Lotus Elise Sports Racer
-
Re: Lotus Elise Sports Racer
Verhalen vertellen is niet mijn sterktste kant. Ik zal kijken of ik het weekend iets op papier kan krijgen, al was het voor me zelf. 

-
Eerste officiële Lotus rekening binnen. Vandaag toch maar naar Van der Kooi geweest. Lichten laten omstellen (zo gedaan) en nog wat andere dingen laten oplossen. Prima ontvangen en uitstekend geholpen. Toch fijn dat er dan iemand in Nederland nog naar de auto heeft gekeken.
Papieren voor kenteken lijken nog in Arnhem te liggen. Ik weet niet waar er gewerkt wordt, maar daar in ieder geval niet
Zit overigens met een vraag die een van de monteurs (scherp!) stelde: moet de auto eigenlijk wel apk gekeurd worden, aangezien de auto nog geen vier jaar oud is?
Papieren voor kenteken lijken nog in Arnhem te liggen. Ik weet niet waar er gewerkt wordt, maar daar in ieder geval niet

Zit overigens met een vraag die een van de monteurs (scherp!) stelde: moet de auto eigenlijk wel apk gekeurd worden, aangezien de auto nog geen vier jaar oud is?
- Snipe
Nee, dat hoeft niet.
RDW.nl: "Ieder kentekenplichtig voertuig dat in Nederland voor het eerst op de weg komt, moet zijn voorzien van een kenteken. Als een voertuig gezien zijn leeftijd APK-plichtig is, moet deze zijn ook goedgekeurd voor de APK."
RDW.nl: "Ieder kentekenplichtig voertuig dat in Nederland voor het eerst op de weg komt, moet zijn voorzien van een kenteken. Als een voertuig gezien zijn leeftijd APK-plichtig is, moet deze zijn ook goedgekeurd voor de APK."
-
Nou das mooi, ben ik klaar zodra ik het kenteken binnen heb

- GTRene
dat zou weer mooi schelen
is dat tegenwoordig na 4 jaar eerste tenaamstelling de eerste keer APK?

-
Benzinemotoren vanaf 2005 volgens mij, de BMW was iig ook nog niet aan een apk toe tijdens mijn ownershiip.
- GTRene
net ff opgezocht...best apart de opbouwRuben schreef:Benzinemotoren vanaf 2005 volgens mij, de BMW was iig ook nog niet aan een apk toe tijdens mijn ownershiip.
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/AFA73B87 ... naarnl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
van voor 1960 is zelfs vrij van APK

en ouder dan 30 jaar om de 2 jaar...
en nwe auto 1ste na 4 jaar dan de volgende over 2 jaar en daarna elk jaar.

-
Kleine samenvatting van mijn zijde nog, echter ook allemaal terug te lezen in dit topic, deels copy paste voorsteltopic ander forum.
Na een aantal proefritten in Elises werd ik pas bij de Elise MK2 met sportonderstel echt overtuigd van de kwaliteiten van een Lotus. Zodoende vóór de verkoop van de bmw, maar vooral daarna op zoek gegaan op internet naar een Lotus, vooral ook in Engeland. Prijzen vond ik iets te hoog in Nederland (al valt dat relatief gezien mee als je bekijkt wat ik voor mijn auto heb betaald en wat je nog aan ombouwkosten zou betalen, als je het stuur links wilt hebben) en vooral de keuze ook erg beperkt.
Contact gehad met verschillende verkopers, zowel particulier als handelaar. Maar in Engeland wordt je niet echt vrolijk als je kijkt naar vraagprijzen en wat je er af krijgt en daar voor terug krijgt. Voorbeeld? Een mooie S2 190 Sport, te koop voor 19.950 pond met garantie bij een Lotus dealer. Na aangegeven te hebben dat ik de auto mee naar Nederland neem zonder garantie kan er 500 pond vanaf en dan moet je blij zijn en niet teveel vragen meer stellen...
Goed, dat spelletje heeft een paar weken geduurd, totdat de moed in mijn schoenen zakte. Mooie auto gezien bij particulier, al wat contact over en weer gehad, uiteindelijk bod gedaan, maar je hoort niks meer. Uiteindelijk vier dagen later toch reactie, met voor Engelse begrippen een aardige korting en toen ging de bal snel rollen. Besloten tot aankoopkeuring en nog wat uitzoekwerk voor Nederland, twee weken later de auto in Nederland.
Auto samen met vriend opgehaald uit Bristol. Vrijdag 11 september (wat een dag!) ’s ochtends naar Engeland gevlogen en uiteindelijk via de Eurotunnel 24.00 uur thuisgekomen. Reis is prima verlopen, geen enkele controle onderweg en in Frankrijk nog een stukje langs de Noordkust gereden en een hapje gegeten. Eén tip, kaartje voor Eurotunnel bestellen vóór reis, want ter plekke betaal je het dubbele, en dan is 163 pond voor een enkeltje en een reis van 35 minuten niet leuk meer.
Auto is afgelopen maandag gekeurd, ook dat ging goed. Samen met Autotelex uitdraai 6200 euro bpm mogen aftikken... Werken doen ze niet voor dat geld, wat ik wacht nog steeds op mijn kenteken papieren terwijl dat in 3 dagen moet kunnen.
Samenvattend:
Gisteren auto gewassen en gepoetst en nog stukje gereden over bekende route voor mij: auto is vreselijk snel (daar waar ik met de 130i toch af en toe ff iets te kort kwam, maar die je gevoelsmatig wel het idee gaf dat het net kon, terwijl dat niet zo was), geliefd onder jong oud man vrouw en het motortje is echt mega fun. Zo gaaf als die richting toerenbegrenzer loopt (8800 toeren?) en als je iets te lang blijft hangen lekker knettert in de toerenbegrenzer.. Wegligging ook top, wel ff wennen met de g krachten die je kunt opwekken en hoe die aanvoelen zo met middenmotor. Voelt heel uitgebalanceerd aan, hopelijk kan ik een eerste keer op Zandvoort de grenzen een beetje opzoeken, is toch mijn thuiscircuit. Overigens van Mart vrijdag vernomen dat SC uitlaat die eronder zit niet een standaard onderdeel is van de supercharger kit. Pluspuntje dus
Geluid wat er uitkomt is ook top 
Na een aantal proefritten in Elises werd ik pas bij de Elise MK2 met sportonderstel echt overtuigd van de kwaliteiten van een Lotus. Zodoende vóór de verkoop van de bmw, maar vooral daarna op zoek gegaan op internet naar een Lotus, vooral ook in Engeland. Prijzen vond ik iets te hoog in Nederland (al valt dat relatief gezien mee als je bekijkt wat ik voor mijn auto heb betaald en wat je nog aan ombouwkosten zou betalen, als je het stuur links wilt hebben) en vooral de keuze ook erg beperkt.
Contact gehad met verschillende verkopers, zowel particulier als handelaar. Maar in Engeland wordt je niet echt vrolijk als je kijkt naar vraagprijzen en wat je er af krijgt en daar voor terug krijgt. Voorbeeld? Een mooie S2 190 Sport, te koop voor 19.950 pond met garantie bij een Lotus dealer. Na aangegeven te hebben dat ik de auto mee naar Nederland neem zonder garantie kan er 500 pond vanaf en dan moet je blij zijn en niet teveel vragen meer stellen...
Goed, dat spelletje heeft een paar weken geduurd, totdat de moed in mijn schoenen zakte. Mooie auto gezien bij particulier, al wat contact over en weer gehad, uiteindelijk bod gedaan, maar je hoort niks meer. Uiteindelijk vier dagen later toch reactie, met voor Engelse begrippen een aardige korting en toen ging de bal snel rollen. Besloten tot aankoopkeuring en nog wat uitzoekwerk voor Nederland, twee weken later de auto in Nederland.
Auto samen met vriend opgehaald uit Bristol. Vrijdag 11 september (wat een dag!) ’s ochtends naar Engeland gevlogen en uiteindelijk via de Eurotunnel 24.00 uur thuisgekomen. Reis is prima verlopen, geen enkele controle onderweg en in Frankrijk nog een stukje langs de Noordkust gereden en een hapje gegeten. Eén tip, kaartje voor Eurotunnel bestellen vóór reis, want ter plekke betaal je het dubbele, en dan is 163 pond voor een enkeltje en een reis van 35 minuten niet leuk meer.

Auto is afgelopen maandag gekeurd, ook dat ging goed. Samen met Autotelex uitdraai 6200 euro bpm mogen aftikken... Werken doen ze niet voor dat geld, wat ik wacht nog steeds op mijn kenteken papieren terwijl dat in 3 dagen moet kunnen.

