Prijzen van topmodellen door het plafond?

Dit is ons algemene autoforum.
Luco

Re: Prijzen van topmodellen door het plafond?

Bericht door Luco » 30 sep 2009, 22:55

Hans GP schreef:
Niall schreef:
Hans GP schreef:Even voor de vorm.. maar een Golf R heeft het S3 blok dus met grotere turbo (met chip zo richting 300pk)
Voor 6000 Euro tovert JD een gewone GTI om naar R20 spec + nog wat :mrgreen: Dus ongeveer 330 pk.

:
Als de GTI voor dat geld ook achterwiel aandrijving krijgt vind ik het best! 330pk op de voorwielen is niet best.. ik heb er nu al moeite mee met 240pk op de voorwielen en dan heb ik nog een sper.

Geen enkele moeite mee hoor :thumbup: :thumbup: :thumbup:
323 pk nu en meer dan 400nm

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 sep 2009, 22:57

Hans GP schreef:Kom niet aan Robin zijn BMW m3 die is heilig :lol:
Op Robin zijn oogkleppen staat nog steeds het BMW logo aan de binnenkant.. :mrgreen:

LOL, er moet hier nodig wat gedaan worden aan die 911 hype. :lol:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 30 sep 2009, 22:58

@Luco, Ja met slicks, grapjas! :wink:

Tom

Bericht door Tom » 30 sep 2009, 23:22

Afbeelding

Kasteel

Bericht door Kasteel » 01 okt 2009, 15:29

Robin schreef:
Hans GP schreef:Kom niet aan Robin zijn BMW m3 die is heilig :lol:
Op Robin zijn oogkleppen staat nog steeds het BMW logo aan de binnenkant.. :mrgreen:

LOL, er moet hier nodig wat gedaan worden aan die 911 hype. :lol:
Hype, valt wel mee, ding heeft z'n kwaliteiten toch echt wel bewezen...
romo schreef:Prachtig weer dit........................

Sterker ik heb met de E46 M3 menig Porker in de broek doen poepen...........................
En wat zegt dat? Er zijn ook mensen met Golfjes/Leon's/Impreza's die Porsches/M3's voorbij knallen, maakt de Golf/Leon/Impreza dan niet tot een betere auto ofzo?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 okt 2009, 20:07

Het zegt helemaal niets, behoudens het feit dat ik er mijn portie Df aan heb gehad............. :mrgreen:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 01 okt 2009, 20:09

Kut, ik dacht dat er een topic over topmodellen was.

Kein Gisele Bundschen hier dus :goodnight:

Macboy

Bericht door Macboy » 02 okt 2009, 15:43

Ik vind dit zonder meer een geweldig topic. Geweldig, omdat het bij uitstek geschikt is om over te discussiëren, zonder rekening te houden met feiten. Ik ben het in grote lijnen eens met Tom dat veel te veel wordt gevraagd voor bijzondere modellen, maar wel met de kanttekening dat het deels ook aan Nederland ligt.

Zo kost de RS hier 50k, maar in België/Duitsland/Spanje 33k. Een Mégane R26-R kost 'maar' EUR 39k in Nederland. Een Golf GTI kost EUR 31.500 en is het koopje in autoland, zeker voor wat ie standaard biedt (daar valt overigens xenon niet onder). Een R20 is natuurlijk nooit 13k waard. Je kunt een uur lullen, maar zoveel meer biedt die auto niet. Dat de auto an sich voor 43k veel biedt is een feit, maar dat feit wordt puur veroorzaakt door het dure spul van het topsegment.

Een Golf R20 voor 43k zit wel tutto completto vol met allemaal opties. Zo bekeken is het gewoon NIET veel geld. En Tom, een 6-cilinder BMW begint echt niet bij 43k, althans wel in crisis uitvoering, maar alleen sportstoelen en vol airco duwen de prijs omhoog. De echte BMW fun begint minimaal bij 50.000. In zoverre is een R20 gewoon een koopje. Zeker om het AWD biedt en bij BMW moet je dan al snel de 330xi hebben.

Maar even terug naar de R20. Hoe goedkoop deze ook is, hij is gewoon VEEEEL te duur voor wat ie biedt afgezet tegen de GTI. 13k :shock: Dat is niet te behapstukken. De R32 had tenminste een 6-cilinder, daar verklaar je een hoop mee. Vroeger kostte een 6-cilinder immers behoorlijk meer dan de 4-cilinder varianten (denk aan Vectra V6, Mondeo V6, Alfa V6 etc etc). Dus 13k voor de R32 t.o.v. de GTI is niet heel vreemd. Maar nu is het gewoon te veel.

