Wanneer switchen we naar Winterbanden? Als temperaturen voor eerst <7 graden C. komen? Als de sneeuwvlokken komen of zijn er andere redenen?
Wisselen naar winterbanden
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Wisselen naar winterbanden
De blaadjes vallen van de bomen, temperaturen dalen en regenen doet het graag.
Wanneer switchen we naar Winterbanden? Als temperaturen voor eerst <7 graden C. komen? Als de sneeuwvlokken komen of zijn er andere redenen?

- Joy
Re: Wisselen naar winterbanden
Oh nee niet weer he ! Terugkerende bron van ergernis die winterbanden 
-
allen
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... nterbanden" onclick="window.open(this.href);return false;
- SteV6
allen schreef:http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... nterbanden
Niet weer Allen
Zelf laat ik dat altijd van de weersvoorspelling afhangen. En de staat van mijn zomerbanden. Maar meestal zet ik de Leon in de 2e helft van november over op winterbanden.
Stephan
-
allen
Heb ik het weer gedaan? Die kan met wormen wordt door een Udenaar open getrokken hoor! 
- SteV6
Jij graaft een uitermate veelbesproken topic op 
-
Rupie
Winterbanden zijn voor mietjes!
ps: krijg waarschijnlijk automatisch bericht van leasemij voor zakelijke km's auto, zit er niet op te wachten... maar wie weet verandert mijn mening...
ps: krijg waarschijnlijk automatisch bericht van leasemij voor zakelijke km's auto, zit er niet op te wachten... maar wie weet verandert mijn mening...
-
allen
Wees blij. Kan Ion die BS zelf doorgraven in plaats van weer 25+ pagina's dom gelul en hoef jij straks niet nog een keer rondjes te rijden om een verkeerspleintje. Ondankbaar wezen...
- SteV6
Net of ik een middagje raggen zo verschrikkelijk vind
Alleen de volgende keer wil ik de banden en een setje nieuwe velgen gesponserd krijgen
Stephan
Alleen de volgende keer wil ik de banden en een setje nieuwe velgen gesponserd krijgen
Stephan
- Tristan
Zodra de temperaturen echt richting nul benaderen ga ik over op de winterset.
- Niels
- Auto: Prius+
woehaaah ik ben d'r klaar voor :shakeit: de discussie 
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Discussie voer je maar hier: Winterbanden en marketing
@Tristan, daar zat ik ook aan te denken. Temperaturen < ± 10 graden C.
@Allen, GTFOOH! :jenna:
@Tristan, daar zat ik ook aan te denken. Temperaturen < ± 10 graden C.
@Allen, GTFOOH! :jenna:
- Joop
Is normaal ook mijn mening...Tristan schreef:Zodra de temperaturen echt richting nul benaderen ga ik over op de winterset.
...sinds de switch naar de E92 heb ik geen wintersetje meer liggen; vraag me daarom ook af of ik nog een setje ga scoren...
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nou! Voor de leasert werd ik 2 weken geleden al gebeld door Euromaster om een afspraak te maken...
Niet gedaan
Ik laat het altijd van het weer afhangen en wat voor "dienst" ik heb (werk in volcontinue). Wordt het vies weer en ik heb nachtdienst dan laat ik ze voor die tijd ff monteren, meestal is dat ergens in november. En zodra het maar weer een beetje normaal weer is richting voorjaar dan gaan ze er weer onderweg. Na m'n laatste nachtdienst dan bv
Dan duurt het weer een week of 3 voordat ik weer de nacht in ga.
-
Kgroot.nl
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Wij zijn binnen het autobedrijf hier al weer druk bezig met de winterbanden wissel.
Gezien ik tijdelijk de telefoon op neem (wegens ruzie binnen de familie van mijn baas) zit ik al op 35 afspraken voor winterbanden wissel.
Ikzelf rij niet op wintersloffen. Simpelweg omdat ik het niet nodig vind.
Gezien ik tijdelijk de telefoon op neem (wegens ruzie binnen de familie van mijn baas) zit ik al op 35 afspraken voor winterbanden wissel.
