Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
JP

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door JP » 13 okt 2009, 11:02

Met 81.5 ronde, verdeeld over tig 4, 4.5, 8 en een enkele 15 rondekaart. Daarom volgend jaar maar een jaarkaart.

Is ongeveer 1.5 x tanken minder, maar als je een paar dagen regen hebt, bespaar je daar ook weer op.
Vraag is alleen of ze komend jaar wéér gaan schaven aan de dagen TF. Dat zou nog het ergste zijn. Meer betalen voor minder dagen. :stom:

btw, iets anders;

Voorheen reed Aston Martin met een groene Vantage. Daar iets mee gebeurd ?

Afbeelding
Daar hadden ze destijds nog een prijsvraag voor uitgeschreven. 'Verzin een naam, voor die groene'

Nu hebben ze een andere, een zwarte;

Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 13 okt 2009, 11:44

Ziet er in ieder geval een stuk beter uit, de nieuwe auto.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 13 okt 2009, 11:56

Dat kan ook alleen in Engeland op kenteken.....is gewoon een volledig N24 Vantage. Dus full-race-spec.

Kwam dit filmpje net tegen.....oops....
http://www.youtube.com/watch?v=yiI2MvAcOdk" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 13 okt 2009, 12:13

stel je rijd lichte schade en de auto is nog rijdbaar, moet je dan toch wachten op de hulptroepen of geef je gas en doet of je neus bloed? maja dan zit je nog verzekeringstechnisch en dus beter daar wachten?

JP

Bericht door JP » 13 okt 2009, 12:47

Wachten op Streckensicherung, want die willen zien of de vangrail geraakt is. Op de meesten stukken staan toch mensen en als je doorrijdt, staan ze je wel op einde op te wachten. Daar staat men toch altijd te kijken of niemand met schade de baan af komt. Als je al lichte rijdbare schade hebt, kom je al niet de baan op, dus als je het wel hebt ná het rondje is het voor die mannen 1+1.

Vangrail geraakt is dure schade. Vorige week nog meegemaakt met vriend. Moest meteen iets van 500euro aftikken. Meteen betalen....Handje contantje
Volgens die vriend was er nauwelijks wat te zien dan lak van zijn voorkant op de vangrail. Later nog met de berger gepraat, en die vermeldde al dat het ook afhankelijk is van de persoon in die Streckensicherungs-auto. Sommige kijken of er niets is afgebroken aan de achterkant van de vangrail en niet, laten ze het erbij. Anderen komen meteen met meetlint en de calculator. Of die vangrail na betalen toch vervangen wordt, is voor jou een vraag en voor hun een weet. (blijft een commercieel bedrijf) Ga je moeilijk doen ter plekke, van de vangrail is nog goed, laten ze protocol maken door de Polizei, en die komen bijna alleen als de baan dicht gaat. Kun je dat ook nog betalen...

GTRene

Bericht door GTRene » 13 okt 2009, 13:23

best streng dus...
neem aan dat je wel een factuur ofzo krijgt zodat je dan een deel van je verzekering kan claimen bij all risk verzekering? of beter van niet :hmmm:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 13 okt 2009, 13:28

GTRene schreef:best streng dus...
neem aan dat je wel een factuur ofzo krijgt zodat je dan een deel van je verzekering kan claimen bij all risk verzekering? of beter van niet :hmmm:
Dat kan wel ja. Maar 9 van de 10 keer krijg je dan ook een brief erbij waarin je vriendelijk wordt verzocht daarna een andere verzekeraar te gaan zoeken.

JP

Bericht door JP » 13 okt 2009, 13:35

Ja je krijgt een 'mooie' rekening van de Nurburgring GmBH.

Al zou ik de rekening van een vangrail niet aan de verzekering geven, want er staat het logo van Nurburgring op. Weet niet of dat de verzekering wakker maakt, maar van de andere kant vertelde de berger me, dat het een gewoon een 'Mautplfichtige Landstrasse' is. Straat; Nordschleife, en Stad; Nurburg.

Het bedrag wat ik eerder noemde is dan ook incl. de kosten van de uitruk van de Streckensicherung. Bergen kostte nog eens 180 euro, en voor elke dag dat de auto bij de berger staat, tot moment van ophalen (in geval van die vriend de ANWB) nog een 20,- per dag parkeergeld.

