8)
Vincent stelt zich voor
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: Vincent stelt zich voor
Nieuwe velgen, even een sneak peak. Nog even opzoek naar een fatsoenlijke camera 
8)
8)
- Bijlagen
-
- Afb0083.jpg (319.35 KiB) 1903 keer bekeken
-
- Afb0082.jpg (278.14 KiB) 1907 keer bekeken
-
- Afb0080.jpg (279.65 KiB) 1902 keer bekeken
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Vincent stelt zich voor
Probeer eens zonder center-caps. Een E30 met 15" honinggraat zonder center-caps ziet er stoerder uit dan met! 8)
- Knot
- Berichten: 41148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Vincent stelt zich voor
Aparte velgen... echter niet geheel mijn smaak (maar verschil moet er zijn...)
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Vincent stelt zich voor
Welke maat is dat Vince?
- JeffreyVerhoeff
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 20:13
- Locatie: Malden
Re: Vincent stelt zich voor
Hey Vincent!
Mooie auto! Ik zie dat je je auto bij de ANAC in nijmegen wast
Ben er ook vaste klant 8)
Mooie auto! Ik zie dat je je auto bij de ANAC in nijmegen wast
Ben er ook vaste klant 8)
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: Vincent stelt zich voor
Net even de velgen opnieuw gebalanceerd.. zonder center-caps, kan er niet aan wennen.. Met een E30 snap ik het wel, die velg is plat zegmaar..indobesar schreef:Probeer eens zonder center-caps. Een E30 met 15" honinggraat zonder center-caps ziet er stoerder uit dan met! 8)
Velgen? 8Jx18 ET47 voor en 8,5Jx18 ET50 achter.frank de jonge schreef:Welke maat is dat Vince?
Voor met 10mm spacers wegens aanlopen aan de hoogtestelling van de veren bij de schokdempers.
Klopt helemaal! fijne wasstraat, leuk stukje toeren (woon in Oss).JeffreyVerhoeff schreef:Hey Vincent!
Mooie auto! Ik zie dat je je auto bij de ANAC in nijmegen wast![]()
Ben er ook vaste klant 8)
-
FrankS
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Vincent stelt zich voor
Nog meer tweakers 
Welkom!
Welkom!
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: Vincent stelt zich voor -> nieuwe mod(s)
Ik reed al enige tijd/km's naar volle tevredenheid met de remmen van een E46 330 op de vooras. Upgrade van 286/23mm naar 325/25mm gaven de auto aardig wat meer stopping power. Setup gewoon standaard schijven/blokken. Voldeed zelfs prima met volle bak vrijrijden op CPZ
Maar nou wilde het toeval dat iemand op zoek was naar een setje 328i achterremmen (klauwen/brackets) en mijn remmen aan vervanging toewaren (schijven/blokken). Voor hetzelfde geld als wat normaal een setje E36 achterremmen kosten een setje E46 330 achterremmen op de kop kunnen tikken. Dankzij goede contacten bij DParts (thanks @ Stijn) kreeg ik de schijven en blokken erbij. Leuke bijkomstigheid is dat deze praktisch nieuw waren!
Na een denkfout van mijn kant (E36 handrem, E46 grotere schijven..... rings a bell??)
, een belletje weer naar DParts en 2 dagen later een handremsetje. Service! Complimenten naar het noorden.
Maandagavond was het zover, de montage.. Zie de foto's ter illustratie. Alles is bolt-on, zonder spacers, ringen wat dan ook. Schijf naafdiameter is hetzelfde bij een E46 als een E36. Bracket montageafstand op de fusee is ook hetzelfde, en daarmee de offset t.o.v. de schijf ook (de naaf is niet dieper bijv.)
Al met al een straight-on remmenwissel in feite.
Ik had wel veel gelezen op internet over de vele verschillende setup mogelijkheden tussen alle E36, E36 M3, E46, E46 M3 remmen en alle combinaties daarvan (voorschijf E46, achter E36 enz. enz. en de daarbij al dan niet juist geachte hoofdremcilinder.
Aangezien ik een _beetje_ eigenwijs ben heb ik het hele zooitje er gewoon opgeschroefd en ben gaan rijden. Eerst beetje inremmen natuurlijk, want wellicht had ik de remblokken niet bij de klauw waar ze uitkwamen, of de linkse blokken op de rechtse schijf etc.
Na 50km lekker inremmen vond ik het wel prima en kwam er een echte braketest.
