Bonus Zalm stuk hoger dan beweerd

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Bonus Zalm stuk hoger dan beweerd

Bericht door Richardt. » 29 sep 2009, 07:33

Ach ja, dat geouwehoer bij die banken is om ziek van te worden.

Kan hier al niet meer warm of koud van worden.

Het wachten is gewoon totdat de economie weer goed bijtrekt, dan gaat het met de NL'ers ook weer wat beter en zeuren ze ook weer wat minder. Tot die tijd kunnen we ons gewoon overal aan ergeren :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 29 sep 2009, 08:09

GTRene schreef:
luco hornsveld schreef:Sorry hoor Rene, maar je hebt het altijd over geld.
Jij gaat echt geen 1,5 miljoen uitdelen als je die zou krijgen.
Geef je Hartge dan ook maar weg, dat voelt namelijk goed.
Wat een bullshit zeg :bag: :please:
je draait de wereld om maatje...jij hebt het over geld dat je wilt houden/hebben ik heb het over dat geld verdelen...genoeg is genoeg...mij dunkt dat je met 100K of 200K of 300K meer dan genoeg hebt per jaar...jij bent alles is voor Bassie euhm Freddy M :mrgreen: ik zei ook als ik de keus zou krijgen (je moet eens leren lezen Luco) tussen heel NL gelukkig of ik alleen die anderhalf miljoen krijgen dan zei ik hou het maar en maak heel NL gelukkig.
dat jij niet zo denkt laat je wel keer op keer horen, jij bent wat dat betrefd net als die wat de oorzaak waren van dit alles als ik jou zo hoor.
magoed, Freddy M hoort ook bij het uitstervend ras :mrgreen: :bag:

oke genoeg hierover, we gaan weer on-topic...zakken vullen, laaat ze eens vakken vullen dan weten ze wat werken is :wink:

Zalm doet z'n naam eer aan, zwemt tegen de stroom in en voelt zich als een vis in het water.

Nou ja zeg, lees je posten er maar eens op na.
Ik moet zuinig doen
Ik moet dit
Ik moet dat
Ik heb het zo moeilijk

Altijd afgeven op mensen die meer verdienen
Jij geeft echt geen 1,5 miljoen weg als je die krijgt
Je moet misschien is wat minder zelfmedelijden hebben en genieten van wat je hebt.
Ja er zijn mensen die meer hebben, maar geloof me er zijn er veel meer die minder dan jij hebben.

Dus relax en geniet van wat je wel hebt :thumbup:

Harrie

Bericht door Harrie » 29 sep 2009, 10:09

Ik vind misschien die 1,5 miljoen nog niet het grootste probleem. Ik vind het stuitend wanneer een minister van financien het volk voorlicht met bedragen die achteraf veel te laag waren. Terwijl hij exact wist over wat voor bedragen het wel gaat.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 sep 2009, 10:57

luco hornsveld schreef:
GTRene schreef: je draait de wereld om maatje...jij hebt het over geld dat je wilt houden/hebben ik heb het over dat geld verdelen...genoeg is genoeg...mij dunkt dat je met 100K of 200K of 300K meer dan genoeg hebt per jaar...jij bent alles is voor Bassie euhm Freddy M :mrgreen: ik zei ook als ik de keus zou krijgen (je moet eens leren lezen Luco) tussen heel NL gelukkig of ik alleen die anderhalf miljoen krijgen dan zei ik hou het maar en maak heel NL gelukkig.
dat jij niet zo denkt laat je wel keer op keer horen, jij bent wat dat betrefd net als die wat de oorzaak waren van dit alles als ik jou zo hoor.
magoed, Freddy M hoort ook bij het uitstervend ras :mrgreen: :bag:

oke genoeg hierover, we gaan weer on-topic...zakken vullen, laat ze eens vakken vullen dan weten ze wat werken is :wink:

Zalm doet z'n naam eer aan, zwemt tegen de stroom in en voelt zich als een vis in het water.

