Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Erik K.

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door Erik K. » 01 jul 2009, 12:45

Was gezellig!

Ook leuk dat jou vriendin het allemaal zo intressant vind, volgens mij is ze niet uit de auto te krijgen :mrgreen:

VLA

Bericht door VLA » 01 jul 2009, 13:14

Rob Schouten schreef:Misschien wat meer op het asfalt blijven en minder kerbs meepakken?
dat ga ik vanaf nu ook zeker doen.
Tom Westendorp schreef:Dat gaat een dure hobby worden op deze manier :mrgreen:
Was al een ontzettend dure hobby, maar op deze manier word het alleen nog duurder. :|
Stefan van Elst schreef:P-Zero Nero's... heb ik er ook onder.
Hoe bevallen ze jou qua grip (smeren/stukjes verliezen) na een tijdje flink gassen?
Ze hebben enorm veel grip, breken niet uit en laten me niet in de steek. Maar als ze heel warm worden (zoals gisteren), dan is het glijden geblazen. Ze gaan dan ontzettend smeren. Maar dat heb ik bij alle straatbanden gehad tot nu toe (op de RE720 na, maar die worden niet meer verkocht). Heb nog een set RE50A thuis liggen, die gaan er nu op. hopelijk smeren die wat minder.
Stéphane schreef:
Rob Schouten schreef:Misschien wat meer op het asfalt blijven en minder kerbs meepakken?
Dat inderdaad misschien maar ook naar je uitlijning laten kijken. Je banden slijten nu bijna alleen maar aan de buitenkant. En dat terwijl je 20cm rubber hebt om op het asfalt te leggen. Lijkt dus alsof je band over de buitenkant rolt/draait. Ik weet alleen niet of je met het standaard-onderstel nog veel kunt? Ik weet dat Francisco toen met zijn EK4 een mooi onderstel in elkaar heeft laten knutselen (veren+dempers in ieder geval).
Nou er zit al een heel goed onderstel van Buddyclub onder (N+ racing spec), en die doet het ook heel goed. Maar je hebt wel gelijk qua uitlijning, er moet eigenlijk nog een camber correctie kit onder, want het camber is behoorlijk aangetast door de verlaging van de wagen. Dit staat ook nog op de planning.
Erik K. schreef:Was gezellig!

Ook leuk dat jou vriendin het allemaal zo intressant vind, volgens mij is ze niet uit de auto te krijgen :mrgreen:
Ja joh ben echt blij met haar, ze vind de hele auto hobby net zo leuk als mij, en circuit rijden vind ze prachtig. Ze wil zelf ook heel graag gaan rijden (het liefst in haar eigen circuit autotje) maar durft elke keer niet (ze is bang dat ze iemand per ongeluk raakt o.i.d.). Dus ze gaat 13 juli een circuit training doen in een seat ibiza cup wagen, en in onze civic. :df:

RobS

Bericht door RobS » 01 jul 2009, 13:18

Het camber door verlaging is in ieder geval niet het camber wat je bandenslijtage veroorzaakt, dan zou namelijk de binnenkant van de band naar de kl*te zijn :P Ik denk dat het door de combi hete/zachte banden en kerbs komt.

VLA

Bericht door VLA » 01 jul 2009, 13:28

Rob Schouten schreef:Het camber door verlaging is in ieder geval niet het camber wat je bandenslijtage veroorzaakt, dan zou namelijk de binnenkant van de band naar de kl*te zijn :P Ik denk dat het door de combi hete/zachte banden en kerbs komt.
Ja klopt ja... de binnenkanten slijten enorm. buitenkant eigenlijk niet, behalve gisteren dan. Reed nu met 2.1 spanning, en vorige week met 2.4 (had er toen geen last van). Het is overigens ook alleen linksvoor. De rechterband heeft niks.

RobS

Bericht door RobS » 02 jul 2009, 08:24

VLA schreef:
Rob Schouten schreef:Het camber door verlaging is in ieder geval niet het camber wat je bandenslijtage veroorzaakt, dan zou namelijk de binnenkant van de band naar de kl*te zijn :P Ik denk dat het door de combi hete/zachte banden en kerbs komt.
Ja klopt ja... de binnenkanten slijten enorm. buitenkant eigenlijk niet, behalve gisteren dan. Reed nu met 2.1 spanning, en vorige week met 2.4 (had er toen geen last van). Het is overigens ook alleen linksvoor. De rechterband heeft niks.
Linksvoor is wel weer apart, Hugenholz, AudiS, Vodafone?

