Het grote Nissan 350Z (occasion) draadje

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 feb 2006, 14:51

@Tom: ga racecursussen geven :wink:

Opel Speedster Turbo zou ik graag eens in willen rijden, is die duurder of goedkoper dan de Lotus 111?

Tom

Bericht door Tom » 19 feb 2006, 14:56

Ik ben zelf (nog) een prutser achter het stuur :D

Speedster Turbo lijkt mij wel super, ze worden niet meer gemaakt maar de nieuwprijs was/is tegen de 50.000 euro. Goedkoper als een 111R (Toyota). Hier in Nederland zijn amper turbo's te vinden en bovendien hebben ze geloof ik allemaal al eens schade gehad, schijnen tricky te zijn.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 feb 2006, 14:59

Het ligt altijd aan de auto....

uhuh

:wink:

Tom

Bericht door Tom » 19 feb 2006, 15:02

Tja, ik denk niet veel Turbo's verkocht zijn aan prutsers. Het lijkt mij dat mensen die zo'n auto kopen wel weten wat ze onder hun kont hebben of eerder een snelle auto hebben gehad.
Misschien weet Steven meer, die heeft een Speedster (2.2, geen turbo) :)

Knot

Bericht door Knot » 19 feb 2006, 16:13

Leen schreef: zoek je snelheidsensatie en power probeer dan in je zoektocht ook eens een EVO zou ik zo zeggen. voor relatief weing geld makkelijk op te porren tot 350+ pk.
Leen, een EVO of Impreza zijn niet mijn auto's, ik vind het helemaal niks, al krijg ik er 10.000 euro korting op... het is niet mijn auto. Wil geen awd en geen 4 cilinder.

Knot

Bericht door Knot » 19 feb 2006, 16:14

Dennis Cavallino schreef:Knot, ga je ook eens verdiepen dan in een Nissan S14/S15, of een Skyline R33 GTS-t. Allemaal redelijk moderne auto's qua looks, wel die brute turbo power en de Skylines ook nog het geluid van een 6-in lijn.
En vallen allemaal ruimschoots binnen je budget. Zijn tevens waardevast.
Zijn allemaal geen auto's uit 2003/2004... en dat wil ik nou juist hebben, fuck dat gesleutel, alleen rijden, beurtje en weer rijden.

Knot

Bericht door Knot » 19 feb 2006, 16:17

Tom, dat was bij de dealer in Nieuw Lekkerland totaal niet het geval, gewoon even rijden om een indruk te krijgen, verder niks geen gezeur van zijn kant.

Misschien volgend weekend als er tijd is eens in een 330Ci gaan rijden. Moet er wel eentje van na de facelift zijn door dat gedoe met de wielophaningen voor. Een 2002 of later hebben we het dan over volgens mij.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 19 feb 2006, 19:03

Er zijn ook wel degelijk Turbo's aan "prutsers" verkocht :wink:
Het nadeel aan de turbo (vind ik) is dat deze 60kg zwaarder is als de 2.2 En al dat extra gewicht ligt achterin, Wat de auto dus nog meer tricky maakt i.c.m. het plotseling inkomende vermogen op een natte ondergrond.
Ik heb twee weken terug in een Opel Speedster gereden... om eerlijk te zijn vond ik dat motorisch gezien tegenvallen. 't Is een tamme bedoeling. Puur qua snelheid is het goed, maar klimmen in toeren en gasrespons is het net niet.
Is helemaal waar, Maar door alleen inlaat en uitlaat technisch wat wijzigingen aan te brengen verbeterd dit al aanmerkelijk. Alleen het respons op het pedaal niet (Drive by wire)

Met een remap is dat al een heel stuk te verbeteren, Wat je met in en uitlaat al gauw op 175+ Pk brengt.
Daarnaast bestaan er nog een aantal mogelijkheden om je 2.2 op te peppen, En wel in de vorm van een compressor en eerdaags ook trotllebodie's 8)

p.s. De meest extreemste Speedster die op dit moment in Nederland rondrijd zit op ongeveer 380 Pk en bijna 500 Nm :shock:

Knot

Bericht door Knot » 19 feb 2006, 19:24

Schroef die handel maar eens op een Z, kijken hoe je er DAN vandoor gaat ;)

Nog een gave video gevonden, ff kijken hoe ik die als mpg/wmv op schijf kan krijgen hier.

"350Z with TopSpeed Pro N1 Exhaust"

http://video.google.com/videoplay?docid ... 579&q=350Z

Wat een geluidje zeg!

Stock 350Z vs stock S2000:

http://video.google.com/videoplay?docid ... 994&q=350Z

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 19 feb 2006, 21:25

Knot, ik heb 3 jaar in een 330Ci gereden en kan je dus wel iets zeggen over die auto.
Jij wil een FUN auto, het is voor erbij, dus dat het een enorme FIJNE auto is dat telt toch niet voor jou. Ik denk dat ik ongeveer wel een beeld heb van wat jij zoekt, en dat is GEEN 330Ci!
Ik heb er een fijne en probleemloze auto aan gehad, maar om echt iedere KM Big Smile achter het stuur te zitten moet je echt iets anders kopen.
Of een Nissan 350Z je dat wel kan bieden weet ik niet, maar ik heb er nog nooit in gereden. Ik denk als die auto standaard is, dat het ook niet helemaal jouw auto zal zijn.
Daarom weet ik wat jij moet kopen...