Nou ja zeg, lees je posten er maar eens op na.
Ik moet zuinig doen
Ik moet dit
Ik moet dat
Ik heb het zo moeilijk

Altijd afgeven op mensen die meer verdienen
Jij geeft echt geen 1,5 miljoen weg als je die krijgt
Je moet misschien is wat minder zelfmedelijden hebben en genieten van wat je hebt.
Ja er zijn mensen die meer hebben, maar geloof me er zijn er veel meer die minder dan jij hebben.

Dus relax en geniet van wat je wel hebt :thumbup:
daarom zeg ik Luco lees het hele verhaal eens wat ik dan schrijf, jij pakt delen uit een zin die jou prikkelen maar mijn hele zin zegt heel wat anders dan wat jij suggereert je doet mij ernstig tekort als jij zo bekrompen denkt...en daarbij gaat het hier helemaal niet over mij, ik weet dat velen het nog veel minder hebben, het gaat mij om gerechtigheid en dat graaiers gepakt moeten worden en tot rede gebracht moeten worden.

waarden en normen moet het zijn en niet alleen zoals de graaiers doen de waarden pakken....waarden en normen een meer eerlijk systeem...
wel goed lezen makker voor je weer wat neer pent over mij nogmaals het draait hier niet om mij.

Luco

Bericht door Luco » 29 sep 2009, 11:17

Laat maar, jij leest helemaal niet, maar noemt iedereen graaiers :sealed: :sealed: :sealed:
Maar die mensen doe jij natuurlijk niet tekort :bag:
Laat mij dan maar een graaier zijn als ik er voor werk.

RVV

Bericht door RVV » 29 sep 2009, 12:00

Wouter81 schreef:
partyondude schreef:
Wouter81 schreef:Snap ik maar Zalm was daar nog geen baas toen de teringzooi gecreëerd is. ;)
Waarom moet Zalm anderhalf miljoen extra cashen om daar de problemen op te lossen?

Snap ik even niet, zeker niet als het zeer goed mogelijk betaald wordt van overheidsgeld.
Omdat hij dat bij DSB ook verdiende? Niemand wil er op achteruit gaan bij een nieuwe baan. :)

En als hij zijn werk goed doet dan kan dat bij de verkoop van ABN zomaar 4 of 5 miljard euro schelen. Ten gunste van de staat, dus van ons. Dan is die 1,5 miljoen peanuts, waar ik niet zo wakker van kan liggen.

Maar goed, waar de discussie hier om gaat is dat mijn naamgenoot weer eens boter op zijn hoofd heeft. Het hardste schreeuwen dat die 'graaicultuur' moet worden aangepast en nog wat andere kreten maar ondertussen, als het in zijn straatje past, zelf zijn principes met voeten treden.

Ik vond de Zalm transactie al een beetje vreemd.. want Scheringa had hem voor veel poet binnengehaald, en een ex minister Financiën als directeur voor je bank/bedrijf.. mooier komt het plaatje niet over. Zalm heeft zijn huid heel duur verkocht aan Scheringa, en zo hoort het ook in de vrij marktwerking.

Zalm zat op een gespreid bedje, en had geen enkele reden om zich voor het karretje van Bos te laten spannen, het puinruimen bij de ABN/Fortis... en al helemaal niet voor een relatief hongerloontje.. en waarom is Scheringa er meer akkoord gegaan ? Waarom heeft die zijn kip met gouden eieren uitgeleend ? Zalm stond onder contract en die heeft echt niet zomaar de mogelijkheid om even op te stappen.. tenzij er zwaarwegende redenen zijn... Het binnehalen van Zalm door Bos dat zaakje stinkt aan alle kanten.

Scheringa is hier op de een of andere manier behoorlijk beter van geworden.. en aangezien Bos nog steeds niemand uit zijn eigen zak betaald is het gemeenschapsgeld.

Voor Zalm is het idem dito.. dat blijkt nu wel, ook hij heeft wederom zijn huid duur verkocht..

