Kan hier al niet meer warm of koud van worden.
Het wachten is gewoon totdat de economie weer goed bijtrekt, dan gaat het met de NL'ers ook weer wat beter en zeuren ze ook weer wat minder. Tot die tijd kunnen we ons gewoon overal aan ergeren
GTRene schreef:je draait de wereld om maatje...jij hebt het over geld dat je wilt houden/hebben ik heb het over dat geld verdelen...genoeg is genoeg...mij dunkt dat je met 100K of 200K of 300K meer dan genoeg hebt per jaar...jij bent alles is voor Bassie euhm Freddy Mluco hornsveld schreef:Sorry hoor Rene, maar je hebt het altijd over geld.
Jij gaat echt geen 1,5 miljoen uitdelen als je die zou krijgen.
Geef je Hartge dan ook maar weg, dat voelt namelijk goed.
Wat een bullshit zeg![]()
ik zei ook als ik de keus zou krijgen (je moet eens leren lezen Luco) tussen heel NL gelukkig of ik alleen die anderhalf miljoen krijgen dan zei ik hou het maar en maak heel NL gelukkig.
dat jij niet zo denkt laat je wel keer op keer horen, jij bent wat dat betrefd net als die wat de oorzaak waren van dit alles als ik jou zo hoor.
magoed, Freddy M hoort ook bij het uitstervend ras![]()
![]()
oke genoeg hierover, we gaan weer on-topic...zakken vullen, laaat ze eens vakken vullen dan weten ze wat werken is![]()
Zalm doet z'n naam eer aan, zwemt tegen de stroom in en voelt zich als een vis in het water.
daarom zeg ik Luco lees het hele verhaal eens wat ik dan schrijf, jij pakt delen uit een zin die jou prikkelen maar mijn hele zin zegt heel wat anders dan wat jij suggereert je doet mij ernstig tekort als jij zo bekrompen denkt...en daarbij gaat het hier helemaal niet over mij, ik weet dat velen het nog veel minder hebben, het gaat mij om gerechtigheid en dat graaiers gepakt moeten worden en tot rede gebracht moeten worden.luco hornsveld schreef:GTRene schreef: je draait de wereld om maatje...jij hebt het over geld dat je wilt houden/hebben ik heb het over dat geld verdelen...genoeg is genoeg...mij dunkt dat je met 100K of 200K of 300K meer dan genoeg hebt per jaar...jij bent alles is voor Bassie euhm Freddy Mik zei ook als ik de keus zou krijgen (je moet eens leren lezen Luco) tussen heel NL gelukkig of ik alleen die anderhalf miljoen krijgen dan zei ik hou het maar en maak heel NL gelukkig.
dat jij niet zo denkt laat je wel keer op keer horen, jij bent wat dat betrefd net als die wat de oorzaak waren van dit alles als ik jou zo hoor.
magoed, Freddy M hoort ook bij het uitstervend ras![]()
![]()
oke genoeg hierover, we gaan weer on-topic...zakken vullen, laat ze eens vakken vullen dan weten ze wat werken is![]()
Zalm doet z'n naam eer aan, zwemt tegen de stroom in en voelt zich als een vis in het water.
Nou ja zeg, lees je posten er maar eens op na.
Ik moet zuinig doen
Ik moet dit
Ik moet dat
Ik heb het zo moeilijk
Altijd afgeven op mensen die meer verdienen
Jij geeft echt geen 1,5 miljoen weg als je die krijgt
Je moet misschien is wat minder zelfmedelijden hebben en genieten van wat je hebt.
Ja er zijn mensen die meer hebben, maar geloof me er zijn er veel meer die minder dan jij hebben.
Dus relax en geniet van wat je wel hebt
Wouter81 schreef:Omdat hij dat bij DSB ook verdiende? Niemand wil er op achteruit gaan bij een nieuwe baan.partyondude schreef:Waarom moet Zalm anderhalf miljoen extra cashen om daar de problemen op te lossen?Wouter81 schreef:Snap ik maar Zalm was daar nog geen baas toen de teringzooi gecreëerd is.
Snap ik even niet, zeker niet als het zeer goed mogelijk betaald wordt van overheidsgeld.
En als hij zijn werk goed doet dan kan dat bij de verkoop van ABN zomaar 4 of 5 miljard euro schelen. Ten gunste van de staat, dus van ons. Dan is die 1,5 miljoen peanuts, waar ik niet zo wakker van kan liggen.
Maar goed, waar de discussie hier om gaat is dat mijn naamgenoot weer eens boter op zijn hoofd heeft. Het hardste schreeuwen dat die 'graaicultuur' moet worden aangepast en nog wat andere kreten maar ondertussen, als het in zijn straatje past, zelf zijn principes met voeten treden.
