Lederbehandeling bij slijtage

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
///Martijn

Lederbehandeling bij slijtage

Bericht door ///Martijn » 06 okt 2009, 11:00

Nu de M3 geschorst wordt kan ik ff wat tijd besteden aan wat interieurzaken. Het leer op de bestuurdersstoel is aan de zijkant wat afgesleten. er zitten wat groeven in (geen scheuren) en op 1 plekje is het leer wat afgesleten (lichter van kleur), maar het stoort me. Wie weet een adresje of DIY manier om dat te verhelpen?

Gert-jan

Re: Lederbehandeling bij slijtage

Bericht door Gert-jan » 06 okt 2009, 11:04

Ik heb laatst een setje leerbehandeling gehaald van colorlock, ik heb thuis de eetkamer stoelen er al mee gedaan en werkt echt perfect.

Binnenkort ga ik bezig met de stoelen in de bmw, er zit ook een klein gaatje in maar hier heb ik ook wat voor meegekregen. Dus ben erg benieuwd, ik zal het resultaat hier ook posten als ik de tijd er voor heb gevonden om het te doen.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 06 okt 2009, 12:14

idd goed topic... ik heb ook last van slijtende wangen van de stoelen van de ///M en erger me hier ook kapot aan.

Roman S.

Bericht door Roman S. » 06 okt 2009, 12:56

Colourlock heeft hier inderdaad een aantal DIY setjes voor, lees hier altijd zeer positieve ervaringen over, misschien dat ik het zelf ook maar eens ga doen.

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 06 okt 2009, 13:50

Gert-jan schreef:Ik heb laatst een setje leerbehandeling gehaald van colorlock, ik heb thuis de eetkamer stoelen er al mee gedaan en werkt echt perfect.

Binnenkort ga ik bezig met de stoelen in de bmw, er zit ook een klein gaatje in maar hier heb ik ook wat voor meegekregen. Dus ben erg benieuwd, ik zal het resultaat hier ook posten als ik de tijd er voor heb gevonden om het te doen.
Ok dat is een goeie tip. ik ga vanavond eens kijken op de website. Ik vind het eigenlijk nog veel te vroeg om de stoel opnieuw te laten bekleden want volgensmij moet dit met een dergelijk goedje zo op te lossen zijn

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 okt 2009, 13:58

Een tip: Colourlock.nl

Bij de Z3 was het resultaat super. Het leer glimde na verloop van tijd maar na het poetsen was het gewoon weer mat zoals het af-fabriek is. Neemt wel ff tijd maar je hebt een super resultaat.

1995 M3

Bericht door 1995 M3 » 06 okt 2009, 14:21

Goed topic!

En krijg je er ook die lichte krasjes mee weg Niels (van bv mensen die met een ritssluiting over je lederen stoel liggen te schuiven :hammer: )?? Of heb je hiervoor een echte ''herstelkit'' nodig?

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 06 okt 2009, 17:20

Een paar maandjes terug heb ik ook de stoelen een behandeling gegeven met Colourlock. Kleine oneffenheden kan je misschien wegwerken met het meegeleverd stukje "schuurpapier". Zijn het diepere beschadigingen dan kan je beter voor de lederplamuur gaan denk ik.

Hier de resultaten bij mij:
Jesper schreef:Nog eens een keertje een update. Ik heb nu de voorstoelen helemaal behandeld met Colourlock en het resultaat mag er zijn! Over een aantal weekjes is de achterbank aan de beurt, dat lijkt me niet zoveel werk.

Passagiersstoel voor:
Afbeelding
Afbeelding

Passagiersstoel na:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook nog even een beetje roest aan de steuntjes van de stoelen weggewerkt.
Afbeelding
Afbeelding
Jesper schreef:De bestuurdersstoel was er veel erger aan toe! De instapwang was erg ver heen... Maar ook hier is het resultaat super geworden!

Bestuurdersstoel voor:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bestuurdersstoel na:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 okt 2009, 17:43

Top :thumbup:

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 06 okt 2009, 18:55

@Jesper

Dat is precies wat ik bedoel. Mijn stoel ziet er ook ongeveer zo uit. WElke producten heb jij allemaal gebruikt van Colourlock om het zo te krijgen? Moet je ook nog iets doen met dezelfde kleur/verf?

Jesper

Bericht door Jesper » 06 okt 2009, 22:06

///Martijn schreef:@Jesper

Dat is precies wat ik bedoel. Mijn stoel ziet er ook ongeveer zo uit. WElke producten heb jij allemaal gebruikt van Colourlock om het zo te krijgen? Moet je ook nog iets doen met dezelfde kleur/verf?
Ik heb dit lijstje gebruikt, alleen de reinigingsborstel en leerverf neutraal niet:
Afbeelding

Ik had de reiniger er niet bij gepakt omdat ik nog leder reiniger van meguiars had. Als je nog geen reiniger hebt is het verstandig om deze ook meteen van colourlock erbij te nemen.
De leder fresh is ook een soort verf welke precies in de kleur juiste kleur moet zijn. Op de site van colourlock staan veel kleurcodes, weet je niet welke kleurcode je leer heeft kan je een stukje leer als monstertje opsturen.
Het beste kan je even contact opnemen met colourlock zelf, die kunnen je precies vertellen wat je allemaal nodig hebt en hoe je te werk moet gaan :wink:

