BMW Motorsport fabriekswagens of zelfbouw?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout

BMW Motorsport fabriekswagens of zelfbouw?

Bericht door Jordy van Kouwen » 18 sep 2006, 22:47

Voor het raceseizoen 2007 hebben een drietal welvarende Russen besloten om deel te gaan nemen in de Dutch Supercar Challenge. Ze zijn momenteel actief in het RTCC, Russian Touring Car Championship, maar racen op echte 'exotische' circuits trekt ze meer aan.

Saillant detail is dat ze voor het hele seizoen Russische monteurs in Nederland gaan huisvesten (visum is al aangevraagd) en dat ze voor elk raceweekend overvliegen vanuit Rusland. Dat is pas Jetlag racen!

Maar goed, de organisator van de DSC vertelde dit fraaie verhaal op Silverstone en wist te melden dat ze drie BMW Motorsport WTCC bakken meenemen. Echter ontving ik enkele dagen later een foto en daarop staan absoluut geen WTCC (of ETCC) bakken. Het chassis is wel BMW Motorsport zo te zien (zie rolkooi), maar de rest....

[img:1417:1087]http://www.vkdev.nl/dsc_trio.jpg[/img]

Nu is mijn vraag dus, is dit een losse productieserie vanuit BMW Motorsport of zijn het customized ex-ETCC racers? Ze hebben wel de wheel track (breedte) van die touringcars, maar niet de eigenzinnige wielkasten.

http://www.motorsport.ru/data/home/phot ... C_9647.jpg
http://www.motorsport.ru/data/home/phot ... -%2018.jpg

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 sep 2006, 23:08

Misschien zijn die bodydelen door hun zelf weer aangepast?

Ik heb bij wat lui in de VS ook wel eens gezien dat er met een E36 BMW motorsport chassis gereden werd, maar dat er een soort AC Schnitzer CLS wielkasten op gezet waren.

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout

Bericht door Jordy van Kouwen » 18 sep 2006, 23:27

Dat zou inderdaad kunnen, maar de gehele aerodynamica en luchtdoorvoer van zo'n WTCC bak is er op aangepast. Nu zal het aan de buitenzijde niet echt veel kwaad kunnen, maar voor de motorkoeling kan het wel consequenties hebben.

Ik weet nog wel dat ze de luchtinlaten van die WTCC bakken deels afschermden omdat anders de motoren niet op temperatuur kwamen. Nu zal het bij die Russen niet zo gigantisch professioneel zijn (beetje rondjes om het beeld van Stalin rijden), maar de juiste motortemperatuur lijkt me toch de basis van autosport.

Ben wel benieuwd of ze de echte S2000 blokken gebruiken, dat zou serieus porno zijn. Geluid blijft briljant.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 18 sep 2006, 23:46

Aan camber ontbreekt het die Russen in ieder geval niet :roll:

Gaan de hollanders een harde noot aan krijgen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 19 sep 2006, 00:07

Vind het wel apart dat er steeds meer belangstelling uit het buitenland voor de DSC komt. Engelsen hoor je er ook steeds meer over :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 19 sep 2006, 09:00

En terecht. Unieke formule, met fantastische auto's, steeds professionelere teams, gave circuits en de beste cameraman/regisseur. 8)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 19 sep 2006, 09:45

Ze moeten inderdaad die wielen er eens recht onder zetten :D

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout

Bericht door Jordy van Kouwen » 16 okt 2006, 14:48

Ik ben weer wat wijzer. Het zijn authentieke E46 WTCC S2000 wagens, maar dan met een ander bodykit vanwege het RTCC reglement.
Als ze naar Europa komen worden de bekende WTCC bodydelen er weer opgezet.

Ze blijven sowieso rijden met de originele 2 liter blokken, dus dat moet een mooie "kakefonie" aan motorgeluid opleveren.

De cockpit geeft eigenlijk ook al weer dat het 'the real deal' is.
[img:700:467]http://www.citymotorsport.ru/i/racers/fridman-3.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 16 okt 2006, 14:59

Ligt het aan mij of zit hij wel heel erg dicht op zijn stuur?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 16 okt 2006, 15:19

Nee goede positie juist.

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout

Bericht door Jordy van Kouwen » 16 okt 2006, 16:48

Laatst gewijzigd door Jordy van Kouwen op 16 okt 2006, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 16 okt 2006, 16:51

Dus er is er nog 1 over? :?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 16 okt 2006, 16:54

haha goed opgelet, #61 en #64 plat alleen #51 nog over zo te zien.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 okt 2006, 16:56

Zo te zien zijn ze tussen de crashes ook al eens opgelapt. Zal nu wel weer gebeuren. :)

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout

Bericht door Jordy van Kouwen » 16 okt 2006, 17:56

Dit is de meest recente foto, dus ik neem aan dat ze inderdaad weer in normale staat zijn teruggebracht. Blijkbaar heeft het chassis de klappen overleefd?

[img:700:467]http://www.citymotorsport.ru/i/races/_mg_5398.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 16 okt 2006, 21:20

Briljant weer :D

Een of andere Rus met een bak geld trekt een lade met flappen open, 3 van de monteurs uit zijn fabriek van achter de tractor achter het stuur en gaan met de Biemerts. Ben wel benieuwd naar wat dat gaat brengen :roll:

Jordy van Kouwen
Berichten: 342
Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
Locatie: Oosterhout

Bericht door Jordy van Kouwen » 13 nov 2006, 17:01

Ok, dit vraagstuk is ook weer opgelost.
Ze zijn inmiddels in Nederland aangekomen en zoals je ziet zijn ze weer in WTCC spec uitgevoerd (inclusief die superstoere wielen).

[img:550:446]http://www.pittalk.nl/uploads/nieuws200 ... 111106.jpg[/img]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten