VW Golf R20T

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: VW Golf R20T

Bericht door k33z » 29 sep 2009, 21:35

@Tom, wat zou jij dan kopen voor 43k wat enigszins vergelijkbaar is?

Gebruikersavatar
Ivar
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 aug 2007, 00:06
Locatie: Rotterdam

Re: VW Golf R20T

Bericht door Ivar » 29 sep 2009, 21:41

Een 130i natuurlijk :wink: zijn weer helemaal hot begreep ik...

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: VW Golf R20T

Bericht door ErikS » 29 sep 2009, 21:42

Voor 43K,

Een 130i maakt best kans, maar voor mij een E46 M3 + een beetje achter de hand voor wat extra onderhoud...
E46 interieur blijft geweldig!

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: VW Golf R20T

Bericht door k33z » 29 sep 2009, 21:44

Een auto van tig jaar oud met een nieuwe vergelijken slaat natuurlijk nergens op. Ik zeg niet dat een gebruikte auto niet beter kan zijn, maar het is een krom vergelijk.

Een nieuwe 130i heb je gewoon amper voor dat bedrag (standaard versie zonder M-pakket is haalbaar).

@Ivar, de 130i is inderdaad weer helemaal hip ;)

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: VW Golf R20T

Bericht door ErikS » 29 sep 2009, 21:46

Dát ligt eraan,
Als ik voor een nieuwe MOEST gaan dan word 't wat anders,
Een E46 M3 met <50K Lukt makkelijk voor dat geld; Als nieuw toch?!

Zeg max 2 jaar oud dan word het natuurlijk anders,
Een 130i is heerlijk; Ookal ken ik hem uit eigen ervaring alleen als DSC auto... :lol:

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: VW Golf R20T

Bericht door k33z » 29 sep 2009, 21:49

Ik snap dat een auto van 2 jaar oud 'als nieuw' is, maar daar gaat het niet om. Het is een oneerlijk vergelijk aangezien die M3 een veel hogere nieuwwaarde heeft.

In mijn stelling gaat het er niet om wat je voor dat geld kan kopen, maar wat de concurrentie te bieden heeft voor het zelfde geld (nieuw). Dan is de Golf ineens niet meer schokkend duur. Het is geen goedkope auto, maar eigenlijk zit alles erop en eraan wat je je maar kan wensen. Goede afwerking, dikke looks, mooie motor, 4wd, etc etc.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34233
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: VW Golf R20T

Bericht door JP » 29 sep 2009, 21:50

Hans GP had het over 46K voor de Golf R, zonder opties. :hmmm:

zie; http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 43#p491543

paar posts naar boven beginnen lezen

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: VW Golf R20T

Bericht door k33z » 29 sep 2009, 21:52

46k is wel inclusief DSG, dus standaard prijs is iets van 43,5k. Dat is wel inclusief Xenon en hele bubs andere opties (als ik het goed begrijp).

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: VW Golf R20T

Bericht door ErikS » 29 sep 2009, 21:54

k33z schreef:Ik snap dat een auto van 2 jaar oud 'als nieuw' is, maar daar gaat het niet om. Het is een oneerlijk vergelijk aangezien die M3 een veel hogere nieuwwaarde heeft.

In mijn stelling gaat het er niet om wat je voor dat geld kan kopen, maar wat de concurrentie te bieden heeft voor het zelfde geld (nieuw). Dan is de Golf ineens niet meer schokkend duur. Het is geen goedkope auto, maar eigenlijk zit alles erop en eraan wat je je maar kan wensen. Goede afwerking, dikke looks, mooie motor, 4wd, etc etc.

Je heb helemaal gelijk! :thumbup:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: VW Golf R20T

Bericht door Marc R » 29 sep 2009, 22:08

43 voor de R20T vind ik een redelijke prijs.

Heeft mijn broer destijds ook voor zijn GTI betaald...Net voor de mega prijsverlaging van VW

Tom
Berichten: 22258
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: VW Golf R20T

Bericht door Tom » 29 sep 2009, 22:29

k33z schreef:@Tom, wat zou jij dan kopen voor 43k wat enigszins vergelijkbaar is?
125i Coupe High Executive
Doet ook 0-100 in 6,5 sec., wel met minder vermogen en waarschijnlijk minder sportief onderstel.
Niet helemaal vergelijkbaar, maar 43k voor een Golf vind ik teveel voor wat het is. GTI vind ik wel het eindstation in die klasse en met 32k meer bang for buck dan deze uitvoering. No offence voor VW liefhebbers natuurlijk.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: VW Golf R20T

Bericht door SteV6 » 29 sep 2009, 23:18

Wat kost de S3 eigenlijk?