Wat betreft de discussie Porsche en M. Voor mij (en velen met mij) is er niets meer nodig dan een Porsche Carrera. Een Carrera S is nog wat fraaier, maar een standaard Porsche is gewoon subliem. Daar kan op zich geen M tegenop.

Iedereen die denkt dat een M net zo sportief is als een Porsche moet gewoon even naar een circuit gaan. Laten we de Nürburgring maar eens nemen. Men neme een Porsche Carrera en een BMW E90 M3. We rijden 3 rondjes. De BMW heeft nieuwe remmen nodig. De Porsche rijdt er nog gewoon 30.

Einde discussie over sportiviteit.

Hard vooruit gaan is leuk, maar als je niet kan remmen heb je er niets aan. Dus M is puur voor Nederland, maar NIET voor het circuit. Laat niemand dan nog het lef hebben om een M met een Porsche te vergelijken (met uitzondering van het uiterlijk). Als iemand hier iets tegenin te brengen heeft hoor ik het graag :) Let wel: dit zegt niets over waarom je een M boven een Porsche zou verkiezen, daar zijn 1000 redenen voor te bedenken).

RVV

Bericht door RVV » 02 okt 2009, 15:58

Iedereen die denkt dat een M net zo sportief is als een Porsche moet gewoon even naar een circuit gaan. Laten we de Nürburgring maar eens nemen. Men neme een Porsche Carrera en een BMW E90 M3. We rijden 3 rondjes. De BMW heeft nieuwe remmen nodig. De Porsche rijdt er nog gewoon 30.
Vooropgesteld dat ik niet beweerd heb dat een M sportiever is, vind het circuit argument ook een beetje kul. Ik zou never nooit een standaard nieuwe 997 kopen om er mee over het circuit te gaan raggen. Daar zijn veel betere auto's geschikt voor. Die nog geen fractie kosten van een nieuwe 997.

Een standaard 997 valt ook op het circuit door de mand, en als het niet zo is dan rij je er niet hard genoeg mee. En dan bedoel ik richting de grens van jouw en de auto's kunnen.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 02 okt 2009, 16:06

Ravin ///M schreef:Kut, ik dacht dat er een topic over topmodellen was.

Kein Gisele Bundschen hier dus :goodnight:
Nog niet..

Draadje kan zo maar een andere wending krijgen toch? :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 02 okt 2009, 16:27

Rico schreef:Een standaard 997 valt ook op het circuit door de mand, en als het niet zo is dan rij je er niet hard genoeg mee. En dan bedoel ik richting de grens van jouw en de auto's kunnen.
Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat :)

En met een E92 M3 niet ? Is die auto niet betiteld als boot ? Voor het circuit is een E46 M3 zelfs baggerzooi. Dan is enkel de CSL voldoende. Ga niet beginnen over op de grens rijden Rico, want daarin verschilt de M niet van de Porsche. Allebei vallen ze enigszins door de mand. Van allebei de modellen heb je betere versies.

Maar feit van algemene bekendheid is dat je met een Porsche een groot gedeelte van de dag vol knallend op het circuit kan rijden. Met een M maximaal 3 rondjes.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 02 okt 2009, 16:33

Dat ouwe 328 barrel van mij hield het al 3 rondjes vol zonder problemen :P

Hans R

Bericht door Hans R » 02 okt 2009, 16:46

Tja €43690,- is een hoop geld voor Golf R ik zal maar niet vertellen wat die kost in de uitvoering zoals ik hem wil hebben :oops:
Maar vergelijk het idd eens met een BMW nou het leven begint daar met min een 130i zoals we weten (of 330i) een 125i is het net niet (komt gewoon niet voorruit) dan is het een koopje :D en zo kijk ik ook, een mooie DSG automaat erin (heeft BMW ook niet) en je heb werkelijk een topper! De GTI is idd goedkoop maar met wat opties zit je zo op de €42000,- (met dsg) dus dan is het verschil al kleiner.. laten we er eerst meerijden met de R want ik denk dat die ook een stapje te hoog is voor de GTI (beetje het verschil met een Cooper-s en een Works GP)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 okt 2009, 17:46