Waarom is Zalm eigenlijk nodig om puin te ruimen voor ABN/Fortis ? Er lopen genoeg topbankiers rond die hetzelfde kunnen, mischien nog wel veel beter.

Volgens mij draait het alleen maar om persoonlijke prestige.. wat goed uitpakt voor Zalm, goed voor Scheringa en hopelijk wat minder goed voor Bos.

Zalm had ook kunnen bedanken en voor zijn goede salaris bij Scheringa kunnen blijven.. en ik denk dat die hem op dit moment hard nodig heeft, want het is momenteel ook puinruimen bij de DSB bank met al die negatieve publiciteit.

Ik denk dat er alleen voor Zalm is gekozen omdat die een betrouwbaar en integer imago heeft. Maar ondertussen lacht die sluwe vos iedereen keihard uit.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 sep 2009, 12:15

ze vechten overal over Zalm...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SnWOPJ4RHAI&hl=nl[/youtube]

:mrgreen:

deze nog leuker? deel 2

http://www.zideo.nl/index.php?option=co ... 526e413d3d" onclick="window.open(this.href);return false;

deel 3 ook funny :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lWftRYFKiNw&hl=nl[/youtube]

Collin Bello

Bericht door Collin Bello » 29 sep 2009, 13:07

Zalm heeft het voor zichzelf goed geregeld en de uitkomst van de regeling lang onder de radar kunnen houden. Wat denken jullie dat Balkenende doet?? De Balkenendenorm invoeren, zeggen dat dat voor iedereen toch genoeg moet zijn, en dan ineens Europa in....daar gaat hij echt geen Balkenende norm verdienen! En Bos is ook alleen maar aan het CV-builden. Straks als hij de politiek verlaat gaat hij zijn miljoenen oogsten in de zakenwereld. Alle politici die vinden dat het volk de broekriem moet aanhalen zijn diegenen die straks gaan oogsten! Mark my words. Ik misgun het ze overigens niet, ik ben met name voor loon naar prestatie, maar ik vind het jammer dat men (lees politici) dat wel zijn naar het volk toe. Het kabinet wordt helaas voor de belastingbetaler niet na 4 jaar financieel afgerekend op hun prestaties, wat misschien wel gunstig is voor ze.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 29 sep 2009, 13:11

Rico, en zo is het gewoon! Zalm lacht zich in zn vuistje en persoonlijk gun ik die man dat ook. Hij heeft gewoon keihard uitonderhandelt, iets wat in de "gewone" arbeidssfeer doodnormaal is. Als 2 werkgevers jou willen hebben laat je ze ook tegen elkaar opbieden. Daar kan je Zalm niet op afrekenen, wel die smerige Bos. HIJ zeikt zich een ongeluk over "perverse" bonussen en exhorbitante salarissen, terwijl hij dondersgoed weet dat dat in het bedrijfsleven nodig is. Nog sterker, hij doet het zelf ook als werkgever van Zalm.

Dus of muil dicht vanaf nu over bonussen (Wouter Bos dan) of Zalm er als de knetter uitgooien en zelf afstappen. Want geloofwaardig isie nie meer.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 29 sep 2009, 17:15

Hoe wring ik mij in bizarre bochten, les 1. :mrgreen: :bag:
Minister Wouter Bos (Financiën) spreekt tegen dat topman Gerrit Zalm van de combinatiebank ABN Amro en Fortis straks bij verkoop aanspraak kan maken op een buitensporige bonus.

In een brief aan de Tweede Kamer stelt Bos dat Zalm een van de laagste beloningen krijgt in de financiële sector, ,,als het niet de laagste is.''

Hij reageert daarmee op kritiek vanuit het parlement op de afspraken met Zalm. Vooral oppositiepartijen waren maandag verontwaardigd toen bleek dat Zalm voor maximaal vier jaren recht heeft op een bonus die kan oplopen tot maximaal 1,5 miljoen euro.