Samenvattend:
Gisteren auto gewassen en gepoetst en nog stukje gereden over bekende route voor mij: auto is vreselijk snel (daar waar ik met de 130i toch af en toe ff iets te kort kwam, maar die je gevoelsmatig wel het idee gaf dat het net kon, terwijl dat niet zo was), geliefd onder jong oud man vrouw en het motortje is echt mega fun. Zo gaaf als die richting toerenbegrenzer loopt (8800 toeren?) en als je iets te lang blijft hangen lekker knettert in de toerenbegrenzer.. Wegligging ook top, wel ff wennen met de g krachten die je kunt opwekken en hoe die aanvoelen zo met middenmotor. Voelt heel uitgebalanceerd aan, hopelijk kan ik een eerste keer op Zandvoort de grenzen een beetje opzoeken, is toch mijn thuiscircuit. Overigens van Mart vrijdag vernomen dat SC uitlaat die eronder zit niet een standaard onderdeel is van de supercharger kit. Pluspuntje dus

erg mooie wagen ! ik wil er ook echt een gaan halen binnen een paar jaar
-
Ruben schreef:. Eén tip, kaartje voor Eurotunnel bestellen vóór reis, want ter plekke betaal je het dubbele, en dan is 163 pond voor een enkeltje en een reis van 35 minuten niet leuk meer.![]()
Je had een retourtje moeten kopen voor onder de 98 pond

Veel plezier met de auto!
-
Mijn kenteken aanvraag heeft precies een week geduurd (donderdag gekeurd, donderdag kenteken binnen) nog even geduld dus!
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik had nog niet eerder gereageerd, maar wat een heerlijk lekkere auto Ruben!! Hele fraaie kleuren combi!!! Heel veel speelplezier gewenst!
-
Ik heb een kenteken! Nou ja, ik weet nog niet wat het is
maar vannacht wordt ie afgedrukt en dan zal die woensdag of donderdag waarschijnlijk op de mat liggen
Eindelijk legaal de weg op :banaan: :drinking:

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Gefeli !!!!
- Snipe
Bij mijn M5 duurde het toen ook zo lang voor het kenteken er was. De papieren lagen op de verkeerde stapel of zo bij de douane, dus de RDW kreeg de gegevens niet.
....en dat terwijl het wachten natuurlijk sowieso al lang duurt als er een nieuwe auto voor je deur staat en de sleutels in je zak branden.
....en dat terwijl het wachten natuurlijk sowieso al lang duurt als er een nieuwe auto voor je deur staat en de sleutels in je zak branden.
-
Dank dank. Nu nog een adres in Amersfoort vinden die direct luxe platen kan drukken. Las ergens dat één bedrijf daar 3 dagen voor nodig had.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooi ding Ruben. Heb je een rhd dezelfde als van pag.1?
Succes ermee.
Succes ermee.

-
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Dan de platen ff laten drukken bij Brezan oidRuben schreef:Ik heb een kenteken! Nou ja, ik weet nog niet wat het ismaar vannacht wordt ie afgedrukt en dan zal die woensdag of donderdag waarschijnlijk op de mat liggen
-
Gefeliciteerd Ruben.
-
Is dezelfde auto Robin

Robin schreef:Mooi ding Ruben. Heb je een rhd dezelfde als van pag.1?
Succes ermee.
- Snipe
Hoewel Ruben al geantwoord heeft, maak ik het graag nog even inzichtelijkRobin schreef:Mooi ding Ruben. Heb je een rhd dezelfde als van pag.1?

- MartijnGizmo
Tss, Photoshoppen kunnen we allemaal... 

-
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
wel apart een auto die stilstaat die op zijn maximum aantal toeren zit dan en volgas gaat 

-
Inloggen op de RDW met je digid dan zie je welk kenteken op jou naam is bijgeschrevenRuben schreef:Ik heb een kenteken! Nou ja, ik weet nog niet wat het ismaar vannacht wordt ie afgedrukt en dan zal die woensdag of donderdag waarschijnlijk op de mat liggen

- Snipe
Martijn Koevoets schreef:Tss, Photoshoppen kunnen we allemaal...![]()

Dat zeg je nou wel, maar voorlopig is Photoshop op mijn computer gewoon kapot.