BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
- MartijnGizmo
Re: BMW E36 328i sedan
Los van de verbeterde handling smoelt het idd erg goed, een standaard auto met nette wielen + verlaging!
- Knot
Probleem is nu alleen wel dat voor je gevoel het overige verkeer NOG trager gaat en je tussen 06:30 en 20:30 echt geen bocht meer vlot kunt nemen zonder ergens bovenop te belanden.
Wat ook grappig is, normaal kon ik vanaf mn werkplek precies het bmw logo op het stuur zien, nu nog maar de helft
Wat ook grappig is, normaal kon ik vanaf mn werkplek precies het bmw logo op het stuur zien, nu nog maar de helft

- MartijnGizmo
1. je parkeert dwangmatig
2. je kijkt teveel naar buiten
:jenna:
2. je kijkt teveel naar buiten
:jenna:
- frank de jonge
Tis ook nooit goed he met die man 

- Knot
Kijk de hele dag naar buiten... vooral als je aan de telefoon zit 
Over 12 min zit het er weer op voor vandaag, ff warmrijden en kijken of er nog wat te hoeken valt!

Over 12 min zit het er weer op voor vandaag, ff warmrijden en kijken of er nog wat te hoeken valt!
- Knot
Net nog even het profiel opgemeten en valt me op dat rechtsbuiten niet helemaal in het plaatje valt. De auto is nu met de AST set opnieuw afgesteld en uitgelijnd maar toch even in de gaten houden.
Staat er nu alsvolgt bij:
Linksvoor buiten 5,5mm / binnen 4,5mm ----- Rechtsvoor binnen 3,0mm / buiten 5,5mm
Linksachter buiten 4,5mm / binnen 4,5mm ----- Rechtsachter binnen 4,5mm / buiten 6,0mm
Staat er nu alsvolgt bij:
Linksvoor buiten 5,5mm / binnen 4,5mm ----- Rechtsvoor binnen 3,0mm / buiten 5,5mm
Linksachter buiten 4,5mm / binnen 4,5mm ----- Rechtsachter binnen 4,5mm / buiten 6,0mm
- Sjef
ouwe dwangneuroot 
Sub staat al een weekje afgetankt klaar hoor. Vloeistoffen op peil, bandenspanning goed, nog redelijk wat remblok
Morgenochtend laten vonken en pedaal in. Zie je morgenmiddag!

Sub staat al een weekje afgetankt klaar hoor. Vloeistoffen op peil, bandenspanning goed, nog redelijk wat remblok

Morgenochtend laten vonken en pedaal in. Zie je morgenmiddag!
- Patrick van Wijngen
Iets tevaak bochtjes linksom gedrift Knot ? 

- FreudeamFahren
Rechtsom juist. Buitenste band gaat 't hardst en op Papenburg tuf je clockwise. Voldoende verklaring Rody?
Enne, viel Spass am Ring!
Enne, viel Spass am Ring!
-
Mooie plaatjes Rody. Hier word ik wel een beetje warm van.
- Knot
Lijkt me wel een verklaring idd maar gaan wel dubbel zo hard met de binnenkant rechtsvoor dus. 
Zal ik nou de roadhog meuk laten zitten en wat gaan driften op nat en zo ook de remmen met std blokken nog wat sparen, of toch de pilot sport achter monteren?
Volgens mij blijft het wel regen am ring zondag dus echt knallen zit er ook niet in (dan had ik wel graag al de ht10 blokken gehad op droog en de pilot sport eronder).

Zal ik nou de roadhog meuk laten zitten en wat gaan driften op nat en zo ook de remmen met std blokken nog wat sparen, of toch de pilot sport achter monteren?
Volgens mij blijft het wel regen am ring zondag dus echt knallen zit er ook niet in (dan had ik wel graag al de ht10 blokken gehad op droog en de pilot sport eronder).
- FreudeamFahren
Roadhogs all the way! De Michelins kun je dan bewaren voor de eerste zonnige dagen in 2010.
- Knot
Zat ik ook te denken, en mooi om de remmen nog wat te sparen totdat er goede blokken op zitten.
De 15e waarschijnlijk ook regen en daarna nog een sessie Papenburg waar ik ze ook goed kan gebruiken.
De 15e waarschijnlijk ook regen en daarna nog een sessie Papenburg waar ik ze ook goed kan gebruiken.
- Bert ///M3
Knot schreef:
De AST set heeft voor 110kg en achter 70kg veren dacht ik.

