F1 2009

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Formule 1 2009

Bericht door Richardt. » 18 okt 2009, 20:33

Trulli is gefrustreerd omdat ie z'n beste dagen gehad heeft. Trulli had er wat mij betreft vijf seizoenen geleden al uit gemoeten. :stom:

Mooi moment in het begin van de race was ook toen Button Nakajima (?) inhaalde en op de radio roepte: "let's GO!"

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 18 okt 2009, 20:44

Sutil liftte in een volgas bocht omdat Raikkonen daar zonder vleugel voor hem ook iets moest liften; denk dat Trulli dat niet gezien heeft en dacht dat hij een brake-test van Sutil kreeg en daar zo pissig over was.
Jammer dat het kampioenschap voorbij is en jammer dat de enige coureur van de vier kandidaten die ik het niet gunde het heeft gewonnen, maar wel een terechte kampioen over het hele jaar genomen. :thumbup:

Richardt.

Bericht door Richardt. » 18 okt 2009, 21:05

Mag ik vragen waarom je het Button niet gunde?
Hij lijkt me toch iemand die bij iedereen redelijk geliefd is en het hem door bijna iedereen wel gegund wordt, in tegenstelling tot een Alonso bijv.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 18 okt 2009, 21:12

Eén keer ontmoet op Goodwood in 2001 of zo en daar vond ik hem toen vreselijk arrogant.

Richardt.

Bericht door Richardt. » 18 okt 2009, 21:14

Okee, duidelijk :) Al lijkt het me wel beroemdheid eigen om een beetje arrogant te zijn (uitzonderingen daar gelaten)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 18 okt 2009, 22:45

luco hornsveld schreef:
indobesar schreef:Kobayashi! Held, racer pur sang! :thumbup:

JB & Brawn GP gefeliciteerd! :hosanna:

Nou, held, hij rijdt er bijna een paar dood, een mongool is het.
Niet zo miepen. Wordt lekker gereden en als je er niet naast zit, kun je niet inhalen. Jensen had moeite, itt de F1 wordt er in de GP2 wel gevochten om posities. Takuma reed zijn voorvleugel eraf,..had ook even kunnen liften. Iets met Japanse eer hoog houden?!

Nee, het zou goed zijn dat er meer 'strijders' bijkomen zoals Kobayashi, Vettel, Hamilton, etc... :thumbup:

Tom V

Bericht door Tom V » 18 okt 2009, 23:40

indobesar schreef:
luco hornsveld schreef:
indobesar schreef:Kobayashi! Held, racer pur sang! :thumbup:

JB & Brawn GP gefeliciteerd! :hosanna:

Niet zo miepen. Wordt lekker gereden en als je er niet naast zit, kun je niet inhalen. Jensen had moeite, itt de F1 wordt er in de GP2 wel gevochten om posities. Takuma reed zijn voorvleugel eraf,..had ook even kunnen liften. Iets met Japanse eer hoog houden?!

Nee, het zou goed zijn dat er meer 'strijders' bijkomen zoals Kobayashi, Vettel, Hamilton, etc... :thumbup:
+1, die Kobayashi zie ik graag terug, mooie eerlijke gevechten heeft hij geleverd, heerlijk om te zien.

Button kampioen, eindelijk! Wel verdiend, super!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 19 okt 2009, 09:51

Kobayashi :thumbup:

Marco R.

Re: Formule 1 2009, Button kampioen!!

Bericht door Marco R. » 19 okt 2009, 17:12

Button was oppermachtig in de eerste helft van het seizoen, in de tweede helft heeft hij veel laten liggen. Door die perfecte start van het F1 seizoen heeft hij de F1 titel binnengehaald. Ik gun het hem, en hij heeft er ook best hard voor moeten werken, maar ik zie liever een Vettel de titel winnen.

Wat Trut-ti (Trulli) betreft, die moet eens die agressie in toom houden. Wel zonde van Barrichello overigens dat Hamilton hem aanraakte op het rechte stuk en hij een lekke band kreeg (of was zijn lekke band rechtsvoor?).