Volgens Bos is steeds duidelijk geweest dat de bonus maximaal een half jaarsalaris kan bedragen, ofwel 375.000 euro, en afhankelijk is van de winst die bij de verkoop van ABN Amro en Fortis wordt gemaakt.

Hij voegt er nu nadrukkelijk aan toe dat Zalm er ,,slechts'' over vier jaren recht op heeft. Een verdere beperking is volgens Bos dat de bonus pas twee jaar na de verkoop van de bankencombinatie definitief wordt toegekend. ,,De heer Zalm ontvangt dus louter een bonus die is gericht op de lange termijn.''

Zalm krijgt 100.000 euro bonus voor elk miljard dat de overheid straks verdient op de verkoop van ABN Amro en Fortis. Hij moet dus 15 miljard euro terugverdienen voor de belastingbetaler om zijn maximale bonus van 1,5 miljoen euro binnen te halen. (ANP)

Harrie

Bericht door Harrie » 29 sep 2009, 19:57

Door de bomen Bos niet meer zien......WHAHAHAHAAHAHAHAHA, wat een geweldige uitleg. Met geen woord over het bedrag wat ie eerder heeft genoemd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 sep 2009, 12:43

romo schreef:Goed, hoe groot is de kans op een kabinets crisis?

Laten we even tellen welke stinkende splijtzwammen ons in deze hete herfst tegemoet meuren..

1 We hebben de Uruzgan kwestie, de PvdA wil niet verder, de rest blijkbaar wel.

1a Hieraan gekoppeld het Irak onderzoek ( heeft Nederland op basis van eerlijke argumenten deelgenomen?)

2 We hebben de AOW kwestie, blijft het 65 of gaan we naar 67 jaar?

3 We hebben de ontpoldering van de Hedwigpolder in combinatie verdieping Westerschelde en de rel met België ( RTL nieuws had vandaag "staatsgeheime" kabinet stukken die het ergste doen vermoeden, daarom hier met stip op 3)

4 Bonus cultuur die maar blijft bloeien met als toetje de bonus van Zalm, parlementaire enquête naar de bankencrisis

5 Kredietcrisis; Het bezuinigingspakket van €35 miljard dat ergens ( maar nog geen mens weet hoe) bij elkaar geschraapt moet worden.................

Ik wil niet veel zeggen.......................................misschien maar weer een polletje?

Zet het hier maar even, maar het boven genoemde punt door mij, gaat ook nog een staartje krijgen........................

Wie is het lek???

106 Teletekst wo 30 sep
Balkenende vraagt om onderzoek lek

` Premier Balkenende heeft het Openbaar
Ministerie gevraagd de Rijksrecherche
te laten uitzoeken hoe notulen van de
ministerraad naar buiten zijn gekomen.
Gisteren waren er al geluiden te horen
dat Balkenende zo'n onderzoek wil.

Maandag citeerde RTL Nieuws uit de
notulen van een kabinetsvergadering
over de Westerschelde.Uit de notulen
zou blijken dat het kabinet verdeeld is
over de kwestie.

Balkenende is kwaad over het lekken,
want discussies binnen de ministerraad
horen binnenskamers te blijven.Het
openbaar maken van de stukken is een
misdrijf,waarop gevangenisstraf staat.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 sep 2009, 13:23

dan dit er ook maar bij....mooi weer praters...een sorry of vergissing en alles is weer goed gepraat? :hmmm:

http://925.nl/archief/2009/09/30/zalm-k ... ro-dan-dsb" onclick="window.open(this.href);return false;

klein stukje:
Flipperheld valt van voetstuk
Waar is Gerrit Zalm toch mee bezig? Eerder deze week deed hij al een gooi naar de titel 'graaibaasje van de week' toen bleek dat hij geen enkel probleem heeft met een bonus die kan oplopen tot €1,5 miljoen (groot gelijk hoor Gerrit, maar misschien had je in maart niet zo hard moeten roepen dat je medewerkers hun bonus moesten inleveren), nu heeft 'ie zich "vergist" wat betreft de beboete dossiers van DSB Bank
Afbeelding

hij lacht iedereen uit :hmmm:

GTRene

Bericht door GTRene » 30 sep 2009, 13:59

Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 okt 2009, 09:26

egh; de staat betaald??

