22 oktober Zandvoort circuitdag.nl
- Vdub
22 oktober Zandvoort circuitdag.nl
Gaan er nog wat mensen van hier naar Zandvoort a.s. donderdag? Ik ben iig wel aanwezig evenals 2 vrienden van mij.. we zijn iig met 3 auto's daar.
Golf 2 GTI 2L ABF
Seat Toledo 2L ABF
Audi V8
Golf 2 GTI 2L ABF
Seat Toledo 2L ABF
Audi V8
- Knot
Re: 22 oktober Zandvoort circuitdag.nl
Via welke organisatie is er iets geregeld als ik vragen mag?
- L@urens
Ik ben dan op de Nürburgring te vinden...
- Vdub
22 oktober Zandvoort circuitdag.nlKnot schreef:Via welke organisatie is er iets geregeld als ik vragen mag?
1x raden.. :idea:
- frankv
van de website:
ik blijf lekker met DF rijden...
Wordt er nu gereden of geraced? Heb je nu wel of geen ervaring nodig? Is iemand zonder ervaring een semi-gevorderde?"Op donderdag 22 oktober gaan we weer lekker rijden op het bochtige duincircuit in Zandvoort. [...] Er wordt geracet in twee klassen op het lange grand-prix circuit van Zandvoort. De klassen zijn ingedeeld naar semi-gevorderden en gevorderden. [...] Ervaring is niet nodig, wel een rijbewijs. [...] Tijdens het racen is het dragen van een helm en een gordel verplicht."
ik blijf lekker met DF rijden...
- RJay
circuitdag.nl organiseerd trackdays voor de gewone man alsmede de gevorderde circuitrijder, dus verwacht ongeveer hetzelfde als met een DF dag
Alleen komen daar ook andere auto's naar toe dan alleen bmw's

Alleen komen daar ook andere auto's naar toe dan alleen bmw's

- RJK
Ik ga samen met een kennis heen, dus met de 5-cilinder Porsche 944 en een Golf2 GTI.
- Vdub
wat voor motor ligt er in die GTI?
- RJK
Gewoon de 1.8 8V, sorry...wat voor motor ligt er in die GTI?

