Een 2009 Chevy Malibu versus 1959 Chevy Bel Air.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5CU-k0Xm ... edded#t=45[/youtube]
50 jaar vooruitgang in crashveiligheid
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 08 sep 2009, 13:46
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 50 jaar vooruitgang in crashveiligheid
Stom he, dat na 50 jaar nog steeds frontaal auto's op elkaar botsen, ondanks die 50 jaar 'ontwikkeling' (van Highway safety)?
Symptoombestreiding, dat is wat ze doen!
Symptoombestreiding, dat is wat ze doen!
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: 50 jaar vooruitgang in crashveiligheid
Ook zonde van die '59 chevy..
Wel mooi om de vooruitgang zo te zien!
Wel mooi om de vooruitgang zo te zien!
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 50 jaar vooruitgang in crashveiligheid
Als je bedenkt om een 1959 Bel Air te crashen, ben je toch knettergek?
Kijk ook maar naar de reacties op YouTube: "The person who came up with this is a complete asshole to ruin a beautiful piece of history." En dat is een van de meer gematigde reacties...
Verder is die nieuwe kennelijk ook een tamelijk onveilige auto. Het toverwoord is tegenwoordig voetgangersveiligheid. Als dit lompe bakbeest jou of je kind of een fietser of zo aanrijdt, loop het waarschijnlijk slecht met je af. Het ding laat al geen spaan heel van een complete auto, laat staan van jou.
Ja, ik ben blij dat Chevrolet dit met ons wilde delen.
Kijk ook maar naar de reacties op YouTube: "The person who came up with this is a complete asshole to ruin a beautiful piece of history." En dat is een van de meer gematigde reacties...
Verder is die nieuwe kennelijk ook een tamelijk onveilige auto. Het toverwoord is tegenwoordig voetgangersveiligheid. Als dit lompe bakbeest jou of je kind of een fietser of zo aanrijdt, loop het waarschijnlijk slecht met je af. Het ding laat al geen spaan heel van een complete auto, laat staan van jou.
Ja, ik ben blij dat Chevrolet dit met ons wilde delen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 50 jaar vooruitgang in crashveiligheid
Misschien kunnen ze van de wrakken wat vangrails maken voor die Highways, misschien dat dat voorkomt dat tegenliggers op elkaar botsen. Inhalen mag je er toch al niet, dus waarom niet wat gerecycling toepassen op basis van die wrakken?
In 't filmpje remmen beide auto's niet. Ik blijf erbij: Dit zijn geen crash tests, dit zijn absurde simulaties van hoe 't er in de praktijk nooit aan toe zou gaan.
Overigens zat er gisteren wel een jan lul van een tegenligger met zijn zonneklep en vallende zonnebril te spelen, waardoor 'ie op mijn rijbaan terechtkwam, maar dat ging gelukkig net goed toen hij weer op de weg keek en terugstuurde. Anders was ik wel uitgeweken. Als je allebei 50 km/u rijdt, geeft dat best een klap. Daarom ben ik niet tegen crash tests, ik vind 't alleen een verkapte vorm van reclame voor schijnveiligheid. Dat hadden jullie gelukkig allemaal al wel door.
In 't filmpje remmen beide auto's niet. Ik blijf erbij: Dit zijn geen crash tests, dit zijn absurde simulaties van hoe 't er in de praktijk nooit aan toe zou gaan.
Overigens zat er gisteren wel een jan lul van een tegenligger met zijn zonneklep en vallende zonnebril te spelen, waardoor 'ie op mijn rijbaan terechtkwam, maar dat ging gelukkig net goed toen hij weer op de weg keek en terugstuurde. Anders was ik wel uitgeweken. Als je allebei 50 km/u rijdt, geeft dat best een klap. Daarom ben ik niet tegen crash tests, ik vind 't alleen een verkapte vorm van reclame voor schijnveiligheid. Dat hadden jullie gelukkig allemaal al wel door.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: 50 jaar vooruitgang in crashveiligheid
Er zijn genoeg van die bel airs, hoewel ik het ook een beetje zonde vind. Het blijft blik, en je kunt toch niet alles bewaren.
Daarnaast kun je beter hebben dat je auto in barrels ligt dan jezelf, want dan heeft de auto z'n taak goed gedaan. Blik<<vlees/bloed/ziel.
Zulke proeven zijn altijd voor verbetering vatbaar, maar het blijven simulaties, en het blijven forse optaters die je lichaam te verwerken krijgt. Zolang er mogelijkheden zijn om in je dagelijks leven situaties te hebben waarbij je sneller gaat dan waar je lichaam oorspronkelijk voor ontworpen is (ongeveer 25 km/uur) is er risico, punt.
Daarnaast kun je beter hebben dat je auto in barrels ligt dan jezelf, want dan heeft de auto z'n taak goed gedaan. Blik<<vlees/bloed/ziel.
Zulke proeven zijn altijd voor verbetering vatbaar, maar het blijven simulaties, en het blijven forse optaters die je lichaam te verwerken krijgt. Zolang er mogelijkheden zijn om in je dagelijks leven situaties te hebben waarbij je sneller gaat dan waar je lichaam oorspronkelijk voor ontworpen is (ongeveer 25 km/uur) is er risico, punt.
-
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12
Re: 50 jaar vooruitgang in crashveiligheid
Oh, en nu moeten de Amerikanen die een Bel Air bezitten denken:
"Holy sh*t!, i really have to get that brand new Malibu!"
Maargoed, de vooruitgang is mooi in beeld gebracht. Mis alleen een 100% snelheidsfilmpje. 
"Holy sh*t!, i really have to get that brand new Malibu!"


-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EvdP, Majestic-12 [Bot] en 1 gast