- vwk
Ik vind het wel leuk om te zien dat jou auto zwaarder is dan de mijne.Knot schreef:Hier nog de resultaten van het uitwegen:
Maar tegelijk snap ik het dan ook weer niet... De mijne was namelijk ook exact 1360 met 15l benzine en mij erin..
Heb jij airco, sportstoelen die zaken?
Wat zit er nou bij de tweede weging in aan brandstof?
En ik rij voor volgens mij met een 110mm hoofdveer, 65kg.
- Knot
Vincent, alles zit erop en eraan, vandaar het hogere gewicht denkik.
Bert, op straat is het idd hard, dempers staan ook op de zachtste stand. Echter gister op droog op de Nordschleife zat ik er wel over te denken om m voor 2 klikjes extra te geven.
Misschien wissel ik het nog wel een keer voor 90/50 zoiets maar eerst even kijken hoe het zich houdt. Wordt het echt vervelend dan een paar kilotjes terug inderdaad.
Bert, op straat is het idd hard, dempers staan ook op de zachtste stand. Echter gister op droog op de Nordschleife zat ik er wel over te denken om m voor 2 klikjes extra te geven.
Misschien wissel ik het nog wel een keer voor 90/50 zoiets maar eerst even kijken hoe het zich houdt. Wordt het echt vervelend dan een paar kilotjes terug inderdaad.
-
Hoe is het de remblokken gisteren afgelopen Rody?
- Knot
Heb nog de laatste 6 rondjes van 17:15 tot 18:30 heerlijk kunnen driften (hoop dat er nog wat fototjes geschoten zijn). Hele verhaal post ik straks nog wel. Maar nooit meer DS2500 en ook nooit meer Textar dus.
6e rondje nordschleife van de zondag echter een vreemd geluidje achter.... leek wel een steentje tussen de remschijf. Had nog een half ronde te gaan dus dacht dat lazert er wel uit. Beetje vervelend dat het steeds erger werdt.... dus toch maar rustig aan gedaan. Eraf, tank was toch leeg, en naar ED, stap uit, kijk naar de linker achtervelg en zie een partij metaalslijpsel liggen... KUT.... kijk naar de blokken, die waren helemaal weg!!! Zaten er net nieuw onder. De textar blokken voor deden het prima als test (voordat er ht10 op zou komen) en hadden nog 6mm ofzo. Auto volgegooid en aan de kant gezet. Even lopen denken of de remvoering er niet afgeschoten kon zijn door de hitte, maar dat zou dan bij alle 4 de blokken achter gebeurd zijn, zou wel errug toevallig zijn.
Volgende probleem... waar ga je op zondag remblokken scoren. Geen garage open, bietsen bij anderen is ook zo schraal.... maar uiteindelijk door een ingeving van Sjef de oplossing gevonden. Beste man (garagist/beunhaas) met veel kennis van BMW wilde na de lunch wel even de achterblokken vervangen. Zonder mijn auto al gezien te hebben wist hij me te vertellen dat textar onlangs onwijze zooi was gaan gebruiken als remblokmateriaal. Dat zou perfect werken voor de gemiddelde citroen rijder, echter bij opwarmen was het zo weg. Aannemelijk verhaal dus. Rond 4 uur de BMW erheen gesukkeld zonder te remmen, hij m op de brug gezet, meteen even voelen aan de achterwielen om te constateren of er sper onder zat, onderstel bekijken... een echte liefhebber dus Hij reed zelf ook een E36 sedan dus wist er alles van. Remblokken links helemaal weg en rechts net niet, vandaar dat de sensor niets gecommuniceerd had op het dashbord. Oude blokken moest ik maar claimen volgens hem want dit is gewoon erg slecht, 6 rondjes sportief rijden en helemaal versleten zijn. Zitten nu remsa nogwat onder dus ik kon verder, en belangrijkste natuurlijk, ik kon de auto dezelfde dag nog meenemen naar huis. Was nog een schappelijke prijs ook, maar ik had er zo het dubbele voor over gehad, als ik maar verder kon!
Het ergste blok zag er dus zo uit (de rest zat nog 1 of 1,5mm op):

