Dat is wat we vandaag hebben laten zien

.
Kort verslagje van mijn kant.
De wekker ging debiel vroeg, om 5:30, om er voor te zorgen dat ik zo rond 6 uur in de auto kon zitten. Even de M3 warm rijden en dan een beetje naar
Rotterdam knallen. Daar kwam echter verandering in toen ik al zo rond 6:30 in de file bij de Brienenoord aan kon gaan sluiten. Helaas! Via de sms al
even contact gehad met Sjef die op dat moment nog bij hm-paaltje 44 was, ik was al bij 19. De A16 af, de A20 op en daarna de A13. Even tanken bij
de Esso daar (geen 98 meer !!!!), en toen ik na het betalen teurg liep naar de auto, was Sjef daar al in de Subaru. Die had dus wat meer geluk dan ik.
Samen zijn we lekker naar Rotterdam geknald!
Eerste onderdeel was het ijsrijden. Zoals gezegd, een Swift op zwenkwieltjes. Ik heb eerst even gekeken hoe anderen het deden en ben zelf al 8ste
ofzo achter het stuur gekropen. Ik gebruikte een wat andere tactiek dan de anderen. Iets dat ik had moeten doen, maar dan als laatste van mijn greop.
Iedereen kopieerde mijn techniek namelijk. Ik had op het moment dat ik reed nog de snelste tijd, maar even later waren er een paar die toch net een
fractie sneller waren. Ik denk dat ik 4e was op dat onderdeel.
Als 2e kwam het slalommen aan de beurt. Ja, niets bijzonder, gewoon om pylonnen raggen met een afgetrapte Clio. Deed het niet slecht, maar ook
niet bijzonder goed (was toch iets te lief). Ook hier iets van 4e of 5e in de groep.
En ja, toen het onderdeel waar ik op wilde scoren. Karten. Op een klein baantje op de parking was het de bedoeling om eerst te kwalificeren en dan
een kort raceje te doen. In de kwalificatie kon ik snel de eerste kart pakken zodat ik van een pole position verzekerd was. Ik had al gezien dat de eerste
race steeds iets korter was, en wist zeker dat als ik gewoon normaal weg was, ik de rest wel voor kon blijven. Dat lukte dus ook met gemak. De 2e
heat dus omgekeerde startopstelling. Omdat ik won, startte ik dus laatste. Al binnen 1 ronde reed ik 4e en even later 3e. Echter was toen de race
voorbij. Geen 2x eerste dus helaas. Maar omdat ik de eerste heat won, wel de kleine finale. Ik stond om de één of andere reden toevallig voor aan en
hoefde niet te wisselen van kart. Dus lekker blijven zitten, en vanaf de eerste plek gewoon netjes de race rijden en finishen. Al na 1 ronde had ik zo'n
voorsprong opgebouwd dat winst me niet kon ontgaan. 1e in de groep van 26 man dus. En eigenlijk was daarmee een plek voor de finaledag op 5
november al zeker gesteld.
Als laatste onderdeel was het de beurt aan terreinrijden in de Nissan's van CPZ. Beetje offroaden was wel leuk, maar het competitie-element was het
achteruitrijden richting een bal op een pillon. Maar ja, die zie je niet vanuit een grote pickup. Dus een beetje spieken bij de eerdere rijders en een
referentiepunt bepalen. Die had ik gevonden, maar wilde ook niet te veel risico nemen om met een streepje op de lijst te komen. Uiteindelijk een nette
3e plek gehaald in de groep met 69cm. De meeste stonden ruim een meter voor de pilon stil.
Alles bij elkaar dus meer dan genoeg om de volgende ronde te halen. Na de lunch echter nog een soort kartrace voor spek en bonen. Eerst een tijd
zetten. De snelste 12 gingen door. De snelste 6 waren meteen door naar de finale. De 7e t/m 12e plek konden nog vechten om 2 extra finaleplekken.
Ik had een erg slechte flying lap tijdens de kwalificatie, maar toch nog een 10e tijd. Dus de halve finale. Hier stond ik echter nog te kloten met de
stomme gordel (k*tkart) waardoor ik net te laat was met reageren bij de start (nee, er werd niet gevraagd of iedereen klaar was). Startte als 4e, maar
na de eerste bocht was ik dus 6e. Wist het nog op te trekken tot 3e, op enkele meters achter de nummer 2 (ik was veeel sneller), maar de race was
net 1 ronde te kort. 3e dus en net naast de finaleplek gegrepen. Helaas. Maar ja....5 november was al in de pocket!!
Al met al een erg leuke en vooral gezellige dag gehad. Heb wel een paar aanbevelingen voor de organisatie, maar heb wel al enorm zin in de finale!!!
Tot 5 november!!!!