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 02 jul 2009, 10:58

Ik vind dat de Civic sowieso nogal wat onderstuur vertoont.. en dat gecombineerd met de warmte.. 1+1
Die bandendruk..is dat koud of warm ? Ik hoop warm..haha.. als dat koud is dan zat je over de 3bar als ze goed opgewarmd zijn, dan sloop je je banden binnen no time.

VLA

Bericht door VLA » 02 jul 2009, 11:26

Rob Schouten schreef:
VLA schreef:
Linksvoor is wel weer apart, Hugenholz, AudiS, Vodafone?
Audi S is de boosdoener denk ik. :mrgreen:
Michel Huisman schreef:Ik vind dat de Civic sowieso nogal wat onderstuur vertoont.. en dat gecombineerd met de warmte.. 1+1
Die bandendruk..is dat koud of warm ? Ik hoop warm..haha.. als dat koud is dan zat je over de 3bar als ze goed opgewarmd zijn, dan sloop je je banden binnen no time.
Ehm medium, ik rijd ermee (naar tankstation ofzo) en stel dan de bandenspanning in. en 2.1 heb ik vaak zat gebruikt met warme dagen (soms nog wel hoger!), nooit wat aan de hand, kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt. Of de Pirelli's kunnen er dan misschien niet tegen, maar zelfs bij zachtere Toyo T1R banden had ik dit niet. En alle 3 andere banden zijn nog gaaf en vertonen geen overmatige slijtage. Lijkt me echt sterk dat het daar aan ligt. (en dan had ik ze vorige week al moeten slopen, toen reed ik 4 uur achter elkaar, in dezelfde hitte, zelfde bandenspanning, en nu slechts 2 uur)

Knot

Bericht door Knot » 02 jul 2009, 11:35

Ik had op de bmw 2,3 koud links en 2,4 koud rechts, warm kwam dat neer op 2,75 rondom.... nog veel te hoog, volgende keer probeer ik warm op 2,4 a 2,5 te zitten

VLA

Bericht door VLA » 02 jul 2009, 11:40

Knot schreef:Ik had op de bmw 2,3 koud links en 2,4 koud rechts, warm kwam dat neer op 2,75 rondom.... nog veel te hoog, volgende keer probeer ik warm op 2,4 a 2,5 te zitten
Ik zal volgende trackday wel een bandenspanningsmeter meenemen, en kijken wat ie doet na een paar rondjes.

VLA

Bericht door VLA » 05 okt 2009, 23:18

Ok tijdje geen updates meer gedaan, ben erg druk geweest met wat andere dingen, en weer wat tegenvallers gehad met de auto, maar nu dan even weer een update.

UPDATE 18-08-2009

Spoon inlegfiltertje gekocht :

Afbeelding
Afbeelding

UPDATE 26-08-2009

Paar dagen op vakantie geweest naar de nurburgring met de civic, en uiteraard een paar rondes gedaan op de ring. De civic doet het best aardig moet ik zeggen, maar wegens mijn gebrek aan baankennis heb ik het maar rustig aan gedaan. Hoogteverschillen zijn echt waanzinnig, en berg op mag de b18 nog wel wat extra koppel gebruiken eigenlijk. Verder is de ring echt velen malen uitdagender dan zandvoort, dus denk dat ik me volgend jaar meer op de ring ga richten. Wil eigenlijk wel een jaarkaart. :D

Even nog een sfeer pic :

Afbeelding

UPDATE 04-09-2009

Op het circuit van Zolder geweest met de civic. De Civic deed het prima, al had ik na een paar rondjes weer last van smerende banden en trillende remmen. Als snelste tijd een 2.05 gehaald. Zal vast geen supertijd zijn maar het was mijn eerste keer op Zolder, had ook geen flauw idee van de ideale lijnen daarzo. Sprak daar ook een Belgische jongen met wat meer ervaring en met een volwaardige circuit Integra Type R en die deed 2.02 met rolkooi, semislicks en bigbrakes. Dus met wat oefening, goede remmen, semislicks, gestript interieur, en zonder passagier moet ik dat ook wel kunnen halen. Op de terugweg naar huis hoorde ik een aanlopend geluid, dus even gestopt, en bleek dat de remklauw linksvoor aan gort was, en de oppervlakte van de remschijf was beschadigd (heb nu gegroefde schijven ). Thuis bleek dat de DS2500 remblokken afgebrokkelt waren. Dus maar goed dat ik niet verder had gereden op Zolder. Hier wat pics :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een filmpje van mijn beste ronde op zolder (ook de enige ronde waar ik vrij baan had) :

http://www.vimeo.com/6421682" onclick="window.open(this.href);return false;

UPDATE 21-09-2009
Verjaardagskado gehad van me vrouwtje (en ze heeft voor haarzelf er ook eentje) :D :

Afbeelding

Moet ze binnekort even monteren, eerst eens kijken met wat voor rails ze het beste te monteren zijn.

