Ring: Zondag 11-oktober-2009

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Xave30

Re: Ring: Zondag 11-oktober-2009

Bericht door Xave30 » 11 okt 2009, 19:50

Mooi Gerdinand

JP

Bericht door JP » 11 okt 2009, 20:41

Was vandaag pas (na een korte nacht) om 1230u Am Ring. Eerste 2 rondjes waren nog droog, daarna kwam het met bakken uit de hemel.

Heb daarna van 1300-1510u continue gereden in de harde regen. SCHITTEREND. Lekker rustig, sommige rondjes zag je niemand anders op de baan.
Begin 2 rondjes achter een NL'se zwarte Civic gereden, en we hadden een mooi tempo. HIj had duidelijk nog wat meer ervaring in de regen, zo kon ik mooi zijn lijnen volgen in de regen. Onderweg op de baan nog een paar Nl'ers gezien, waaronder een lichtblauwe M5, met M5stickers op de dorpels en een dikke aftermarket-uitlaat (auto hier al eens voorbij zien komen) Mijn god, wat een teringherrie. Ben die boot dan maar gauw voorbij gegaan....

Vanaf 1510 een lange sluiting, happie gedaan, en nog eens gaan kijken bij de ingang of ie al open was. Kom ik plots in een DF-treintje die net vanaf Paddock de weg op draaide. Kwam achter de uiterst herkenbare Elise van Ruben terecht.... :thumbup: Toen maar wat in de buurt gereden en later bleek ie nog steeds dicht, dus dan maar binnendoor naar huis.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 11 okt 2009, 21:34

Ik zat samen met Marc nog tot 11.15 nog online om te kijken of er tekenen van leven waren bij de rest van de groep, maar later dus met 2 auto's die kant op gereden, leuk ritje heen gehad :). Eenmaal op de Ring was iedereen redelijke verspreid en zijn we na een hapje eten opzoek gegaan naar Iliya en de rest. Na een wandeltocht van 1,5 uur door de bergen bleek dat wat 3 Duitsers ons bevestigden, toch niet helemaal de route was :P. Dus maar weer teruggegaan. Eenmaal terug bleek dat de baan inmiddels gesloten was en het nog minimaal een uur zou duren voor deze open ging, na een half uurtje w88 en een uurtje rond zweven werd wel duidelijk dat de baan voorlopig niet open ging :(. Resultaat is een ongebruikte 4-ronden-kaart (een goed excuus om snel weer te gaan ;)) en iemand die nog steeds een keer mee wil OVER de Ring :D.
Me passagier snapt nu ook eindelijk een beetje welke magie over het merk Porsche zweeft :P.

Verder nog gezellig wat gegeten bij de vreetschuur van Iliya samen met Iliya en Elmar.

Kortom qua dag super gezellig, maar toch wel heel erg jammer dat ik geen rondes heb kunnen maken, had graag een paar rondjes gedaan in de regen.

Terugweg was wel redelijk bizar qua regen, in tijden niet meer zoveel (zware) regenval gezien, in Nijmegen waren de stoepen al niet meer van de weg te onderscheiden, zo hoog stond het water (niks geraakt overigens :P). Voordeel was wel dat we weer iets meer haakse km's hebben gemaakt :).

Marc R

Bericht door Marc R » 11 okt 2009, 21:46

+1 Bart,

Eigenlijk het enige pluspunt vandaag was dat ik nu weet dat de golf de 300km/h grens op de teller haalt.. :wink: zit zelfs nog wel iets meer in.

Jou Z4M sleurt ook onwaarschijnlijk hard door :thumbup:

Rupie

Bericht door Rupie » 11 okt 2009, 22:06

He, wacht ff, Marc is degene met donker haar? Weer een gezicht erbij :mrgreen:

Vind het jammer dat ik een aantal mensen niet langer heb kunnen spreken, volgende keer beter. Beter weer ook gewenst. 60 km of meer vanaf Eindhoven, over de A2 tot de A27 bij Utrecht, alleen maar wegwerkzaamheden, bagger weer, met teveel gezinswagens op de weg, schiet niet op in een Elise :wtf:

Heb overigens ook nog 2 ronden over, dus wie weet Bart.

Marc R

Bericht door Marc R » 11 okt 2009, 22:07

T zelfde geldt voor my Ruben...please to meet you... :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 11 okt 2009, 22:44

Vandaag als mr. lightweight in een heavyweight vertrokken. Verbaasde gezichten maar eh... Goed gegokt. :mrgreen:
Maar goed, 2 passagiers in een Caterham had toch nooit gepast.

Voor de afwisseling lekker langs de baan gelopen.
Gerrit, de poster krijgt een mooi plaatsje in m'n huis. Thanks! 8)

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 11 okt 2009, 22:48

Wel een leuk dagje gehad in de vijf :P

Wij waren al een half uur te vroeg bij de pomp, voordat Ruben aankwam. Die zag ons ineens binnen staan met een bakkie koffie, natuurlijk een caterham verwachtend :)
In de ochtend was het nog wel redelijk droog, maar helaas begon het later op de middag toch flink door te hozen.

