Lederbehandeling bij slijtage
- ///Martijn
Lederbehandeling bij slijtage
Nu de M3 geschorst wordt kan ik ff wat tijd besteden aan wat interieurzaken. Het leer op de bestuurdersstoel is aan de zijkant wat afgesleten. er zitten wat groeven in (geen scheuren) en op 1 plekje is het leer wat afgesleten (lichter van kleur), maar het stoort me. Wie weet een adresje of DIY manier om dat te verhelpen?
- Gert-jan
Re: Lederbehandeling bij slijtage
Ik heb laatst een setje leerbehandeling gehaald van colorlock, ik heb thuis de eetkamer stoelen er al mee gedaan en werkt echt perfect.
Binnenkort ga ik bezig met de stoelen in de bmw, er zit ook een klein gaatje in maar hier heb ik ook wat voor meegekregen. Dus ben erg benieuwd, ik zal het resultaat hier ook posten als ik de tijd er voor heb gevonden om het te doen.
Binnenkort ga ik bezig met de stoelen in de bmw, er zit ook een klein gaatje in maar hier heb ik ook wat voor meegekregen. Dus ben erg benieuwd, ik zal het resultaat hier ook posten als ik de tijd er voor heb gevonden om het te doen.
- Mike S.
- Auto: M135i
idd goed topic... ik heb ook last van slijtende wangen van de stoelen van de ///M en erger me hier ook kapot aan.
-
Colourlock heeft hier inderdaad een aantal DIY setjes voor, lees hier altijd zeer positieve ervaringen over, misschien dat ik het zelf ook maar eens ga doen.
- ///Martijn
Ok dat is een goeie tip. ik ga vanavond eens kijken op de website. Ik vind het eigenlijk nog veel te vroeg om de stoel opnieuw te laten bekleden want volgensmij moet dit met een dergelijk goedje zo op te lossen zijnGert-jan schreef:Ik heb laatst een setje leerbehandeling gehaald van colorlock, ik heb thuis de eetkamer stoelen er al mee gedaan en werkt echt perfect.
- Niels
- Auto: Prius+
Een tip: Colourlock.nl
Bij de Z3 was het resultaat super. Het leer glimde na verloop van tijd maar na het poetsen was het gewoon weer mat zoals het af-fabriek is. Neemt wel ff tijd maar je hebt een super resultaat.
Bij de Z3 was het resultaat super. Het leer glimde na verloop van tijd maar na het poetsen was het gewoon weer mat zoals het af-fabriek is. Neemt wel ff tijd maar je hebt een super resultaat.
-
Goed topic!
En krijg je er ook die lichte krasjes mee weg Niels (van bv mensen die met een ritssluiting over je lederen stoel liggen te schuiven
)?? Of heb je hiervoor een echte ''herstelkit'' nodig?
En krijg je er ook die lichte krasjes mee weg Niels (van bv mensen die met een ritssluiting over je lederen stoel liggen te schuiven

