Denk dat t aan zn kapsel lag

Een Sprinter verkeerd schakelen met zo'n duidelijk profielEG schreef:Ik heb weleens een misshift gehad met een 413 CDi bakwagen. Bij ruim 120 km/u van 4 wil ik naar 5 schakelen. Raad eens wat gebeurt.
Zit het ding in 3 en had ik de koppeling al laten opkomen (volgas dus).![]()
Ik heb nog nooit zoveel lampjes op een dashboard zien branden in mijn leven. De auto reed ook niet meer verder (beveiliging?), gestopt op de vluchtstrook, opnieuw gestart, niks aan het handje
Sprinter 208d (80 pk op 2 ton editie) was ook een avontuur. Ding kan je zomaar in R krijgen, en ik schakel snel van 1 naar 2, (R is linksbeneden) raad maar weer eens wat er gebeurt, ding zat kermend van de pijn in zijn R, het leek alsof staal op staal keihard geramd werd, kreeg ook een enorme klap op me poot. Ding reed gewoon alsof er niks gebeurt was trouwens....
Was een erg oude met heel veel km's op de klok. Beveiliging van de achteruit was gewoon minder geworden. Ook met rustig rijden kon je zo opeens in R komen. Ja was een non-CDi.Kasteel schreef:Een Sprinter verkeerd schakelen met zo'n duidelijk profielEG schreef:Ik heb weleens een misshift gehad met een 413 CDi bakwagen. Bij ruim 120 km/u van 4 wil ik naar 5 schakelen. Raad eens wat gebeurt.
Zit het ding in 3 en had ik de koppeling al laten opkomen (volgas dus).![]()
Ik heb nog nooit zoveel lampjes op een dashboard zien branden in mijn leven. De auto reed ook niet meer verder (beveiliging?), gestopt op de vluchtstrook, opnieuw gestart, niks aan het handje
Sprinter 208d (80 pk op 2 ton editie) was ook een avontuur. Ding kan je zomaar in R krijgen, en ik schakel snel van 1 naar 2, (R is linksbeneden) raad maar weer eens wat er gebeurt, ding zat kermend van de pijn in zijn R, het leek alsof staal op staal keihard geramd werd, kreeg ook een enorme klap op me poot. Ding reed gewoon alsof er niks gebeurt was trouwens.....
Die achteruit van een 208d (Sprinter non-cdi neem ik aan?) zit wel heel erg ver naar links en moet je door een beveiliging drukken, als dat per ongeluk lukt :S.
Gebruikers op dit forum: Martijn_bmw en 6 gasten