Het team van BijtellingYoungtimer.nl heeft overtuigend aangetoond dat de beslissing vorig jaar was genomen op basis van onjuiste cijfers en dat de doelstelling van de wet niet gerealiseerd gaat worden. Integendeel, er zou in plaats van een verjonging en vergroening van het wagenpark zelfs een veroudering optreden omdat de zakelijke gebruikers van een youngtimer per 1 januari 2010 massaal zouden uitwijken naar een oldtimer.
Ernst Cramer van de Christenunie, die vorig jaar voor invoering van de hoge bijtelling zorgde, heeft na ruggespraak met zijn coalitiegenoten nu zwart op wit toegezegd dat hij zelf een amendement indient om de zaak terug te draaien. Na alle gesprekken die bijtellingyoungtimer.nl in Den Haag gevoerd heeft, is duidelijk dat dit nieuwe amendement kan rekenen op een kamerbrede steun.
Wel is te verwachten dat het bijtellingspercentage licht omhoog zal gaan, maar gerekend over de dagwaarde van een youngtimer resulteert dat in een beperkte verhoging van enkele tientjes in plaats van vele honderden euro's per maand.
Bijtellingyoungtimer.nl heeft in de afgelopen maanden veel gedaan om de maatregel ongedaan te maken. Wouter van Embden, Hans Horwitz en Han Terneldeli voerden talloze gesprekken. Met kamerleden, maar ook met verschillende organisaties. Zo wist bijtellingyoungtimer.nl steun te krijgen van onder meer MKB Nederland, FNV Zelfstandigen, VNO-NCW en de FEHAC.
Ondanks dit goede nieuws blijven we de ontwikkelingen kritisch volgen. Het amendement van Kramer moet immers nog worden ingediend en door de kamer goedgekeurd worden.
Via youngtimerblog.nl
http://www.youngtimerblog.nl/index.php/ ... n-de-baan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie ook http://www.bijtellingyoungtimer.nl" onclick="window.open(this.href);return false;