- Jesper
- Auto: BMW M135i
Een paar maandjes terug heb ik ook de stoelen een behandeling gegeven met Colourlock. Kleine oneffenheden kan je misschien wegwerken met het meegeleverd stukje "schuurpapier". Zijn het diepere beschadigingen dan kan je beter voor de lederplamuur gaan denk ik.
Hier de resultaten bij mij:
Hier de resultaten bij mij:
Jesper schreef:Nog eens een keertje een update. Ik heb nu de voorstoelen helemaal behandeld met Colourlock en het resultaat mag er zijn! Over een aantal weekjes is de achterbank aan de beurt, dat lijkt me niet zoveel werk.
Passagiersstoel voor:
Passagiersstoel na:
Ook nog even een beetje roest aan de steuntjes van de stoelen weggewerkt.
Jesper schreef:De bestuurdersstoel was er veel erger aan toe! De instapwang was erg ver heen... Maar ook hier is het resultaat super geworden!
Bestuurdersstoel voor:
Bestuurdersstoel na:
![]()
- Niels
- Auto: Prius+
- ///Martijn
@Jesper
Dat is precies wat ik bedoel. Mijn stoel ziet er ook ongeveer zo uit. WElke producten heb jij allemaal gebruikt van Colourlock om het zo te krijgen? Moet je ook nog iets doen met dezelfde kleur/verf?
Dat is precies wat ik bedoel. Mijn stoel ziet er ook ongeveer zo uit. WElke producten heb jij allemaal gebruikt van Colourlock om het zo te krijgen? Moet je ook nog iets doen met dezelfde kleur/verf?
- Jesper
Ik heb dit lijstje gebruikt, alleen de reinigingsborstel en leerverf neutraal niet:///Martijn schreef:@Jesper
Ik had de reiniger er niet bij gepakt omdat ik nog leder reiniger van meguiars had. Als je nog geen reiniger hebt is het verstandig om deze ook meteen van colourlock erbij te nemen.
De leder fresh is ook een soort verf welke precies in de kleur juiste kleur moet zijn. Op de site van colourlock staan veel kleurcodes, weet je niet welke kleurcode je leer heeft kan je een stukje leer als monstertje opsturen.
Het beste kan je even contact opnemen met colourlock zelf, die kunnen je precies vertellen wat je allemaal nodig hebt en hoe je te werk moet gaan

Overigens is het niet zo dat colourlock eeuwig houd. Na verloop van tijd zul je het leer opnieuw moeten behandelen, maar de slijtage valt reuze mee.
- GTRene
wat is dat mooi geworden
ik heb mijn bestuurders stoel de linkerkant wangen ook niet meer zo mooi...zou wel wat zijn, maar ga niet al dat spul halen...neem aan dat je zoiets ook ff kan laten doen?
hoelang doe je over bv 2 wangen behandelen van zo'n Z3 M stoel? de zitwang zeg maar is wel redelijk oke, maar daar waar de gordel langskomt is wat slijtage te zien

ik heb mijn bestuurders stoel de linkerkant wangen ook niet meer zo mooi...zou wel wat zijn, maar ga niet al dat spul halen...neem aan dat je zoiets ook ff kan laten doen?
hoelang doe je over bv 2 wangen behandelen van zo'n Z3 M stoel? de zitwang zeg maar is wel redelijk oke, maar daar waar de gordel langskomt is wat slijtage te zien

-
- Auto: E92 325i
Handige topic, ik was dit ook van plan te doen maar wist totaal niet hoe.
Hoelang moet je het 'laten drogen' ? Hoelang moet de auto dus stil staan?
Hoelang moet je het 'laten drogen' ? Hoelang moet de auto dus stil staan?
- Jesper
Het is verstandig om de hele stoel te doen en niet alleen 1 wang, zodat je geen kleurverschil krijgt. Het is een vrij pittig klusje, je zult er zeker een aantal uren voor moeten tellen en volgens mij moet het spul ook 1 of 2 dagen 'uitharden' voor het beste resultaat.GTRene schreef:neem aan dat je zoiets ook ff kan laten doen?
hoelang doe je over bv 2 wangen behandelen van zo'n Z3 M stoel? de zitwang zeg maar is wel redelijk oke, maar daar waar de gordel langskomt is wat slijtage te zien![]()
Zullen beslist bedrijven zijn die dit voor je kunnen doen, daar zal colourlock zelf je denk ik verder mee kunnen helpen. Zal wel een duur klusje worden denk ik.
-
- Auto: E92 325i
Ik wil het zelf gaan doen, echter het probleem is ik gebruik de auto dagelijks dus 2 dagen laten 'rusten' zit er niet in.Jesper schreef:Het is verstandig om de hele stoel te doen en niet alleen 1 wang, zodat je geen kleurverschil krijgt. Het is een vrij pittig klusje, je zult er zeker een aantal uren voor moeten tellen en volgens mij moet het spul ook 1 of 2 dagen 'uitharden' voor het beste resultaat.GTRene schreef:neem aan dat je zoiets ook ff kan laten doen?
hoelang doe je over bv 2 wangen behandelen van zo'n Z3 M stoel? de zitwang zeg maar is wel redelijk oke, maar daar waar de gordel langskomt is wat slijtage te zien![]()
Zullen beslist bedrijven zijn die dit voor je kunnen doen, daar zal colourlock zelf je denk ik verder mee kunnen helpen. Zal wel een duur klusje worden denk ik.
- GTRene
van die wangen alleen de linkerkant maakt denk ik niet zo veel uit, die zijn rood maar de middengedeeltes zijn zwartJesper schreef:Het is verstandig om de hele stoel te doen en niet alleen 1 wang, zodat je geen kleurverschil krijgt. Het is een vrij pittig klusje, je zult er zeker een aantal uren voor moeten tellen en volgens mij moet het spul ook 1 of 2 dagen 'uitharden' voor het beste resultaat.GTRene schreef:neem aan dat je zoiets ook ff kan laten doen?

