22 oktober Zandvoort circuitdag.nl

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Vdub

Bericht door Vdub » 18 okt 2009, 17:53

Gaan er nog wat mensen van hier naar Zandvoort a.s. donderdag? Ik ben iig wel aanwezig evenals 2 vrienden van mij.. we zijn iig met 3 auto's daar.

Golf 2 GTI 2L ABF
Seat Toledo 2L ABF
Audi V8

Knot

Re: 22 oktober Zandvoort circuitdag.nl

Bericht door Knot » 18 okt 2009, 19:58

Via welke organisatie is er iets geregeld als ik vragen mag?

L@urens

Bericht door L@urens » 18 okt 2009, 20:38

Ik ben dan op de Nürburgring te vinden...

Vdub

Bericht door Vdub » 18 okt 2009, 23:36

Knot schreef:Via welke organisatie is er iets geregeld als ik vragen mag?

1x raden.. :idea:

frankv

Bericht door frankv » 19 okt 2009, 20:45

van de website:
"Op donderdag 22 oktober gaan we weer lekker rijden op het bochtige duincircuit in Zandvoort. [...] Er wordt geracet in twee klassen op het lange grand-prix circuit van Zandvoort. De klassen zijn ingedeeld naar semi-gevorderden en gevorderden. [...] Ervaring is niet nodig, wel een rijbewijs. [...] Tijdens het racen is het dragen van een helm en een gordel verplicht."
Wordt er nu gereden of geraced? Heb je nu wel of geen ervaring nodig? Is iemand zonder ervaring een semi-gevorderde?

ik blijf lekker met DF rijden...

RJay

Bericht door RJay » 19 okt 2009, 20:53

circuitdag.nl organiseerd trackdays voor de gewone man alsmede de gevorderde circuitrijder, dus verwacht ongeveer hetzelfde als met een DF dag ;)
Alleen komen daar ook andere auto's naar toe dan alleen bmw's :lol:

RJK

Bericht door RJK » 20 okt 2009, 09:34

Ik ga samen met een kennis heen, dus met de 5-cilinder Porsche 944 en een Golf2 GTI.

Vdub

Bericht door Vdub » 20 okt 2009, 19:09

wat voor motor ligt er in die GTI?

RJK

Bericht door RJK » 20 okt 2009, 20:10

wat voor motor ligt er in die GTI?
Gewoon de 1.8 8V, sorry... :)

Race For Fun

Bericht door Race For Fun » 20 okt 2009, 20:55

voor mij (en veel anderen) nooooooooooooooooit meer een circuitdag.nl dag, zeker geen aanrader voor de racerts onder ons!

RJay

Bericht door RJay » 20 okt 2009, 20:59

Harry-944-basic schreef:voor mij (en veel anderen) nooooooooooooooooit meer een circuitdag.nl dag, zeker geen aanrader voor de racerts onder ons!
Oh?
Do tell, heb er eigenlijk weinig *maar dus ook weinig negatiefs* over gehoord.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 okt 2009, 22:09

Volgens mij is circuitdag.nl een voortzetting van de oude HTS dagen oid. Voornamelijk 200 euro projectjes wat ik me heb laten vertellen.

steve smith

Bericht door steve smith » 20 okt 2009, 22:11

Als Harrie dat zegt, ga ik het niet eens uitproberen!

Vdub

Bericht door Vdub » 20 okt 2009, 22:50

Harry-944-basic schreef:voor mij (en veel anderen) nooooooooooooooooit meer een circuitdag.nl dag, zeker geen aanrader voor de racerts onder ons!
Wat bedoel je precies.. zoals ik nu kijk op de inschrijvingslijst zijn er een 20 auto's die als gevorderden de hele dag rijden, 23 semi voor de ochtend en 14 voor de middag.

Race For Fun

Bericht door Race For Fun » 20 okt 2009, 23:33

ik ga circuitdag.nl niet verder zwart maken, maar toen wij er reden............. het circuit rijden in tegenovergestelde richting om een wagen af te slepen? bestuurders met de telefoon aan hun oor? wagens laten staan als ze gestrand zijn?

een maatje van mij plante zijn wagen bijna in de wagen van één de andere deelnemers die stilstond om aan de eigenaar van een gestrande wagen te vragen of alles nog oké was......

voor mij/ons niet meer, maar er zal nog zeker plezier te beleven zijn, iig een gewaarschuwd man.......

JohanH

Bericht door JohanH » 21 okt 2009, 00:08

RJay schreef:
Oh?
Google zou genoeg weer moeten geven. Soms wordt er erg netjes gereden (heb er een hele toffe dag midden zomer gehad twee jaar terug, duimpjes onderling, geen ongelukken etc.), andere dagen is het complete chaos. Er komen af en toe wel fotosessies voorbij waarbij diverse crashes te zien zijn, ook was er in december '07 een zwaar ongeluk op het scheivlak met een MR2 waarna er nog een drietal E30's ingeramd zijn. Rob/Mex heeft daar destijds een aantal mails over naar de organisatie geschreven (werden ook op DF gepost) waarna de helmplicht is ingevoerd.