6e rondje nordschleife van de zondag echter een vreemd geluidje achter.... leek wel een steentje tussen de remschijf. Had nog een half ronde te gaan dus dacht dat lazert er wel uit. Beetje vervelend dat het steeds erger werdt.... dus toch maar rustig aan gedaan. Eraf, tank was toch leeg, en naar ED, stap uit, kijk naar de linker achtervelg en zie een partij metaalslijpsel liggen... KUT.... kijk naar de blokken, die waren helemaal weg!!! Zaten er net nieuw onder. De textar blokken voor deden het prima als test (voordat er ht10 op zou komen) en hadden nog 6mm ofzo. Auto volgegooid en aan de kant gezet. Even lopen denken of de remvoering er niet afgeschoten kon zijn door de hitte, maar dat zou dan bij alle 4 de blokken achter gebeurd zijn, zou wel errug toevallig zijn.
Volgende probleem... waar ga je op zondag remblokken scoren. Geen garage open, bietsen bij anderen is ook zo schraal.... maar uiteindelijk door een ingeving van Sjef de oplossing gevonden. Beste man (garagist/beunhaas) met veel kennis van BMW wilde na de lunch wel even de achterblokken vervangen. Zonder mijn auto al gezien te hebben wist hij me te vertellen dat textar onlangs onwijze zooi was gaan gebruiken als remblokmateriaal. Dat zou perfect werken voor de gemiddelde citroen rijder, echter bij opwarmen was het zo weg. Aannemelijk verhaal dus. Rond 4 uur de BMW erheen gesukkeld zonder te remmen, hij m op de brug gezet, meteen even voelen aan de achterwielen om te constateren of er sper onder zat, onderstel bekijken... een echte liefhebber dus Hij reed zelf ook een E36 sedan dus wist er alles van. Remblokken links helemaal weg en rechts net niet, vandaar dat de sensor niets gecommuniceerd had op het dashbord. Oude blokken moest ik maar claimen volgens hem want dit is gewoon erg slecht, 6 rondjes sportief rijden en helemaal versleten zijn. Zitten nu remsa nogwat onder dus ik kon verder, en belangrijkste natuurlijk, ik kon de auto dezelfde dag nog meenemen naar huis. Was nog een schappelijke prijs ook, maar ik had er zo het dubbele voor over gehad, als ik maar verder kon!
Het ergste blok zag er dus zo uit (de rest zat nog 1 of 1,5mm op):
- vwk
Ja, dat heeft die van mij ook. Executive, leer, schuifdak. Blijf het apart vinden.Knot schreef:Vincent, alles zit erop en eraan, vandaar het hogere gewicht denkik.
Maar je remblokjes zijn wel héél erg op

Ik heb een paar weken terug nog met Peter-Paul over de ring gereden, ook met Textar. Dat ging erg goed. 2 weken later nog 2 stints op Zandvoort gereden, ook goed.
Hmm rody, ik heb eens Textar achterblokjes weggereden in 9 dagen tijd en dat gewoon op de weg.... gewoon ook tot op het ijzer weg.... wat een hoereblokken
- Tommy
was dat inclusief voet op de rem burn outs?
-
- Auto: 991
Goed om te lezen dat het zondag toch nog goed gekomen is! Ik begreep van de anderen dat dit niet de eerste keer was dat je remproblemen had?
ps. ik was die jongen die bij Hannes nog even met je mee liep om naar je remmen te kijken
ps. ik was die jongen die bij Hannes nog even met je mee liep om naar je remmen te kijken
- Patrick van Wijngen
mjah vooral apart dat je blokken achter dan als een idioot zijn gesleten.
is wel hele erg rommel dan dat textar, weet ik iig dat ik ervanaf moet blijven
is wel hele erg rommel dan dat textar, weet ik iig dat ik ervanaf moet blijven

- Knot
Mjah, nu dat Remsa spul eronder van de zondag-held-sleutelaar, nog de volledige 8mm (zoiets denkik) te gaan. En voor nog halve (4mm) Textar van eerdere bouwstoffen. Kijken hoe het er na donderdag CPZ bij staat. Dan snel Hawk spul laten komen als reserve!
- FreudeamFahren
Waarom heb je je zo op Hawk gefocust? Komt daar niet heel hardnekkig remstof vanaf?