Anyway;

Een kabinets crisis is in the air............................

105 Teletekst do 01 okt
Botsing Verhagen-PvdA over Uruzgan

` In de Kamer is minister Verhagen
gisteravond in botsing gekomen met de
PvdA.In een debat over de missie in
Uruzgan liep de irritatie tussen PvdA-
Kamerlid Van Dam en Verhagen hoog op.

De PvdA vindt dat de Nederlanders in
2010 definitief uit Uruzgan weg moeten.
Verhagen zei dat de situatie intussen
veranderd is en dat daarom het denken
over de missie niet stil mag staan.

De ChristenUnie diende met steun van de
PvdA een motie in die stelt dat er geen
nieuwe Uruzgan-missie mag komen.Premier
Balkenende ontraadt de motie.Er moet
nog gestemd worden,maar alleen het CDA
lijkt een nieuwe missie te overwegen.

HansD

Bericht door HansD » 01 okt 2009, 10:20

Zalm krijgt 100.000 euro bonus voor elk miljard dat de overheid straks verdient op de verkoop van ABN Amro en Fortis. Hij moet dus 15 miljard euro terugverdienen voor de belastingbetaler om zijn maximale bonus van 1,5 miljoen euro binnen te halen.
Zo bizar vind ik die bonus niet. Dat is gewoon een prestatieafspraak en persoonlijk heb ik niet zo'n probleem met een bonus van 100K per winst van 1 miljard.

Uruzgan gaat nog leuk worden, de PVDA heeft de stellingen alweer betrokken en kan nu bijna niet meer terug tenzij ze weer van draaien willen worden beschuldigd (terwijl het het CDA is dat in 1e instantie draait). Ik zie wel een crisisje aankomen :D

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 01 okt 2009, 10:31

romo schreef:egh; de staat betaald??

Anyway;

Een kabinets crisis is in the air............................

105 Teletekst do 01 okt
Botsing Verhagen-PvdA over Uruzgan

` In de Kamer is minister Verhagen
gisteravond in botsing gekomen met de
PvdA.In een debat over de missie in
Uruzgan liep de irritatie tussen PvdA-
Kamerlid Van Dam en Verhagen hoog op.

De PvdA vindt dat de Nederlanders in
2010 definitief uit Uruzgan weg moeten.
Verhagen zei dat de situatie intussen
veranderd is en dat daarom het denken
over de missie niet stil mag staan.

De ChristenUnie diende met steun van de
PvdA een motie in die stelt dat er geen
nieuwe Uruzgan-missie mag komen.Premier
Balkenende ontraadt de motie.Er moet
nog gestemd worden,maar alleen het CDA
lijkt een nieuwe missie te overwegen.
Mooi zooooo, laat maar vallennnnn. Daarna tegen de muu... ehh het gevang in wegens landverraad en nieuwe verkiezingen. Of nog beter: dit kabinet bermbommen laten opzoeken in Uruzgan. Wordt nu toch wel eens hoog tijd dat deze bende ploft. JP heeft er toch geen zin meer in, die wil naar Brussel toe.

Maar goed, de PvdA heeft weliswaar de deur dichtgeslagen zoals ze het zelf noemen maar er zal wel weer een enorm kattenluik in die deur zitten. Met 14 zetels in de peilingen durven die idioten het nu toch niet aan, om een crisis te forceren.

Het is toch wel triest dat de levens van de militairen in Uruzgan worden gebruikt als wisselgeld. Dat is voor mij de reden om nooit in het leger te willen. Niet om het werk maar wel om het feit dat je altijd een speelbal bent van leugenachtige politici (pleonasme).

Plaats reactie