50 jaar vooruitgang in crashveiligheid

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
DF@news

50 jaar vooruitgang in crashveiligheid

Bericht door DF@news » 18 sep 2009, 13:36

Een 2009 Chevy Malibu versus 1959 Chevy Bel Air.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5CU-k0Xm ... edded#t=45[/youtube]

Dennis Cavallino

Re: 50 jaar vooruitgang in crashveiligheid

Bericht door Dennis Cavallino » 18 sep 2009, 13:39

Stom he, dat na 50 jaar nog steeds frontaal auto's op elkaar botsen, ondanks die 50 jaar 'ontwikkeling' (van Highway safety)?

Symptoombestreiding, dat is wat ze doen!

Thomas H

Bericht door Thomas H » 18 sep 2009, 13:43

Ook zonde van die '59 chevy..
Wel mooi om de vooruitgang zo te zien!

Snipe

Bericht door Snipe » 18 sep 2009, 13:46

Als je bedenkt om een 1959 Bel Air te crashen, ben je toch knettergek?
Kijk ook maar naar de reacties op YouTube: "The person who came up with this is a complete asshole to ruin a beautiful piece of history." En dat is een van de meer gematigde reacties...

Verder is die nieuwe kennelijk ook een tamelijk onveilige auto. Het toverwoord is tegenwoordig voetgangersveiligheid. Als dit lompe bakbeest jou of je kind of een fietser of zo aanrijdt, loop het waarschijnlijk slecht met je af. Het ding laat al geen spaan heel van een complete auto, laat staan van jou.

Ja, ik ben blij dat Chevrolet dit met ons wilde delen.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 sep 2009, 14:01

Misschien kunnen ze van de wrakken wat vangrails maken voor die Highways, misschien dat dat voorkomt dat tegenliggers op elkaar botsen. Inhalen mag je er toch al niet, dus waarom niet wat gerecycling toepassen op basis van die wrakken?

In 't filmpje remmen beide auto's niet. Ik blijf erbij: Dit zijn geen crash tests, dit zijn absurde simulaties van hoe 't er in de praktijk nooit aan toe zou gaan.

Overigens zat er gisteren wel een jan lul van een tegenligger met zijn zonneklep en vallende zonnebril te spelen, waardoor 'ie op mijn rijbaan terechtkwam, maar dat ging gelukkig net goed toen hij weer op de weg keek en terugstuurde. Anders was ik wel uitgeweken. Als je allebei 50 km/u rijdt, geeft dat best een klap. Daarom ben ik niet tegen crash tests, ik vind 't alleen een verkapte vorm van reclame voor schijnveiligheid. Dat hadden jullie gelukkig allemaal al wel door.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 18 sep 2009, 14:17

Er zijn genoeg van die bel airs, hoewel ik het ook een beetje zonde vind. Het blijft blik, en je kunt toch niet alles bewaren.

Daarnaast kun je beter hebben dat je auto in barrels ligt dan jezelf, want dan heeft de auto z'n taak goed gedaan. Blik<<vlees/bloed/ziel.

Zulke proeven zijn altijd voor verbetering vatbaar, maar het blijven simulaties, en het blijven forse optaters die je lichaam te verwerken krijgt. Zolang er mogelijkheden zijn om in je dagelijks leven situaties te hebben waarbij je sneller gaat dan waar je lichaam oorspronkelijk voor ontworpen is (ongeveer 25 km/uur) is er risico, punt.

Luuk

Bericht door Luuk » 18 sep 2009, 15:56

Oh, en nu moeten de Amerikanen die een Bel Air bezitten denken:
"Holy sh*t!, i really have to get that brand new Malibu!"

:roll: Maargoed, de vooruitgang is mooi in beeld gebracht. Mis alleen een 100% snelheidsfilmpje. :wink:

erwin20vt

Bericht door erwin20vt » 26 sep 2009, 20:15

Plaats reactie