- Race For Fun
voor mij (en veel anderen) nooooooooooooooooit meer een circuitdag.nl dag, zeker geen aanrader voor de racerts onder ons!
- RJay
Oh?Harry-944-basic schreef:voor mij (en veel anderen) nooooooooooooooooit meer een circuitdag.nl dag, zeker geen aanrader voor de racerts onder ons!
Do tell, heb er eigenlijk weinig *maar dus ook weinig negatiefs* over gehoord.
- Bert ///M3
Volgens mij is circuitdag.nl een voortzetting van de oude HTS dagen oid. Voornamelijk 200 euro projectjes wat ik me heb laten vertellen.
-
Als Harrie dat zegt, ga ik het niet eens uitproberen!
- Vdub
Wat bedoel je precies.. zoals ik nu kijk op de inschrijvingslijst zijn er een 20 auto's die als gevorderden de hele dag rijden, 23 semi voor de ochtend en 14 voor de middag.Harry-944-basic schreef:voor mij (en veel anderen) nooooooooooooooooit meer een circuitdag.nl dag, zeker geen aanrader voor de racerts onder ons!
- Race For Fun
ik ga circuitdag.nl niet verder zwart maken, maar toen wij er reden............. het circuit rijden in tegenovergestelde richting om een wagen af te slepen? bestuurders met de telefoon aan hun oor? wagens laten staan als ze gestrand zijn?
een maatje van mij plante zijn wagen bijna in de wagen van één de andere deelnemers die stilstond om aan de eigenaar van een gestrande wagen te vragen of alles nog oké was......
voor mij/ons niet meer, maar er zal nog zeker plezier te beleven zijn, iig een gewaarschuwd man.......
een maatje van mij plante zijn wagen bijna in de wagen van één de andere deelnemers die stilstond om aan de eigenaar van een gestrande wagen te vragen of alles nog oké was......
voor mij/ons niet meer, maar er zal nog zeker plezier te beleven zijn, iig een gewaarschuwd man.......
- JohanH
Google zou genoeg weer moeten geven. Soms wordt er erg netjes gereden (heb er een hele toffe dag midden zomer gehad twee jaar terug, duimpjes onderling, geen ongelukken etc.), andere dagen is het complete chaos. Er komen af en toe wel fotosessies voorbij waarbij diverse crashes te zien zijn, ook was er in december '07 een zwaar ongeluk op het scheivlak met een MR2 waarna er nog een drietal E30's ingeramd zijn. Rob/Mex heeft daar destijds een aantal mails over naar de organisatie geschreven (werden ook op DF gepost) waarna de helmplicht is ingevoerd.RJay schreef:Oh?Harry-944-basic schreef:voor mij (en veel anderen) nooooooooooooooooit meer een circuitdag.nl dag, zeker geen aanrader voor de racerts onder ons!
Ik kom er iig niet meer, maar kan me voor de 'gevorderden' klasse voorstellen dat het nog te doen is. De 'everything goes' semi-gevorderden klasse zou ik niet aan beginnen tenzij je zeker weet dat er netjes gereden wordt door de deelnemers.
- Bert ///M3
Die MR2 crash was bij vrijrijden.nl, niet bij circuitdag.nlJohanH schreef:Google zou genoeg weer moeten geven. Soms wordt er erg netjes gereden (heb er een hele toffe dag midden zomer gehad twee jaar terug, duimpjes onderling, geen ongelukken etc.), andere dagen is het complete chaos. Er komen af en toe wel fotosessies voorbij waarbij diverse crashes te zien zijn, ook was er in december '07 een zwaar ongeluk op het scheivlak met een MR2 waarna er nog een drietal E30's ingeramd zijn. Rob/Mex heeft daar destijds een aantal mails over naar de organisatie geschreven (werden ook op DF gepost) waarna de helmplicht is ingevoerd.RJay schreef:Oh?Harry-944-basic schreef:voor mij (en veel anderen) nooooooooooooooooit meer een circuitdag.nl dag, zeker geen aanrader voor de racerts onder ons!
Ik kom er iig niet meer, maar kan me voor de 'gevorderden' klasse voorstellen dat het nog te doen is. De 'everything goes' semi-gevorderden klasse zou ik niet aan beginnen tenzij je zeker weet dat er netjes gereden wordt door de deelnemers.
- Race For Fun
klopt, waren we ook bij, mijn zoon was de eerste wagen die de mr2 nog kon ontwijken, de wagen erachter niet meer......Bert ///M3 schreef: Die MR2 crash was bij vrijrijden.nl, niet bij circuitdag.nl
en ook daar (vrijrijden.nl) komen we niet neer, op het moment dat het puur om de centen gaat draaien gaat het heel hard bergafwaards, soms wel 60 tot 80 wagens op de baan!
- JohanH
Klopt, had ik moeten weten... Zit nu alleen wat te twijfelen over de organisatie, ik dacht dat dat namelijk dezelfde was, maar met langere rijtijd dan de 20 minuten van vrijrijden.Bert ///M3 schreef:Die MR2 crash was bij vrijrijden.nl, niet bij circuitdag.nl
Met een snelle google kwam ik alleen dit tegen:
Volgens mij is er ook op DF over deze dag gepost.
- Knot
Volk en dito baankennis laat te wensen over dus......
Doe mij maar gewoon DF/buren dagjes met bekenden dan.
Doe mij maar gewoon DF/buren dagjes met bekenden dan.
- Peric
Dat lijkt David R. wel met z'n Porsche, die witte...
- Vdub
Wat ik wel gek vind is dat ik iig op Spa en Zolder GEEN rijdersbriefing heb gehad.. nu heb ik een racelicentie en weet redelijk de betekenis van vlaggen etc maar als je naar de Vijverberg op Assen gaat is iedereen verplicht bij die briefing bij te wonen en de 'inschrijving' sluit vlak voor de briefing..
desalnietteplus heb ik de Crafter met aanhanger en V8 en wat servicegereedschap en veeeeeeel brandstof al klaar staan voor morgen..
desalnietteplus heb ik de Crafter met aanhanger en V8 en wat servicegereedschap en veeeeeeel brandstof al klaar staan voor morgen..
Nu rijd je natuurlijk (met de 0 nummers) ook tussen de semi gevorderden..Ik kom er iig niet meer, maar kan me voor de 'gevorderden' klasse voorstellen dat het nog te doen is. De 'everything goes' semi-gevorderden klasse zou ik niet aan beginnen tenzij je zeker weet dat er netjes gereden wordt door de deelnemers.
- Elmar
Ik ben hier ooit 1 keer bij geweest. Na 1 sessie ben ik maar naar huis gegaan. Ging helemaal nergens over . Moet wel zeggen dat het ook voornamelijk HTS-ers waren die er met de bedoeling waren, dat de auto niet meer mee terug hoefde.
-
Tsja,
Om nog maar wat meer negatiefs over Circuitdag.nl dagen te noemen:
Ik had me ca 2 jaar geleden op zo'n dag aangemeld, maar de inschrijving was vol.
Omdat vriend met zijn net geprepareerde E30 325i wel ging rijden ben ik gaan kijken.
Toen ik aankwam waren ze al uurtje bezig.
Het bleek dat vriend tijdens de inrij/opwarmronde al na 1/2 ronde van de baan gebeukt was door een onbenul met een sloop Scorpio, die er bij hem achter vol was ingeknald. Resultaat: geknikte kont en de net klaar gemaakte 325i was afgeschreven.
Heb het nog een tijdje aangekeken en elke ronde lagen er wel een paar idioten naast de baan.
Mijn conclusie was dat ik achteraf blij was dat ik niet meer had kunnen inschrijven en ben er ook nooit meer geweest, meest ongeregelde onbeheerste zooi die ik ooit heb zien rijden.
Om nog maar wat meer negatiefs over Circuitdag.nl dagen te noemen:
Ik had me ca 2 jaar geleden op zo'n dag aangemeld, maar de inschrijving was vol.
Omdat vriend met zijn net geprepareerde E30 325i wel ging rijden ben ik gaan kijken.
Toen ik aankwam waren ze al uurtje bezig.
Het bleek dat vriend tijdens de inrij/opwarmronde al na 1/2 ronde van de baan gebeukt was door een onbenul met een sloop Scorpio, die er bij hem achter vol was ingeknald. Resultaat: geknikte kont en de net klaar gemaakte 325i was afgeschreven.
Heb het nog een tijdje aangekeken en elke ronde lagen er wel een paar idioten naast de baan.
Mijn conclusie was dat ik achteraf blij was dat ik niet meer had kunnen inschrijven en ben er ook nooit meer geweest, meest ongeregelde onbeheerste zooi die ik ooit heb zien rijden.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
DF behoeden voor dit soort aktie's en malloten op de baan.. zonde, voor circuitdagen.nl moeilijk om van een slechte naam af te komen..
Ik ken ook 1 zo gek met een Sierra op de baan, hij schijnt te filmen maar nog nooit een filmpje gezien..
Ik ken ook 1 zo gek met een Sierra op de baan, hij schijnt te filmen maar nog nooit een filmpje gezien..