Dunlop Drivers Cup 2008

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Re: Dunlop Drivers Cup 2008

Bericht door Dennis Cavallino » 18 sep 2009, 15:45

Steven Nauta schreef:Ander programma als vorig jaar, toen was het bij Bleekemolen indoor karting. Nu meteen naar Zandvoort dus, ben benieuwd!

Mountainbikes is pas de finale Mark
Jammer! En hij had nog wel zo geoefend! :mrgreen:

Tim R

Bericht door Tim R » 18 sep 2009, 20:41

Is er nog iemand - of meerdere mensen - die a.s. woensdag vanuit omgeving Arnhem naar de Dunlop Drivers Challenge 2009 gaat / gaan?

Misschien handig om dan samen wat te plannen? Contact is het handigst via PM.

Tim

Tim R

Bericht door Tim R » 20 sep 2009, 17:21

Niemand uit Arnhem of Nijmegen?

Xave30

Bericht door Xave30 » 22 sep 2009, 21:25

Success morgen!!!!

Zet hem op Mark, Casper ,Haipeng, Sjef en Tim R. :df:
Laatst gewijzigd door Xave30 op 22 sep 2009, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 22 sep 2009, 21:28

Tim R schreef:Is er nog iemand - of meerdere mensen - die a.s. woensdag vanuit omgeving Arnhem naar de Dunlop Drivers Challenge 2009 gaat / gaan?

Misschien handig om dan samen wat te plannen? Contact is het handigst via PM.

Tim
hmmm is/was mischien wel leuk om te gaan kijken... heb stuff al op de planning voor morgen

Casper

Bericht door Casper » 22 sep 2009, 23:30

Vanavond even wekelijks rondje Haarlem-Langevelde slag wezen wielrennen met wat vrienden. Nog even langs CPZ gefietst, maar ik kon niks van een kartcircuitje bespeuren op het paddock of voor de tunnel. Dus ben benieuwd...bis morgen....

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 23 sep 2009, 12:51

Net contact met Mark gehad, 1e bij het karten en 2e bij ijsrijden. Wacht nu op de uitslag, maar dan zit je wel bij eerste 25 :thumbup: Goed werk!

PeerH

Bericht door PeerH » 23 sep 2009, 12:52

Steven Nauta schreef:Net contact met Mark gehad, 1e bij het karten en 2e bij ijsrijden. Wacht nu op de uitslag, maar dan zit je wel bij eerste 25 :thumbup: Goed werk!
Dat moet toch wel in de pocket zijn lijkt me :clap:

Steven N.

Bericht door Steven N. » 23 sep 2009, 12:58

Sjef, Casper en Mark zijn in ieder geval door!

DF is dus goed vertegenwoordigd in de finale!

Xave30

Bericht door Xave30 » 23 sep 2009, 13:05

Gaaf!

Go DF!

Christoph

Bericht door Christoph » 23 sep 2009, 13:06

Sjef is ook eerste in zijn groep, netjes :)

Xave30

Bericht door Xave30 » 23 sep 2009, 13:09

Allemaal toptalenten op DF

Tom V

Bericht door Tom V » 23 sep 2009, 13:38

Hee, ik had dit nog niet meegekregen. Gefeliciteerd heren, goed bezig!

Haipeng

Bericht door Haipeng » 23 sep 2009, 14:51

Ik wil eerst even de finalisten hierbij van harte feliciteren!! :mrgreen:

Ik ben net terug van CPZ, even een klein verslag:

Slalomproef: Ik stond als laatste op de lijst en begon ook als laatste. Daardoor kreeg ik een afgeragde Clio die niet in z'n 2e versnelling wou :roll:
Oke, deze ronde heb ik niet gehaald. Jammer, dan maar bij de volgende 3 proeven beter mijn best doen.