Ruben ook nog wel 2 rondjes in de regen gedaan :df:

Op de terugweg was het rondom eindhoven een zooitje door de regen... en eenmaal voorbij eindhoven barste het noodweer ineens echt los. Ruitenwissers maximaal en dan gewoon nog niets kunnen zien door die laag water op de voorruit :shock:
Bijlagen
sIMG_9890.jpg
sIMG_9890.jpg (195.38 KiB) 2023 keer bekeken

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 okt 2009, 22:51

leuke verslagjes

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 11 okt 2009, 23:04

Ik denk dat Allen ook niet blij had geweest in de caterham op de terugweg.... want dan had hij op de terugweg denk ik ergens langs de snelweg staan wachten totdat het waterpeil op het wegdek weer onder de 3mm kwam :?

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 11 okt 2009, 23:21

Leuke verslagen jongens, regen icm de Ring moet ik ook echt nog eens meemaken.

300 km/h in een Golf :shock:

Beschouw een Z4M Coupe nog steeds als meest begeerlijke en 'betaalbare' wagen voor een DFer, geweldig!

allen

Bericht door allen » 12 okt 2009, 00:01

Met de Caterham had ik de terugweg op dat stuk gewoon niet kunnen rijden. Zou het water weer mooi recht omhoog schieten zoals in Engeland. :mrgreen:

Wat nou TomTom?
Afbeelding

Als je dacht dat deze langzaam door de bocht ging...
Afbeelding

Had je die nog niet gezien. Bekende van hier? :mrgreen:
Afbeelding

Berthil

Bericht door Berthil » 12 okt 2009, 00:45

Ik ben vandaag ook geweest maar het begon net te regenen toen ik aankwam (met mijn dochter van 13).

Het was voor mj de eerste keer in de Bauwe Mini op de Ring en ook nog op semi-slicks maar het ging best goed.
Toch een tijd onder de 11 minuten neer kunnen zetten in de dikke regen en veel Porsches ingehaald :)

Elmar was er ook maar ik heb zijn Viper alleen maar geparkeerd zien staan.

Hier de video van vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 12 okt 2009, 06:27

Leuke foto's heren, bedankt. En inderdaad Patrick, ik was zo stomverbaasd om niet de Caterham te zien dat ik jullie in eerste instantie niet in de benzineshop zag staan. Ik ben ondertussen gewoon dat mensen naar je (auto) kijken met deze auto en alhoewel ik dacht jouw gezicht te herkennen viel het kwartje niet meteen.

Was overigens ook wel verbaasd dat zowel jij als Allen een megacamera uit de kofferbak plukte. De camera van Allen was bijkans groter dan Allen. Heb je daar geen foto van? :hosanna: :clap:

allen

Bericht door allen » 12 okt 2009, 07:50

Nee, maar waar wel een foto van is, is iemand die nodig eens langs Hans Anders moet. Jammer dat ik het te laat zag, maar hij blijft leuk. Volgende keer even de voorruit omkleden met dat spul wat ze rolkooien gebruiken! :mrgreen:
Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 12 okt 2009, 10:45

Iemand al ergens LEUKE foto's gevonden?

Knot

Bericht door Knot » 12 okt 2009, 10:50

Duurt even denkik, ben zelf ook druk op zoek naar driftfototjes :)

JP

Bericht door JP » 12 okt 2009, 10:56

http://ring-bilder.de/index.php?lang=&m=galerie

Staan nogal wat drifts en fails op, van gisteren. Alleen jammer van het watermerk.
Een rooie NL'se Viper ? Haalde mij nog voor een bocht in met blokkerende voorwielen in de stromende regen. :shocking:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 12 okt 2009, 10:57

MIJN strepen hebben wel inspiratie gelverd bij anderen zie ik hier wel weer.................... :mrgreen:

ADV

Bericht door ADV » 12 okt 2009, 12:52

JP schreef:http://ring-bilder.de/index.php?lang=&m=galerie

Staan nogal wat drifts en fails op, van gisteren. Alleen jammer van het watermerk.
Een rooie NL'se Viper ? Haalde mij nog voor een bocht in met blokkerende voorwielen in de stromende regen. :shocking:
Afbeelding

Deze? Want dan was het Elmar :)

JP

Bericht door JP » 12 okt 2009, 12:55

Yep

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 12 okt 2009, 13:02

Nice :D :D :D :D

Zo'n gaaf ding die RT-10 van Elmar :D

Weet nog wel, CBR 06. Ritje mee, gvd wat een brute bak!!!!!

