Vandaag was de grote dag, met de auto naar Van Kronenburg in Geldrop voor de afstelling en vermogensmeeting.
Om 10.20 kwamen Berend (motorbouwer) en ik aan bij Van Kronenburg, lekker rondneuzen in de werkplaats en een kop koffie gedronken. Rond 11.00 kwam Adwo zoals afgesproken om naar de verrichtingen van Johan te kijken die de auto zou aftreden. Auto op de bank gezet, en toch nog een andere TPS popmeter.
Johan begon met een aantal basis waarden te veranderen en langzaam e.e.a. aan te passen. Na enige tijd even een pauze ingelast voor koffie en een rondleiding binnen het bedrijf. Tijdens de rondleiding kwam Leonard ook net even langs (voor hem word er bij Van Kronenburg een 2.5 liter opgebouwd) Na wat indrukwekkende filmjes even naar Johan zijn Volvo 240 wezen kijken, deze motor heeft 2 Mercedes compresoren en een turbo en e.e.a. heeft thans 600pk 700nm! Erg gaaf zo'n sleeper
Na de pauze der verdere afstelling gedaan en even de weg af voor wat testen en kleine aanpassingen door Johan die naast me zat met de laptop.
Motor loopt super lineair en gaat super van de plaats, werkelijk een feest. Na terugkomst Adwo even laten rijden, die zal zijn bevindingen hier wel neerzetten, neem ik aan.
Het vermogen na een lichte terugstelling is aan de krukas 276,5 pk en het koppel 280,8 NM.
Foto's zal ik later plaatsen.
Michel