Karten: Dit ging heel goed! In de eerste ronde 3 mensen ingehaald en als 2e gefinished. In de tweede ronde 2 mensen ingehaald en als 3e gefinished. Er was geen kwalificatie en zelfs geen tijdmeting!. Je moest gewoon een kart uitzoeken en rijden maar. Ze wisten ook niet wie wie was :roll:

Maar nu komt het gezeik, ze kijken alleen wie als eerste over de finishlijn komt en diegene mag naar de finale! (Maar dat is toch niet eerlijk voor de mensen die achteraan of in het midden starten zou je denken? Ja dat is ook niet eerlijk!) Er zijn dus mensen die maar 1 of 2 mensen hebben ingehaald, en die WEL door zijn naar de finale terwijl ik in totaal 5 mensen heb ingehaald en NIET door ben. :evil: HOE VAAG IS DAT!?

Nou vanaf dat moment had ik totaal geen zin meer en had ik 't al opgegeven....

De laatste 2 proeven (4x4 rijden en IJSrijden) heb ik redelijk gedaan. 4x4 wat minder, maar IJSrijden wel een aardige tijd denk ik.

Kortom, een heel slecht georganiseerde DDC! (ben trouwens niet door naar de finale voor de mensen die 't nog niet doorhadden :P )
Laatst gewijzigd door Haipeng op 23 sep 2009, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 23 sep 2009, 15:01

SLAOMPROEF :mrgreen: :mrgreen:

Hoeveel keer heb je hem op zijn kant gelegd?
Geneen keer, ja logisch dat je niet door bent dan :mrgreen: :mrgreen:

Nee, ff serieus, beetje raar dan als ze niet eens weten wie wie is enzo.
Jammer voor je.

Haipeng

Bericht door Haipeng » 23 sep 2009, 15:16

Haha even een "L" toegevoegd :P

Casper

Bericht door Casper » 23 sep 2009, 16:05

Ik ben ook net terug.

Was een leuke dag!

Ik zat met Sjef in de groep en wij gingen als eerste 4X4 rijden. Je moest een rondje door de duinen rijden in een Nissan Navara. Als competitie element moest de auto achteruit ingeparkeerd worden, zo dicht mogelijk op een pilon met een bal erop. Als je de bal eraf tikte werd je gediskwalificeerd. Best lastig, omdat je door de achterbak van de pick-up eigenlijk niks kon zien. Sjef ging als één van de eerste en kreeg het voor elkaar om de trekhaak zo goed als tegen de pilon te zetten. Goede binnenkomer! :mrgreen: Ikzelf strandde op 12cm wat ook goed was voor een 4de plaats uit m'n hoofd.

Daarna het ijsrijden. Dit ging eigenlijk best lekker. Eén bocht nam ik iets te ruim en verloor wat tijd, maar toch nog respectabel 2de.

De slalomproef ging wat minder bij mij. Het slalommen an sich ging prima, maar ik was als eerste, en door een beetje onduidelijk uitleg van de nogal nochalante instructeur zette ik de auto op de verkeerde plek stil. Helaas pindakaas :)

Als laatste het karten. Dit was echt een heel kort baantje. Waar inhalen erg lastig was. De eerste keer startte ik als 2de en eindigde als 1ste. In de 2de heat werd het veld omgedraaid en moest ik als laatste starten. Sjef was strategisch laatste geworden, om als 1ste te starten, dit te blijven en zo ook een plekje in de 'finale' te bemachtigen.

In de finale mochten de 6 personen die 1ste waren geworden rijden. En de top 4 ging door. Hier werd ik 2de en Sjef 3de of 4de. Conclusie: 3x DF gekwalificeerd. Mark had zich in de groep voor ons geplaatst. :popcorn:

Al met al een leuke dag. Maar zoals Haipeng al aanhaalde was het wel allemaal behoorlijk natte vinger werk. Bij het slalommen en ijsrijden werden de tijden met een telefoon gemeten. Een aantal groepen mocht het slalommen en ijsrijden 1x oefenen en 1x getimed. Omdat er tijdgebrek was mocht onze groep slechts 1x ijsrijden en slalommen. Dat was jammer.
Het karten was voor een groot deel afhankelijk van je startpositie. Doordat het zo lastig inhalen was, wat betekende dat als je als 1ste startte; redelijk zeker was van de eerste plaats. Werd je bijv. 2x 2de dan had je pech.