Verder zijn die slepers wel van het typ; grote stappen snel thuis. Trekken je gewoon aan een voorwiel de vrachtauto op, ook als je achterkant dan nog ff langs de vangrail schuurt. Sleepoog was in dit geval moeilijk monteren, want er was niets meer aan de voorkant.
Laatst werd nog een GT-R afgesleept (versnellingsbak Am Arsch), daar werd ook geen sleepoog gemonteerd, maar gewoon met een spanband onder de voorbumper door aan de ophanging oid bevestigd.... :shocking:

GTRene

Bericht door GTRene » 13 okt 2009, 13:43

JP schreef: Verder zijn die slepers wel van het typ; grote stappen snel thuis. Trekken je gewoon aan een voorwiel de vrachtauto op, ook als je achterkant dan nog ff langs de vangrail schuurt. Sleepoog was in dit geval moeilijk monteren, want er was niets meer aan de voorkant.
Laatst werd nog een GT-R afgesleept (versnellingsbak Am Arsch), daar werd ook geen sleepoog gemonteerd, maar gewoon met een spanband onder de voorbumper door aan de ophanging oid bevestigd.... :shocking:
:shocking: horror... dus er bijblijven en zelf al snel kijken waar ze hem het beste aan vast kunnen maken :mrgreen:

Tommy

Bericht door Tommy » 13 okt 2009, 13:49

Weet niet hoe het met andere verzekeringsmaatschappijen is geregeld, bij onze hebben we het nagevraagd en in de mail gewoon het antwoord teruggekrekgen dat mits je geen tijdklok acties aan het doen bent je gewoon verzekerd bent als op elke andere openbare weg en ze er geen probleem van maken. Zou wat zijn als je na elk klappertje een nieuwe verzekeraar kan zoeken, om het even waar je hem platrijdt. Je kan immers op de B257 ook aardig hard gaan.

Macboy

Bericht door Macboy » 13 okt 2009, 16:31

JP schreef:maar van de andere kant vertelde de berger me, dat het een gewoon een 'Mautplfichtige Landstrasse' is. Straat; Nordschleife, en Stad; Nurburg.
Beetje vreemde opmerking voor iemand die al lang op de Ring lijkt te komen, of ligt dat aan mij ? Het lijkt nu namelijk net alsof een berger je het nieuws heeft gebracht dat het gewoon een openbare tolweg is :) Terwijl algemeen bekend is dat de Duitse wegenverkeerswet van toepassing is.

JP

Bericht door JP » 13 okt 2009, 16:49

Macboy schreef:
JP schreef:maar van de andere kant vertelde de berger me, dat het een gewoon een 'Mautplfichtige Landstrasse' is. Straat; Nordschleife, en Stad; Nurburg.
Beetje vreemde opmerking voor iemand die al lang op de Ring lijkt te komen, of ligt dat aan mij ? Het lijkt nu namelijk net alsof een berger je het nieuws heeft gebracht dat het gewoon een openbare tolweg is :) Terwijl algemeen bekend is dat de Duitse wegenverkeerswet van toepassing is.
Nee, we hadden het over dat misverstand over tolweg/circuit. Hij bevestigde dat alleen nogmaals, wat ik al wist en verder dat vroeger op het kaartje 'Mautpflichtige Landstrasse' stond geprint.

Verder over de hoeveelheid ongevallen, dit jaar minder dan voorgaande, maar wel met grotere schades. Trouwens de grote van die berger (in Müllenbach), daar kunnen de Ludolfs qua onderdelen volgens mij niet aan tippen...

Kees Bunk

Bericht door Kees Bunk » 13 okt 2009, 18:14

Paskal Morriën schreef:
Patrick van Wijngen schreef:pff 1 ronde blijft dan hetzelfde.. maar die was dan ook al idioot geprijsd.
:roll: Volgens mij gaat die enkele rondeprijs toch ook echt van 22 naar 23 Euro hoor :)

@Kees: leuk lijstje waarvan me de lay-out vaag bekend voorkomt van één of andere Ring-gerelateerde site ;)
En daar komt 'ie niet eens vandaan, haha ;)
Tenminste, daar heb ik 'm niet van gejat :P

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 14 okt 2009, 17:24

De 24e maar weer ff die kant op :banaan:
Ik geloof met een man of 15 :lol:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 14 okt 2009, 17:36

Mark Nauta schreef:
Dat kan wel ja. Maar 9 van de 10 keer krijg je dan ook een brief erbij waarin je vriendelijk wordt verzocht daarna een andere verzekeraar te gaan zoeken.
Bron?

