Ook leuk dat jou vriendin het allemaal zo intressant vind, volgens mij is ze niet uit de auto te krijgen

dat ga ik vanaf nu ook zeker doen.Rob Schouten schreef:Misschien wat meer op het asfalt blijven en minder kerbs meepakken?
Was al een ontzettend dure hobby, maar op deze manier word het alleen nog duurder.Tom Westendorp schreef:Dat gaat een dure hobby worden op deze manier
Ze hebben enorm veel grip, breken niet uit en laten me niet in de steek. Maar als ze heel warm worden (zoals gisteren), dan is het glijden geblazen. Ze gaan dan ontzettend smeren. Maar dat heb ik bij alle straatbanden gehad tot nu toe (op de RE720 na, maar die worden niet meer verkocht). Heb nog een set RE50A thuis liggen, die gaan er nu op. hopelijk smeren die wat minder.Stefan van Elst schreef:P-Zero Nero's... heb ik er ook onder.
Hoe bevallen ze jou qua grip (smeren/stukjes verliezen) na een tijdje flink gassen?
Nou er zit al een heel goed onderstel van Buddyclub onder (N+ racing spec), en die doet het ook heel goed. Maar je hebt wel gelijk qua uitlijning, er moet eigenlijk nog een camber correctie kit onder, want het camber is behoorlijk aangetast door de verlaging van de wagen. Dit staat ook nog op de planning.Stéphane schreef:Dat inderdaad misschien maar ook naar je uitlijning laten kijken. Je banden slijten nu bijna alleen maar aan de buitenkant. En dat terwijl je 20cm rubber hebt om op het asfalt te leggen. Lijkt dus alsof je band over de buitenkant rolt/draait. Ik weet alleen niet of je met het standaard-onderstel nog veel kunt? Ik weet dat Francisco toen met zijn EK4 een mooi onderstel in elkaar heeft laten knutselen (veren+dempers in ieder geval).Rob Schouten schreef:Misschien wat meer op het asfalt blijven en minder kerbs meepakken?
Ja joh ben echt blij met haar, ze vind de hele auto hobby net zo leuk als mij, en circuit rijden vind ze prachtig. Ze wil zelf ook heel graag gaan rijden (het liefst in haar eigen circuit autotje) maar durft elke keer niet (ze is bang dat ze iemand per ongeluk raakt o.i.d.). Dus ze gaat 13 juli een circuit training doen in een seat ibiza cup wagen, en in onze civic.Erik K. schreef:Was gezellig!
Ook leuk dat jou vriendin het allemaal zo intressant vind, volgens mij is ze niet uit de auto te krijgen
Ja klopt ja... de binnenkanten slijten enorm. buitenkant eigenlijk niet, behalve gisteren dan. Reed nu met 2.1 spanning, en vorige week met 2.4 (had er toen geen last van). Het is overigens ook alleen linksvoor. De rechterband heeft niks.Rob Schouten schreef:Het camber door verlaging is in ieder geval niet het camber wat je bandenslijtage veroorzaakt, dan zou namelijk de binnenkant van de band naar de kl*te zijnIk denk dat het door de combi hete/zachte banden en kerbs komt.
Linksvoor is wel weer apart, Hugenholz, AudiS, Vodafone?VLA schreef:Ja klopt ja... de binnenkanten slijten enorm. buitenkant eigenlijk niet, behalve gisteren dan. Reed nu met 2.1 spanning, en vorige week met 2.4 (had er toen geen last van). Het is overigens ook alleen linksvoor. De rechterband heeft niks.Rob Schouten schreef:Het camber door verlaging is in ieder geval niet het camber wat je bandenslijtage veroorzaakt, dan zou namelijk de binnenkant van de band naar de kl*te zijnIk denk dat het door de combi hete/zachte banden en kerbs komt.
Audi S is de boosdoener denk ik.Rob Schouten schreef:Linksvoor is wel weer apart, Hugenholz, AudiS, Vodafone?VLA schreef:Ja klopt ja... de binnenkanten slijten enorm. buitenkant eigenlijk niet, behalve gisteren dan. Reed nu met 2.1 spanning, en vorige week met 2.4 (had er toen geen last van). Het is overigens ook alleen linksvoor. De rechterband heeft niks.Rob Schouten schreef:Het camber door verlaging is in ieder geval niet het camber wat je bandenslijtage veroorzaakt, dan zou namelijk de binnenkant van de band naar de kl*te zijnIk denk dat het door de combi hete/zachte banden en kerbs komt.
Ehm medium, ik rijd ermee (naar tankstation ofzo) en stel dan de bandenspanning in. en 2.1 heb ik vaak zat gebruikt met warme dagen (soms nog wel hoger!), nooit wat aan de hand, kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt. Of de Pirelli's kunnen er dan misschien niet tegen, maar zelfs bij zachtere Toyo T1R banden had ik dit niet. En alle 3 andere banden zijn nog gaaf en vertonen geen overmatige slijtage. Lijkt me echt sterk dat het daar aan ligt. (en dan had ik ze vorige week al moeten slopen, toen reed ik 4 uur achter elkaar, in dezelfde hitte, zelfde bandenspanning, en nu slechts 2 uur)Michel Huisman schreef:Ik vind dat de Civic sowieso nogal wat onderstuur vertoont.. en dat gecombineerd met de warmte.. 1+1
Die bandendruk..is dat koud of warm ? Ik hoop warm..haha.. als dat koud is dan zat je over de 3bar als ze goed opgewarmd zijn, dan sloop je je banden binnen no time.
Ik zal volgende trackday wel een bandenspanningsmeter meenemen, en kijken wat ie doet na een paar rondjes.Knot schreef:Ik had op de bmw 2,3 koud links en 2,4 koud rechts, warm kwam dat neer op 2,75 rondom.... nog veel te hoog, volgende keer probeer ik warm op 2,4 a 2,5 te zitten
VLA schreef:De EK4 is soldKomt uiteraard wel wat leuks voor terug maar zal de civic erg missen, was echt een heerlijke wagen.
VLA schreef:De EK4 is soldKomt uiteraard wel wat leuks voor terug maar zal de civic erg missen, was echt een heerlijke wagen.
Haha, ritje was wel een eye opener dat een MX-5 beter stuurt als een EK4.Rob Schouten schreef:VLA schreef:De EK4 is soldKomt uiteraard wel wat leuks voor terug maar zal de civic erg missen, was echt een heerlijke wagen.
![]()
.....Wist niet dat het ritje in de MX5 zo doorslaggevend was![]()
Zo das best aan de prijs, dan bouw ik er idd liever zelf een. Voor dat geld heb je ook een RHD Lotus Elise o.i.d.Rob Schouten schreef:http://link.marktplaats.nl/276572000
Voor dat geld kun je trouwens zelf ook heel wat leuks (op laten) bouwen.
Gebruikers op dit forum: Bombadil, Google [Bot], Mathieue30, ron36 en 2 gasten