Maargoed, aan het eind van het verhaal toch 3 DF'ers door naar de volgende ronde :)

Ik moest trouwens wel lachen om die jongens die vol ornaat in race-kledij kwamen. Handschoenen, sparco schoentjes en race overall. Helaas heeft het ze niet geholpen, want geen van deze race-monsters eindigde in de finale... :bag:

Tim R

Bericht door Tim R » 23 sep 2009, 16:23

Ook van mijn kant een kort verslag. Helaas heb ik het niet gered, ook niet verwacht trouwens. Onervarenheid speelde me parten.

Ijsrijden: Ging eigenlijk heel goed. Was natuurlijk niet echt ijsrijden, maar een Swift of zwenkwieltjes achter. Werd uiteindelijk derde in de groep, gewoon rustig gedaan.

4x4: Het 4x4 rijden stelde niets voor helaas. Gewoon een rondje zand. De gemiddelde camping in Frankrijk zorgt voor meer problemen. Het ging om het achteruit rijden richting een pilon met een bal erop. Je moest zo dicht mogelijk erbij komen zonder de bal te raken. Ik had netjes een oriëntatiepunt genomen aan mijn passagierszijde zodat ik zo'n 10cm over zou houden. Helaas, bleek later - want wanneer je vertrok waren er nog 2 twee de baan die je niet kon zien eindigen - dat degene voor mij het paaltje omver had gereden waardoor deze was verzet. Resultaat: paaltje scheef achter tegen de bumper en bal op de grond = DNF. Helaas.

Dan de slalom: Dit had ik ook nog nooit gedaan. Het ging eigenlijk heel erg goed, hoorde alleen van iedereen de vraag: "waarom zo netjes?". Dit kwam eigenlijk omdat ik de 180 graden "return" bocht gewoon simpel met de handrem wilde doen. Deze was echter al zo vaak gebruikt dat er een speling van een goede anderhalve centimeter op zat. Hierdoor ging ik niet netjes rond maar erg wijd. Dit betekende uiteindelijk 1 sec achter de snelste in mijn groep, geloof dat ik hier 6de werdt. Erg zonde.

Karten: Zoals hierboven al beschreven, het was een zielige vertoning. Karts die tijdens een heat leeg stonden, niet bleven lopen etc. Om over het asfalt maar niet te spreken. Maar daar heeft iedereen last van. Het kwalificatie systeem daarentegen maakte wel direct favorieten, zonde. De eerste heat startte ik als 8 ste van de 8. Ging super, werdt derde, best netjes in vier rondjes en zo'n kort baantje --> inhalen super lastig. De tweede heat starte ik als tweede (revearse grid is blijkbaar heel lastig). De nummer één was een stuk langzamer maar ik kwam er maar niet voorbij. De snelste man in onze heat zat achter mij en wilde mij inhalen. Hij deed bij mij wat ik bij mij voorganger had moeten doen, niet wachten maar beuken. Hierdoor eindigde ik als derde, echt zonde. Niet echt relaxt, maar snap hem wel. Ergo: Weer te netjes.

Denk dat het niet veel heeft gescheelt tot de tot 25, maar het was niet genoeg. Al met al gezellige, maar erg knullige dag.

Heren die het wel gehaad hebben: Gefeliciteerd!

Steven N.

Bericht door Steven N. » 23 sep 2009, 16:26

Snap niet dat het deze keer zo slecht georganiseerd was. Dit in tegenstelling tot vorig jaar bij Bleekemolen indoorkarting. Toen ging alles gesmeerd en werd overal duidelijk met tijdmeting en punten gerekend. Toch jammer, ben benieuwd hoe de finale er dan uitziet deze keer :roll:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 sep 2009, 18:26

Klinkt lekker knullig inderdaad. Als sponsor Dunlop wil je hier toch niet je naam aan verbinden?

