kost je gewoon geld, dat weet je al voordat je er aan begint en ongeacht de aanbieder.

Freo wil me niet als ondernemer :)

Michel, in de eerste comment van "roel van zoggel" schetst hij een situatie waarin AFAB eindeloos bij banken leent om investeringen te kunnen doen. Is het straks terecht dat Schouten de genoemde banken (NIBC, Fortis, Rabo en ABN) als criminelen afschildert omdat zij AFAB overkrediteren, danwel meer uitlenen dan AFAB feitelijk aan zou kunnen?
Laatst gewijzigd door Maus335i op 22 okt 2009, 14:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 22 okt 2009, 14:44

DSB bank word overgenomen door de broer van Dirk, Nico!

NSB :mrgreen:

GTRene

Re: Ondergang DSB bank

Bericht door GTRene » 22 okt 2009, 14:52

:lol: :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 okt 2009, 14:52

AZ kan zn reservespelers ook verkopen...

Ze hebben geen bank meer :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 22 okt 2009, 14:52

Michel P schreef:
Waarom het museum bij ABN AMRO financieren als je zelf bank bent!!!!!!

Jij hoost je prive website toch ook niet bij de concurent..

Michel

Volgens mij leent iedere bank bij een andere bank. Daar draaide toch alles om afgelopen jaar ?

Michel P

Bericht door Michel P » 22 okt 2009, 14:55

Rico schreef:
Michel P schreef:
Waarom het museum bij ABN AMRO financieren als je zelf bank bent!!!!!!

Jij hoost je prive website toch ook niet bij de concurent..

Michel

Volgens mij leent iedere bank bij een andere bank. Daar draaide toch alles om afgelopen jaar ?
Ja, op de kapitaal markt, om het vervolgens als product met een marge te verhandelen. Maar dit was een hypotheek van ABN AMRO met als extra onderpand de kunstcollectie. En wel een financiering van 32mil!!

Museum voor realisme............ dat miste hij zelf nogal :mrgreen:

Michel

RVV

Bericht door RVV » 22 okt 2009, 14:59

Maus335i schreef:Maar Michel, klanten op die manier misleiden is toch gewoon strafbaar? Waarom is er geen OM dat opstaat om Scheringa ook daadwerkelijk te vervolgen? Mensen lokken met aanbiedingen doet elk bedrijf, zelfs UPC geeft je de eerste 6 maanden gratis internet.

.

Precies ! Ik krijg net een brief van Essent.. 500 kwh groene stroom gratis ! In de vorm van 50 euro over te maken op mijn rekening...

Of ik even het vakje wil aankruisen..

Rot op met je groene stroom.. steek die 50 euro achter in je reet Essent.. want die geef je mij echt niet kado.. die pak je me aan de achterkant weer keihard terug.. Ik geloof niet in sprookjes ik geloof niet in groene stroom ik geloof niet in hypotheekconstructies waarbij je meer kunt lenen en minder hoeft terug te betalen..

Ik ben geen HBO'er geen academicus.. gewoon een simpele matrassen verkoper....

En toc. toch stink ik er ook niet in... kortom het ligt aande mensen zelf..

GTRene

Bericht door GTRene » 22 okt 2009, 15:17

van DOUWE :wink: die stuurt veel moppen en filmpjes rond, sommige zijn wel leuk of zelfs goed :mrgreen: ...

onderstaande is wel grappig gevonden

Mop van de dag.

In Wognum hebben ze een paar nieuwe straatnamen erbij:
- Dirk Scheringa weg
- DSB weg
- Werk weg
- Geld weg

:lol:

Rupie

Bericht door Rupie » 22 okt 2009, 15:33

GTRene schreef:van DOUWE :wink: die stuurt veel moppen en filmpjes rond, sommige zijn wel leuk of zelfs goed :mrgreen: ...

onderstaande is wel grappig gevonden

Mop van de dag.

In Wognum hebben ze een paar nieuwe straatnamen erbij:
- Dirk Scheringa weg
- DSB weg
- Werk weg
- Geld weg

:lol:
:mrgreen: :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 22 okt 2009, 15:49

Rico schreef:

.

Precies ! Ik krijg net een brief van Essent.. 500 kwh groene stroom gratis ! In de vorm van 50 euro over te maken op mijn rekening...

Of ik even het vakje wil aankruisen..

Rot op met je groene stroom.. steek die 50 euro achter in je reet Essent.. want die geef je mij echt niet kado.. die pak je me aan de achterkant weer keihard terug.. Ik geloof niet in sprookjes ik geloof niet in groene stroom ik geloof niet in hypotheekconstructies waarbij je meer kunt lenen en minder hoeft terug te betalen..

Ik ben geen HBO'er geen academicus.. gewoon een simpele matrassen verkoper....

En toc. toch stink ik er ook niet in... kortom het ligt aande mensen zelf..
Ook nooit overwogen om 40.000 euri lenen bij die BMW boeren voor een nieuwe M3? ;)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 22 okt 2009, 17:04

Tsja....het is makkelijk om te roepen dat DSB / Scheringa een 'oplichter' is maar hoe slim ben je zelf als je een 100K overwaarde op je huis neemt??? en als je een lening afsluit van 40K euro om mooie dingen te kopen terwijl 700euro per maand aflossen helemaal niet kan........verhaal heeft 2 kanten....maar persoonlijk vindt ik ook dat veel mensen niet echt nadenken en alleen maar met $$$$ tekens in hun hoofd zitten van oohhh...dan kunnen we lkuxe op vakantie etc lekker slim om daar geld voor te lenen!!!! *(en geloof me dit gebeurt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel)

GTRene

Bericht door GTRene » 22 okt 2009, 21:56

lol, van pretnummer DOUWE via hyves...rete goed nummer luister naar de tekst echt goed haha

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZTcaeTYh ... r_embedded[/youtube]

Rupie

Bericht door Rupie » 22 okt 2009, 22:15

GEEN ROOIE CENT!

Niall

Bericht door Niall » 22 okt 2009, 22:50

Pand van DSB is natuurlijk ook wat waard, maar wie zou zo een pand/terrein willen kopen in bv Wognum. Is niet echt een plaats waar je zou willen wonen/ werken.

Niels

Bericht door Niels » 23 okt 2009, 06:41

Goed gaan we verder met AFAB..... :mrgreen:

Plaats reactie