Ik kijk nu al uit naar het 2010 seizoen iig :)

Luco

Bericht door Luco » 19 okt 2009, 17:17

Tom V schreef:
indobesar schreef:
luco hornsveld schreef:

+1, die Kobayashi zie ik graag terug, mooie eerlijke gevechten heeft hij geleverd, heerlijk om te zien.

Button kampioen, eindelijk! Wel verdiend, super!
Strijd zie ik ook graag, maar in de remzone gewoon van links naar rechts zwalken is levensgevaarlijk bij deze snelheden.
Dus een rijder pur sang? Zeker.
Moet die wel even wat netter worden, was nu net over het randje naar mijn mening.
Takuma kon niet meer liften, zat er met zijn neus al naast.

Atte Hibma

Bericht door Atte Hibma » 19 okt 2009, 17:26

Takuma? Kazuki zul je bedoelen :P

Maar Kamui heeft het goed gedaan voor de eerste keer, lekker Button ophouden en geen foutjes maken! Misschien de volgende keer iets minder slingeren, maar het gaat wel goed komen met dat Japannertje.

En Button heeft het verdient, Vettel komt nog wel :wink:

Tom V

Bericht door Tom V » 19 okt 2009, 20:56

Marco R. schreef:Button was oppermachtig in de eerste helft van het seizoen, in de tweede helft heeft hij veel laten liggen.
In mijn ogen heeft juist de rest van het veld veel laten liggen in het tweede deel van het kampioenschap.

Afbeelding
luco hornsveld schreef: Strijd zie ik ook graag, maar in de remzone gewoon van links naar rechts zwalken is levensgevaarlijk bij deze snelheden.
Dus een rijder pur sang? Zeker.
Moet die wel even wat netter worden, was nu net over het randje naar mijn mening.
Takuma kon niet meer liften, zat er met zijn neus al naast.
Die actie was inderdaad wat over het randje maar wat hij voor de rest heeft laten zien compenseerd weer een boel en daarom zie ik hem graag terug. Hij heeft geweldig laten zien dat je met 2en naast elkaar door een bocht kan en daarnaast ook prima snelheid laten zien.

Metchu

Bericht door Metchu » 19 okt 2009, 21:04

OK WELKE EIKEL HEEFT TOPICTITEL VERANDERT EN DE HELE RACE VAN BRAZILIË METEEN VOOR ME GESPOILERD! DAMN! zit ik relaxed race terug te kijken, net gedownload... terwijl df op de achtergrond aan staat... :evil: :evil: :evil:

Luuk

Bericht door Luuk » 19 okt 2009, 21:46

Denk aan je bloeddruk Metin! :bag: :mrgreen:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 19 okt 2009, 21:48

Tom V, als ik zo je grafiek bekijk is de 'gap' het grootst tussen Button en de eerstvolgende concurrenten ergens halverwege. Daarna komt Rubens (en Vettel) een beetje in de buurt. Het is maar net hoe je het ook bekijkt denk ik:)

@ Metchu: shit happens :hosanna:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 okt 2009, 09:37

Jarno Trulli is nog steeds niet gekalmeerd sinds de Braziliaanse Grand Prix. De Italiaan werd uit de race gereden door Adrian Sutil en was daar absoluut niet over te spreken. Dat liet hij ook op duidelijke wijze merken door tegen de Duitse coureur uit te vallen, wat hem op een boete van 10.000 euro van de wedstrijdleiding kwam te staan.
"Ik ben boos, want wat Sutil deed was enorm gevaarlijk. Het was een bocht waar we volgas kunnen gaan en hij had me genoeg ruimte moeten geven om niet de kerbs op te rijden. We hebben geluk gehad dat niemand gewond is geraakt", vertelde de Toyota-coureur, die niet zoveel van het verhaal van Sutil gelooft dat hij Trulli nooit heeft gezien. "Logisch, want ik zat naast hem! Hij kwam erg langzaam uit de bocht omdat hij in gevecht was met Kimi Raikkonen, maar gaf mij geen ruimte. Hij drukte me op de kerbstones, waardoor ik de controle over de auto verloor."