Ik herken veel van jou verhaal, en daarom weet ik voor 95% zeker dat ik uiterlijk over pak hem beet 1 of 1½ jaar hier een EVO voor de deur heb staan. En mischien wel binnen een paar weken, maar dan moet ik wel een goede deal met mijn huidige 330i kunnen maken.

Nogmaals, ik denk (en vele met mij hier) dat een EVO voor jou ook het beste is. Alle nadelen van die auto kun jij opvangen met jou Opel.

Knot

Bericht door Knot » 19 feb 2006, 21:32

Marcelvv schreef: Nogmaals, ik denk (en vele met mij hier) dat een EVO voor jou ook het beste is. Alle nadelen van die auto kun jij opvangen met jou Opel.
Marcel, bedankt voor de uileg over de 330Ci. Waarom ik die auto in de lijst heb staan is omdat ik de kwaliteit en vorm van de auto super vind. Het dashbord wilt het gewoon tegen de 350Z, zelfde verhaal voor de sportstoelen.. maarja, niet de roffel die de Z wel heeft, niet het brute uiterlijk, geen LSD.....

Een EVO zal er nooit komen, vind het machtig hoe andere ermee rijden, wel de versies zoals Andre die altijd heeft, dus alleen maar overstuur. Zoek zelf geen AWD en geen 4 cilinder (heel misschien een kansje voor de S2000, maar liever geen roadster).

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 19 feb 2006, 21:47

Tsja, hoe moet ik je nu overtuigen?

Mischien helpt het als ik vertel hoe het is om met een 330 achter een EVO aan te jagen door de eifel...
Dan denk je een leuke, snelle en sportieve auto te hebben, maar toen ik achter Leen aan door de bergen ging, dan kun je pas zien wat de kracht van zo'n EVO is.
Als we in de 2e versnelling allebei het gas intrapten, liep die rot EVO zover op mij uit dat ik daar nu nog van onder de indruk ben.
NIET NORMAAL! en dat zijn wij ook niet dus die auto moeten wij kopen!
Klaar.

Michel P

Bericht door Michel P » 19 feb 2006, 22:39

Tom schreef:Ik ben zelf (nog) een prutser achter het stuur :D

Speedster Turbo lijkt mij wel super, ze worden niet meer gemaakt maar de nieuwprijs was/is tegen de 50.000 euro. Goedkoper als een 111R (Toyota). Hier in Nederland zijn amper turbo's te vinden en bovendien hebben ze geloof ik allemaal al eens schade gehad, schijnen tricky te zijn.
Voor 30k heb jij een speedster turbo voor de deur staan mer ca. 1500km op de klok en fabrieksgarantie. Dingen zijn nog in grote getalen in D. te koop, allemaal ex-fabrieksdemo's. Auto's hebben allemaal leer, hartop en andere opties. Dus goedkoper dan de Lotus Dennis!

Michel

Knot

Bericht door Knot » 19 feb 2006, 22:44

Marcel, ik wil een auto met mooie roffel (6 cilinder), liefst sperdifferentieel en wil (zeker als het regent) goed sideways kunnen gaan zoals ik dat gewend ben.... dan moet je geen EVO hebben, dat drift vaak niet zo makkleijk, en als het lukt is dat een techniek die ik helemaal zou moeten leren maar dan ook nog eens minder leuk vind..... het wordt m niet.. sorry.

Knot

Bericht door Knot » 19 feb 2006, 23:21

Hier is nog een heleboel info te vinden, filmpjes, uitlaatgeluiden etc:

http://www.zfilms.org/SportZMag

Onder andere deze van Steve Millen Sportparts, de SMZ supercharged Z:

http://www.zfilms.org/SportZMag/SportZTestDrive-384.wmv

Hielke

Bericht door Hielke » 20 feb 2006, 10:36

350Z zou ook mijn keuze zijn Knot. Echte karaktervolle sportwagen die de belangrijke zaken die er voor een sportauto toe doen helemaal goed doet. In Gun Silver of Zwart Metallic graag.

Knot

Bericht door Knot » 20 feb 2006, 11:11

Zwart metallic is er niet he, daarom ga ik alleen voor de Gun Grey, die zwarte lak is wat zacht en daar ga je dus snel krasjes en steenslag op zien.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 20 feb 2006, 12:31

Hielke schreef:350Z zou ook mijn keuze zijn Knot. Echte karaktervolle sportwagen die de belangrijke zaken die er voor een sportauto toe doen helemaal goed doet. In Gun Silver of Zwart Metallic graag.
Maar wel zwaarder is dan een M3? :?:
Ik ga niks over een 350Z zeggen, ken de auto niet anders dan van proefzitten en zien dat hij met Jeroen achter het stuur prachtig haaks kan, nooit zelf mee gereden, maar wel opvallend dat juist iemand die zo kritisch was over het gewicht van een M3 dit nu niet is?