Ik moet zeggen, I'm impressed! Ik heb wel meer remddruk achter, zelfs meer dan met originele E36 setup, maar dat is eigenlijk wel prettig. De hele auto wil naar de grond, de kont is minder licht met hard aanremmen & insturen / de bocht inremmen Vooral dat laatste vind ik een bijzonder prettige bijkomstigheid.
Ik wil als de voorremen aan de beurt zijn evt. nog een setje Hawk HPS voor proberen, en achter standaard om voor wat meer bite en dus meer "hang" te krijgen.
Mijn mening: dit remt vele malen beter dan een standaard E36 M3. Dus qua remupgrade voor een E36 zou ik dit eerder adviseren dan een E36 M3 setup voor voor wat je vaak ziet. Ik was al erg content met alleen de voorremmen van een E46 330, maar dit maakt me helemaal blij
E46 330 is overigens zelfde diameter als E46 M3 (325mm, en daarmee groter dan E36 M3, tegen iets minder dik dan E46 M3 (28mm tegen 25mm, overigens ook 25mm voor E36 M3, en maakt het niet uit of je nu een coupe/cabrio/touring/sedan pakt, en ook zowel i als d uitvoeringen zijn hetzelfde.
Deze jongen blijft trouwens ook bij zijn originele hoofdremcilinder. Nu dit werkt, ben ik wel benieuwd of E46 M3 CSL remmen voor ook passen (360mm uit m'n hoofd...)
Ja.. ik hou van een goed gevulde schijf
Maar nou wilde het toeval dat iemand op zoek was naar een setje 328i achterremmen (klauwen/brackets) en mijn remmen aan vervanging toewaren (schijven/blokken). Voor hetzelfde geld als wat normaal een setje E36 achterremmen kosten een setje E46 330 achterremmen op de kop kunnen tikken. Dankzij goede contacten bij DParts (thanks @ Stijn) kreeg ik de schijven en blokken erbij. Leuke bijkomstigheid is dat deze praktisch nieuw waren!
Na een denkfout van mijn kant (E36 handrem, E46 grotere schijven..... rings a bell??)
Maandagavond was het zover, de montage.. Zie de foto's ter illustratie. Alles is bolt-on, zonder spacers, ringen wat dan ook. Schijf naafdiameter is hetzelfde bij een E46 als een E36. Bracket montageafstand op de fusee is ook hetzelfde, en daarmee de offset t.o.v. de schijf ook (de naaf is niet dieper bijv.)
Al met al een straight-on remmenwissel in feite.
Ik had wel veel gelezen op internet over de vele verschillende setup mogelijkheden tussen alle E36, E36 M3, E46, E46 M3 remmen en alle combinaties daarvan (voorschijf E46, achter E36 enz. enz. en de daarbij al dan niet juist geachte hoofdremcilinder.
Aangezien ik een _beetje_ eigenwijs ben heb ik het hele zooitje er gewoon opgeschroefd en ben gaan rijden. Eerst beetje inremmen natuurlijk, want wellicht had ik de remblokken niet bij de klauw waar ze uitkwamen, of de linkse blokken op de rechtse schijf etc.
Na 50km lekker inremmen vond ik het wel prima en kwam er een echte braketest.
Ik moet zeggen, I'm impressed! Ik heb wel meer remddruk achter, zelfs meer dan met originele E36 setup, maar dat is eigenlijk wel prettig. De hele auto wil naar de grond, de kont is minder licht met hard aanremmen & insturen / de bocht inremmen Vooral dat laatste vind ik een bijzonder prettige bijkomstigheid.
Ik wil als de voorremen aan de beurt zijn evt. nog een setje Hawk HPS voor proberen, en achter standaard om voor wat meer bite en dus meer "hang" te krijgen.
Mijn mening: dit remt vele malen beter dan een standaard E36 M3. Dus qua remupgrade voor een E36 zou ik dit eerder adviseren dan een E36 M3 setup voor voor wat je vaak ziet. Ik was al erg content met alleen de voorremmen van een E46 330, maar dit maakt me helemaal blij
E46 330 is overigens zelfde diameter als E46 M3 (325mm, en daarmee groter dan E36 M3, tegen iets minder dik dan E46 M3 (28mm tegen 25mm, overigens ook 25mm voor E36 M3, en maakt het niet uit of je nu een coupe/cabrio/touring/sedan pakt, en ook zowel i als d uitvoeringen zijn hetzelfde.
Deze jongen blijft trouwens ook bij zijn originele hoofdremcilinder. Nu dit werkt, ben ik wel benieuwd of E46 M3 CSL remmen voor ook passen (360mm uit m'n hoofd...)