Prins Claus †
Auto: BMW 118iA

Bericht door Prins Claus † » 23 sep 2009, 19:55

Casper schreef:Ik moest trouwens wel lachen om die jongens die vol ornaat in race-kledij kwamen. Handschoenen, sparco schoentjes en race overall. Helaas heeft het ze niet geholpen, want geen van deze race-monsters eindigde in de finale... :bag:
Ah, je hebt dus ook m'n collega gespot! :mrgreen:

Hij klaagde ook al dat het allemaal zeer onprofessioneel was...

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Sjef

Bericht door Sjef » 23 sep 2009, 20:02

Nou het was echt erg slecht georganiseerd. Niet normaal.

Casper beschrijft al hoe de dag gelopen is.
4x4 gting erg goed.
Ijsrijden verneukte ik behoorlijk maar we mochten maar 1x. Had dit al vaker gedaan maar het ging gewoon echt slecht. Shit happens
Slalom ging goed alhoewel ik de tijd niet weet
Het karten was zoals beschreven. In de finale starte ik als laatste met een kart die echt belabberd liep (4e)

Nadat de 3 DF-ers gehoord hadden dat ze door waren (en 2 dus helaas niet) begon de finaleronde met de laatste 25 karten.

Eerst iedereen een flying lap en dus een kwalificatietijd. Beste 6 van de 25 plaatsen zich automatisch (casper onder andere). Mark en ik zat bij de 7-12 beste kwalificaties en moesten met 6 man strijden om 2 plaatsen in de finale. Ik werd eerste, mark helaas 3e.

De finale: WAT een aanfluiting. Ik moest van plek 7 starten en kon na de start meteen plek 4 pakken. Zat op de bumper bij nr 3 na 1 lap en toen begon het. *stotter* stotter*. Het gas ging steeds slechter en uiteindelijk viel de kart na een half rondje stil. Peut op.
Nou interesseert het me niks dat ik de finaleronde 1 of laatste wordt maar dit slaat nergens op. Kartmannetje kwam nog kijken en ik zei nog dat dit wel erg jammer was. Welke plek lag je dan vroeg ie? 4e. Antwoord van hem: " ach, ja lag toch nog geen 1e dus het maakt niet zoveel uit". LOL

Was ook nog iemand die op plek 3 in de finale een platte band krijgt, ook pech he. :) Erg professioneel allemaal en het rijderstalent komt er echt uit zeg.
Zoals mark ook al zei: "Als je 5 Schumachers had deel laten nemen zouden er 4 waarschijnlijk onopgemerkt zijn."

Hoop dat de finaleronde wat profi-er is.

Luco

Bericht door Luco » 23 sep 2009, 20:04

Waarschijnlijk hebben ze een hoop geld gehad van Dunlop en blijft er nu meer over voor hunzelf :goodnight:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 23 sep 2009, 20:12

:df: :df: :df: Dat is wat we vandaag hebben laten zien ;).

Kort verslagje van mijn kant.

De wekker ging debiel vroeg, om 5:30, om er voor te zorgen dat ik zo rond 6 uur in de auto kon zitten. Even de M3 warm rijden en dan een beetje naar
Rotterdam knallen. Daar kwam echter verandering in toen ik al zo rond 6:30 in de file bij de Brienenoord aan kon gaan sluiten. Helaas! Via de sms al
even contact gehad met Sjef die op dat moment nog bij hm-paaltje 44 was, ik was al bij 19. De A16 af, de A20 op en daarna de A13. Even tanken bij
de Esso daar (geen 98 meer !!!!), en toen ik na het betalen teurg liep naar de auto, was Sjef daar al in de Subaru. Die had dus wat meer geluk dan ik.
Samen zijn we lekker naar Rotterdam geknald!