Heb je trouwens al aan een 911 gedacht, knot?
Tuurlijk, achteruit strontbult in en zo, maar ja, een beetje uitdaging bij het driften is nooit weg denk ik?
Oudere auto, maar wel redelijk solide (993 dan, 964 wat minder), maar ook net zo belangrijk, het houdt zijn waarde gewoon.
Nu kopen, drie jaar lol hebben en voor dezelfde prijs weer verkopen, dan mag er toch ook best wat onderhoud aan zitten in de tussentijd?
Clio V6 kan trouwens ook, ook een superauto!

Zeker als tweede auto met toch een leaseauto erbij kan het toch best wat echt 'geks' zijn?

Ben geen 350Z weg aan het redeneren, maar er is zo veel keus aan mooi spul voor dat geld!
Gewoon allemaal eens gaan rijden, is leuk en je maakt uiteindelijk de beste keuze voor jezelf. :idea:

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 20 feb 2006, 13:06

OK Knot dat is helder.
Maar een 330Ci kun je ook schrappen denk ik dan.
Als je daar geen sper op maakt is het ook niet echt iets om flink haaks te gaan.
Dan is een M3 een veel betere keuze, nu ook al voor 40K met huisselectie te koop. En zonder inruil kan je echt een keer op tafel slaan hoor!
De reden dat de 350Z niet op mijn "lijstje" staat is dat het een 2 zitter is.
En in een EVO kan ik als het nodig is ook met mijn gezin in.
Verder wil ik de 350Z niet afkraken, mijn EVO advies is echt goed bedoeld. Maar ik zocht in grote lijnen wat jij nu ook zoekt, en IK heb de verkeerde keuze gemaakt. Daar wil ik je voor behoeden, want voor mij is het nu te laat. Lees: Kost TE veel om weer over te gaan naar een EVO.

Knot

Bericht door Knot » 20 feb 2006, 13:53

Heren,

Ik zal nooit zoveel geld in een EVO of WRX steken, wil gewoon geen AWD en vind die auto's niet mooi, smaken verschillen, gelukkig maar.

Een Porsche zet je niet voor de deur buiten, dingen vallen veel te veel op als sportwagen, horen binnen te staan in een garage en zijn veel te duur in onderhoud en verzekering (als ze uberhaupt te verzekeren zijn).

De Clio V6 is ook niet mijn auto, vind het maar een vaag ding en hij verkoopt ook niet zo makkelijk meer denkik. Renault moet gewoon standaard Clio's en Megane's verkopen en Blokken richting Nissan sturen voor de Z.

De 330Ci is een mooie auto, zelfs mooier dan de Z kwa afwerking, maar zoals reeds gezegd is, het is meer een daily driver en niet de auto voor de fun om erbij te hebben.

Andere optie is inderdaad een E46 M3 met huisselectie garantie, maar dan komen we weer op het buiten staan.... Hoe lang zal het M logo en de spiegels erop zitten???

De 350Z is volgens mij toch de betere keuze, valt minder op, is veel dikker uitgevoerd vanaf de fabriek al, garantie is standaard 3 jaar en kan verlengd worden met 2 jaar voor nog geen 1000 euro. Binnen de garantieperiode een andere airbox en uitlaat monteren moet geen probleem zijn, daarna als ie uit de garantie is ga ik denken aan een supercharger en andere geintjes.

Ben zelf hard aan t denken maar kan gewoon geen betere auto bedenken die zou voldoen en die niet ouder dan 3 jaar is.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 feb 2006, 14:15

Knot schreef: ga ik denken aan een supercharger en andere geintjes.
Ja joh, ga dan gelijk aan de Skyline :idea:
:mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 20 feb 2006, 14:26

Uit 2004? Nah... nee... en rechtsgestuurd.. bah. en geen V6.....

Nog meer vragen? ;)

Arthur

Bericht door Arthur » 20 feb 2006, 14:35

Euh ja... hou je van, euhh, hobby's?
:mrgreen: :wink:

Knot

Bericht door Knot » 20 feb 2006, 14:42

Arthur schreef:Euh ja... hou je van, euhh, hobby's?
:mrgreen: :wink:
Hobby's... auto/motorrijden, computerapparatuur/internet, films, squash, katten.

Sleutelen kan wel, maar dan afentoe een wiel verwisselen, remblokken vervangen (dan gaat het al tegenstaan).... en differentieelen vervangen etc ben ik klaar mee, dat doe ik niet meer.

Arthur

Bericht door Arthur » 20 feb 2006, 14:45

:shock:
:roll:
:wink:

Niet zo serieus man 8)

Plaats reactie