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 14 okt 2009, 18:00

Tom van H. schreef:
Mark Nauta schreef:
Bron?
Die bron is er niet.... het komt wel eens voor, maar zeer zelden en zeker geen 9 van de 10 keer :) De 1 op 10 keer haal je nog niet eens.. Ken helaas genoeg mensen die de vangrail van te dichtbij hebben bekeken. Eén daarvan (met een claim van 30k ivm een gerolde 964) werd vriendelijk verzocht een andere maatschappij te zoeken....

GTRene

Bericht door GTRene » 14 okt 2009, 19:27

het is wel zo als je vaker claimt in 1 jaar bv dan kunnen ze je er uitdoen...mij hebben zee er wel eens uit willen doen omdat ik in 1 jaar 10auto's op naam had gezet en overgeschreven haha...ze dachten handelaar, maja ben ik niet dat kwam toevallig zo long time ago was incl inruilers die ook verzekerd moesten worden....ik zei ik betaal er toch voor, maar scheen dat het werk duurder was dan wat je betaalde?

HSR

Bericht door HSR » 14 okt 2009, 22:24

Tom van H. schreef:
Mark Nauta schreef:
Bron?

Een random aanname. Heb het verhaal al vaker gehoord maar de Ring incrowd heeft het al vaak zat ontkracht.

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 15 okt 2009, 12:39

Foto'tje van een tijdje terug:
Afbeelding

Christoph

Bericht door Christoph » 15 okt 2009, 13:29

Paskal Morriën schreef:
Tom van H. schreef:
Mark Nauta schreef: Dat kan wel ja. Maar 9 van de 10 keer krijg je dan ook een brief erbij waarin je vriendelijk wordt verzocht daarna een andere verzekeraar te gaan zoeken.
Bron?
Die bron is er niet.... het komt wel eens voor, maar zeer zelden en zeker geen 9 van de 10 keer :) De 1 op 10 keer haal je nog niet eens.. Ken helaas genoeg mensen die de vangrail van te dichtbij hebben bekeken. Eén daarvan (met een claim van 30k ivm een gerolde 964) werd vriendelijk verzocht een andere maatschappij te zoeken....
Ik kreeg hetzelfde verzoek.

Fer

Bericht door Fer » 15 okt 2009, 15:43

JP schreef:Met 81.5 ronde, verdeeld over tig 4, 4.5, 8 en een enkele 15 rondekaart. Daarom volgend jaar maar een jaarkaart.

Is ongeveer 1.5 x tanken minder, maar als je een paar dagen regen hebt, bespaar je daar ook weer op.
Vraag is alleen of ze komend jaar wéér gaan schaven aan de dagen TF. Dat zou nog het ergste zijn. Meer betalen voor minder dagen. :stom:

btw, iets anders;

Voorheen reed Aston Martin met een groene Vantage. Daar iets mee gebeurd ?

Afbeelding
Daar hadden ze destijds nog een prijsvraag voor uitgeschreven. 'Verzin een naam, voor die groene'

Nu hebben ze een andere, een zwarte;

Afbeelding
Is dezelfde auto als begin van het jaar, maar is zwart gewrapped. Heb hem halverwege dit jaar ook al een keer zien staan zonder verdere bestickering, dus alleen helemaal mat zwart gemaakt. Ik vind het wel gaaf uitzien!

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 okt 2009, 16:55

Hebben ze de kentekenplaat dan ook gewrapped? Lijkt me gewoon een andere wagen

steve smith

Bericht door steve smith » 15 okt 2009, 17:40

Toen ik tijdens Scud ff de oude Zakspeed werkplaats in gluurde stonden er drie van die dingen dus het lijkt me niet gek dat je een paar verschillende kentekentjes ziet.....

martijnsud

Bericht door martijnsud » 16 okt 2009, 13:02

Ik kreeg hetzelfde verzoek.
Dus een andere verzekeringsmaatschappij opgezocht? Dus als ik mijn auto totall loss rijdt op de Duitse autobahn moet ik ook wissellen van verzekering? Snap de reactie van hun wel maar blijft wel 'vreemd'

Christoph

Bericht door Christoph » 16 okt 2009, 13:41

Ik verkocht de auto precies wanneer ik te horen kreeg dat ze mij niet meer wilde verzekeren. Bij navraag wilden ze mij niet vertellen hoe wat en waarom.

Plaats reactie