Tom schreef:De GTI is ook erg compleet (xenon/velgen/spoilers/sportief interieur) en heeft 50pk minder en gaat een halve tel langzamer naar de 100. Leuk maar niet noemenswaardig (de gti zal dat met een chip ook makkelijk halen). Enige verschil is aandrijving, maar ik hoor niets dan lof over de aandrijving van een gti, zou daar prima mee kunnen leven. Ondertussen zit je met een prijsverschil van 10k tussen de GTI en R20... dat is dan natuurlijk gigantisch... voor wat het is imho...
moest :)
Xenon zit niet standaard op de GTi en de velgen zijn 17". Wil je wel xenon en 18" ben je zo 1800,- en 750,- verder. Blijft er nog steeds een best financieel gat, maar toch :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 02 okt 2009, 17:46

Idd. wat Macboy zegt een E46 M3 *(en ik vindt dat echt een auto to have :df: ) is na 2 rondjes CPZ al door zn remmen heen...en een 911?? *(ik heb geen idee)

Ik zou eerder voor een 997 gaan dan een M3 puur gevoelsmatig want heb beide nog nooit gereden.....maar kwa uitstraling alleen al.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 okt 2009, 17:49

Niall schreef:
Hans GP schreef:Even voor de vorm.. maar een Golf R heeft het S3 blok dus met grotere turbo (met chip zo richting 300pk)
Voor 6000 Euro tovert JD een gewone GTI om naar R20 spec + nog wat :mrgreen: Dus ongeveer 330 pk.
Dat zou ik dus nu weer niet doen voor die 6k. Het blijft dan "maar een gewone" GTi met 6k weggegooid geld erop als je wilt inruilen. Plus de opties die je dan nog aanvinkt komt die GTi dan gewoon op het prijsniveau van een R20. Dan neem ik die echte R20 liever en spaar nog ff door voor een chip op dat ding. Alhoewel, daar wil de overheid toch ook wat aan doe, aan dat chippen? :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 02 okt 2009, 18:04

duifjes.com schreef:Idd. wat Macboy zegt een E46 M3 *(en ik vindt dat echt een auto to have :df: ) is na 2 rondjes CPZ al door zn remmen heen...en een 911?? *(ik heb geen idee)

Ik zou eerder voor een 997 gaan dan een M3 puur gevoelsmatig want heb beide nog nooit gereden.....maar kwa uitstraling alleen al.
Ja Macboy heeft gelijk alleen mist die mijn punt, een nieuwe 997 standaard model koop je niet om een hele dag of 30 ronden op het circuit te knallen.

JP

Bericht door JP » 02 okt 2009, 18:12

een nieuwe 997 standaard model koop je niet om een hele dag of 30 ronden op het circuit te knallen.
Nur in Deutschland.....

Tom

Bericht door Tom » 02 okt 2009, 18:55

Rico schreef: Ja Macboy heeft gelijk alleen mist die mijn punt, een nieuwe 997 standaard model koop je niet om een hele dag of 30 ronden op het circuit te knallen.
Het zijn beide sportieve auto's dus dan mag je ook verwachten dat ze dat waar maken. Motorisch, onderstel, beleving en remmen. Dat er onderling verschil in zit (een M3 standaard satnav aan boord heeft of een porsche betere remmen) blijf je toch wel houden. Maar dat is wel het hele punt... (net als vele andere auto's) de M3 is omhoog gekropen en komt nu in hogere klasses terecht. Namelijk in Porsche 911 regionen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 02 okt 2009, 19:17

Dat remmen op een circuit verhaal komt vaak naar voren maar is een lekkere dooddoener, degene die dat meestal het hardste roepen komen daar niet omdat ze te druk zijn met het poetsen van hun M3 of 911 :lol: 99% van de M3's of 911's ziet ook nooit een circuit in hun leven. Voor gewoon weggebuik met hier en daar wat sportief rijden doet het ook niet zo ter zake.

