En wat is het dan? Een Lotus natuurlijk. Na de 130i en een aantal proefritten in Lotussen (waarvoor ook dank aan Lotus Van der Kooi) was het tijd voor wat anders. Iets lichters, iets directers, iets extremers, iets minder onderstuurd en dus vooral minder gewicht. Want daar waar ik de auto nu voor alleen de fun kilometers kan gebruiken (prive kilometers dus) gezien de lease auto, zal ik er ook af en toe weer mee op het circuit gaan en wat zal ik dan blij zijn dat de banden niet meer zo hard gaan en ook de remmen niet! Heerlijk met open dak cruisen waar en wanneer het kan, genietend van de auto en de buitenlucht.
De auto zelf dan. Voor een review, lees hier de Evo Magazine review. Het aantal sterren laat niks te wensen over http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... elise.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Limited edition, laatste facelift model van de 111R voordat de Elise R zou komen. 199 van gemaakt, waarvan 99 voor Europa en de rest voor Engeland. Alleen leverbaar geweest in blauw of rood met witte strepen. Met aangepast onderstel, lichtere velgen, extra oliekoeler en wat andere extra's. Maar ook dingen als andere pedalen, aangepast motormanagement en led achterlichten van het faceliftmodel.
Een prachtige 2006 auto met 15.000 miles, facelift model, special edition en de Toyota motor.
Maar dat was voor Ruben niet genoeg. En waar kies je dan voor?

Met dank aan Van der Kooi, Michel en anderen, maar vooral Allen. Allen heeft afgelopen 5/6 weken mijn gejammer over Engelse Lotus dealers en Engelsen aan moeten horen en heeft zich daar moedig doorheen geslagen. En dat niet alleen, Allen was nooit vies om commentaar te geven daar waar nodig was. Bedankt Allen.