Eerste onderdeel was het ijsrijden. Zoals gezegd, een Swift op zwenkwieltjes. Ik heb eerst even gekeken hoe anderen het deden en ben zelf al 8ste
ofzo achter het stuur gekropen. Ik gebruikte een wat andere tactiek dan de anderen. Iets dat ik had moeten doen, maar dan als laatste van mijn greop.
Iedereen kopieerde mijn techniek namelijk. Ik had op het moment dat ik reed nog de snelste tijd, maar even later waren er een paar die toch net een
fractie sneller waren. Ik denk dat ik 4e was op dat onderdeel.

Als 2e kwam het slalommen aan de beurt. Ja, niets bijzonder, gewoon om pylonnen raggen met een afgetrapte Clio. Deed het niet slecht, maar ook
niet bijzonder goed (was toch iets te lief). Ook hier iets van 4e of 5e in de groep.

En ja, toen het onderdeel waar ik op wilde scoren. Karten. Op een klein baantje op de parking was het de bedoeling om eerst te kwalificeren en dan
een kort raceje te doen. In de kwalificatie kon ik snel de eerste kart pakken zodat ik van een pole position verzekerd was. Ik had al gezien dat de eerste
race steeds iets korter was, en wist zeker dat als ik gewoon normaal weg was, ik de rest wel voor kon blijven. Dat lukte dus ook met gemak. De 2e
heat dus omgekeerde startopstelling. Omdat ik won, startte ik dus laatste. Al binnen 1 ronde reed ik 4e en even later 3e. Echter was toen de race
voorbij. Geen 2x eerste dus helaas. Maar omdat ik de eerste heat won, wel de kleine finale. Ik stond om de één of andere reden toevallig voor aan en
hoefde niet te wisselen van kart. Dus lekker blijven zitten, en vanaf de eerste plek gewoon netjes de race rijden en finishen. Al na 1 ronde had ik zo'n
voorsprong opgebouwd dat winst me niet kon ontgaan. 1e in de groep van 26 man dus. En eigenlijk was daarmee een plek voor de finaledag op 5
november al zeker gesteld.

Als laatste onderdeel was het de beurt aan terreinrijden in de Nissan's van CPZ. Beetje offroaden was wel leuk, maar het competitie-element was het
achteruitrijden richting een bal op een pillon. Maar ja, die zie je niet vanuit een grote pickup. Dus een beetje spieken bij de eerdere rijders en een
referentiepunt bepalen. Die had ik gevonden, maar wilde ook niet te veel risico nemen om met een streepje op de lijst te komen. Uiteindelijk een nette
3e plek gehaald in de groep met 69cm. De meeste stonden ruim een meter voor de pilon stil.

Alles bij elkaar dus meer dan genoeg om de volgende ronde te halen. Na de lunch echter nog een soort kartrace voor spek en bonen. Eerst een tijd
zetten. De snelste 12 gingen door. De snelste 6 waren meteen door naar de finale. De 7e t/m 12e plek konden nog vechten om 2 extra finaleplekken.
Ik had een erg slechte flying lap tijdens de kwalificatie, maar toch nog een 10e tijd. Dus de halve finale. Hier stond ik echter nog te kloten met de
stomme gordel (k*tkart) waardoor ik net te laat was met reageren bij de start (nee, er werd niet gevraagd of iedereen klaar was). Startte als 4e, maar
na de eerste bocht was ik dus 6e. Wist het nog op te trekken tot 3e, op enkele meters achter de nummer 2 (ik was veeel sneller), maar de race was
net 1 ronde te kort. 3e dus en net naast de finaleplek gegrepen. Helaas. Maar ja....5 november was al in de pocket!!

Al met al een erg leuke en vooral gezellige dag gehad. Heb wel een paar aanbevelingen voor de organisatie, maar heb wel al enorm zin in de finale!!!
Tot 5 november!!!!

Mathieu

Bericht door Mathieu » 23 sep 2009, 20:38

Mark,

Gisteren tentamens, vandaag een beetje stoeien in auto's.
Wanneer zien we de foto's van de //M3 All generations blablabla :mrgreen:

Plaats reactie