UPDATE 28-09-2009
Na al dat gezeik met de remmen, maar besloten voor MG klauwen te gaan, hebben iets meer speling met de velg, en remoppervlakte is ook anders als met de ITR klauwen. Dus heb MG klauwen + EBC schijven + OEM Accord blokken besteld bij Dan (15 inch). Gelijk ook weer verse Ferodo remolie erin. Sportieve blokken en schijven komen later nog wel.

Afbeelding
Afbeelding

Moet zeggen dat het super remt. Heb ze uitvoerig getest op straat, en de schijven raken niet oververhit. Eindelijk geen trillingen meer, remt ook heel soepel. Zeker een aanrader. Voor het circuit neem ik een extra set sportieve schijven + blokken, die ik alleen op het circuit zal gebruiken. Ben alleen nog niet helemaal uit over welke. Er is echter een kans dat de civic binnekort weg gaat, dus wellicht laat ik het even zoals het is.

VLA

Bericht door VLA » 15 okt 2009, 19:24

De EK4 is sold :'( Komt uiteraard wel wat leuks voor terug maar zal de civic erg missen, was echt een heerlijke wagen.

Knot

Bericht door Knot » 15 okt 2009, 19:26

Waarom man??? Je was er zo leuk mee bezig... :(

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 okt 2009, 19:35

Ik zal hem missen hier!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 15 okt 2009, 21:05

VLA schreef:De EK4 is sold :'( Komt uiteraard wel wat leuks voor terug maar zal de civic erg missen, was echt een heerlijke wagen.
:shocking:

RobS

Bericht door RobS » 15 okt 2009, 21:31

VLA schreef:De EK4 is sold :'( Komt uiteraard wel wat leuks voor terug maar zal de civic erg missen, was echt een heerlijke wagen.
:wtf:

.....Wist niet dat het ritje in de MX5 zo doorslaggevend was ;) :P

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 15 okt 2009, 22:35

Heeft 'ie het licht gezien ? :mrgreen:

Wel jammer van de Civsnik.. was een leuke complete auto. Maar gezien je vorige auto's ben je er altijd op vooruit gegaan, dat zal je dit keer ook wel lukken.. ben benieuwd.

VLA

Bericht door VLA » 16 okt 2009, 10:28

Rob Schouten schreef:
:wtf:

.....Wist niet dat het ritje in de MX5 zo doorslaggevend was ;) :P
Haha, ritje was wel een eye opener dat een MX-5 beter stuurt als een EK4.

Reden dat ie weg gaat is voornamelijk omdat ik al iets van 7 jaar met civics in de weer ben, en ik nog een lijstje met auto's heb die ik een keer gehad wil hebben, dus het word tijd voor wat anders. Als het financieel haalbaar was geweest had ik de civic gewoon erbij gehouden, voor mijn vrouwtje vooral want die wil ook graag circuit gaan rijden.

Maar goed het word nu tijd voor een leuke RWD of 4WD wagen, heb nog niks op het oog en heb er ook geen haast mee. Binnekort maar eens rondkijken wat er allemaal voor leuks te koop staat.

RobS

Bericht door RobS » 16 okt 2009, 15:29

Goede reden, komt vast wel weer iets leuks voor in de plaats :)

Er staat een mooie Mazdaspeed Miata te koop:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet wel het nodige kosten, maar qua vermogen ben je dan wel in 1 keer klaar :P

VLA

Bericht door VLA » 16 okt 2009, 15:56

WTF nice hoor.. linkje naar advertentie ?

RobS

Bericht door RobS » 16 okt 2009, 16:24

http://link.marktplaats.nl/276572000" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor dat geld kun je trouwens zelf ook heel wat leuks (op laten) bouwen.

VLA

Bericht door VLA » 18 okt 2009, 10:28

Rob Schouten schreef:http://link.marktplaats.nl/276572000

Voor dat geld kun je trouwens zelf ook heel wat leuks (op laten) bouwen.
Zo das best aan de prijs, dan bouw ik er idd liever zelf een. Voor dat geld heb je ook een RHD Lotus Elise o.i.d.

NielsH

Bericht door NielsH » 19 okt 2009, 08:54

Jammer dat de Civic weg is, ben wel benieuwd wat het nu gaat worden.

Plaats reactie