Vanuit de Provincie is weleens geopperd dat ze zoiets graag naar Flevoland zouden willen halen. Dus ik ben benieuwd of dit uiteindelijk in de prullenbak belandt, of dat 't levensvatbaar is en de Provincie daar een steentje aan bij gaat dragen zoals ze eerder al lieten blijken.
Er zijn al eerder plannen geweest, maar dit ontwerp ziet er wel serieus uit. Alleen verbaast de locatie mij, omdat de provincie vlakbij 't vliegveld en de huidige circuits wilde gaan zitten. Het lijkt wel of dit volledig buiten de Provincie om is bedacht. Ben benieuwd, ik hoop dat 't linksom-of rechtsom in ieder geval doorgaat, het zou mooi zijn voor NL als we een circuit krijgen dat beter bereikbaar is dan Zandvoort en (nog) betere autosport evenementen kan huisvesten dan Assen. Aan de andere kant is 't door de aanwezigheid van de 2 huidige circuits + de aanwezigheid van kleine circuits en de testbaan in Lelystad wel een risico als je 't naar het hoogste plan wilt tillen. Dat hoogste plan is namelijk de enige haalbare, maar dan moet 't wel kunnen. De huidige crisis is dan een ultieme kans of een extreem risico. Zo ver zijn ze nog niet, dus laat ze die plannen maar lekker uitwerken.
Het circuit zelf heeft wel potentie zo in deze 1e opzet. Veel bochten, lekker technisch hier en daar. Imho zeker F1 waardig.