Rupie

Bericht door Rupie » 12 okt 2009, 14:19

Ik kom aanrijden op de Ring, zie een rode viper staan, wil kenteken checken of het de auto van Elmar is, bedenk me dat er toch vast niet zoveel rode Vipers rondrijden met deze strepencombinatie... :o

Overigens was Elmar op eigen initiatief en had het niks met DF te maken :angel: :bignews: :jenna:

Knot

Bericht door Knot » 12 okt 2009, 14:33

Even kort mijn bevindingen. Heenreis op zaterdagmiddag was in de regen. Waar het standaardonderstel met roadhog banden het nog wel aardig deed, durfde ik nu met de ast set niet harder dan 100 op de stukken waar veel water op de autobahn lag, echt opletten geblazen! Zaterdagmiddag/avond 4 ronden gedaan op nat, was echt wennen, gripgrens ligt verder maar je komt er 4x zo dik doorheen ineens. Met name het opvangen uit een drift was lastig, de auto kan nu zijn kracht niet meer kwijt in het onderstel dus schiet de neus een kant op als je er niet netjes genoeg mee omspringt.

Zaterdagavond lekker aan het bier gegaan, tukken, ontbijtje en vervolgens warmrijden in de omgeving. Als je de B258 uitrijdt naar het oosten heb je ook een mooi bochtig stuk liggen waar je je prima kunt vermaken als opwarmertje. Drukte viel me reuze mee, alleen was het een half natte, half droge baan, vind ik zelf erg lastig rijden, zeker nu de auto zo stug is. Heb 6 rondjes gedaan waarbij het asfalt steeds meer volledig droge stukken kreeg. Nu kwam het voordeel van de AST set toch echt in zicht, messcherp insturen, superdirect reageren, het voelt gewoon onwijs goed! Op nat is de auto veel te stug, zelfde geldt voor de openbare weg, maar de laatste paar rondjes zat ik er zelfs over te denken om de dempers voor een paar klikjes harder te zetten, gaat de goede kant op dus :)

6e rondje van de zondag echter een vreemd geluidje achter.... leek wel een steentje tussen de remschijf. Had nog een half ronde te gaan dus dacht dat lazert er wel uit. Beetje vervelend dat het steeds erger werdt.... dus toch maar rustig aan gedaan. Eraf, tank was toch leeg, en naar ED, stap uit, kijk naar de linker achtervelg en zie een partij metaalslijpsel liggen... KUT.... kijk naar de blokken, die waren helemaal weg!!! Zaten er net nieuw onder. De textar blokken voor deden het prima als test (voordat er ht10 op zou komen) en hadden nog 6mm ofzo. Auto volgegooid en aan de kant gezet. Even lopen denken of de remvoering er niet afgeschoten kon zijn door de hitte, maar dat zou dan bij alle 4 de blokken achter gebeurd zijn, zou wel errug toevallig zijn.

Volgende probleem... waar ga je op zondag remblokken scoren. Geen garage open, bietsen bij anderen is ook zo schraal.... maar uiteindelijk door een ingeving van Sjef de oplossing gevonden. Beste man (garagist/beunhaas) met veel kennis van BMW wilde na de lunch wel even de achterblokken vervangen. Zonder mijn auto al gezien te hebben wist hij me te vertellen dat textar onlangs onwijze zooi was gaan gebruiken als remblokmateriaal. Dat zou perfect werken voor de gemiddelde citroen rijder, echter bij opwarmen was het zo weg. Aannemelijk verhaal dus. Rond 4 uur de BMW erheen gesukkeld zonder te remmen, hij m op de brug gezet, meteen even voelen aan de achterwielen om te constateren of er sper onder zat, onderstel bekijken... een echte liefhebber dus :) Hij reed zelf ook een E36 sedan dus wist er alles van. Remblokken links helemaal weg en rechts net niet, vandaar dat de sensor niets gecommuniceerd had op het dashbord. Oude blokken moest ik maar claimen volgens hem want dit is gewoon erg slecht, 6 rondjes sportief rijden en helemaal versleten zijn. Zitten nu remsa nogwat onder dus ik kon verder, en belangrijkste natuurlijk, ik kon de auto dezelfde dag nog meenemen naar huis. Was nog een schappelijke prijs ook, maar ik had er zo het dubbele voor over gehad, als ik maar verder kon!

Even de baansluiting afwachten van iemand die wel erg lang olie had lopen strooien en toen het laatste uurtje nog de 6 rondjes opgemaakt. Wat was het glad zeg, regen, oliespoor erbij, maar ik heb er wel veel van geleerd en hoe link ik het eerst vond, hoe meer controle ik nu kreeg met driften. Uiteindelijk ging het net zo als het met standaard onderstel ging maar dan wat strakker zonder over te hellen. Kwam als een van de laatsten van de baan af met een big smile. Hoop dat mensen langs te kant ook nog even genoten hebben van de schuivers 8)

Nu alleen nog wat foto's vinden want die laatste paar ronden hebben er een aantal mensen toch flink lopen knippen had ik het idee als ik keer op keer dwars voorbij kwam.

Rupie

Bericht door Rupie » 12 okt 2009, 15:22

Dat zijn toch de mooie verhalen dat problemen zo opgelost worden. Wat een troep zeg die blokken.

Plaats reactie