Ja je krijgt een 'mooie' rekening van de Nurburgring GmBH.
Al zou ik de rekening van een vangrail niet aan de verzekering geven, want er staat het logo van Nurburgring op. Weet niet of dat de verzekering wakker maakt, maar van de andere kant vertelde de berger me, dat het een gewoon een 'Mautplfichtige Landstrasse' is. Straat; Nordschleife, en Stad; Nurburg.
Het bedrag wat ik eerder noemde is dan ook incl. de kosten van de uitruk van de Streckensicherung. Bergen kostte nog eens 180 euro, en voor elke dag dat de auto bij de berger staat, tot moment van ophalen (in geval van die vriend de ANWB) nog een 20,- per dag parkeergeld.
Verder zijn die slepers wel van het typ; grote stappen snel thuis. Trekken je gewoon aan een voorwiel de vrachtauto op, ook als je achterkant dan nog ff langs de vangrail schuurt. Sleepoog was in dit geval moeilijk monteren, want er was niets meer aan de voorkant.
Laatst werd nog een GT-R afgesleept (versnellingsbak Am Arsch), daar werd ook geen sleepoog gemonteerd, maar gewoon met een spanband onder de voorbumper door aan de ophanging oid bevestigd....