Misschien kijk ik wel eens ooit hier in de buurt, er zullen wel bedrijven zijn die dit ook doen.
- ///Martijn
Ik heb het volgende besteld:
-1 potje Reiniger mild
-Borsteltje
-Reinigingsbenzine
-schuurpadje
-potje Fresh in juist kleur interieur
-potje Leder protector
Binnenkort maar eens aan het freubelen slaan en wat foto's maken. :shakeit:
-1 potje Reiniger mild
-Borsteltje
-Reinigingsbenzine
-schuurpadje
-potje Fresh in juist kleur interieur
-potje Leder protector
Binnenkort maar eens aan het freubelen slaan en wat foto's maken. :shakeit:
- Knot
Colourlock Leder Fresh leerrenovatieset Mild en Sterk
Inhoud:
Leder Protector 150 mL, Lederreiniger mild 150 mL, Leder Fresh 150 mL (voldoende voor een bankstel of auto), 3 sponzen en handschoen
Heb je toch voldoende aan? Het half lederen interieur van de E46 touring heeft ook wat vale plekken aan de stoelwangen, wil ik wel aanpakken anders gaat het straks echt stuk.
F 034 nemen?

Inhoud:
Leder Protector 150 mL, Lederreiniger mild 150 mL, Leder Fresh 150 mL (voldoende voor een bankstel of auto), 3 sponzen en handschoen
Heb je toch voldoende aan? Het half lederen interieur van de E46 touring heeft ook wat vale plekken aan de stoelwangen, wil ik wel aanpakken anders gaat het straks echt stuk.
F 034 nemen?
- Joopieboy
Je moet niet de standaard kleurlijst hebben maar die bij je auto past, eventueel moet je even mailen welk type/uitvoering je hebt. Bij mij zat er helaas kleurverschil in na het bijwerken van de wangen.
-
@rene neem is contact op met JT autobekleding in Almelo. denk dat hun dat ook wel doen!
- GTRene
is al van 2009
en zo slim is het nou ook weer niet, heb trouwens een jaar ofzo geleden al een setje gehaald mocht ik eens wat willen bijwerken,
wat dat betreft weer een geluk
dat ik maar zo weinig rijd, beschadigd het ook niet zo 
volgens mij ben ik al eens bij dat bedrijf geweest toen zocht ik voor een andere auto wat deur/klep/kap rubbers die hadden ze dar dacht ik ook in alle maten
of was dat nou Potijk een klein eindje verder op

en zo slim is het nou ook weer niet, heb trouwens een jaar ofzo geleden al een setje gehaald mocht ik eens wat willen bijwerken,
wat dat betreft weer een geluk

volgens mij ben ik al eens bij dat bedrijf geweest toen zocht ik voor een andere auto wat deur/klep/kap rubbers die hadden ze dar dacht ik ook in alle maten

of was dat nou Potijk een klein eindje verder op