Ja.. ik hou van een goed gevulde schijf
- Bijlagen
-
- Et voila!
- Afb7.jpg (434.68 KiB) 1650 keer bekeken
-
- Compleet gemonteerd
- Afb5.jpg (480.19 KiB) 1652 keer bekeken
-
- Verschil, nieuw vs. oud
- Afb2.jpg (425 KiB) 1652 keer bekeken
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Vincent stelt zich voor -> nieuwe mod(s)
Heb ze waarschijnlijk nog liggen als mijn sleutelmaatje de loods nog niet opgeruimd heeft.vwk schreef:Nu dit werkt, ben ik wel benieuwd of E46 M3 CSL remmen voor ook passen (360mm uit m'n hoofd...)
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: Vincent stelt zich voor
Tempting
Ik PM je morgen ff, ben kapot dus ga echt m'n mandje in nu. Bedankt voor je reactie iig.
- Knot
- Berichten: 41148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Vincent stelt zich voor
Klinkt goed, als je dan met standaard blokken kan rijden, geen gestof, geen gepiep etc. Maar ben eigenlijk wel benieuwd of het harder remt dan mijn setup met Hawk blokken rondom op kleinere schijven.
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Vincent stelt zich voor
Denk het haast wel...
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: Vincent stelt zich voor
Ik heb alleen met HT10's gereden op de originele voorremmen (286mm), maar durf zo niks te zeggen over het evt. verschil, dat kan goed 3 jaar terug zijn geweest.
Anders een keer een braketest
Anders een keer een braketest
- Knot
- Berichten: 41148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Vincent stelt zich voor
Vind het wel een goede test eigenlijk... of je met Hawk blokken op originele schijfdiameter moet gaan inclusief stoffen en piepen, of dat je oem spullen van een e46 pakt.
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Vincent stelt zich voor
Krijg nou niks, jij bent dus de eigenaar van de 328i Coupe waar ik 2.5 jaar (!!) geleden een stoplichtsprintje tegen gehouden heb.
Wat een toeval!
Ik heb een rode 1e generatie MR2.
Toendertijd nog volledig standaard met de slappe 16V-motor!
Ik heb op m'n PC nog ergens een filmpje van dat sprintje (op de Ruwaardsingel in Oss) rond zwerven.
Dat sprintje had ik overigens ruim verloren!
Leuk om elkaar hier te treffen.
Wat een toeval!
Ik heb een rode 1e generatie MR2.
Toendertijd nog volledig standaard met de slappe 16V-motor!
Ik heb op m'n PC nog ergens een filmpje van dat sprintje (op de Ruwaardsingel in Oss) rond zwerven.
Dat sprintje had ik overigens ruim verloren!
Leuk om elkaar hier te treffen.
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: Vincent stelt zich voor
Hahaha, krijg nou wat! Dat weet ik nog wel, volgens mij het oude type MR2 toch (die vierkante)?
Dat filmpje wil ik wel hebben, dus als je hem kan vinden graag
Woon je nog in Oss (of omstreken)? Ik zit in de Ruwaard.
Dat filmpje wil ik wel hebben, dus als je hem kan vinden graag
Woon je nog in Oss (of omstreken)? Ik zit in de Ruwaard.
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Vincent stelt zich voor
Check PM! 
Dat klopt ja!
Ik heb zo'n 1e generatie MR2.
Nu met een 20V torretje en een 6-bakje, dus hij is er best op vooruit gegaan!
Misschien dat we elkaar nog wel eens treffen, want ik woon nog steeds in Oss!
Dat klopt ja!
Ik heb zo'n 1e generatie MR2.
Nu met een 20V torretje en een 6-bakje, dus hij is er best op vooruit gegaan!
Misschien dat we elkaar nog wel eens treffen, want ik woon nog steeds in Oss!
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Vincent stelt zich voor
Die filmpies willen we zien 
- Knot
- Berichten: 41148
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Vincent stelt zich voor
Ik heb ze vanmiddag bij toeval volgens mij al gezien 
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: Vincent stelt zich voor
Hahaha, een shoarmaschuiver?
En een rematch, waarom ook niet
Weet alleen niet meer of ik toen een 3.46 overbrenging had i.p.v. 3.15.
En een rematch, waarom ook niet
Weet alleen niet meer of ik toen een 3.46 overbrenging had i.p.v. 3.15.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], KoenM en 11 gasten