"Fernando Alonso heeft het incident ook gezien en volgens hem is Sutil gek", vervolgde Trulli. "Tussen bocht 4 en 5 won ik drie wagenlengtes, omdat hij bijna tegen Kimi opknalde en moest liften. Ik begrijp dat hij zijn positie wilde verdedigen, maar hij had ruimte voor mij moeten laten. Hij wist dat ik met hoge snelheid aan kwam rijden. Dit is het ergste incident dat ik heb gezien in mijn carrière. Het is niet acceptabel."

De wedstrijdleiding besloot, los van de boete voor Trulli, de crash als race-incident af te doen. Trulli verwacht dan ook dat het incident nog wel bij de Grand Prix Drivers' Association ter sprake zal komen. "We zullen er zeker over praten, het is gewoon niet te accepteren wat hij deed. De man die achter me reed, Alonso, zei ook dat het gestoord was."
Kan iemand die Trulli uit de F1 trappen? Mietje.

:blabla:

Atte Hibma

Bericht door Atte Hibma » 20 okt 2009, 09:50

Hopelijk zien we hem volgend jaar niet meer terug :stom:

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 20 okt 2009, 09:59

Wouter81 schreef:
Kan iemand die Trulli uit de F1 trappen? Mietje.

:blabla:
precies mijn gedachte!

Marco R.

Bericht door Marco R. » 20 okt 2009, 10:03

"De man die achter me reed, Alonso'. Reed Alonso niet wat meer auto's verder achter Trulli? Anyway, Trulli mag van mij met pensioen gaan. Ben overigens benieuwd hoe Alonso en Massa met elkaar zullen communiceren n.a.v. dat artikel wat Massa laatst had gepubliceerd waarin hij vertelde dat hij van mening is dat Alonso wel degelijk op de hoogte was van Crash-gate in Singapore vorig jaar.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 20 okt 2009, 12:28

Heel wat gemist zondag heb ik het idee,

is er een manier om de race nogmaals (via internet??) te bekijken?

Iig button kampioen: hij heeft het verdiend!

Metchu

Bericht door Metchu » 20 okt 2009, 12:39

Hendrik Kinderman schreef:Heel wat gemist zondag heb ik het idee,

is er een manier om de race nogmaals (via internet??) te bekijken?

Iig button kampioen: hij heeft het verdiend!
Ja, via torrents de race downloaden.... op mininova ofzo zoeken naar F1.brazil 8) Heb hem ook zo teruggekeken, maar helaas was het voor mij al gespoilerd :evil:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 okt 2009, 14:48

Metchu schreef:OK WELKE EIKEL HEEFT TOPICTITEL VERANDERT EN DE HELE RACE VAN BRAZILIË METEEN VOOR ME GESPOILERD! DAMN! zit ik relaxed race terug te kijken, net gedownload... terwijl df op de achtergrond aan staat... :evil: :evil: :evil:
Dat kan alleen de TS. En wie is dat? :wink:

Hé, dat ben jij :mrgreen:

Rupie

Re: Formule 1 2009, Button kampioen!! Metin NIET KIJKEN!

Bericht door Rupie » 20 okt 2009, 17:18

En kan een TS dat ook zonder dat er in het bericht staat dat het gewijzigd is? :wink:

RJay

Bericht door RJay » 20 okt 2009, 17:37

Metchu schreef:OK WELKE EIKEL HEEFT TOPICTITEL VERANDERT EN DE HELE RACE VAN BRAZILIË METEEN VOOR ME GESPOILERD! DAMN! zit ik relaxed race terug te kijken, net gedownload... terwijl df op de achtergrond aan staat... :evil: :evil: :evil:
Nee hoor, je weet toch niet wie er gewonnen heeft? :mrgreen:
Alleen dat button kampioen is, maar dat laat zo'n 4 of 5 mogelijke einduitslagen zonder random factoren over.

Metchu

Bericht door Metchu » 20 okt 2009, 17:42

Arthur schreef:
Dat kan alleen de TS. En wie is dat? :wink:

Hé, dat ben jij :mrgreen:

:jenna: :jenna: :jenna:

edit: zo, das een betere titel!

Plaats reactie