Lotus Elise Sports Racer
- Macboy
Re: Lotus Elise Sports Racer
Wachten is irritant ...
- MartijnGizmo
Daarom brandt het lampje ook...Kgroot.nl schreef:wel apart een auto die stilstaat die op zijn maximum aantal toeren zit dan en volgas gaat

-
En we hebben een nieuwe winnaar op lightweightgebied met de toyota motor, 835 kg 
ps: Wegenbelasting 1/3 van de 130i

ps: Wegenbelasting 1/3 van de 130i

Laatst gewijzigd door Rupie op 18 apr 2012, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Lekker hoor Ruben. Dus vanaf nu kunnen we hem meer op de NL wegen gaan bewonderen.
-
De 130i kan nu definitief vergeten worden! :banaan:
- Snipe
835 kilo.... Dat weegt de voorste anderhalve meter van mijn auto ook!
- @iko
en zaterdag op CPZ?Kgroot.nl schreef:Lekker hoor Ruben. Dus vanaf nu kunnen we hem meer op de NL wegen gaan bewonderen.
- GTRene
gefeliciteerd duveltje
mooi te onthouden 666

-
Goeie Aiko, bijna vergeten, maar ik kom in ieder geval niet in de licentiesessies terecht, daarvoor moet je toch echt een "geldige" licentie hebben. Maar ik ga er even heel goed over nadenken, zou wel erg leuk zijn!
- Michel P
Mooi man, knallen nu!!
Michel
Michel
- GTRene
ik heb ook nog maandag de 28ste deze maand van 17 tot 19u op CPZ staan in men agenda is dat nog wel?Aiko schreef:en zaterdag op CPZ?Kgroot.nl schreef:Lekker hoor Ruben. Dus vanaf nu kunnen we hem meer op de NL wegen gaan bewonderen.
-
Zeker weten! Net al een rondje asociaal rijgedrag gedaan, hoop niet dat ik het rode licht heb meegepakt, gevoelsmatig was het nog oranje
Maar de auto is leuk. Iets te hard de bocht in, iets te hard remmen, achterkant die loskomt en door het remmen de wielen blokkeert. Ja de auto bied wel mogelijkheden! Gewichtsverplaatsing in bochten is ook heel apart om te ervaren. Bijna tegen het perfecte aan met ter hoogte van de bestuurder de g krachten die voelbaar zijn. Rammelt wel af en toe een beetje

Maar de auto is leuk. Iets te hard de bocht in, iets te hard remmen, achterkant die loskomt en door het remmen de wielen blokkeert. Ja de auto bied wel mogelijkheden! Gewichtsverplaatsing in bochten is ook heel apart om te ervaren. Bijna tegen het perfecte aan met ter hoogte van de bestuurder de g krachten die voelbaar zijn. Rammelt wel af en toe een beetje

-
Kom je zaterdag ook Rene?GTRene schreef:ik heb ook nog maandag de 28ste deze maand van 17 tot 19u op CPZ staan in men agenda is dat nog wel?Aiko schreef:en zaterdag op CPZ?Kgroot.nl schreef:Lekker hoor Ruben. Dus vanaf nu kunnen we hem meer op de NL wegen gaan bewonderen.
- Hugo Bos
In hoeverre vind je dat je Elise geschikt zou zijn voor dagelijks verkeer?
-
Met softtop of hardtop (maakt voor mij niet zo heel veel uit) heel goed. Zonder wordt het wat lawaaig. En airco vind ik een vereiste in zo'n kleine ruimte..
- GTRene
Wordt wel tijd dat ik weer eens rijd, ben nog maar 3 uurtjes op circuit geweest dit jaar...helaas ben ik de laatste tijd moe bijna geen power dus van te voren plannen kan ik bijna helemaal niet meer...Ruben schreef:Kom je zaterdag ook Rene?GTRene schreef:ik heb ook nog maandag de 28ste deze maand van 17 tot 19u op CPZ staan in men agenda is dat nog wel?Aiko schreef:en zaterdag op CPZ?
Zaterdag zal het hem dus ook niet worden, als het nou 30km verderop lag ging ik kijken en dan waarschijnlijk ook wel rijden

Binnenkort vast weer

Als jij wel gaat leer hem eerst goed kennen op max attack op CPZ zou jammer zijn dat je er af gaat met je track tool

