
Toekomst van de hothatch
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Hot hatches zijn er nog wel degelijk hoor 8) Het is niet supersnel maar het rijd echt super.ESP uit en laat de achterkant maar glijden.
[img:640:460]http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZerbcanHorF.jpeg[/img]
[img:640:460]http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZerbcanHisF.jpeg[/img]
[img:500:375]http://www.japanesecarfans.com/photos/3 ... 1/1054.jpg[/img]
[img:640:460]http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZerbcanHorF.jpeg[/img]
[img:640:460]http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZerbcanHisF.jpeg[/img]
[img:500:375]http://www.japanesecarfans.com/photos/3 ... 1/1054.jpg[/img]
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Als we het toch over Hot Hatches hebben mag je 1 auto niet vergeten. De Ford focus RS:
[img:340:223]http://www.bakalexis.gr/FOTOS/web_FORD-FOCUS-RS.jpg[/img]
Dit is gewoonweg de beste ooit gemaakt.
De auto is sneller op een Circuit dan een standaard Sti, het gemak waarmee je de RS in bochten smijt is gewoon onvoorstelbaar. Kwa bochtensnelheden ben je met de RS onder de Hatchen iedereen de baas, en als b.v een standaard Sti gaat ondersturen in de bocht dan doet de RS er nog een schepje bovenop. De limiet van bochtensnelheden ligt met een Rs gewoon nog een stuk hoger als met een standaard Sti.
Ik kon na het ritje in de RS maar niet geloven hoe goed hij is en dat hij meer plezier/snelheid biedt dan een Standaard Sti. (overigens hebben een hoop autojournalisten hetzelfde geconstateerd)
Als je 1 keer in een RS hebt gereden dan weet je het: ''DIT IS HEM'', het verbruik van 1 op 4,93 (autovisie) moet je dan ook maar voor lief nemen.
De Hatches met de meeste fun zijn voor mij de Clio V6 en de Civic Type-R, kwa uiterlijk vindt ik de Clio de mooiste ooit gemaakt:
[img:640:547]http://www.leblogauto.com/images/img580451.jpg[/img]
[img:450:249]http://auto.zoznam.sk/img/art/ic/clio_b ... a349f0.jpg[/img]
Perfect vorm gegeven toch zo'n V6?
[img:340:223]http://www.bakalexis.gr/FOTOS/web_FORD-FOCUS-RS.jpg[/img]
Dit is gewoonweg de beste ooit gemaakt.
De auto is sneller op een Circuit dan een standaard Sti, het gemak waarmee je de RS in bochten smijt is gewoon onvoorstelbaar. Kwa bochtensnelheden ben je met de RS onder de Hatchen iedereen de baas, en als b.v een standaard Sti gaat ondersturen in de bocht dan doet de RS er nog een schepje bovenop. De limiet van bochtensnelheden ligt met een Rs gewoon nog een stuk hoger als met een standaard Sti.
Ik kon na het ritje in de RS maar niet geloven hoe goed hij is en dat hij meer plezier/snelheid biedt dan een Standaard Sti. (overigens hebben een hoop autojournalisten hetzelfde geconstateerd)
Als je 1 keer in een RS hebt gereden dan weet je het: ''DIT IS HEM'', het verbruik van 1 op 4,93 (autovisie) moet je dan ook maar voor lief nemen.
De Hatches met de meeste fun zijn voor mij de Clio V6 en de Civic Type-R, kwa uiterlijk vindt ik de Clio de mooiste ooit gemaakt:
[img:640:547]http://www.leblogauto.com/images/img580451.jpg[/img]
[img:450:249]http://auto.zoznam.sk/img/art/ic/clio_b ... a349f0.jpg[/img]
Perfect vorm gegeven toch zo'n V6?
Laatst gewijzigd door Topfuel op 15 nov 2006, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Mooie foto's
Krijgen alle BMW rijders het niet moeilijk bij het zien van zulke geweldige hothatch's.. inruilen kan nog 
[img:538:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/4349.jpg[/img]
(sorry, ik kon het niet laten)


[img:538:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/4349.jpg[/img]
(sorry, ik kon het niet laten)
Laatst gewijzigd door Hans R op 15 nov 2006, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Dit valt allemaal best mee, alleen je moet idd wel bij de les blijven, als je met een Clio V6 een bocht snel neemt dan trekt de voorkant helemaal naar binnen, opzich ideaal, alleen als je het gas abrupt lost dan komt de kont, een gewone powerslide kost echter wat meer moeite en als hij komt is een snelle reactie wel op zijn plaats met zijn korte wielbasis.partyondude schreef:De Clio V6 is qua looks een absolute winnaar 8)
Er (hard) in rijden is echter geen sinecure
Kwa fun is het ook echt een topper maar moet wel zeggen dat ''snel'' rijden wat meer moeite kost als b.v. een Fool Proof S3
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Een Clio V6? hehe dat geluid is idd super, vooral in het eerste type hoor je het aanzuig geluid keihard binnenin. Je krijgt echt een beetje een ''supercar'' gevoel in zo ding, alleen de ''supercar acceleratie'' blijft uit!partyondude schreef:Qua geluid scoort die wel heel hoog, heb er in gereden op Zandvoort 8)
Heb jij hetzelfde weggedrag als ik geconstateerd tijdens het rijden op zandvoort?
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Als je er echt hard mee de bocht om gaat dan heb je erg veel grip alleen je moet het ''durven''. Er is een soort punt van, wow nu ga ik hard het wordt gevaarlijk, maar juist dán kan de clio nog sneller alleen vergt dit wel wat, hoe zou ik het zeggen: ''lef''
Heb je trouwens met jou Sti het ondersturende karakter er al uit? Of kost dit meer moeite/€'s dan alleen een KW V2 en wat stabilisatie stangen?
Heb je trouwens met jou Sti het ondersturende karakter er al uit? Of kost dit meer moeite/€'s dan alleen een KW V2 en wat stabilisatie stangen?
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
''Schildpad'' Hans (Sub Forum) is ook zo tevreden over die schroefset. Is dat het merk om te ''hebben'' voor Subaru?partyondude schreef:Onderstuur is er redelijk uit, heb een Intrax HDA en had Potenza S03. Dan stuurt die heel redelijk, wat stijvere bussen en een iets dikkere stabi zouden het af maken
-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Uiteraard zijn er andere, goede merken, maar ik vind de Intrax H(eight)D(amping)A(djustable) (40 voudig verstelbaar) een heel fijn onderstel en super service.
Tijdens het verhogen van de gasdruk scheurde er per ongeluk een demper. Hop, meteen nieuwe erop.
Ook gebeurd het wel eens dat een 2e hands eigenaar problemen heeft met het onderstel. Regelmatig vervangen ze dan alles voor niets
En goedkoop is het onderstel niet, dus goede service 
Tijdens het verhogen van de gasdruk scheurde er per ongeluk een demper. Hop, meteen nieuwe erop.
Ook gebeurd het wel eens dat een 2e hands eigenaar problemen heeft met het onderstel. Regelmatig vervangen ze dan alles voor niets


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Downforce Hans, Google [Bot], SlowCo en 7 gasten