Overigens is het niet zo dat colourlock eeuwig houd. Na verloop van tijd zul je het leer opnieuw moeten behandelen, maar de slijtage valt reuze mee.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 okt 2009, 22:42

wat is dat mooi geworden :clap:

ik heb mijn bestuurders stoel de linkerkant wangen ook niet meer zo mooi...zou wel wat zijn, maar ga niet al dat spul halen...neem aan dat je zoiets ook ff kan laten doen?
hoelang doe je over bv 2 wangen behandelen van zo'n Z3 M stoel? de zitwang zeg maar is wel redelijk oke, maar daar waar de gordel langskomt is wat slijtage te zien :hammer: :mrgreen:

xaban
Auto: E92 325i

Bericht door xaban » 07 okt 2009, 00:05

Handige topic, ik was dit ook van plan te doen maar wist totaal niet hoe.
Hoelang moet je het 'laten drogen' ? Hoelang moet de auto dus stil staan?

Jesper

Bericht door Jesper » 08 okt 2009, 13:11

GTRene schreef:neem aan dat je zoiets ook ff kan laten doen?
hoelang doe je over bv 2 wangen behandelen van zo'n Z3 M stoel? de zitwang zeg maar is wel redelijk oke, maar daar waar de gordel langskomt is wat slijtage te zien :hammer: :mrgreen:
Het is verstandig om de hele stoel te doen en niet alleen 1 wang, zodat je geen kleurverschil krijgt. Het is een vrij pittig klusje, je zult er zeker een aantal uren voor moeten tellen en volgens mij moet het spul ook 1 of 2 dagen 'uitharden' voor het beste resultaat.
Zullen beslist bedrijven zijn die dit voor je kunnen doen, daar zal colourlock zelf je denk ik verder mee kunnen helpen. Zal wel een duur klusje worden denk ik.

xaban
Auto: E92 325i

Bericht door xaban » 08 okt 2009, 19:59

Jesper schreef:
Het is verstandig om de hele stoel te doen en niet alleen 1 wang, zodat je geen kleurverschil krijgt. Het is een vrij pittig klusje, je zult er zeker een aantal uren voor moeten tellen en volgens mij moet het spul ook 1 of 2 dagen 'uitharden' voor het beste resultaat.
Zullen beslist bedrijven zijn die dit voor je kunnen doen, daar zal colourlock zelf je denk ik verder mee kunnen helpen. Zal wel een duur klusje worden denk ik.
Ik wil het zelf gaan doen, echter het probleem is ik gebruik de auto dagelijks dus 2 dagen laten 'rusten' zit er niet in.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 okt 2009, 20:14

Jesper schreef:
van die wangen alleen de linkerkant maakt denk ik niet zo veel uit, die zijn rood maar de middengedeeltes zijn zwart :mrgreen: dus als ik alleen die wang laat doen valt het niet zo op...daarbij die andere zijn nog helemaal oke.
Misschien kijk ik wel eens ooit hier in de buurt, er zullen wel bedrijven zijn die dit ook doen.

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 04 dec 2009, 11:45

Ik heb het volgende besteld:
-1 potje Reiniger mild
-Borsteltje
-Reinigingsbenzine
-schuurpadje
-potje Fresh in juist kleur interieur
-potje Leder protector

Binnenkort maar eens aan het freubelen slaan en wat foto's maken. :shakeit:

Knot

Bericht door Knot » 08 nov 2013, 11:17

Colourlock Leder Fresh leerrenovatieset Mild en Sterk

Inhoud:
Leder Protector 150 mL, Lederreiniger mild 150 mL, Leder Fresh 150 mL (voldoende voor een bankstel of auto), 3 sponzen en handschoen

Heb je toch voldoende aan? Het half lederen interieur van de E46 touring heeft ook wat vale plekken aan de stoelwangen, wil ik wel aanpakken anders gaat het straks echt stuk.

F 034 nemen?

Afbeelding

Afbeelding

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 08 nov 2013, 18:43

Je moet niet de standaard kleurlijst hebben maar die bij je auto past, eventueel moet je even mailen welk type/uitvoering je hebt. Bij mij zat er helaas kleurverschil in na het bijwerken van de wangen.

erwin20vt

Bericht door erwin20vt » 08 nov 2013, 19:20

@rene neem is contact op met JT autobekleding in Almelo. denk dat hun dat ook wel doen!

GTRene

Bericht door GTRene » 08 nov 2013, 21:26

is al van 2009 :mrgreen:
en zo slim is het nou ook weer niet, heb trouwens een jaar ofzo geleden al een setje gehaald mocht ik eens wat willen bijwerken,
wat dat betreft weer een geluk :ongeveer als: dat ik maar zo weinig rijd, beschadigd het ook niet zo :tooth:

volgens mij ben ik al eens bij dat bedrijf geweest toen zocht ik voor een andere auto wat deur/klep/kap rubbers die hadden ze dar dacht ik ook in alle maten :mrgreen:

of was dat nou Potijk een klein eindje verder op :hmmm:

Plaats reactie