Minister Wouter Bos (Financiën) spreekt tegen dat topman Gerrit Zalm van de combinatiebank ABN Amro en Fortis straks bij verkoop aanspraak kan maken op een buitensporige bonus.
In een brief aan de Tweede Kamer stelt Bos dat Zalm een van de laagste beloningen krijgt in de financiële sector, ,,als het niet de laagste is.''
Hij reageert daarmee op kritiek vanuit het parlement op de afspraken met Zalm. Vooral oppositiepartijen waren maandag verontwaardigd toen bleek dat Zalm voor maximaal vier jaren recht heeft op een bonus die kan oplopen tot maximaal 1,5 miljoen euro.
Volgens Bos is steeds duidelijk geweest dat de bonus maximaal een half jaarsalaris kan bedragen, ofwel 375.000 euro, en afhankelijk is van de winst die bij de verkoop van ABN Amro en Fortis wordt gemaakt.
Hij voegt er nu nadrukkelijk aan toe dat Zalm er ,,slechts'' over vier jaren recht op heeft. Een verdere beperking is volgens Bos dat de bonus pas twee jaar na de verkoop van de bankencombinatie definitief wordt toegekend. ,,De heer Zalm ontvangt dus louter een bonus die is gericht op de lange termijn.''
Zalm krijgt 100.000 euro bonus voor elk miljard dat de overheid straks verdient op de verkoop van ABN Amro en Fortis. Hij moet dus 15 miljard euro terugverdienen voor de belastingbetaler om zijn maximale bonus van 1,5 miljoen euro binnen te halen. (ANP)
romo schreef:Goed, hoe groot is de kans op een kabinets crisis?
Laten we even tellen welke stinkende splijtzwammen ons in deze hete herfst tegemoet meuren..
1 We hebben de Uruzgan kwestie, de PvdA wil niet verder, de rest blijkbaar wel.
1a Hieraan gekoppeld het Irak onderzoek ( heeft Nederland op basis van eerlijke argumenten deelgenomen?)
2 We hebben de AOW kwestie, blijft het 65 of gaan we naar 67 jaar?
3 We hebben de ontpoldering van de Hedwigpolder in combinatie verdieping Westerschelde en de rel met België ( RTL nieuws had vandaag "staatsgeheime" kabinet stukken die het ergste doen vermoeden, daarom hier met stip op 3)
4 Bonus cultuur die maar blijft bloeien met als toetje de bonus van Zalm, parlementaire enquête naar de bankencrisis
5 Kredietcrisis; Het bezuinigingspakket van €35 miljard dat ergens ( maar nog geen mens weet hoe) bij elkaar geschraapt moet worden.................
Ik wil niet veel zeggen.......................................misschien maar weer een polletje?
Flipperheld valt van voetstuk
Waar is Gerrit Zalm toch mee bezig? Eerder deze week deed hij al een gooi naar de titel 'graaibaasje van de week' toen bleek dat hij geen enkel probleem heeft met een bonus die kan oplopen tot €1,5 miljoen (groot gelijk hoor Gerrit, maar misschien had je in maart niet zo hard moeten roepen dat je medewerkers hun bonus moesten inleveren), nu heeft 'ie zich "vergist" wat betreft de beboete dossiers van DSB Bank
Zo bizar vind ik die bonus niet. Dat is gewoon een prestatieafspraak en persoonlijk heb ik niet zo'n probleem met een bonus van 100K per winst van 1 miljard.Zalm krijgt 100.000 euro bonus voor elk miljard dat de overheid straks verdient op de verkoop van ABN Amro en Fortis. Hij moet dus 15 miljard euro terugverdienen voor de belastingbetaler om zijn maximale bonus van 1,5 miljoen euro binnen te halen.
Mooi zooooo, laat maar vallennnnn. Daarna tegen de muu... ehh het gevang in wegens landverraad en nieuwe verkiezingen. Of nog beter: dit kabinet bermbommen laten opzoeken in Uruzgan. Wordt nu toch wel eens hoog tijd dat deze bende ploft. JP heeft er toch geen zin meer in, die wil naar Brussel toe.romo schreef:egh; de staat betaald??
Anyway;
Een kabinets crisis is in the air............................
105 Teletekst do 01 okt
Botsing Verhagen-PvdA over Uruzgan
` In de Kamer is minister Verhagen
gisteravond in botsing gekomen met de
PvdA.In een debat over de missie in
Uruzgan liep de irritatie tussen PvdA-
Kamerlid Van Dam en Verhagen hoog op.
De PvdA vindt dat de Nederlanders in
2010 definitief uit Uruzgan weg moeten.
Verhagen zei dat de situatie intussen
veranderd is en dat daarom het denken
over de missie niet stil mag staan.