-
Die laatste zin moet je ff uitleggen. Zandvoort is wel het circuit waar ik mijn licentie gehaald heb he, dus ik ken het aardig. Nieuwe auto is wel anders, maar voor mij wel het veiligste circuit om aan de gang te gaan een eerste keer. Wel afhankelijk van andere (weg)piraten.
- @iko
nee, 28e is verschoven naar 26eGTRene schreef:ik heb ook nog maandag de 28ste deze maand van 17 tot 19u op CPZ staan in men agenda is dat nog wel?Aiko schreef:en zaterdag op CPZ?Kgroot.nl schreef:Lekker hoor Ruben. Dus vanaf nu kunnen we hem meer op de NL wegen gaan bewonderen.
staat ook op de kalender

- GTRene
Ik bedoel dat de Elise heel anders rijd bij max attack sommige onderstellen zijn vrij voelbaar en andere ineens uitbreken op die manier, omdat de wielbasis vrij kort isRuben schreef:Die laatste zin moet je ff uitleggen. Zandvoort is wel het circuit waar ik mijn licentie gehaald heb he, dus ik ken het aardig. Nieuwe auto is wel anders, maar voor mij wel het veiligste circuit om aan de gang te gaan een eerste keer. Wel afhankelijk van andere (weg)piraten.

maja zelf nog nooit een lotus max attack op een circuit gereden, maar dat hoor je wel eens...en omdat zo'n ding zo makkelijk hard kan, alhoewel hij ook wel weer vlot stilstaat met dat bantam gewicht

@Aiko...dus van 28ste naar 26ste en dan ineens de hele dag rijden...

-
Ik waardeer je input Rene
Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Op nat moet ik ook eerst maar eens oefenen, alhoewel dat ook gewoon een kwestie is van je hoofd erbij houden. Is verstandig in allerlei situaties 

-
Ging aardig gisteren, heb iedereen voor laten gaan (super sport klasse)
Auto is mooi in balans, stoelen zitten prima, nu nog geen vierpunts of andere stoelen nodig, onderstel voldeed voor mijn gevoel ook, ook qua overhellen. Banden had ik alleen veel te zacht met 2.2 bar. Voorbandjes zijn dus beetje gaan smeren. Ook stom natuurlijk van mezelf dat ik ze niet ff wat hoger had gezet. Remmen moet ik nog even aan wennen. Heb het idee dat ze achter wel snel willen blokkeren. Auto geeft heel duidelijke feedback over waar je jezelf kunt verbeteren qua rijden.
ps: Kreeg te horen dat het plaatje niet te pruimen was, kwam ruimschoots met helm boven de auto uit.

ps: Kreeg te horen dat het plaatje niet te pruimen was, kwam ruimschoots met helm boven de auto uit.
- Dennis van der Schoot
He Ruben,erg mooie auto heb je daar,ben er zuinig op!
- SteV6
Ruben,Ruben schreef:Banden had ik alleen veel te zacht met 2.2 bar.
Je hebt je banden waarschijnlijk veel te hard (!) staan. De meeste Speedsterrijders zitten inmiddels op 1,5 bar voor en 1,6 bar achter koud gemeten. Dan kom je op het circuit uit op een bandenspanning van 1,8 bar voor en 1.9 bar achter als het rubber warm/heet is geworden.
Misschien dat de andere Lotusrijders kunnen bevestigen dat wat de bandenspanning betreft de Speedster en Elise/Exige hetzelfde reageren.
Stephan
(Vergeet niet dat je nu met een lightweight onderweg bent en niet meer met een 1,5 ton zware BMW

Laatst gewijzigd door SteV6 op 27 sep 2009, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- RobS
Mocht je toch voor 4 punts gaan, ik heb nog een mooie nieuwe gordelstang waar je je 4 punts gordels aan vast kan maken 

-
886 kg
met een halve tank en zonder softtop (softtop maakt ongeveer 6 kg uit).
Yeah baby :banaan: Ik had verwacht dat het gewicht zonder mij meer richting de duizend ging!
@ Stephan, zoiets begreep ik ook al van Allen, ik denk dat ik ook eerst weer eens netjes moet leren lijnen rijden...
@ Rob, ik heb niet het idee dat ik het nu al nodig heb, daarnaast vraag je te veel, voor hetzelfde geld of minder koop je het ding nieuw online (ja de pond gaat hard blijkbaar, is een tijdje geleden he de Elise
)
met een halve tank en zonder softtop (softtop maakt ongeveer 6 kg uit).
Yeah baby :banaan: Ik had verwacht dat het gewicht zonder mij meer richting de duizend ging!
@ Stephan, zoiets begreep ik ook al van Allen, ik denk dat ik ook eerst weer eens netjes moet leren lijnen rijden...

@ Rob, ik heb niet het idee dat ik het nu al nodig heb, daarnaast vraag je te veel, voor hetzelfde geld of minder koop je het ding nieuw online (ja de pond gaat hard blijkbaar, is een tijdje geleden he de Elise