Ikzelf rij niet op wintersloffen. Simpelweg omdat ik het niet nodig vind.
- Femme
Ik ga niet op wintersport dus ik heb geen winterbanden nodig.
Eventueel doe ik Michelin PS2 als winterband voor de Z4, maar aangezien ik daar niet veel mee ga rijden deze winter kunnen de PSC's waarschijnlijk de winter overleven zodat ik er in het voorjaar een nieuw setje onder kan leggen.
Eventueel doe ik Michelin PS2 als winterband voor de Z4, maar aangezien ik daar niet veel mee ga rijden deze winter kunnen de PSC's waarschijnlijk de winter overleven zodat ik er in het voorjaar een nieuw setje onder kan leggen.
- Martin van der Zwaard
Half november gaan ze er bij mij weer onder. Meestal haal ik ze dan eind maart er weer vanaf.
- L@urens
Ik sinds vrijdag weer op winterbanden.
Voorbanden waren meer dan kaal, dan maar wisselen naar winter en in 't voorjaar nieuwe zomersloffen uitzoeken.
Voorbanden waren meer dan kaal, dan maar wisselen naar winter en in 't voorjaar nieuwe zomersloffen uitzoeken.
-
steve smith
Je weet dat PSC's zoals elke semi niet tegen vorst kunnen?Femme schreef:Ik ga niet op wintersport dus ik heb geen winterbanden nodig.
- L@urens
Ja. Echte slicks ook niet lijkt me, dus hoe doe je dat op een track day of circuitdag met vorst? Bandenwarmers? Handig als je auto buiten moet slapen de nacht voor je circuitdag/race.steve smith schreef:Je weet dat PSC's zoals elke semi niet tegen vorst kunnen?
- Hielke
Dit houdt echt nooit op he.indobesar schreef:De blaadjes vallen van de bomen, temperaturen dalen en regenen doet het graag.
Van voortschrijdend inzicht hebben de leden van DF nog nooit gehoord
Stelletje angsthazen. Hup, naar de bandenboer. Laten monteren die dingen en er NOOIT weer af laten halen.
En ergens tussen 1 december en 30 maart komt er vast een dag waarop je er profijt van kan hebben.
- Bert ///M3
Slicks vorstvrij opslaan. Als je er op gaat racen zijn ze toch na 2 rondjes warm dus niet zo'n probleem.L@urens schreef:Ja. Echte slicks ook niet lijkt me, dus hoe doe je dat op een track day of circuitdag met vorst? Bandenwarmers? Handig als je auto buiten moet slapen de nacht voor je circuitdag/race.steve smith schreef:Je weet dat PSC's zoals elke semi niet tegen vorst kunnen?
In het geval van Femme krijgt hij op de weg waarschijnlijk niet zo veel temperatuur in zijn banden. Wat mij meer zorgen zou maken is de combi regen, vocht + koud en veel PK's op de achteras eerlijk gezegd. Op die manier met PSC's rijden in de winter is vragen om problemen als je het mij vraagt.
That said, ik ben vorig jaar ook doorgereden op R1R die zogezegd niet tegen vorst kunnen
-
allen
R1R heb ik ook in de winter gebruikt. Ik zie overigens wel specifiek waarschuwingen bij Toyo, maar bijvoorbeeld weer niet bij Yokohama. Enig idee hoe dat zit?
Denk dat Femme bij vriesweer genoeg ander vervoer heeft en daarom z'n wagen daar op laat staan.
Denk dat Femme bij vriesweer genoeg ander vervoer heeft en daarom z'n wagen daar op laat staan.
- Paskal
- Auto: meerdere
Planning is om zowel in jan, feb als mrt met eigen vervoer een week op wintersport te gaan dus ontkom niet aan winterbanden......
Ergens half november gooi ik ze er wel onder......
Ergens half november gooi ik ze er wel onder......
-
PeterB
Hielke schreef:[
Stelletje angsthazen. Hup, naar de bandenboer. Laten monteren die dingen en er NOOIT weer af laten halen..
Nee, zo is het.
Ik rij het hele jaar door met winterbanden, heb dan ook de enige C-klasse die wel dwars wil.....