Misshift

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Misshift

Bericht door Knot » 24 sep 2009, 13:51

Kon er zo snel ff niks over vinden maar lag wel ff dubbel toen ik deze net vond. Misshift oke, maar om dan meteen maar te crashen...

Denk dat t aan zn kapsel lag :D


Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: Misshift

Bericht door Casper » 24 sep 2009, 16:48

Oooooh SHIT!!! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Misshift

Bericht door Macboy » 24 sep 2009, 16:54

Dat gaat wel verder dan tandjes poetsen :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Misshift

Bericht door Niels » 24 sep 2009, 20:41

Ik vind em toch wel briljant hoor :lol:

Vanmorgen had ik ook een misshift (E46 met zo'n lamme veer in de pook als het koud is :? ) maar ondanks dat ik nauwelijks wakker was had ik dat al door voordat de koppeling helemaal op gekomen was. Het voordeel van rustig rijden denk ik :wink:

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Misshift

Bericht door EG » 25 sep 2009, 23:07

Ik heb weleens een misshift gehad met een 413 CDi bakwagen. Bij ruim 120 km/u van 4 wil ik naar 5 schakelen. Raad eens wat gebeurt.

Zit het ding in 3 en had ik de koppeling al laten opkomen (volgas dus). :bag:

Ik heb nog nooit zoveel lampjes op een dashboard zien branden in mijn leven. De auto reed ook niet meer verder (beveiliging?), gestopt op de vluchtstrook, opnieuw gestart, niks aan het handje :angel:

Sprinter 208d (80 pk op 2 ton editie) was ook een avontuur. Ding kan je zomaar in R krijgen, en ik schakel snel van 1 naar 2, (R is linksbeneden) raad maar weer eens wat er gebeurt, ding zat kermend van de pijn in zijn R, het leek alsof staal op staal keihard geramd werd, kreeg ook een enorme klap op me poot. Ding reed gewoon alsof er niks gebeurt was trouwens....

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Misshift

Bericht door Tommy » 26 sep 2009, 10:29

niels, bedoel je met lamme veer dat ie rechts blijft plakken? op de e46 heeft dat probleem ook gezeten, was vrij goedkoop gefixed.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Misshift

Bericht door Niels » 26 sep 2009, 18:50

Klopt precies! Ik dacht het duur was omdat je er niet bij zou kunnen komen :?:

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Misshift

Bericht door Tommy » 26 sep 2009, 18:55

was een goede avond werk, bak moest eronderuit, pennetje moest uit de bak en kleiner gedraaid worden, daarna werkte het weer goed. Bak hoeft er dus niet voor open. Als je even je email pb-ed, dan stuur ik je even de reparatiehandleiding.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Misshift

Bericht door RJay » 27 sep 2009, 01:06

Oja dat filmpje, geweldig :clap: The next michael schumacher ladies 'n gents.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Misshift

Bericht door Kasteel » 27 sep 2009, 12:45

EG schreef:Ik heb weleens een misshift gehad met een 413 CDi bakwagen. Bij ruim 120 km/u van 4 wil ik naar 5 schakelen. Raad eens wat gebeurt.

Zit het ding in 3 en had ik de koppeling al laten opkomen (volgas dus). :bag:

Ik heb nog nooit zoveel lampjes op een dashboard zien branden in mijn leven. De auto reed ook niet meer verder (beveiliging?), gestopt op de vluchtstrook, opnieuw gestart, niks aan het handje :angel:

Sprinter 208d (80 pk op 2 ton editie) was ook een avontuur. Ding kan je zomaar in R krijgen, en ik schakel snel van 1 naar 2, (R is linksbeneden) raad maar weer eens wat er gebeurt, ding zat kermend van de pijn in zijn R, het leek alsof staal op staal keihard geramd werd, kreeg ook een enorme klap op me poot. Ding reed gewoon alsof er niks gebeurt was trouwens....
Een Sprinter verkeerd schakelen met zo'n duidelijk profiel :D.
Die achteruit van een 208d (Sprinter non-cdi neem ik aan?) zit wel heel erg ver naar links en moet je door een beveiliging drukken, als dat per ongeluk lukt :S.

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Misshift

Bericht door EG » 04 okt 2009, 13:59

Kasteel schreef:
EG schreef:Ik heb weleens een misshift gehad met een 413 CDi bakwagen. Bij ruim 120 km/u van 4 wil ik naar 5 schakelen. Raad eens wat gebeurt.

Zit het ding in 3 en had ik de koppeling al laten opkomen (volgas dus). :bag:

Ik heb nog nooit zoveel lampjes op een dashboard zien branden in mijn leven. De auto reed ook niet meer verder (beveiliging?), gestopt op de vluchtstrook, opnieuw gestart, niks aan het handje :angel:

Sprinter 208d (80 pk op 2 ton editie) was ook een avontuur. Ding kan je zomaar in R krijgen, en ik schakel snel van 1 naar 2, (R is linksbeneden) raad maar weer eens wat er gebeurt, ding zat kermend van de pijn in zijn R, het leek alsof staal op staal keihard geramd werd, kreeg ook een enorme klap op me poot. Ding reed gewoon alsof er niks gebeurt was trouwens....
Een Sprinter verkeerd schakelen met zo'n duidelijk profiel :D.
Die achteruit van een 208d (Sprinter non-cdi neem ik aan?) zit wel heel erg ver naar links en moet je door een beveiliging drukken, als dat per ongeluk lukt :S.
Was een erg oude met heel veel km's op de klok. Beveiliging van de achteruit was gewoon minder geworden. Ook met rustig rijden kon je zo opeens in R komen. Ja was een non-CDi.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Martijn_bmw en 6 gasten