Ook een standaard 997 fikt zijn remmen af als je er mee op een circuit gaat rijden. Hooguit dat die van een GT3 het wel vol houden. Sterker nog een hoop klanten van Porsche hebben in het verleden voor meer als 20.000 euro de dure ceramische remmen gekocht, en stonden vervolgens alsnog bij bedrijven als Mov'it op de stoep omdat die PCCB remmen finaal aan gort waren. Dan zou ik me pas genaaid voelen :lol:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 03 okt 2009, 21:34

Rico schreef:
duifjes.com schreef:Idd. wat Macboy zegt een E46 M3 *(en ik vindt dat echt een auto to have :df: ) is na 2 rondjes CPZ al door zn remmen heen...en een 911?? *(ik heb geen idee)

Ja Macboy heeft gelijk alleen mist die mijn punt, een nieuwe 997 standaard model koop je niet om een hele dag of 30 ronden op het circuit te knallen.

Waarom niet????? een 997 is toch een echte Porsche en lijkt me meer dan geschikt om lekker mee over CPZ te knallen....tuurlijk zijn er betere en snellere auto's maar ik doe het ervoor.....

Maus335i

Bericht door Maus335i » 04 okt 2009, 10:42

Hans GP schreef:Tja €43690,- is een hoop geld voor Golf R ik zal maar niet vertellen wat die kost in de uitvoering zoals ik hem wil hebben :oops:
Maar vergelijk het idd eens met een BMW nou het leven begint daar met min een 130i zoals we weten (of 330i) een 125i is het net niet (komt gewoon niet voorruit) dan is het een koopje :D en zo kijk ik ook, een mooie DSG automaat erin (heeft BMW ook niet) en je heb werkelijk een topper! De GTI is idd goedkoop maar met wat opties zit je zo op de €42000,- (met dsg) dus dan is het verschil al kleiner.. laten we er eerst meerijden met de R want ik denk dat die ook een stapje te hoog is voor de GTI (beetje het verschil met een Cooper-s en een Works GP)
Een DSG heeft BMW inderdaad niet, maar wel D(ual)C(lutch)T(ransmission). Dezelfde techniek, maar ander naampje. Ik zou toch echt een beemer verkiezen boven een Golf van 43k of meer met extra opties.

Ohja dan dat geneuzel over die remmen.. boeiend? Welke mafkees gaat sowieso met af fabriek remmen het circuit op ongeacht welke auto het is?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 04 okt 2009, 16:00

Nog ff inhakend op prijzen topmodellen door het plafond, ik denk dat het wel meevalt, ik denk dat de prijzen van opties vooral door het plafond gaan.
Toen wij destijds een R32 nieuw kochten, waren wij daar helemaal niet op uit, maar een TDI met leer/navi/dsg kwam al uit op 40k en een GTI op hetzelfde niveau kwam ook op net 40, daardoor werd de stap naar de R32 wel gemakkelijk. Vind derhalve de prijs van de R20T niet eens zo heel gek.

Hans R

Bericht door Hans R » 04 okt 2009, 20:06

Is een DCT leverbaar op een 125i of 130i?, stel hem eens samen met wat sportstoelen en leuke velgen.. juist :wink:
Ik vind een BMW echt niet beter dan een VW. Sterker nog ze zijn al achterhaald de 3-serie is uit 2005 en de 1 serie weet ik niet eens meer :lol:
Zeker kwa interieur zijn ze te grof naar mijn smaak, dat doet Audi beter. Maar goed een beetje off topic natuurlijk..
Maar idd de opties nekken de auto vaak, vooral Audi kan er wat van met hun opties en de meeste stinken er nog in ook..

Maus335i

Bericht door Maus335i » 04 okt 2009, 21:41

Hans GP schreef:Is een DCT leverbaar op een 125i of 130i?, stel hem eens samen met wat sportstoelen en leuke velgen.. juist :wink:
Ik vind een BMW echt niet beter dan een VW. Sterker nog ze zijn al achterhaald de 3-serie is uit 2005 en de 1 serie weet ik niet eens meer :lol:
Zeker kwa interieur zijn ze te grof naar mijn smaak, dat doet Audi beter. Maar goed een beetje off topic natuurlijk..
Maar idd de opties nekken de auto vaak, vooral Audi kan er wat van met hun opties en de meeste stinken er nog in ook..
Naja je zei dat BMW geen DSG(DCT) had, maar je had het zeker specifiek over de 130? Feit blijft dat je bijna 45k neerlegt voor een VW Golf (net zoals ik de M3 coupe prijs ook absurd vind voor een 3serie). De GTI of in mijn geval de 335i vind ik een vééél betere prijs/prestatie verhouding geven. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening en niet zo belangrijk verder denk ik.

Plaats reactie