Voor die 43K wil ik nog steeds de VR6 terug hebben :!:



Stephan

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: VW Golf R20T

Bericht door Andre » 30 sep 2009, 00:01

De hele vw seat skoda groep kan je geen gas en rem tegelijk gebruiken dat is voor mij al een bevestiging dat het met R van racing zo bi zo niks te maken heeft. Plus DSC kan niet uit. Dan is het zo bi zo klaar. Toch vindt ik de R wel super qua looks.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 30 sep 2009, 08:12

Het gaat weer over een 130i :lol: jongens er is ook een leven na een 130i.. een 125i is echt geen optie voelt velen malen trager aan en is een stuk duurder met wat opties en een automaat.
Voor mij is de dsg automaat (of s-tronic) de automaat op dit moment alleen een Audi met s-tronic begint vanaf €50000,- en dan komen die fijne opties nog :? Dat die DSC niet uit kan, boeien.. op de Lotus zit niet eens ABS of wat dan ook.. het is een straatauto de Golf R en een snelle + een top automaat, de 4-motion is ook verbeterd daar zit geen vertraging meer in, ben alleen het stuk kwijt waar dat allemaal staat.
Maar goed vrijdag weten we meer :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: VW Golf R20T

Bericht door RVV » 30 sep 2009, 10:52

Het gaat weer over een 130i jongens er is ook een leven na een 130i..
Groot gelijk. Conceptueel spreekt mij de 130i meer aan, maar na 3 1 serie's, 2 130i's zou ik nieuw niet meer een 130i kopen.. aangekleed ook gewoon 55000 euro. Dan lijkt met de R20 eens verandering van spijs. Vind hem ook veel mooier dan een 130i, maar dat is ook weer niet zo'n kunst :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 30 sep 2009, 12:42

Ik heb het gevonden over de Golf R

New all-wheel drive on the Golf R

As standard equipment, the Golf R transfers the TSI’s power to the road via the latest generation of Volkswagen’s 4Motion all-wheel drive system. Compared to the version implemented in the Golf R32, the system underwent significant advanced development. Above all, power transmission between the front and rear axles – especially the all-wheel differential that operates in an oil bath – exhibits clear advances compared to the previous generation. The most important one: Activation of the all-wheel differential no longer requires a difference in speeds between the front and rear axles.

That is because, different than on the previous generation, for the first time an electric pump is used to build pressure. The electric pump supplies oil to a hydraulic reservoir whose working pressure is 30 bar. A control module computes the ideal drive torque for the rear axle and controls, via a valve, how much oil pressure is applied to the working pistons of the multi-plate clutch. The contact pressure at the clutch plates rises in proportion to the desired torque at the rear axle. The amount of torque that is transferred can be varied continuously with the magnitude of the pressure applied to the clutch plates. Compared to the previous 4Motion generation, the system operates independent of slip, since the system’s working pressure is always available. When starting up and accelerating, this prevents spinning of the wheels at the front axle more effectively, since the control module regulates the torque distribution based on dynamic axle loads. In extreme cases, nearly 100 percent of the drive torque can be directed to the rear axle. This results in further gains in active safety and dynamic performance.

En hier staat alles!

http://www.ausmotive.com/2009/09/15/vol ... olf-r.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

En wat is hier mis mee!? 8)
Afbeelding

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: VW Golf R20T

Bericht door Robin » 30 sep 2009, 12:45

mooie kar.prima.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: VW Golf R20T

Bericht door Rupie » 30 sep 2009, 12:52

Lekker duidelijke uitleg :hammer: Load, load and load. Wat zijn de dynamische parameters waarop het systeem de krachten verdeeld?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34233
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: VW Golf R20T

Bericht door JP » 30 sep 2009, 12:52

Hans GP schreef: En wat is hier mis mee!? 8)
Niets, al zijn er genoeg mensen (weliswaar niet op DF) die het erg veel geld vinden....want, "het is maar een Golf"..... :roll:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: VW Golf R20T

Bericht door Rupie » 30 sep 2009, 12:53

Overigens wel gefeliciteerd met je aankoop Hans. Lijkt me wel lekker bommetje.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: VW Golf R20T

Bericht door Robin » 30 sep 2009, 12:54

JP schreef:
Hans GP schreef: En wat is hier mis mee!? 8)
Niets, al zijn er genoeg mensen (weliswaar niet op DF) die het erg veel geld vinden....want, "het is maar een Golf"..... :roll:
M'n tante kocht een 2 jaar terug een Golf Plus TDI fully loaded die ook al boven de 40k euro uitkwam....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34233
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: VW Golf R20T

Bericht door JP » 30 sep 2009, 15:47


Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: VW Golf R20T

Bericht door Hans R » 30 sep 2009, 16:01

€47080,- dus voor een 5 deurs Golf R met dsg :wink:


Ik zag vandaag een mooie zwarte 5 deurs GTI precies zoals ik hem zal willen hebben, ziet er goed uit, maar als je hem aan het samenstellen ben zit je zo op de €43000,- nou dan maar een paar opties niet en iets meer bijleggen maar dan hoef ik niet te gaan zitten kwijlen als er een Golf R naast me staat.. van geld wordt je ook niet gelukkig van 270pk wel 8)

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: VW Golf R20T

Bericht door Marc R » 30 sep 2009, 17:02

Hehehe goeie beslissing Hans.

Gebruikersavatar
Ivar
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 aug 2007, 00:06
Locatie: Rotterdam

Re: VW Golf R20T

Bericht door Ivar » 30 sep 2009, 18:27

Hoi Hans.

Gefeliciteerd, wereld auto lijkt me zo'n Golf R!


trouwens je Mini gaat ook aardig van zijn plaats zeg! Was leuk om even te sporten vanmiddag.

Groetjes Ivar (Blauwe Scirocco 1,4)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Erik dB en 2 gasten