Ik kom er iig niet meer, maar kan me voor de 'gevorderden' klasse voorstellen dat het nog te doen is. De 'everything goes' semi-gevorderden klasse zou ik niet aan beginnen tenzij je zeker weet dat er netjes gereden wordt door de deelnemers.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 okt 2009, 00:11

JohanH schreef:
RJay schreef:
Oh?
Google zou genoeg weer moeten geven. Soms wordt er erg netjes gereden (heb er een hele toffe dag midden zomer gehad twee jaar terug, duimpjes onderling, geen ongelukken etc.), andere dagen is het complete chaos. Er komen af en toe wel fotosessies voorbij waarbij diverse crashes te zien zijn, ook was er in december '07 een zwaar ongeluk op het scheivlak met een MR2 waarna er nog een drietal E30's ingeramd zijn. Rob/Mex heeft daar destijds een aantal mails over naar de organisatie geschreven (werden ook op DF gepost) waarna de helmplicht is ingevoerd.

Ik kom er iig niet meer, maar kan me voor de 'gevorderden' klasse voorstellen dat het nog te doen is. De 'everything goes' semi-gevorderden klasse zou ik niet aan beginnen tenzij je zeker weet dat er netjes gereden wordt door de deelnemers.
Die MR2 crash was bij vrijrijden.nl, niet bij circuitdag.nl

Race For Fun

Bericht door Race For Fun » 21 okt 2009, 00:16

Bert ///M3 schreef: Die MR2 crash was bij vrijrijden.nl, niet bij circuitdag.nl
klopt, waren we ook bij, mijn zoon was de eerste wagen die de mr2 nog kon ontwijken, de wagen erachter niet meer......

en ook daar (vrijrijden.nl) komen we niet neer, op het moment dat het puur om de centen gaat draaien gaat het heel hard bergafwaards, soms wel 60 tot 80 wagens op de baan!

JohanH

Bericht door JohanH » 21 okt 2009, 00:45

Bert ///M3 schreef:Die MR2 crash was bij vrijrijden.nl, niet bij circuitdag.nl
Klopt, had ik moeten weten... Zit nu alleen wat te twijfelen over de organisatie, ik dacht dat dat namelijk dezelfde was, maar met langere rijtijd dan de 20 minuten van vrijrijden.

Met een snelle google kwam ik alleen dit tegen:

Volgens mij is er ook op DF over deze dag gepost.

Knot

Bericht door Knot » 21 okt 2009, 07:32

Volk en dito baankennis laat te wensen over dus......

Doe mij maar gewoon DF/buren dagjes met bekenden dan.

Peric

Bericht door Peric » 21 okt 2009, 08:42

Dat lijkt David R. wel met z'n Porsche, die witte...

Vdub

Bericht door Vdub » 21 okt 2009, 18:41

Wat ik wel gek vind is dat ik iig op Spa en Zolder GEEN rijdersbriefing heb gehad.. nu heb ik een racelicentie en weet redelijk de betekenis van vlaggen etc maar als je naar de Vijverberg op Assen gaat is iedereen verplicht bij die briefing bij te wonen en de 'inschrijving' sluit vlak voor de briefing..

desalnietteplus heb ik de Crafter met aanhanger en V8 en wat servicegereedschap en veeeeeeel brandstof al klaar staan voor morgen..

Nu rijd je natuurlijk (met de 0 nummers) ook tussen de semi gevorderden..

Elmar

Bericht door Elmar » 21 okt 2009, 20:11

Ik ben hier ooit 1 keer bij geweest. Na 1 sessie ben ik maar naar huis gegaan. Ging helemaal nergens over . Moet wel zeggen dat het ook voornamelijk HTS-ers waren die er met de bedoeling waren, dat de auto niet meer mee terug hoefde.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 22 okt 2009, 01:03

Tsja,
Om nog maar wat meer negatiefs over Circuitdag.nl dagen te noemen:
Ik had me ca 2 jaar geleden op zo'n dag aangemeld, maar de inschrijving was vol.
Omdat vriend met zijn net geprepareerde E30 325i wel ging rijden ben ik gaan kijken.
Toen ik aankwam waren ze al uurtje bezig.
Het bleek dat vriend tijdens de inrij/opwarmronde al na 1/2 ronde van de baan gebeukt was door een onbenul met een sloop Scorpio, die er bij hem achter vol was ingeknald. Resultaat: geknikte kont en de net klaar gemaakte 325i was afgeschreven.
Heb het nog een tijdje aangekeken en elke ronde lagen er wel een paar idioten naast de baan.
Mijn conclusie was dat ik achteraf blij was dat ik niet meer had kunnen inschrijven en ben er ook nooit meer geweest, meest ongeregelde onbeheerste zooi die ik ooit heb zien rijden.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 22 okt 2009, 05:24

DF behoeden voor dit soort aktie's en malloten op de baan.. zonde, voor circuitdagen.nl moeilijk om van een slechte naam af te komen..

Ik ken ook 1 zo gek met een Sierra op de baan, hij schijnt te filmen maar nog nooit een filmpje gezien.. :mrgreen:

Plaats reactie